Hoor eens, iedereen geeft zijn kind dingen mee waarvan hij/zij denkt dat het goed is. Of dat nou geloof is, een bepaalde levensstijl, of iets anders.
Dan moet je eigenlijk gaan doen wat ik een tijdje geleden las: dat je nooit tegen je kind bijv. mag zeggen 'kijk eens hoe mooi dat is', want je kind moet zelf bepalen of hij/zij het mooi vindt of niet en het niet horen van mama of papa 
Dit komt van het voedingscentrum, volgens mij een redelijk betrouwbare bron..
Citaat:
Je kind kan ook vegetarisch eten. Let er dan wel op dat hij voldoende ijzer binnenkrijgt. In groente en fruit zit ook ijzer, maar dat is plantaardig ijzer. Het lichaam neemt dit minder makkelijk op. Eten zonder vlees kan prima als je goed let op 2 dingen:
1. Kies voor een vleesvervanger die ijzer bevat. Dus: ei, tahoe, peulvruchten of een kant-en-klare vleesvervanger. Kaas en quorn bevatten geen of weinig ijzer en zijn daarom geen vleesvervangers voor elke dag. Wacht liever nog even met het geven van tempé en seitan tot je kind 1 jaar oud is: tempé is heel vezelrijk en seitan heel zout.
2. Vitamine C helpt om ijzer uit de voeding te halen. Geef je kind daarom bij elke maaltijd iets van groente of fruit of een beetje sinaasappelsap. Wil je je kind helemaal geen dierlijke producten te eten geven, dus ook geen melk, kaas en eieren? Vraag dan advies aan je consultatiebureau of aan een diëtist. Het is voor zijn ontwikkeling erg belangrijk dat je kind geen voedingsstoffen tekort komt.
Edit: dat laatste geldt dus niet voor mij, melk en eieren heb ik geen problemen mee 
Om even terug te komen op wat jij zei, delerium: ik probeer alleen maar te zeggen dat het niet erg is als een kind vlees niet gewend is, en het waarschijnlijk ook niet lust. Ik ga heus niet tegen iedereen zeggen dat ze per se iets anders moeten voorzien, maar vraag wel of ze er rekening mee willen houden dat mijn kind het misschien niet lust.
Ik zou het op die manier ook niet erg vinden als mijn kind niet zo weg is van snoep. Het is toch prima als je kind liever een worteltje eet dan een zakje snoep?