Er een "knoop" in leggen als je jong bent.??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stagediver

Er een "knoop" in leggen als je jong bent.??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 14:17

Hoi Hoi,

Vroeg me af of er vrouwen zijn die zich jong hebben steraliseren.
Wil toch wat meer informatie erover hebben, Ja tegenwoordig zijn er genoeg middeltjes tegen zwangerschap, maar helaas zijn die niet altijd safe. Sinds mijn 15e zit ik aan de pil, Nooit problemen gehad, Maar toch zwanger geraakt, Nu bijna 28 weken. En ik weet zeker dat ik gewoon geen kinderen hierna meer wil. Ik wou hiervoor al geen kinderen, maargoed ongelukjes gebeuren, Heb er ook bewust voor gekozen om mijn kleintje te houden en ben er natuurlijk ook superblij mee. Maar ik wil het echt bij deze laten. Ben nu bijna 26. Jonge meiden die hier ervaring mee hebben? Het ook laten doen? Of eraan zitten te denken?

Anoniem

Re: Er een "knoop" in leggen als je jong bent.??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:22

Ik ben 25 en denk er al langer aan.
Mede wegens erfelijke aandoeningen wil ik sowieso geen kindje van mezelf en ik denk zelfs dat ik helemaal geen kinderen wil.

Ik begrijp van mensen om mij heen dat ze het helaas niet zo jong doen, wat ik ergens ook wel weer begrijp!

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 14:23

Nou ja, ik denk als je er echt op staat, dat ze het wel doen. Gewoon door blijven pushen bij de dokter. Opzich zou het voor mij wel een optie zijn, Ik wil toch geen kinderen meer. en heb al straks een kotertje. Denk als je echt 100 procent erachter staat, dat je de dokter wel kan overtuigen.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:24

Ouhet heel graag willen, maar ze doen het echt niet zomaar.
Heb nooit echt geïnformeerd maar hoor altijd dat ze het niet doen onder de 35 jaar.
Eigenlijk belachelijk want ik ben 30 en wil echt 100% zeker geen kinderen maar mag er niks aan laten doen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:25

Als je zo jong bent en zeker als je nog geen kinderen hebt doen ze het niet heel snel, dan moet er zo'n beetje een rapport komen van een psycholoog oid.
Ik zou eerder mijn vriend laten steriliseren dan mezelf omdat die ingreep veel kleiner is, maar helaas wil hij er niet aan :n

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:25

ik slik al sinds m'n 15e de pil, wil pertinent 100% zeker geen kinderen, en durf me niet goed te laten steriliseren (nu 37).
Ik lees dus even mee, weet namelijk niet waaarom ik het niet durf.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:28

Ik vind het lastig, omdat het toch een behoorlijke ingrijpende operatie is (in verhouding tot het 'snip snip' van een man). Maar misschien is dan een jonge leeftijd juist wel gunstig ivm herstellen?
Maar als je écht niet meer wil, kun je altijd eerst even langs bij een gyneacoloog voor een infogesprek lijkt mij?
Pff ik zou het echt niet weten, ik zou eerder mijn vriend overtuigen tot een 'snip snip' denk ik...

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 14:29

Haha ik denk dat mijn vriend het ook niet laat doen :p Maar zoiezo heb ik ook weer gelezen dat je alsnog zwanger kan worden als je onder je 30ste word gesteriliseerd. Opzich zijn de ingrepen helemaal niet zo zwaar hoor. Ligt eraan wat voor ingreep je doet. Meestal duurd het maar 15/20 minuten.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:37

Word je dan eigenlijk ook niet meer ongesteld?
Dat vind ik nogal bepalend of o ik of mijn vriend zich laat helpen.
Mijn vriend zou het zo laten doen maar die is nog maar 26 dus die is helemaal nog te jong.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:42

Je wordt nog wel gewoon ongesteld hoor :j

Ik wil het eigenlijk al jaren, maar heb er nooit naar gevraagd omdat ik ook altijd heb begrepen dat je toch 0 op rekest krijgt. Maw: de artsen willen het gewoon niet doen :n
Sterker nog: ik heb al regelmatig gehoord dat ze het zelfs niet willen bij meisjes met een verstandelijke beperking die én geen kinderen willen én niet in staat zijn om een kind op te voeden. In wiens belang denken die artsen eigenlijk?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:46

Wacht eerst maar is tot een half jaar na de geboorte, kan zo maar eens zijn dat je er heeeeeeeeeeeel anders over denkt. Ook al zeg je nu ook echt niet, wacht nou maar gewoon even.
De tijd heb je en het kan geen kwaad. Altijd beter dan verdriet achteraf.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:48

Oh hi hi dat is jammer, dat zou mooi 2 in 1 zijn!

Ja ik vind het echt belachelijk dat ze het niet doen.
Ik moet gewoon niet aan een kindje denken en mijn vriend ook niet.
Ik vind het ook knap van ts dat ze het kindje Laat komen, echt respect.
Ik zou niet weten wat ik zou doen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:49

Ik was 33 toen ik me heb laten steriliseren. Heb er geen gezeur over gehad of het wel of niet mocht. Het is een dagopname en je staat eigenlijk zo weer buiten. Ik ben de volgende dag weer aan het werk gegaan.
Je bent nog wel gewoon ongesteld.

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:51

Ik was 30 en ben gesteriliseerd op het moment dat mijn zoon via een keizersnede ter wereld kwam. Ik had het van te voren met mijn gyneacoloog besproken , geen gezeur of niks. Hij heeft het toen gewoon gedaan.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:52

de ingreep is dus helemaal niet zo heftig cookies??

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:54

Even wachten tot nr. 1 er een poosje is. Dan pas beslissen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:56

Nee ben je gek. Ze blazen je buik op anders zien ze niks. Dan 1 sneetje op de bikinilijn en 1 in je navel, dan gaan ze met een brandertje er in en een camera, branden de boel dicht en klaar ben je.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:58

mysa schreef:

Hoezo? Is TS nu niet toerekeningsvatbaar volgens jou ofzo?

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:59

Wendy schreef:
mysa schreef:

_O-

Ik heb trouwens geen kinderen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:05

ik ben 33, heb twee kinderen van 10 en 8. En geen behoefte aan meer kinderen. Toch heb ik me niet laten steriliseren. Stel, worst case scenario, je partner komt te overlijden en je krijgt een nieuwe relatie. Misschien sta je er dan anders tegenover om kinderen te krijgen en wil je ze maar kan het niet meer. Zolang ik nog in de leeftijd van kunnen krijgen ben laat ik me niet helpen.

Ik heb wel een spiraaltje, Mirena koperspiraal. Voor mij echt ideaal, ik wordt nooit ongesteld en kan ook niet zwanger worden! TS, misschien iets voor jou dan?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:05

vuurneon schreef:
Ik vind het lastig, omdat het toch een behoorlijke ingrijpende operatie is (in verhouding tot het 'snip snip' van een man).

Het is tegenwoordig zelfs helemaal geen operatie meer :) , je staat nu meteen weer buiten +:)+ .

Ik heb mezelf eind vorig jaar laten sterriliseren op bijna 38-jarige leeftijd. Er zijn in beide eileiders veertjes gezet, na 3 maanden werd gecontroleerd of het gelukt was en klaar was ik :) .

De sterrilisatie zelf ik bij mij in 2x gedaan omdat één eileider dicht ging zitten. Omdat het daardoor te lang ging duren verkrampte de baarmoeder als natuurlijke reactie en dan kan de gynaecoloog en niet meer bij. De tweede keer was het wat pijnlijker vanwege dat verkrampen, maar zodra de instrumenten geggehaald werden was de pijn accuut over.

Verdoving kan trouwens niet bij een vrouw, de baarmoeder kun je niet plaatselijk verdoven.
Een vriendin van mij heeft er überhaupt niets van gevoeld, maar zij had ook al twee kinderen gebaard waardoor de baarmoeder wat soepeler was.

Je menstruatie blijft gewoon, alleen bij castratie wordt alles weggehaald, incl. baarmoeder en eileiders. Bij sterrilisatie wordt alleen voorkomen dat een eitje naar de baarmoeder kan. Incidenteel komt het voor dat er een omleiding groeit (een nieuwe eileider dus), waardoor er toch een eitje naar de baarmoeder gaat. Hetzelfde geldt voor mannen, het komt wel eens voor dat de zaadleider zich een omleiding aanmaakt.

Dat er niet gauw overgegaan wordt op sterrilisatie bij jonge vrouwen sta ik helemaal achter, hoewel er zeker vrouwen zullen zijn die zeker nooit kinderen zouden willen vanwege wat voor redenen dan ook.

Edit: allemaal typevautjes 8-)
Laatst bijgewerkt door Gwen op 14-09-11 15:08, in het totaal 2 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:06

Wendy schreef:
mysa schreef:

Lol, maar er wordt denk ik bedoeld dat je misschien na de eerste heel anders denkt over kinderen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:11

Dat hele 'misschien' verhaal is precies de reden waarom ze dus geen sterilisatie uitvoeren bij jonge vrouwen.
Persoonlijk word ik daar soms wat opstandig van: ik ben heel goed in staat om te beslissen wat ik wel of niet wil. Maar op de een of andere manier worden vrouwen als het op juist deze beslissing aan komt, totaal niet serieus genomen.
Vandaar mijn opmerking.

Want of marietje, het nichtje van de buurvrouw, spijt heeft gehad van haar beslissing, heeft totaal niets met mij te maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:12

kleinvosje schreef:
Lol, maar er wordt denk ik bedoeld dat je misschien na de eerste heel anders denkt over kinderen...

Eens, ik dacht hetzelfde als TS maar een jaar na de geboorte begon het wel weer te kriebelen hoor. Nou is de kans zeer klein dat ik ooit nog een 2e krijg maar de wens is er wel.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:26

Volgens de gynaecoloog was het aantal spijtoptanten toch nog erg hoog. Hij deed er bij mij helemaal niet moeilijk over dat ik dit wilde. Een kennis van mij wilde het ook, zelfde leeftijd, zelfde ziekenhuis, andere dokter, maar die kreeg het niet voor elkaar. Het is denk ik ook maar net hoe je over komt.

Ik heb nooit kinderen gewild, dus ik vond dat de reden om mijzelf te laten steriliseren ipv mijn partner.