Iemand een idee wat ik heb?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Iemand een idee wat ik heb?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:29

Hoi bokkers,

Ik hoop dat jullie misschien een idee hebben wat ik heb. Als het aanhoudt wil ik maandag naar de HA gaan, want ik kan het me niet permitteren om niet te werken.

Het begon zondag. Ik had 's avonds in bed enorme steken in m'n buik (net onder m'n navel). Dacht eerst dat het misschien gas was wat voor de onrust zorgde. Het trok uiteindelijk wel weer weg en heb daarna ook veel geslapen.

Maandag ochtend wou ik weer lekker bokken, maar had de grootste moeite met scherpstellen. Moest echt met m'n neus bovenop het scherm gaan zitten. Ook dit trok na een tijdje weer een beetje weg.
Ik dus gewoon gaan werken, wat niet de goeie beslissing bleek te zijn. Op de fiets weer steken in m'n buik, hoofdpijn en alles was gewoon nogal zwaar.
Bij thuiskomst tinteling in bovenbenen en onderarmen. M'n spieren. Het was net alsof ze zeiden: wij doen niet meer mee.

Dinsdag weer gaan werken, wetende dat ik niet helemaal lekker was, dus rustig aan gedaan. Bij lichte inspanning voelde ik wel wat in m'n buik maar geen pijn. Echter bij stukjes rennen of actief gedoe kwam m'n lichaam meteen in verzet.
M'n knieën waren ook verzwakt en zakte er dan regelmatig doorheen bij het lopen. 's Avonds in bed begonnen ze ook te jeuken.

Woensdag was ik vrij, dus dacht nou even lekker bijkomen. Heb zowat de hele dag op bed gelegen met kleine stukjes de hond uitlaten, wat ook echt niet van harte ging. (Terwijl ik normaal gesproken zonder problemen 4u kan wandelen) Voelde me wel een stuk beter die dag dus dacht er donderdag wel weer tegen aan te kunnen.

Niks was minder waar. Buikpijn, hoofdpijn, oorpijn, duizelig, jeukende knieën/zwakke knieën, en voelde m'n middenrif heel erg. (Gok maar even dat dat was wat ik voelde) Ben door m'n vriend van werk afgehaald want zag de fietsrit van 45 min. niet echt zitten.

Ik slaap ontzettend veel (normaal gesproken word ik gewoon wakker wanneer ik uitgeslapen ben) en als ik wakker word ben ik moe. (Zo rond 9u, maar ga dan ook al om 9u naar bed slaap dan tussen 10 en 11) Ik eet wel gewoon voldoende, meer als normaal want dat schijnt m'n lichaam nodig te hebben. Ben verder niet verkouden, maar wel een druk boven m'n neus zeg maar. Continu droge lippen en heb het koud. Loop dan ook al sinds maandag buiten in m'n winterjas met dikke trui en colshirt. Terwijl ik normaal gesproken alles behalve een koukleum ben.

God, het is me een verhaal geworden zeg, wou dan ook wel een zo'n goed mogelijk beeld schetsen voor de bokt-dokters :+
Het stomme is dus dat ik denk beter te zijn na rusten, maar bij inspanning ik meteen weer nieuwe klachten krijg. Terwijl ik normaal gesproken van de ik-zweet-het-er-wel-uit-methode ben.

Iemand een idee?

Captain

Re: Iemand een idee wat ik heb?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:31

Wat dacht je van naar de dokter gaan ipv het hier op Bokt vragen?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:33

Zoals aangegeven in mijn OP ben ik van plan maandag naar de HA te gaan als het aanhoudt. Hoopte hier misschien al wat 'leads' te krijgen van wat het zou kunnen zijn.
Mijn vriend opperde al dat het misschien door stress zou kunnen komen, maar het ging voordat ik ziek werd juist net een tijdje heel goed.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:34

TS, heb je juist het gevoel dat het erger wordt of niet? Anders wellicht een virus, of voorhoofdholte-ontsteking of iets? Ik ben ook geen dokter maar als je ongerust raakt de dokter even bellen. Beterschap!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:35

Heb wel het idee dat het erger wordt (zeker als ik zo mijn verhaal teruglees). Ben eigenlijk nooit zo van naar de HA rennen, maar omdat het juist bij inspanning verergert vind ik dit een beetje eng :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:36

Kan ik me voorstellen. :j Wellicht een virus en dat anderen bekend zijn met de klachten die jij hebt? Maar ik zou het zo niet weten. ;)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:36

Het zou een griep kunnen zijn, maar met symptomen als niet scherp zien, tintelende armen/benen, ect ging ik wel wat sneller naar de huisarts.

Je hebt maar één lichaam...beter een keer te vaak dan te weinig!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:39

Dacht dus eerst ook aan griep, maar ben niet misselijk en wil juist veel eten. (Als ik griep heb houd ik niks binnen := )

Het is al een wonder dat ik aan de HA denk, maar misschien toch maar nu alvast een belletje geven...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:41

Net de HA gebeld, zijn dicht ivm jaarlijks praktijkuitje :+ Dus dan word het maandag.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:42

Goed dat je hebt gebeld, dan ga je toch maandag.

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:45

Heb je gecontroleerd of je koorts hebt??

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:55

Ahja, vergeten er bij te zetten. Heb niet de thermometer erbij gepakt, maar heb wel een heel warm voorhoofd en hele koude vingers.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:56

als de sodemieter naar de dokter. En ook om een lymetest vragen. Heb je bewust een teek gehad de afgelopen tijd??

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:57

Maandag ff langs de ha, en als het erger wordt en je vertrouwd het niet kun je nog altijd naar de huisartsenpost gaan.

Het kan zo maar Pfeiffer zijn, met veel van de symptomen die je beschrijft is het bij ook ooit begonnen.....
Maar ik ben natuurlijk geen dokter :D
Ff een check maandag laten doen!

Beterschap!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:58

Daar zeg jij wat Anya... Zou ook heel goed kunnen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 09:58

Geen teek gezien. Ook geen beet tegengekomen al zou het best mogelijk zijn, afgelopen tijd veel door hoog gras gelopen. (voordat ik ziek werd dus)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:59

Teek zie en voel je niet altijd...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 09:59

en anders een vervangende arts?? huisartsenpost
klinkt toch wel een beetje zorglijk

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:00

Ohjee jongens schrik wel een beetje van jullie, heb zelf altijd zoiets van: ach, valt wel mee, gaat wel weer over. Toch werk maar even afbellen zondag als ik me niet beter voel. En maandag bel ik meteen de HA en zal vragen om een Lymetest.

Bedankt iedereen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:03

die armen en benen.. en het niet scherp zien, en verhoging. Zo begon het bij mij. En ik had nooit een teek gezien. Ook geen rode kring. Ik had wel lyme en ze kwamen er pas jaren later achter omdat ze de klachten die steeds erger werden niet herkenden.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 10:10

Heb net ook even het lijstje doorgekeken van symptomen van de ziekte van Lyme. (Al is het wel een hele lange lijst, dus of het veel zegt weet ik niet)

Kan er wel heel veel van aankruisen. Al lijkt het wel of ik ineens symptomen erbij krijg nu ik dat lijstje gezien heb (of ze vallen me meer op). Weet nu dus niet meer zo goed wat echt is en wat in m'n hoofd zit :+

But I think we've got a winner :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:10

Mocht je voor de lymetest gaan, blijven aandringen (eventueel vragen om test in duitsland) omdat in Nederland het nog steeds niet heel serieus genomen wordt. Ben mijn vader er bijna kwijt aan geweest omdat ze hem niet serieus namen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:13

In ieder geval zorg dat je aandringt op de WESTERN BLOT test.
Meestal beginnen ze met de Eliza-test en die is zeer slecht/ongevoelig.
Ook bij de westernblot kun je er nog vals negatief uitkomen, maar die test is in ieder geval beter (en duurder).

Mocht er lyme uitkomen stuur mij dan even een PB over de behandeling. Een weekje of twee antibiotica is dan echt te weinig, daarmee loop je het risico op chronische lyme en geloof me: dat wil je niet.

De lijst met symptomen maakt geen onderscheid tussen vroege en late en cronische lyme. Dat is alles door elkaar.
En er zijn verschillende vormen: lyme artritis, lyme carditis, neurologische vorm...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:16

Het lijkt mij dat je beter niet kunt wachten tot maandag, vanavond gewoon even naar de huisartsenpost :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 10:16

Eerst eens even je temperatuur meten, kan een echte griep zijn. En van een echte griep (influenza dus) kun je ook heel ziek zijn. Daar hoef je helemaal niet misselijk bij te zijn.
Natuurlijk kan het Lyme zijn, of 10 andere enge dingen, maar een fikse griep is op het eerste gezicht een stuk logischer, en al die symptomen die je hoort, horen ook bij koorts.

en als de dokter dicht is, heeft hij/zij ook een vervanger waar je heen kan