Bijna verkouden... nu al middeltjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Bijna verkouden... nu al middeltjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 17:17

Klinkt raar, als je je verkouden voelt ben je al even "besmet" zeg maar :D

Normaal gesproken ben ik echt van de één op de andere dag zwaar verkouden. 's Morgens niets aan de hand, beetje kriebel in de keel. 's Middags zit je snotverkouden en als met een baksteen in je hoofd je vreselijk ellendig te voelen.

Nu voel ik het "aankomen" zeg maar... sinds gisteren een ruwe keel, zit nu steeds mijn keel te schrapen. Ik begin mijn longen te voelen. Ben af en toe aan het niezen. Verder nog niets. Maakt het voor het hele proces uit of ik nu al aan de verkoudheidsmiddelen ga? Als het zou helpen het allemaal wat minder heftig te laten verlopen/minder vast te laten zitten/sneller voorbij (al kan dat laatste geloof ik niet) omdat ik er vroeg bij ben, dan rij ik zo eerst naar de apotheek. Mocht het niet veel uitmaken dan doe ik dat niet, ik hou niet van middeltjes en gebruik het zo weinig mogelijk.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:10

GamblersCup schreef:
Mocht het niet veel uitmaken dan doe ik dat niet, ik hou niet van middeltjes en gebruik het zo weinig mogelijk.

Als je geen middelen wilt gebruiken zou ik als een gek gaan fietsen/hardlopen oid. Als ik even flink hard sport gaat alles weer open staan en word ik niet eens meer verkouden :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 18:24

Echt? Cool!

Enige probleem is dat ik tot 22 uur op kantoor zit (zou wel even weg kunnen naar de apotheek zo) en ik daarna echt niet meer over straat ga rennen hier in de stad! Fiets heb ik niet eens, die moet ik nog aanschaffen. Zou ik me iets veiliger op voelen, dan ga je harder. Ik denk niet dat paardrijden zo'n zelfde effect heeft.

Een loopband zou handig zijn! :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:25

Als je maar even flink hard beweegt en gaat zweten. Desnoods ga je thuis de trap op en af rennen tot je niet meer kan :+

vuurneon

Re: Bijna verkouden... nu al middeltjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:28

Mijn arts roept altijd: zolang je geen koorts hebt, kun je nog veel doen. Maarre niet overdrijven he? :P Lichaam heeft wel wat energie nodig om tegen de verkoudheid te vechten.

Ik gebruik altijd gewoon keelsnoepjes en stoom regelmatig even :) zoutoplossing voor de neus (kun je erna zo fijn snuiten :+) en voor de nacht een normale neusspray omdat ik anders echt niet kan slapen haha :D
Maar verder gebruik ik niets, gewoon gezond eten, veel drinken en blijven bewegen :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 20:30

Dat bewegen moet nog heel even wachten. Ik ben net wel even naar de apotheek geraced, heb Meditonsin meegekregen, homeopathische druppels.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 20:32

Neus sprayen met zoutoplossing, stomen met rhinocaps en tegen een zere keel Trachitol.

Mocht het doorzetten dan toch maar Otrivin(niet meer dan een paar dagen gebruiken!) en vroeg het bed in.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:17

Ik denk dat het wel door gaat zetten in ieder geval... :(
Heb me het schompes gelopen gisteravond, zweette me kapot en kreeg geen zuurstof meer. Maar vanmorgen zat alles dicht, hoesten om het weer los te krijgen deed pijhijn! En nu loop ik dus al niezend, hoestend en op Strepsils zuigend rond. |(
Ik moest doorgaan met de Meditonsin. Al merk ik daar de werking niet van.

Ach, ik hoop maar dat het bij deze verkoudheid blijft en dat het geen griep is ofzo. Dat kan ik nu écht niet hebben!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 18:34

Ik gebruik altijd Ibuprofen als ik griep/verkoudheid aan voel komen :) Werkt namelijk ook ontstekingsremmend, en zo heb ik al een aantal keer verkoudheid bij mezelf voorkomen :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:37

Nou, we zijn precies een week verder en ben er eindelijk een beetje overheen... vies verhaal: slijm komt los en ben ik flink aan het uithoesten. Ik geloof niet dat de middeltjes geholpen hebben, als ik er niets voor neem duurt het net zo lang.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:54

Bonjoy schreef:
Ik gebruik altijd Ibuprofen als ik griep/verkoudheid aan voel komen :) Werkt namelijk ook ontstekingsremmend, en zo heb ik al een aantal keer verkoudheid bij mezelf voorkomen :)

Ja ontsteking remmend ....voor gewrichtsonstekingen(een steriele onsteking)...maar echt niet voor een infectie. Als Ibuprofen werkzaam zou zijn bij griep zou dat door de gezondheidsraad anmas aangeraden worden om het prefentief te slikken. Das goedkoper dan een injectie tegen de Mexicaanse griep Maar dat doen ze niet.

Het helpt wel heel goed tegen de spierpijn die je vaak hebt bij een griep of flinke verkoudheid. Dan voel je je vaak al heel wat beter. Maar kijk uit voor je maag.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:55

GamblersCup schreef:
Nou, we zijn precies een week verder en ben er eindelijk een beetje overheen... vies verhaal: slijm komt los en ben ik flink aan het uithoesten. Ik geloof niet dat de middeltjes geholpen hebben, als ik er niets voor neem duurt het net zo lang.

Als het slijm erg vast zit kan je bisolvon gebruiken.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:58

Als ik het voel aankomen, maak ik voor het slapen gaan hete thee met citroen die ik zo heet mogelijk uit dring, neem 2 paracetamol, een strepsil, vicks op mn borstkast plus neusspray, reken maar dat ik de dag er na nergens last van heb :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:58

Neuh, het vliegt er nu uit met regelmatige, korte, maar flinke hoestbuien. Betekend normaal gesproken dat ik er met een dag of 2 compleet vanaf ben ;)
Ik weet dus ook dat ik volgende keer niet naar middeltjes hoef te grijpen, behalve de keelpastilles (dat werkt echt wel tegen keelpijn) en een extra pakket Taschentücher :)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:00

Ow, met keelpijn moet ik vanaf dit weekend even herstellen: ipv strepsils neem ik nu trachitol, werkt voor mij veel beter :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:01

Tja, al die middeltjes...het helpt niet om sneller beter te worden. Alleen om er minder last van te hebben.(en dan moet je zelf uitvinden wat prettig is voor je) Verkoudheid/griep durt gemiddeld 2 weken zonder middelen en 14 dagen met een middeltje.

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:02

veel fruit eten, gewoon veel vitamines nemen.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:05

ik pak altijd echinaforce?? Weet niet of ik het zo goed schrijf, maar is van dhr. Vogel en werkt goed.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:05

Dat helpt je om goed weerbaar te zijn...maar ook vermoeidheid en stress spelen een rol bij het vatbaar zijn voor virale infecties. En soms is de infectiedruk zo hoog...dan wordt je gewoon ziek. Je kan het nooit helemaal voorkomen. Vervelend maar waar.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:05

Nwktje, daar ben je dan al te laat mee.

Nou ja, het was het uitproberen waard :) Trachitol nam ik in Holland ook altijd, werkt goed! Dat is toch dat vloekende paars-oranje doosje? (gaat je keelpijn wel van weg, maar de kleuren geven je hoofdpijn :D )

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:07

GamblersCup schreef:
Nou ja, het was het uitproberen waard :) Trachitol nam ik in Holland ook altijd, werkt goed! Dat is toch dat vloekende paars-oranje doosje? (gaat je keelpijn wel van weg, maar de kleuren geven je hoofdpijn :D )

Neem je daar toch gewoon weer een paracetamolletje voor :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:09

Maar daar ging het juist om: ik neem niet zo graag middeltjes dus liever ook geen paracetamol :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:11

I know. ;)

Ja, ik grijp snel naar middeltjes...ik weet wat ze doen en of het kwaad kan. Met mate kunnen ze een vervelend moment wat dragelijker maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:17

Ik weet ook wat ze doen en of het kwaad kan. Maar ik denk meer aan "chemische rotzooi in je lijf dat er niet hoort", dus als het enigszins draaglijk is laat ik het gaan.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:02

Er zijn zat middeltjes om je te ondersteunen :j Salie werkt super bij keelpijn, verse tijm in je bad of stomen, ui naast je bed ( stinken!!!) :D
Koorts onderdruk ik niet :n