Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Bramasole schreef:Heb je nog vrienden/familie daar wonen en zie je die nog wel regelmatig Cassidy?

Kentaro schreef:Het kan echt super sterk leven! M'n moeder komt uit Volendam en is voor m'n vader hierheen (Roelofarendsveen) gekomen. Ze wonen hier nu 40 jaar, maar als m'n vader morgen zegt 'we gaan naar Volendam', heeft m'n moeder vandaag haar koffer gepakt
![]()
Ik wil het liefst hier mijn hele leven wonen! Ik ben er geboren en studeer er nu, hopelijk kan ik daarna ook werk vinden
Mijn hele leven is hier; mijn ouders, vriend, schoonouders, vriendinnen
(nou ja, vooruit, broer en zus wonen dan in het westen des lands dus als ik daarheen ga, heb ik daar ook nog wel wat
Want als hier geen werk te vinden is ga ik echt wel verder zoeken. Ik houd van mijn stad... maar meer van mijn persoonlijke ontwikkeling haha dusse als ik in het westen wél werk kan vinden ga ik daar zeker heen. Maarre het moet wel in een stad zijn, ben een stadsmens
)
), maar heb tot mijn 19e in 2 dorpjes buiten Apeldoorn gewoond. Op mijn 19e weer naar Apeldoorn verhuisd ivm samenwonen. Vier of vijf jaar heb ik in het dorpje gewoond waar ik mijn paard nu gestald heb (speciaal daar naar plek gezocht), en mocht ik de staatsloterij winnen (dure boerderijen daar...) dan ga ik weer fijn in dat dorpje wonen! Heerlijk in de natuur en niet al te extreem ver van mn werk af
Voelt ook super vertrouwt daar. 
Bramasole schreef:Zien jullie mentaliteits verschil tussen geboorte plaats en de plek waar je nu woont?
Bramasole schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Suzanne F. waarom ga je niet terug, baan... etc.?
Lotje02: ik herken het wanneer je schrijft "het voelt als thuis komen". Alsof je weer zwemt in het juiste vijvertje.
Ik kom ook uit Zeeland, Purny. Heb daar 21 jaar gewoond. Ik kan nog steeds niet wennen aan mijn 'nieuwe' woonplaats waar ik toch al jaren woon (op de Veluwe). Zeeuwen zijn toch wel heel anders, moeilijk uit te leggen. De vriendschappen zijn heel anders, ligt misschien ook aan het feit dat die op de basisschool en middelbare school zijn ontstaan.