Ik kan niet opstaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tooeet

Ik kan niet opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 07:49

Ik kan 's ochtends echt NIET uit mijn bed komen. :+
Zeker nu het weer wat kouder wordt en donker blijft, wordt het nog erger!

Wie heeft er hetzelfde probleem en heeft tips?

Arabesk

Re: Ik kan niet opstaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:51

wake-up light nemen en nog een keiharde wekker. Ik kan er ook zó slecht uitkomen. En zorg dat de temperatuur niet onder de 18graden zakt, dat scheelt ook al :+

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:51

Mijn lief heeft dit ook (soms tot mijn grote ergernis, ik ben een ochtendmens, haha).

Maar ik heb voor hem een Philips WakeUp Light gehaald. Merk absoluut dat hij vooral fijner wakker wordt en daardoor ook beter uit bed kan komen. Het blijft elke ochtend lastig hoor maar is wel beter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:52

Ik zie het probleem nooit zo. Je slaat je dekbed terug en stapt je bed uit.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:53

Die wekker druk ik gewoon uit. :') Wake-up light, word die ook heel sterk qua licht? Want ik kan gewoon slapen in de zon... :z

Haha. Zo moeilijk is het wel. 's Ochtends is dat een hele grote stap. :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:59

Wat Cayenne zegt, wekker afzetten en METEEN gaan zitten of staan. :j

Vroeg opstaan is ook niet mijn ding, maar zo ben ik wel gewoon meteen wakker.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:01

Vreselijk, ik kan ook echt niet uit bed komen. Vooral als ik voel dat het buiten m'n bed zo koud is :+

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:02

Hier nog zo eentje. Heb een wakeuplight en nog een wekker erbij. Eerder ook de wekker een eind weggezet dat ik wel het bed uit moest.
Ik kreeg het nog voor elkaar om terug het bed in te duiken en verder te slapen, tjsa slaapdronken is niet wakker :+ .

Zie nu ook al zo op tegen de winter.
Die tip van niet onder de 18 graden is een goeie, mits je geen partner hebt die het altijd te warm heeft.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:03

Ik heb er zelf ook geen last van, wekker gaat, en hup meteen het bed uit (en dan ben ik nog niet eens een ochtendmens). Mijn vriend kan ook niet opstaan... Die heeft drie wekkers!!! naast zich liggen en kan zich af en toe nog een uur verslapen, die hoort ze gewoon echt niet!

Heeft ook zo'n wake-up light en dat werkt ook niet. Moet zeggen dat ik het een super irritant ding vind trouwens...

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:04

Hier nog 1! Ik kan zo niet op staan 's ochtends. Of het nou warm, koud, licht of donker is.

Zet mijn wekker 5 keer met verschillende melodietjes, en mijn vader roept mij ook nog eens.

Mijn honden slapen ook door de wekker heen, dus daar heb ik ook niks aan(slapen op bed)

Zorg er altijd voor dat ik mijn wekker op zo'n tijd zet dat ik nog half uur kan blijven liggen. :D

Wake up light lijkt mij voor mij ook niks, kan altijd en overal slapen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:04

[naam] schreef:
Die wekker druk ik gewoon uit. :') Wake-up light, word die ook heel sterk qua licht? Want ik kan gewoon slapen in de zon... :z

Haha. Zo moeilijk is het wel. 's Ochtends is dat een hele grote stap. :')

Je kan 'm instellen van 1 tot 20 :j

sonja8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:06

Ik wordt daar ook echt gek van. Kan mijn bed echt niet uitkomen. Wekker, wake up light, lampen aan, niets helpt. Tegenwoordig trekt vriendlief mij uit bed. Eerst aan mijn benen, dan aan mijn armen totdat ik rechtop zit. Dit helpt eigenlijk het beste!

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:07

Idd meteen je deken af gooien en gaan zitten en eruit. Misschien een idee om daarna een douche te nemen? vaak wordt je daar ook wakker van en nog op een fijne manier ook :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:08

Ik word zo pissed als mijn vriend dat doet.... :o :P

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:08

ik heb dit ook. ik weet wel dat het zo is gewoon meteen gaan staan enz. maar toch lukt het me niet.
ik snooz die wekker net zo lang tot ik het net red om nog op tijd te komen, en dan ga ik er uit. ook al neem ik me voor om er eerder uit te gaan. Ben bang dat dit toch een stukje dicipline is....
Daar in tegen als ik op moet staan voor concours oid wat voor mezelf is, sta ik zo naast mijn bed.
maar op werkdagen ben ik er niet uit te krijgen...

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:11

Donna story of my life wat jij schrijft. :')

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 08:26

Ik heb precies hetzelfde Donna! Ik ga er alleen nu net te laat uit, zodat mijn collega vaak op mij staat te wachten.. Erg hé? Ik vind het echt verschrikkelijk, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar... Wake-up light zal voor mij niet echt helpen, daar ik met nachtlampje slaap :o

Als ik iets 'leuks' ga doen, dan lukt het me wel om op te staan, er zit dus ergens in mijn hoofd wel die mogelijkheid. Weet alleen niet hoe ik hem moet activeren!

Bedankt voor de tips tot dusver!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:28

Wake up light heeft mij erg geholpen.

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:30

Wat bij mij werkt. Mijn wekker aan de andere kant van mijn kamer leggen. Dan moet je er wel uit om hem aftedrukken. Gewoon een lekkere warme badjas ernaast leggen zodat je die meteen daan kan doen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:32

Cayenne schreef:
Ik zie het probleem nooit zo. Je slaat je dekbed terug en stapt je bed uit.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :D

Dat lukt dus écht niet. Ik ben zóooooo duf 's ochtends :o.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:33

Wat bij mij nog wel wou werken is de stereowekker aanzetten met een tekno (ja met een K) cd er in. Die begint dan op volume 0 en eindigt op 25. Wordt wel eerst de rest van het huis wakker maar ik ook na een kwartier.

Tegenwoordig lukt het me gewoon en heb ik zelfs 5 weken de Gelderlander rond kunnen brengen! (Moest soms om half 5 op!)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:35

Heb er de laatste tijd ook erg veel last van. Denk dat het weer met de kortere dagen te maken heeft. Heb ook een enorm tekort aan energie ´s morgens en dat is wel eens anders geweest. Ik probeer in die zin maar gewoon naar mijn lichaam te luisteren en niet te forceren en op zaterdag mag ik uitslapen want dan meestal resulteert in het feit dat ik om 08u klaar wakker ben :-)

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 08:38

Ik kan dus ook echt niet uitslapen. In het weekend ben ik hooguit een half uur/ uurtje later wakker dan dat ik er door de weeks uit ga.. Terwijl het op een werkdag net lijkt of ik nog 8uur door kan slapen. Echt zo stom!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:38

hahaha
ik lees dit topic
en vervolgens dit topic

Ergens moet de wake up light toch wel helpen
[LN] Phillips Vs. Sun

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 08:43

phoeoe ik vind het verschrikkelijk als iemand nog een half uur gaat lopen snoozen! Dan kun je toch beter dat halve uur lekker slapen en in één keer opstaan? Toen ik nog klein was (jaar of 10) moest ik ook met wekker opstaan, en die stond aan de andere kant van mijn kamer. Denk dat ik daardoor makkelijk kan opstaan nu. Wel slaap ik heel vast en schrok ik me altijd LAM van die harde wekker }:0 ... maar met een wake-up light gaat het heerlijk :z

En dan te bedenken dat ik alleen een gaskachel in de woonkamer heb en het in de winter VRIEST in mijn slaapkamer. * lang leve de electrische deken!* *\o/*