Help, ik blijf aankomen!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bfsunshine

Help, ik blijf aankomen!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 10:46

Hallo,

Ik ben sinds vorig jaar december ruim 12kg aangekomen, ik ben zeker niet te dik, maar zit hierdoor gewoon niet lekker meer in mijn vel. Nu ben ik dus bezig met die 12kg er weer af te krijgen.

Nu al 2 weken gezond bezig, niet snoepen en amper nog vette dingen.

Schema is:
1 boterham met smeerkaas (20+) 's morgens.
Pauze op school een pakje droge crackertjes(14kcal per crackertje.. zijn er 4)
Lunch 2 boterhammen met smeerkaas en komkommer.
Thuis een stuk komkommer.
's Avonds gewoon wat de pot schaft.
En heel soms nog een banaan of 1 koekje bij de thee.

Nou blijf ik dus aankomen ;( , ben al veel meer gaan bewegen, doe nu lekker lange wandelingen met mijn hond, wat ik eerst niet deed. Proberen 3 tot 4x per week mijn paard te rijden, en dan nog stal uitmesten, ponies naar de wei brengen ed.

Het is heel deprimerend, elke keer dat ik op de weegschaal ga staan en er geen resultaat is.. Of zelfs een negatief resultaat! ;( Ik doe zo mijn best ervoor maar het wil gewoon niet lukken ;( !

Heeft iemand tips hoe ik het beter aan kan pakken? Ik wil het wel gewoon gezond aan blijven pakken. Ik ben vegetarisch dus heel veel keus aan broodbeleg heb ik ook niet...

Ook loop ik heel de dag met een honger/trek gevoel. Ben dus ook op zoek naar gezonde tussendoortjes!

Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal

secricible

Re: Help, ik blijf aankomen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:48

Ik zou eens langs een goede diëtist gaan en langs je ha. Heb je vaker diëten gevolgd? Wat je nu eet is echt veel en veel te weinig.... Is je schildklier wel eens gecontroleerd?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:50

Je eet inderdaad te weinig. Ik zou ook eens langs een diëtiste gaan :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:51

Ik denk dat je zelfs te weinig eet, want zo weinig brood en fruit dan mis je gewoon vezels.
Ik ga mee met de tip van secrible en laat anders eens een algehele bloedtest doen, maar zeker de schildklier.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:55

Wat voor brood eet je precies? wit of volkoren?

Heb je idd je schildklier laten controleren? als hij te traag werkt kom je aan van lucht....

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:57

Natuurlijk kom je aan, je hebt je lichaam nu in een hongers modes gezet dus zal hij alles bewaren wat erin gaat. Je moet natuurlijk wel genoeg eten, ga inderdaad langs een HA of dieetiste, want wat je nu doet is echt niet goed.

Tassie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 10:59

ten eerste wat de rest ook zegt je eet te weinig . en een vraagje slik je ergens medicatie voor ?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:01

Inderdaad naar de dietiste, als je je calorien gaat optellen over een hele dag, krijg je te weinig binnen.

Verder ben je meer gaan bewegen = mee spieren kweken. Spieren zijn zwaarder dan vet dus geeft de weegschaal aan dat je niet afvalt. Ik zou er een cm bij houden, werkt bij mij veel motiverender :j

En wat drink je zoal op een dag?

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:08

Hoe minder je eet, hoe meer voedingsstoffen je lijf uit je eten probeert te halen - dus ook vetten. Als je een enkele keer wel snoept, neemt je lijf alle slechte stoffen daaruit op. Oftewel: meer eten. Niet per sé een uitgebreider ontbijt, lunch of avondeten, maar gezonde tussendoortjes, die zijn zelden slecht. Wat meer groente of fruit dus en een droog crackertje kan ook nauwelijks kwaad.

In komkommer zitten trouwens nauwelijks of zelfs helemaal geen (weet het niet meer precies) voedingsstoffen, omdat het vooral uit water bestaat. Dus ook met dat tussendoortje krijg je weinig voedingsstoffen binnen die je wel nodig hebt.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:10

Probeer geen koolhydraten met eiwitten en vetten te eten!!!!
Brood zit vol koolhydraten en is dus niet goed voor je, ook geen bruin brood.
Porbeers anders eens de eerste 2 weken om koolhydraten te vermijden. Drink alleen water! Eet geen fruit, zit boordevol suikers!
Zal even zwaar worden de eerste twee weken maar het werkt! Ik ben in 1 week 3 kilo afgevallen.

Probeer om de 3 uur iets te eten en eet sávonds alleen vlees met groenten. GEEN aardappelen, zit vol met koolhydraten!

Wat je bijv kan eten:
sóchtend wat kwark met een halve komkommer.
s'middags een handje noten, wat kipfile ( plakjes ) blikje tonijn ( op water ), sla met carpaccio.
sávonds alleen dus vlees en groenten.
laat in de avond een handje met blokjes kaas

Wat ook goed werkt is bij het ochtendeten een lepel visolie en doe dit sávonds ook bij het eten!
Is goed voor je organen en helpt vet verbranden.

Na ongeveer 2 weken kan je 1 maaltijd op de dag gaan vervangen door koolhydraten ( brood, pasta, etc )

Natuurlijk moet je er ook genoeg bij bewegen! ik doe nu 2x in de week aan krachtraining en 4x in de week paardrijden.

Probeer het en laat je verbazen! het is in het begin zwaar maar je krijgt echt resultaat!
Kijk ook even op internet naar het "Caveman dieet ". Daar is dit namelijk van!

Suc6 +:)+

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:12

hetbommeke schreef:
Inderdaad naar de dietiste, als je je calorien gaat optellen over een hele dag, krijg je te weinig binnen.

Verder ben je meer gaan bewegen = mee spieren kweken. Spieren zijn zwaarder dan vet dus geeft de weegschaal aan dat je niet afvalt. Ik zou er een cm bij houden, werkt bij mij veel motiverender :j

En wat drink je zoal op een dag?

Let idd op de centimers en niet op de weegschaal, goeie tip van +:)+

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:16

Lijkt me niet zo'n handig advies voor iemand die eigenlijk gewoon simpelweg te weinig eet.
Gewoon meer tussendoortjes, weinig snoepen en lekker blijven bewegen. Dat houd je ook langer vol dan
zo'n dieet. Afvallen zit 'em niet in een dieet, maar een andere leefwijze.

Wat is trouwens je BMI nu dan?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:19

Cinn87, ik denk zelf niet dat je iemand zomaar kan zeggen dat diegene zus of zo móét gaan eten. TS zal dat voor zichzelf uit moeten gaan maken, wat ze wel/niet wil.
Naar mijn mening moet je gewoon pure producten eten. Volkoren brood/pasta/rijst, groente, fruit, noten, zaden enz. Dus geen crackertjes, daar zit echt niks in waar je lijf iets mee kan. En dat dan niet als een dieet zien, maar als levenswijze inderdaad zoals Kaula al zegt :j
Lijkt de laatste tijd wel een soort rage, alsof mensen bang zijn van koolhydraten ofzo terwijl ze toch echt belangrijk zijn voor je lijf. Maar zoals ik al zei, dat is mijn mening die ik gevormd heb door verschillende boeken te lezen en veel te googlen en te discussieren hierover.
Heb laatst ook een boek eens ingekeken (wat ik nog wil gaan lezen) wat erover gaat dat je maar 3 keer per dag zou moeten eten ipv 6 keer.
Dus nja ik denk dat 't in eerste instantie gewoon belangrijk is dat TS meer gaat eten, eventueel met behulp van een diëtiste. Daarna kan ze zich dan gaan verdiepen in hoe en wat verder. Als je vegetarisch bent, zou je het boekje Skinny Bitch eens kunnen lezen. Erg interessant :j

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:20

Gebruik je anticonceptie zoals de pil? Kan je ook door aankomen.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:23

Bij de post van _Tara_ bedenk ik me net ook, in het boek van Sonja Bakker staan ook veel goede, gezonde, voedzame vegetarische recepten, ook voor tussendoortjes.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:24

Je zou kunnen beginnen met een paar ochtenden je temperatuur te controleren, direkt nadat je wakker geworden bent. Dus NIET eerst opstaan, maar gelijk temperaturen, het liefst rectaal.
Als dat onder de 36.6/36.8 zit, werkt je schildklier te langzaam en moet je even naar je huisarts voor een bloedonderzoek.
Ik vind trouwens wel dat je erg weinig eet, vooral 's morgens. Je ontbijt is de basis voor je dag, neem er b.v. eens een zacht gekookt ei bij? Dat mag best elke ochtend, dat eieren je cholesterol verhogen is een allang achterhaalde fabel. En minimaal twee uiteraard volkoren(!) boterhammen, wel met het liefst roomboter, je hebt vet nodig voor je verbranding.
Maak van die crackers een een flinke appel?
Doe die banaan 's middags als tussendoortje, en neem de komkommer 's avonds.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:29

Ik vind van die aparte dieten zo'n onzin. Ik ben gewoon met 4 stukken brood per dag, een avondmaaltijd en fruittussendoortjes 10 kg afgevallen. En idd voldoende beweging per dag. Ik denk dat het voor jou handig is als je naar de HA gaat. Want zoveel aankomen terwijl je relatief weinig eet is ook niet echt prettig.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:30

_Tara_ schreef:
Cinn87, ik denk zelf niet dat je iemand zomaar kan zeggen dat diegene zus of zo móét gaan eten. TS zal dat voor zichzelf uit moeten gaan maken, wat ze wel/niet wil.
Naar mijn mening moet je gewoon pure producten eten. Volkoren brood/pasta/rijst, groente, fruit, noten, zaden enz. Dus geen crackertjes, daar zit echt niks in waar je lijf iets mee kan. En dat dan niet als een dieet zien, maar als levenswijze inderdaad zoals Kaula al zegt :j
Lijkt de laatste tijd wel een soort rage, alsof mensen bang zijn van koolhydraten ofzo terwijl ze toch echt belangrijk zijn voor je lijf. Maar zoals ik al zei, dat is mijn mening die ik gevormd heb door verschillende boeken te lezen en veel te googlen en te discussieren hierover.
Heb laatst ook een boek eens ingekeken (wat ik nog wil gaan lezen) wat erover gaat dat je maar 3 keer per dag zou moeten eten ipv 6 keer.
Dus nja ik denk dat 't in eerste instantie gewoon belangrijk is dat TS meer gaat eten, eventueel met behulp van een diëtiste. Daarna kan ze zich dan gaan verdiepen in hoe en wat verder. Als je vegetarisch bent, zou je het boekje Skinny Bitch eens kunnen lezen. Erg interessant :j

Doe is niet zo raar....Ik zeg toch ook niet dat ze het MOET doen! Ik zeg alleen maar dat het de moeite waard is om te proberen! maar blijkbaar word het tegenwoordig niet meer door iedereen gewaarderd als je iets goed bedoeld wilt plaatsen! Blijkbaar heeft iedereen een andere mening dus TS moet zelf maar kijken wat ze gaat doen, ik zeg alleen maar dat het bij mij werkt! Ook geef ik aan dat er na 2 weken weer 1x op een dag koolhydraten kan eten..niemand hier is dus bang voor koolhydraten, ik niet tenminste! Zeg trouwens ook alleen maar dat het beter is om koolhydraten apart te eten, dus niet mer eiwitten of vetten!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:37

Kaula schreef:
Bij de post van _Tara_ bedenk ik me net ook, in het boek van Sonja Bakker staan ook veel goede, gezonde, voedzame vegetarische recepten, ook voor tussendoortjes.

Alleen is het jammer dat Sonja Bakkeren er voor zorgt dat je veels te weinig calorieen binnenkrijgt ;) Het is gewoon een crashdieet eigenlijk.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:38

Ik zou gewoon eens naar een diëtist gaan, denk dat die je het beste kan helpen ;). Ook naar mijn mening eet je te weinig.

Er leiden verschillende wegen naar Rome, maar over bijvoorbeeld dat dieet zonder koolhydraten maar met eiwitten en vetten heb ik ook al gehoord dat het vrij ongezond is. Vraag me niet naar de details, daarvoor weet ik er echt te weinig van, maar heeft geloof ik te maken met het aanzetten van vet in je aderen. Ik zeg dus ook niet dat het ongezond is, maar wel dat er dus mensen zijn met die mening en dat dat ongetwijfeld ergens op gebaseerd is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:40

Cinn87, mijn post was helemaal niet aanvallend bedoelt. Je kwam in je post op mij alleen over alsof je wilde zeggen dat koolhydraten de grote boosdoener zijn en de 3 uitroeptekens in de 1e zin kwamen ook dwingend over. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat iedereen voor zichzelf moet bepalen hoe/wat iemand eet. Dat je dat iemand niet op kunt leggen. Natuurlijk mag je goed bedoeld advies geven en je ervaring delen. Ik zou 't alleen volgende keer iets anders brengen dan. Wat minder uitroeptekens komt al heel anders over bv.
Dat van bang zijn voor koolhydraten was ook niet persoonlijk richting jou bedoelt. Het valt mij alleen op dat er tegenwoordig steeds meer dieeten ontstaan waarbij koolhydraten verbannen worden.
Maar ik zie dat je in deze post ook heel veel uitroeptekens gebruikt, dat zal dan waarschijnlijk jouw manier van berichten typen zijn.

Tiggs, klopt :j Al die eiwitten is ook lastig voor je nieren om allemaal te verwerken plus dat je leververvetting krijgt.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:44

cinn87 schreef:
Probeer geen koolhydraten met eiwitten en vetten te eten!!!!
Brood zit vol koolhydraten en is dus niet goed voor je, ook geen bruin brood.
Porbeers anders eens de eerste 2 weken om koolhydraten te vermijden. Drink alleen water! Eet geen fruit, zit boordevol suikers!
Zal even zwaar worden de eerste twee weken maar het werkt! Ik ben in 1 week 3 kilo afgevallen.

Probeer om de 3 uur iets te eten en eet sávonds alleen vlees met groenten. GEEN aardappelen, zit vol met koolhydraten!

Wat je bijv kan eten:
sóchtend wat kwark met een halve komkommer.
s'middags een handje noten, wat kipfile ( plakjes ) blikje tonijn ( op water ), sla met carpaccio.
sávonds alleen dus vlees en groenten.
laat in de avond een handje met blokjes kaas

Wat ook goed werkt is bij het ochtendeten een lepel visolie en doe dit sávonds ook bij het eten!
Is goed voor je organen en helpt vet verbranden.

Na ongeveer 2 weken kan je 1 maaltijd op de dag gaan vervangen door koolhydraten ( brood, pasta, etc )

Natuurlijk moet je er ook genoeg bij bewegen! ik doe nu 2x in de week aan krachtraining en 4x in de week paardrijden.

Probeer het en laat je verbazen! het is in het begin zwaar maar je krijgt echt resultaat!
Kijk ook even op internet naar het "Caveman dieet ". Daar is dit namelijk van!

Suc6 +:)+

TS is vegetarisch, dus de helft van wat jij aangeeft, kan ze al niet eten.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:46

Of je te weinig eet, kan ik niet zeggen, want wat houdt 'eten wat de pot schaft' in? Wat eet je dan, hoeveel en hoe is het klaargemaakt?
Een avondmaaltijd kan 500 kC bevatten, maar ook 1500. Snappie? Een groot bord vol stampot rauwe andijvie met spekjes, veel vette jus, een groot stuk verse worst en slagroomvla na, bevat heel veel calorien (maar is wel errug lekker). Ook het tijdstip waarop je eet en wat je daarna nog doet, maakt een wereld van verschil. Een paar boterhammen extra mag gerust. Vind dat idd wel een beetje weinig.

Als je overdag weinig eet en dan 's avonds flink wat, zal je lichaam idd heel spaarzaam omgaan met energie verbranden.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 11:48

@TS, lees nu dat je vegetarisch bent. Ook vegetarische gerechten kunnen veel calorien bevatten (en ook erg lekker zijn). Smaakmakers als kaas, maar ook creme fraiche bevatten heel veel.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 12:22

Avondmaaltijden bestaan voornamelijk uit aardappelen met groenten en voor mij een vleesvervanger wanneer ik aangeef dat ik daar behoefte aan heb. Eens in de week eet ik patat zonder saus, en 1 dag pasta met ontzettend veel groenten. Avondmaaltijd eet ik wel echt een vol bord, ook met stukjes komkommer extra nog.

Ik ben erg gevoelig voor een ijzertekort, dit heb ik eigenlijk ook altijd, maar is de ene keer erger dan de andere keer. Hier slik ik eens in de zoveel tijd medicijnen voor. Ook gebruik ik regelmatig diclofenac wegens ontsteking in mijn schouder. ( wat sporten weer moeilijk maakt..) En ik slik de pil, maar al jaren dus om daar nu van aan te komen ineens lijkt me sterk.

's Morgens heb ik al moeite om die ene boterham naar binnen te werken, ik doe dit omdat ik weet dat het ontbijt erg belangrijk is, maar iets in de richting van een kwark of yoghurt krijg ik bij voorbaat al kotsneigingen 'smorgens.

Ik eet volkoren brood met sesam. En maar 3 stuks per dag omdat er naar wat ik weet dus "teveel" in zou zitten om er meer van te eten. Doe er al extra dikke stukjes komkommer op om nog iets te eten te hebben.

Voor mijn gevoel raak ik juist spieren kwijt, en komen die er niet bij. Dus volgens mij doe ik die ook verbranden. Dieetist heeft geen nut, omdat ik meer moet eten dan ik zelf aan kan, en alles er dan uiteindelijk via dezelfde weg weer uitkomt.. Hier heb ik jaren geleden al voor bij de huisarts gezeten.

Ik weeg iets onder de 70 kg, tussen 69,2 en 69,9 en ben zo'n 1,71m lang. Op zich een gezond gewicht, maar ik voel met totaal niet prettig erbij.