'harstikke verkouden'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

uggy

'harstikke verkouden'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:12

hey hey,
ik ben echt harstikke verkouden wie helpt me hier van af
bijv. met thee of zo
ben niet zo van die dingen als neusspray en zovoort !
dus met een natuurlijk middel en niet te duur
en ik heb er wat voor over
hoe zit het
-snotteren
-heel veel niezen
-geen hoest :D
wie helpt mij :brr: :? %)

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:15

wodkalover schreef:

Afkloppen!!! :')

Verkoudheid moet je gewoon uitzieken ;) Als het snot echt teveel word lekker in een warm bad gaan met eucalyptus olie.
En dan lekker vaak je neus snuiten ;)

Anoniem

Re: 'harstikke verkouden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:16

Tja...
Dat gaat wel weer weg :Y)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:17

Verkouden zijn duurt 7 dagen, als je het behandelt 1 week :D
M.a.w., er is geen behandeling tegen verkoudheid.

Bolivia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:18

Maar hoe zit het dan met mij? Ik ben al 3.5 week verkouden :')

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:23

Ik heb ergens gehoord dat je juist niet moet snuiten maar gewoon lekker asociaal je neus moet ophalen omdat als je snuit, het snot in de holtes gaat zitten waardoor je neus dus nog dichter voelt. Zoiets was het...:P

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:25

ninajojo schreef:
wodkalover schreef:

Afkloppen!!! :')

Verkoudheid moet je gewoon uitzieken ;) Als het snot echt teveel word lekker in een warm bad gaan met eucalyptus olie.
En dan lekker vaak je neus snuiten ;)

Juist niet te vaak snuiten. Je neus ophalen, hoe smerig het ook klinkt, is beter. Als je vaak snuit, 'blaas' je de troep juist je holtes in met het risico dat het daar gaat zitten broeien. Schiet je niks me op.

Ik gebruik meestal een zoutoplossing. Verhouding 5 gram zout op 0.5 liter water en dat dan ipv neusspray. Als je geen neusspray- of neusdruppelflesje hebt waar je het in kunt doen, dan vanaf een theelepeltje opsnuiven terwijl je het andere neusgat dicht houdt. Verkoudheid gaat er niet sneller van over, maar het verlicht wel wat. En verder stomen. Liefst gewoon met heet water zonder iets er in. Dampo en Vicks en al dat andere spul om te stomen irriteert je slijmvliezen alleen maar erger, is mij verteld.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:17

haha hier nog zo'n gelukkige... Lijk al twee dagen op een olifant. Ik heb vanmorgen gedouched met lekker veel eucalyptus spul en dat hielp wel. Van die hete snoepjes zijn ook lekker

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:46

Ibbel schreef:
Verkouden zijn duurt 7 dagen, als je het behandelt 1 week :D
M.a.w., er is geen behandeling tegen verkoudheid.

7 dagen maar? Ik ben altijd van ong oktober tot maart snipverkouden met af en toe pieken en dalen.

Ik vind vicks altijd goed helpen, en thee met honing voor de rauwe keel. En veel stomen.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:52

Een ui open snijden en naast je bed leggen, een simpele en goedkope oplossing :')
Verder is het toch uitzieken.

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 06:46

DaisNBenj schreef:
Een ui open snijden en naast je bed leggen, een simpele en goedkope oplossing :')
Verder is het toch uitzieken.

dat is een goeie ga ik proberen

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 08:37

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 12:33

Volgensmij is het er eht weer de tijd voor. Ik ben ook al zo snot verkouden. Heel plotseling.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:35

ik gebruik bij de eerste symptomen altijd nysileen druppels van vsm. dan is het binnen een paar dagen weg of i.i.g. stukken minder. gebruik ik het niet dan heb ik er geheid lang last van.

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:41

als ik echt grieperig begin te worden gebruik ik ook altijd nysileen,, maar dan de tabletjes,, deze smaken naar niets.. dus ook geen ranzige smaak in je mond.. de druppels heb ik ook gehad.. maar die vond ik te vies... :P,, allebei het zelfde effect en idd van VSM

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 19:43

niezen is een teken dat je er bijna vanaf bent :j
(bij mij is het, als ik dan 2 dagen nies, dan is het einde in zicht :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:50

Dan ben ik toch al heel lang aan het uitzieken. Ik ben al 2 maanden écht verkouden. Ik heb laatst bloed laten prikken maar daar kwam niks uit. Ik krijg alleen maar te horen dat ik het nog een tijdje moet aankijken. Tsja na dik 2 maanden ? En dan ook snachts wakker worden en een uur aan een stuk door liggen hoesten. Of tot kokhalzend aan toe.

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 22:54

_lauraaa_ schreef:
Dan ben ik toch al heel lang aan het uitzieken. Ik ben al 2 maanden écht verkouden. Ik heb laatst bloed laten prikken maar daar kwam niks uit. Ik krijg alleen maar te horen dat ik het nog een tijdje moet aankijken. Tsja na dik 2 maanden ? En dan ook snachts wakker worden en een uur aan een stuk door liggen hoesten. Of tot kokhalzend aan toe.

zit het dan niet dieper als je zo moet hoesten heb ik ook gehad en kreeg codeine en een puffer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 07:55

Codeine heb ik voor de nacht gehad maar mocht ik niet langer slikken omdat het erg verslavend is

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:14

Zorgen dat je goed en tijdig slaapt! Evt 2 paracetamol v 500mg en/of 1 ibuprofen v 400mg voor de nacht, borst en rug insmeren met dampo of andere mentholgel. Neusspray met xylometazoline bij de hand voor de verstopte neus. Overal in huis dozen tissues.
Als je een droge hoest ontwikkelt, neem je natterman extra sterk(zit codeine in) of je neemt een laurierdropstaafje in je mond en valt er mee in slaap(niet op kauwen)
Veel fruit eten en overdag je rust nemen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beterschap!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 08:17

Íedereen rond mij heen inclusief ik zelf is ook verkouden :')
Beterschap

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:20

ik ben ook verkouden sinds vrijdag en ook hoofdpijn, heb zaterdagnacht ook overgegeven. Begin nu langzamerhand beter te worden..wordt vrijer in de neus :)
En het is gewoon een kwestie van uitzieken. Verkouden is en blijft een gezonde ziekte, hoe iritant het ook kan zijn..Beterschap!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:26

Is idd een kwestie van uitzieken. Verder kan je het wat verlichten door paracetamol te slikken en strepsils tegen de keelpijn. Stomen helpt ook goed en toch de neusspray. Je kan ook zelf neusspray maken met gekookt water en zout. 1 theelepel zout op 250 ml water.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:49

Er is maar een ding dat echt werkt: een neti pot. http://www.fascinerend.nl/75/netipot/ Ik had hem al eerder in huis ivm hooikoorts en vorige week voor het eerst kunnen proberen met een verkoudheid. Ik heb het toen 2x per dag gedaan; een keer 's ochtends en een keer 's avonds. Ik heb er welgeteld twee dagen last van gehad; de eerste dag letterlijk een continue loopneus, de tweede dag nog wel regelmatig moeten niezen en snuiten.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 09:55

In een heet bad gaan :j Ik zit momenteel ook thuis, ik heb er ook nog fijn koorts bij & ik hoest wel :+ Stomen werkt ook: een teiltje vullen met heet water en dan van die druppels erin doen, dan komt alles pas echt goed los. Ik vind het zelf verschrikkelijk, dat spul is heel sterk. Maar het helpt wel, voor een dik uur.. (bij mij dan tenminste)