Mond verdoofd... honger!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Mond verdoofd... honger!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:01

Ik had vanmorgen om 9 uur een afspraak bij de tandarts, om linksboven en linksonder een gaatje te laten vullen... dus de hele linkerkand van mijn mond inclusief tong, wang, lippen etc is verdoofd. Nog steeds ja. Het zou zo'n 2 uur duren zeiden ze, en het werd langzaam minder... Nou, ik zit hier nog steeds zonder gevoel(kan ook niet bewegen, trouwens) en ik heb ondertussen best honger eigenlijk :+

Is het normaal dat zoiets zo lang duurt? Het is ook nog niet minder aan het worden namelijk... zit nu ontbijtkoek te eten maar dat gaat erg moeilijk met een halve mond :Y) en ik en ook bang dat ik iets kapotbijt in mijn mond want ik voel dus écht niks...

Iemand ervaring? Of kan ik iets doen waardoor het sneller wegtrekt? :o Bedankt alvast!

freyatjee

Re: Mond verdoofd... honger!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:02

dat is wel erg lang,
ik zou je tandarts bellen of er langs gaan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:04

Ik zou even bellen, maar ik heb inderdaad wel eens gehoord dat dit vaker voorkomt.
Dus zou je nog geen zorgen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:04

Volgens mij hebben ze je iets te ver verdoofd, en dus een zenuwtje geraakt. Ik zou inderdaad even de tandarts bellen (of even langsgaan, want ik weet niet hoe je klinkt, maar toen ik zo verdoofd was klonk ik als hanniball van the A Team, en kwijlde ik met praten dus zei ik liever niks :+ )

Collega at gisteren kwark met smaakje, dat kan je zo doorslikken!

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:05

Duurt bij mij ook wel eens zo lang, lijkt me niet uitzonderlijk. Maar je moet idd wel oppassen met kauwen! Ik zou iets vloeibaars nemen als ik jou was..

Nikka

Het heeft bij mij ook wel eens een uur of 4 geduurd. Kan je niet een soepje nemen of vla of zo?

antje_vip

Bij mij is het wel normaal maar ik word dan ook flink vol gespoten ;) Je zou Brinta kunnen eten/slobberen. Dat hoef je niet te kauwen en als je je hoofd scheef houdt loopt het er ook niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:06

Soep zou ik niet doen.. dat kan te heet zijn en dat merk je niet met een verdoving.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:07

Jans schreef:
Soep zou ik niet doen.. dat kan te heet zijn en dat merk je niet met een verdoving.

Er zijn wel meer manieren om te kijken hoe heet de soep is zonder hem meteen in je mond te stoppen. :)*
Laatst bijgewerkt door Nikka op 14-09-11 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:08

Bedankt alvast, ik kan helaas niet bellen want ik zit op school met een lege mobiel (uiteraard -.-), daarom heb ik ook maar een topic geopend... Ik klink idd ook heel raar en ook neiging tot kwijlen maar dat heb ik gelukkig tot nu toe nog kunnen voorkomen :o Ik heb wel veel verdoving gehad idd, kreeg ook nog extra omdat ik nog wel gevoel had na de eerste, maar ik dacht zelf dat zoiets gewoon even ''in moet trekken''? Vonden zij van niet :o

Soepje is idd een goed idee, die verkopen ze hier in de kantine :-)

edit: mijn rechterkant functioneert nog wel dus daarmee zou ik dan kunnen voelen of het heet is :o

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:09

Dit kan idd wat langer duren als ze een zenuw (teveel) hebben verdoofd.

Je kunt yoghurt/vla (eventueel door een rietje) kunnen eten.
Wat Jans al zegt is het niet handig om warme/hete gerechten te eten.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:11

antje_vip schreef:
Bij mij is het wel normaal maar ik word dan ook flink vol gespoten ;) Je zou Brinta kunnen eten/slobberen. Dat hoef je niet te kauwen en als je je hoofd scheef houdt loopt het er ook niet uit.

Daar moest ik even met een half gezicht om lachen :') kan ik beter niet doen, de andere kant is helemaal dik en trekt dan echt in zo'n grimas :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:11

Tandarts raadt het zelf ook enorm af.. want je handen (om te voelen) verdragen meer hitte.. alleen proeven met rechts en te heet: kans heel groot dat links het ook geraakt heeft, maar dat je het niet voelt en dus alsnog pijn hebt straks..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:12

Vla, appelmoesje :)

Soep kun je eten, maar wacht wel tot het bijna koud (even voelen met je pols ;) )is dan weet je zeker dat je je niet kunt verbranden.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-09-11 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:12

gewoon voorzichtig rechts eten. Ik ben maandag ook om 9 uur verdoofd, en rond half 2 was ie eruit

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:14

stef, ging dat ook geleidelijk aan? Of voelde je het ineens weer? Ik heb wel spontaan ineens weer gevoel in mijn bovenlip gekregen even terug, maar mijn wang hangt ook nog echt... lijkt nog geen aanstalten te maken om weer wakker te worden zegmaar -.-''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:19

Drinkontbijt met een rietje oid? :D

Qua tijdsduur lijkt het me inderdaad niet uitzonderlijk, heeft bij mij ook wel eens zo lang (en nog langer) geduurd.
Zodra het eenmaal uit begint te werken gaat dat best snel is mijn ervaring.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-11 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:20

Maeve schreef:
Bedankt alvast, ik kan helaas niet bellen want ik zit op school met een lege mobiel (uiteraard -.-), daarom heb ik ook maar een topic geopend... Ik klink idd ook heel raar en ook neiging tot kwijlen maar dat heb ik gelukkig tot nu toe nog kunnen voorkomen :o Ik heb wel veel verdoving gehad idd, kreeg ook nog extra omdat ik nog wel gevoel had na de eerste, maar ik dacht zelf dat zoiets gewoon even ''in moet trekken''? Vonden zij van niet :o

Soepje is idd een goed idee, die verkopen ze hier in de kantine :-)

edit: mijn rechterkant functioneert nog wel dus daarmee zou ik dan kunnen voelen of het heet is :o

Goh dat ken ik.. Bij mij hebben ze 3 x verdoofd (en telkens even gewacht en nog werkte het niet toen ze toch maar gingen boren...) en heb vervolgens de hele dag met verdoofde mond rondgelopen(rechterkant).. Heb op school aan 1 vriendin duidelijk gemaakt dat ik vandaag niet kon praten.. als me in les wat gevraagd werd zou zij de situatie uitleggen :P Had toen ook echt hangende mondhoek (ipv alleen t gevoel dat ie hangt) en kon pas na een uur of 5 heel voorzichtig met m'n hoofd geheel naar links getanteld een paar slokjes drinken.. anders liep het er net zo hard uit als dat ik t er in goot :+

Om 9 uur verdovingen erin, was savonds om 8 uur grotendeels weggetrokken, ging inderdaad gelijdelijk aan
Dt het langer duurt dat de verdoving uitgewerkt is hoef je je geen zorgen om te maken aangezien je dus meer hebt gehad als normaal. Je lichaam kan nou eenmaal maar de verdoving met een bepaalde snelheid afbreken ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:20

heel langzaam, eerst mn tong en zo langzaamaan trok het weg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:22

Bij mij ging het ook erg langzaam, ik had wel 5 prikken gekregen toen.. inderdaad ook niet intrekken, nee moest meteenverdoofd zijn :j

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:23

Wegtrekken van verdoving duurt lang. Bovenkaak is sneller verdovingsvrij. Dat duurt bij mij meestal zo'n 3-4 uur. Onderkaak duurt langer, meestal zo'n 5-6 uur.
Ik zorg daarom dus altijd dat ik 'flink' gegeten heb, voordat ik naar de tandarts ga ;)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:24

Ja Rintah, dat snap ik, ik durf ook echt niet te drinken zo :o Mijn tong is een beetje aan het tintelen en geen gevoelloze lap vlees meer, denk dat dat ook een goed voorteken is :Y) Mijn mond hangt ook echt en mijn wang is echt dik :o ik probeer wel gewoon te praten maar het ziet er vooral heel raar uit omdat die kant dus niet mee doet :o

edit: de vorige(paar jaar terug) keer dat ik verdoofd was ging het verbazend snel weg, vandaar dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:26

"Flink" gegeten hebben is sowieso wel handig, mocht je idd onverwacht verdoofd worden heb je na afloop iig niet direct honger en bovendien kan een verdoving op de lege maag heel verkeerd vallen.

Krijg zelf trouwens wel altijd vreetkicks als ik met een verdoofde mond van de tandarts kom... Heel naar, sta je in 4 uur tijd wel 20x bij de koelkast en de voorraadkast: deur open, oh nee ben verdoofd, deur dicht :+

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 12:30

Haha, ik had gelukkig wel goed ontbeten dus een goede ''bodem'' :+ , kreeg ook niet meteen honger maarja... om 12 uur dus wel... tis ondertussen half 2 en ik ben dus al anderhalf uur bezig een plak ontbijtkoek weg te peuzelen :o Tong tintelt ondertussen nog een beetje maar proeft nog niet, plek waar de naald in ging begint vies pijn te doen (hee, dát gevoel hoefde ik niet terug? :( ) maar wang hangt nog op dezelfde plek.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:31

Maeve schreef:
Ja Rintah, dat snap ik, ik durf ook echt niet te drinken zo :o Mijn tong is een beetje aan het tintelen en geen gevoelloze lap vlees meer, denk dat dat ook een goed voorteken is :Y) Mijn mond hangt ook echt en mijn wang is echt dik :o ik probeer wel gewoon te praten maar het ziet er vooral heel raar uit omdat die kant dus niet mee doet :o

edit: de vorige(paar jaar terug) keer dat ik verdoofd was ging het verbazend snel weg, vandaar dus...

tsjah, dat probeerde ik ook wel alleen beet daarbij juist telkens op m'n tong dus maar mee gestopt :+