Altijd KNAL ROOD worden, het is gewoon niet leuk meer...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Altijd KNAL ROOD worden, het is gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 18:57

Hoewel ik er steeds beter mee om leer gaan, blijft het even genant.
Iedereen word natuurlijk wel eens rood, maar dit is gewoon echt het toppunt en ik word er niet echt vrolijker van..
Ik word werkelijk om alles rood en blijf er vaak ook in hangen waardoor ik de hele dag rood blijf.
Wanneer word ik dan precies rood, tja ik heb het de laatste tijd even bijgehouden, en je kunt dus gewoon zeggen
dat ik om alles rood word. En niet een beetje blosjes, nee gelijk mijn HELE hoofd. :(
* Wanneer ik me inspan (logisch)
* Wanneer ik mijn haar/make-up doe en het wil niet.
* Wanneer ik mij aan of omkleed.
* Wanneer een leraar tegen mij praat.
* Wanneer er uberhaupt een volwassene tegen me praat (vaak)
* Wanneer ik met iemand praat over iets leuks/minder leuks of iets genants.
* Wanneer ik met een jongen praat :') (ook zooo kansloos :\)
* Wanneer ik aan het eten ben
* Wanneer ik buk
* Wanneer ik moet lachen
* Ga zo maar door, je kunt alles verzinnen, ik word rood.

Er word regelmatig wel eens een grapje over gemaakt, ik doe lollig mee maar ondertussen baal ik echt enorm dat ik
iedere keer als een tomaat rond loop. Wat moet iedereen wel niet denken? Dat ik een of ander onzekere griet ben of iets dergelijks?
Oke, ik ben niet altijd zelfverzekerd, maar dat komt meestal omdat ik zo'n rood hoofd heb.

Kortom: ik begin het echt beu te worden, is er werkelijk niets aan te doen?
Ook al is het koud, of heb ik een laag foundation op.. niets helpt en je blijft het zien.
Ik zit regelmatig met een koud flesje water of een deo bus tegen mijn wang aan, om dat warme gevoel iig iets te laten verminderen.
Ik heb het nu al sinds de 1e klas geloof ik, toen is het begonnen en volgens mij word het alleen maar erger !

Weet iemand hoe dit kan komen, en waarom ik het zo ernstig heb? En zijn er mogelijkheden want ik word er serieus helemaal gek van !
Dus, als je tips of ideeen hebt, brand alsjeblieft los, ik heb ze nodig! :o

eenitraM

Re: Altijd KNAL ROOD worden, het is gewoon niet leuk meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 18:59

Meid, dat is menselijk. De ene heeft een lichtere huid dan de ander waardoor het sneller zichtbaar wordt. Ik heb het ook.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 19:13

Tuurlijk, iedereen word wel eens rood, maar ik ken niemand die zo vaak en zo lang en zo erg rood word als ik :n

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:19

im krijg ook zo vaak een rode hasses.. heel iritant..

bij de kassa.. op werk.. tijdens thee pauze..
als ik maar ergens met mensen sta te praten soms al snel..

ik heb er mee leren leven.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:20

Ik heb het ook.. zooooo schaamtelijk.

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:22

Ik heb het ook. Als je aangesproken word, voel je opkomen. Bij inspanning, bij heel veel.

En als ik niet helemaal rood ben, heb ik altijd rode wangen en een rode kin. Makeup kan helpen, groene foundation smeer ik op m'n rode wangen en kin, dat werkt wel iets, maar iets blijvends heb ik ook niet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:23

Heb ik ook, verschrikkelijk irritant.. Vooral als ik moet spreken in de klas en iedereen kijkt naar me.. :=

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:24

hier nog een hoor
en dan zeg ik gewoon: ja idd leuk he, ik word rood, maar gaat wel weer over hoor
Dan ben je er echt zo vanaf
Maar soms kan je er idd zo van balen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:24

Ik word ook rood als ik bijv. hard gefietst heb en vroeger ook wel als ik er gepraat werd over iets genants wat met mij te maken had :') oid, maar tegenwoordig is dat laatste gelukkig nooit meer zo. Ik heb ook nog eens rood haar dus dan krijg je helemaal leuke opmerkingen natuurlijk. _O-
Ach, je kunt er niks aan doen...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:12

Vriendin van mij heeft het ook. Die wordt niet echt rood in haar gezicht, maar het minste beetje dat ze (onbewust) zenuwenen heeft, bijvoorbeeld als ze voor de klas moest staan, werd heel haar hals en borstkas knalrood. Zij vond het ook heel vervelend en wist ook nooit wat er tegen te doen, hoewel zij het dan gewoon kon camoufleren door iets aan te doen dat de plekken bedekt.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:14

Herkenbaar.... ik heb het ook tijdens het lesgeven, als ik iets verkeerd op het bord schrijf ofzo. Dan roepen ze 'juf wordt rood'. Inmiddels kan ik erom lachen en zeg ik zelf al dat ik rood wordt en dat het niet weg trekt. Door het zelf te benoemen wordt het wel een beetje minder :)

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:18

Ik heb het ook hoor, ik heb het al zolang ik me kan herinneren. In fotoboeken sta ik ook vaak met een ontploft hoofd, en na een LO les duurt het minimaal 2 lesuren voordat het een beetje begint weg te trekken.

Ik heb het geaccepteerd :P En heb er een leuke bijnaam aan overgehouden: Kreeftie! :D

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:20

Haha, oh zo herkenbaar dit, ik word meestal ook niet rood door onzekerheid maar juist zenuwachtig doordát ik rood word om niks en.... aaargh. Heb er ook zo ongeveer mee om leren gaan en ga tegenwoordig maar gewoon verder met wat ik aan het doen ben en negeer het, dan gaat het ook het snelst weer weg geloof ik :D je kan er niks aan doen, het betekent niks maar is gewoon vies irritant :(:)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:43

Ik heb het ook. Als ik aan het praten ben en alle gezichten zijn op mij gericht dan voel ik het al naar mijn hoofd stijgen en weet dus dat ik rood word. Als ik nerveus ben heb ik dit nog veel meer en als dat nog niet erg genoeg is krijg ik ook nog rode vlekken in mijn nek. Achja, ik heb me er maar bij neergelegd. Hoe meer je er over nadenkt hoe erger het wordt denk ik dan maar.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:46

Ik weet zeker dat ik de winnaar ben als het op rood worden aankomt. :=

Ik zit er ontzettend mee, het is echt een deuk voor mijn zelfvertrouwen.
Ik word knalrood om de meest bizarre - en tegelijkertijd de meest normale - situaties.

Sta ik in de rij voor de kassa van de AH, word ik om onverklaarbare wijze rood.
En dat hoeft er niet eens iemand naar me te kijken!

Als ik met mijn schoonouders praat, word ik rood.
En de reden? Geen flauw idee!

Het is echt een ramp, baal er ook echt verschrikkelijk van!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:49

Er zijn veel mensen die een angst hebben om te blozen. Het probleem is dat dit vaak in stand gehouden wordt, omdat je er vaak al aan gaat denken en wilt voorkomen dat je gaat blozen en dus extra de aandacht legt op het blozen. Zogenaamde 'safety behaviors', zoals meer make up opdoen en een colltrui aandoen houden ook juist extra het blozen in stand. Een ander voorbeeld is bijvoorbeeld mensen die bang zijn om veel te transpireren en daardoor extra kleren gaan aandoen zodat je de vlekken niet ziet. Maar zoveel extra kleren zorgt er natuurlijk voor dat je veel eerder gaat zweten ;)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 21:51

Ik weet he tniet zeker hoor, maar heb een keer gelezen dat groene concealer hier voor helpt? En daarna gewoon foundation erover.. kan het mis hebben hoor!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 22:02

Veel mensen hebben in hun puberteit hier veel last van.

Maar in sommige gevallen kan het ook een probleem zijn met, corret me if im wrong, je zenuwen, dan worden er op de verkeerde momenten aan je hersenen een seintje gegeven om te gaan blozen, vaak houd de roodheid dan ook veel langer aan dan bij normaal blozen.
Er schijnt hier wel een oplossing voor te zijn, met een operatie snijden ze de verkeerd werkende zenuwen door.
Dus heb je er heel veel last van en weet je zeker dat het niet door onzekerheid komt(misschien eerst eens een bezoekje aan psychiater, assertiefiteit/faalangst cursus volgen), dan zou ik als ik jou was info zoeken op internet en eens langs de huisarts gaan voor meer info.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 23:06

Ik heb het geluk ook... bij mij komt het door hoge bloeddruk (Heb ik namelijk) is mij verteld :j

xMariellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 00:04

Ik heb het ook! Vré-se-lijk en ik schaam me er zó erg voor. :') Zo genant als je wordt aangesproken en je binnen no time vuur rood bent.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 08:33

Op jouw leeftijd had ik hier ook superveel last van! Mijn moeder en oma hadden het ook toen ze jong waren, dus het zit bij ons echt in de familie. Echt heel irritant. Nu ik wat ouder ben merk ik dat het echt veel minder wordt. Ik heb het wel bij inspanning of als ik boos ben, maar niet meer zo snel als mensen mij aanspreken ofzo. Ik ben er ook niet meer zoveel mee bezig. Vroeger was ik altijd bang dat iemand iets overwacht tegen me zou zeggen waardoor ik rood zou worden, en daardoor gebeurde dat ook. En meestal valt het anderen veel minder op dan jezelf.

Wat bij mij heeft geholpen is om er, als je het voelt opkomen, alvast iets over te zeggen als 'goh, ik krijg het er helemaal warm van' Dan kun je er samen om lachen en dan schaamde ik me niet meer zo erg en dan trok het ook sneller weer weg. Ik heb ook wel eens de tip gekregen om zelf te proberen om nog roder te worden...dan schijnt het ook eerder weg te trekken, maar dat heb ik eigenlijk nooit geprobeerd.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:32

Ik kan er ook wat van _O-
Maar goed, rustig adem halen en ergens anders aan denken dan gaat het snel weg..

Lastig probleem inderdaad, helaas ken ik het ook..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:34

Misschien ook iets te maken met puberteit/hormonen? :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:38

Ik hoop toch wel dat ik de puberteit voorbij ben :j :)

Maar dit gaat geloof ik over de TS zelf :j
Zou inderdaad heel goed kunnen! Ik had er eerst ook meer last van dan nu..

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 11:40

Nou, ik ben 21, en heb er meer last van dan ooit! :+