Bokkers aan de zelfbruiner?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LisaDG

Bokkers aan de zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 16:15

Hallo

Iedereen kent het wel,
je wordt niet makkelijk bruin en na hopeloos veel bezoekjes aan het zonnecenter en nodeloos in de zon te zitten,verschijnt er dan toch een "bruin" kleurtje op je huid,die vaker nog niets een bruin lijkt te zijn :D
Natuurlijk ben ik ook van deze soort en werk daarbij nog eens in een schoonheidsinstituut met zonnecenter.
Waar ik geregeld de vraag krijg: ga jij ook hier onder de zonnebank?
Waarna ik een eindeloos praatje moet maken hoe goed onze toestellen zijn (wat ook wel zo is ;) ) terwijl geen kat dit gelooft als ze kijken naar mijn melkflessen.
Ik ben nou eenmaal niet het type dat bruin wordt (lees: rode ondertoon van haarkleur,blanke huid,sproetjes,....) en ook heb ik geen zin om 100 den euro's uit te geven en mijn huid onnodig te beschadigen als dit geen enkel nut heeft.

Daarom was ik al een eindje aan het rondneuzen welke zelfbruiner nu echt goed is tegen een aanvaardbare prijs.
Er werd vanalles gezegd: bodylotion met lichte bruining van Dove, Lancôme,Nivea,L'Oreal,.....

Maar ik zou mezelf niet zijn als ik een klein waslijstje had waar de zelfbruiner moest aan voldoen:

- makkelijk aan te brengen
- lichte textuur dus geen crèmes of bodymelken
- goede geur (voor zover dit mogelijk is met een zelfbruiner)
- streep en vlekloos resultaat
- niet afgaan op kledij of handdoeken
- en ga zo maar door.......

Natuurlijk vond ik bij elke firma deze beschrijving en was elk product zogezegd perfect.
Maar het idee om een oranje gevlekte wortel te zijn baarde mij toch wel wat zorgen.
Na lang wikken en wegen ben ik uitgekomen bij de Zelfbruinende spray van Yves Rocher

Afbeelding

Na mijn ritueel van scrubben,droge plekjes insmeren en mijzelf mentaal voorbereiden,durfde ik het toch nog niet aan om meteen mijn hele lichaam te sprayen, dus heb ik enkel de helft van mij buik gedaan.

Ik moet zeggen dat de spray ontzettend zacht en exotisch ruikt en heel fris aanvoelt,ook is hij door het spray systeem erg makkelijk aan te brengen en de liquide smeert vlotjes uit.
Na het aanbrengen heb ik zo'n 10 min. gewacht om mijn kledij terug aan te doen en was erg benieuwd naar het resultaat.
Tot mijn grote teleurstelling zag ik niet meteen resultaat en ben ik vertrokken naar het werk.

Nu heb ik juist nog eens algemene controle gedaan,en ik moet zeggen de criticus in mezelf is tevreden, een mooi egaal streeploos resultaat en een hele mooie zachte bruine kleur,zonder oranje te lijken.
Enkel de exotische geur is wat verdwenen en vervangen door de typische zelfbruingeur (maar liever dat dan binnen 10j. huidkanker)
Ook staat er op de flacon dat de intensiteit van het resultaat afhankelijk is van hoeveel maal je het gebruikt.
Het is aangeraden de spray 3 dagen na elkaar aan te brengen en dan 4 dagen te wachten.

Dus dit weekend word heel spannend :D

Zijn er nog meer bokkers die zelfbruiner gebruiken?
Zo ja, enkel winter/zomer of het ganse jaar door?
En wat zijn de ervaringen?

8-)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:26

Ik ben fan van Sally Hanssen Airbrush legs http://www.sallyhansen.nl/producten/body/airbrush-legs/

Direct bruin, helemaal egaal, zelfs spataders vedwijnen, nooit geen panty's meer, geeft niet af enz.enz.
Ik gebruik het ook voor mijn gezicht en armen :j heel natuurlijk....ze verkopen het bij de Douglas voor € 16 nog wat
en ik doe heel erg lang mee, 1 spray'tje is voldoende voor 1 heel been! In de zomer altijd bij mij in mijn tas :j

Zelfbruiners zijn het allemaal net niet, vlekken, stinken, niet egaal, geeft af of wat dan ook....
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 05-09-11 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:28

Ik gebruik de zelfbruinende bodylotion van Dove :) Na een paar dagen zie je al resultaat met deze, het is niet duur (in verhouding) en je doet er lang mee. Vlekken doet deze ook niet, je moet het gewoon goed uitsmeren maar dat is bij alle zelfbruiners zo natuurlijk.

Ik zou je de Dove aanraden dus :D

LisaDG

Re: Bokkers aan de zelfbruiner?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 16:33

De bodylotion van Dove heb ik ook een lange tijd geleden eens gebruikt, ik was heel wat jonger en vlekkeriger kon waarschijnlijk niet.
Maar dat lag natuurlijk helemaal aan mezelf :D

Momenteel ben ik erg tevreden van deze van Yves Rocher,
maar het leek me leuk om bokkers die nog op zoek zijn naar de feestdagen toe,of voor alledaags naar een leuke en goede zelfbruiner.
Dus misschien handig om te vermelden hoe de zelfbruiner is in aanbrengen,of die afgaat op kledij,.... en wat de kostprijs is ;)

Gebruiken jullie de zelfbruiner het ganse jaar door?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:37

Ik gebruik sublime bronze van loreal. Zit in een knijpflesje. Is niet vet, voelt zacht aan en het resultaat is top. Gebruik al jaren niet anders meer.

Edit: het is dus de gel, niet de spray

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:53

Die spray van Yves Rocher is nu ook in de aanbieding zie ik net :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:39

Ik gebruik ook die van Dove, SummerGlow heet het geloof ik. Armen zijn bruin genoeg maar m'n benen? Zelfde als jij, rossig haar, lichte huid en als mijn huid de zon al denkt te zien dan is het *poef* verbrand :roll:

Sprayen zie ik zelf niet zitten, de Dove vind ik wel heel fijn. Ruikt lekker, smeert goed en is zo ingetrokken. Niet vet ofzo. En geen strepen of oranje kleur. Gewoon net wat minder wit :))

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 17:48

En is de Dove dan al wat bruinig van kleur als die uit de fles komt,of is het ook dat het resultaat pas na een tijdje zichtbaar wordt?

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:51

Ik heb ook sublime bronze van lóreal en ik ben opzich tevreden over het resultaat. Helaas ben ik gezegend met een nogal droge huid op mijn benen en ik krijg ik toch steeds weer vlekken op mijn knieën, hielen en tenen. Ik scrub altijd braaf voordat ik de zelfbruiner aanbreng, ik smeer de droge delen in met een gewone bodylotion zodat ze minder zelfbruiner opnemen. En toch... vlekken. Iemand een briljante tip?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:52

Nee, het is uhm.. ja hoe omschrijf ik die kleur. Licht oudroze? :+ Heel licht van kleur. Resultaat komt ook pas na een tijdje. Niet dat je bij een keer niet goed uitsmeren met een zebrastreep op je been zit :))

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 18:01

@patos:
Ik heb ooit eens in 1 of ander filmpje gezien,dat je moet zorgen dat tegen je bij de zones bent die erg droog kunnen zijn,praktisch geen of weinig product meer overhebt,een soort van uitvagen eigenlijk....
vb: bij de knieën : onderbeen insmeren en uitvagen naar boven,bovenbeen insmeren en uitvagen naar beneden
Als je snapt wat ik bedoel :D
Dat je geen nieuw product neemt om je knie in te smeren....

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:22

LisaDG schreef:
@patos:
Ik heb ooit eens in 1 of ander filmpje gezien,dat je moet zorgen dat tegen je bij de zones bent die erg droog kunnen zijn,praktisch geen of weinig product meer overhebt,een soort van uitvagen eigenlijk....
vb: bij de knieën : onderbeen insmeren en uitvagen naar boven,bovenbeen insmeren en uitvagen naar beneden
Als je snapt wat ik bedoel :D
Dat je geen nieuw product neemt om je knie in te smeren....

Ik snap 'm :+ Dat probeer ik ook altijd wel, maar volgens mij ben ik er gewoon niet zo handig mee ;) De dove heb ik in het verleden ook gebruikt, maar daar werd mijn witte laken een beetje beige van...

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 14:21

listiglistje schreef:
Ik ben fan van Sally Hanssen Airbrush legs http://www.sallyhansen.nl/producten/body/airbrush-legs/

Direct bruin, helemaal egaal, zelfs spataders vedwijnen, nooit geen panty's meer, geeft niet af enz.enz.
Ik gebruik het ook voor mijn gezicht en armen :j heel natuurlijk....ze verkopen het bij de Douglas voor € 16 nog wat
en ik doe heel erg lang mee, 1 spray'tje is voldoende voor 1 heel been! In de zomer altijd bij mij in mijn tas :j

Zelfbruiners zijn het allemaal net niet, vlekken, stinken, niet egaal, geeft af of wat dan ook....

Kijk en daar hebben we wat aan! Ik ga morgen gelijk ff de stad in.
Zelf heb ik Collistar, maar als je niet heel, heel goed smeert dan ben je net een Giraf.

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 19:04

Gebruiken jullie zelfbruiner het ganse jaar door?

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:07

Ik bruin nog wel (heb wel blond haar dus veel ook niet), alleen mijn onderbenen niet. De rest van mijn lichaam ziet er altijd meer gebruind uit, ondanks dat mijn onderbenen het meest in de zon komen. Ik zit er ook over te denken om daarvoor zelfbruiner te gebruiken, maar ik wil geen die een té nadrukkelijk of oranje resultaat geeft, gewoon subtiel, zodat je het zelf wel merkt maar het voor anderen natuurlijk lijkt. Over die van Dove heb ik al veel goede dingen gelezen, ik ga het me toch eens aanschaffen denk ik :)

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:56

Welke bruiner ik ook gebruikte, altijd had ik problemen met mijn handen :D

Of ik kreeg vlekken erop, en als ik ze waste dan kreeg ik juist een streep bij mijn pols? :))

Ben er dus meegestopt! We hebben gelukkig een goedkope zonnebankstudio in de buurt :D

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 08:06

Handschoenen zijn ook een oplossing (spreekt uit ervaring :D )

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:23

ik gebruikte heeeeul lang geleden die creme van dove, maar daar kreeg ik alleen maar vlekken van... toen ik in canada was, was er een verkoopster die mij een zelfbruiner van clinique (geloof ik..) wilde aansmeren. ik dacht nou, dat is een goed merk, laat ik eens proberen! (ook al kostte het aardig wat geld!) maar nee hoor... weer alleen maar vlekken. nu ben ik van mezelf wel wat donkerder getint, en ik heb ook geluk met een paar bruine benen, maar in de winter is een kleurtje toch ook wel fijn! dus ik lees ff mee :D

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:29

Ik gebruik de zelfbruiner van biotherm, echt een aanrader.. heb vele andere geprobeert, maar k kreeg altijd vlekken of het werd oranje ipv bruin.. Met die van Biotherm (sprayflacon) heb ik dat niet. Ik heb ook wel eens Lancaster gebruikt, deze was ook goed, maar nog duurder, haha

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:54

Ik vind deze van l'Oreal erg fijn, hij plakt niet, droogt meteen op en hij werkt echt super, zelfs voor mij met m'n witte huidje haha!

Afbeelding

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 21:46

Morgen plaats ik voor en na foto's van mijn onderbenen :D spannend......

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:37

Ik heb de melk-versie van die van L'Oreal gehad een tijdje, was ik best tevreden van opzich, alleen een iets onnatuurlijker kleur dan die ik nu heb. Nu gebruik ik Estée Lauder Bronze Godess, in sprayvorm (weliswaar per ongeluk, wou eigenlijk de melk pakken maar dat is ff misgegaan in de winkel). Mooiere kleur vind ik, en lekkerder geurtje.

Ik merk wel dat het spul op mijn allerwitste plekken (mijn kuiten) ook minder goed 'pakt' dan op de rest van mijn lichaam.. Ga proberen daar nu ietsje royaler te smeren..

En het hele jaar door denk ik niet, ben er ook pas een paar maanden mee begonnen. Of misschien nog wel mijn gezicht, want dat heeft altijd een rare bleke kleur en de zelfbruiner helpt wel om er wat gezonder uit te zien. :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 19:28

je kunt je ook laten spray tannen voor 20 euro. Laatst bij iemand gezien en dat zag er ook echt goed uit :). Ik wil het binnenkort wel gaan proberen.

LisaDG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 20:39

Spray tan heb ik ook nog zelf gedaan en ook nog uitgevoerd bij mensen in het instituut.
Enkel vind ik het jammer dat het resultaat na een weekje al praktisch niet meer zichtbaar is.
Voor de prijs van €20 koop ik liever een lotion of gel waarmee ik een tijdje langer kan :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 23:50

Leuk topic!

Ik vind het zelf ook prettig om een kleurtje te hebben, maar ga liever niet naar de zonnebank omdat het en prijzig, en slecht voor je gezondheid is.
Toch houdt iets me tegen om zelfbruiners te gebruiken, vooral wanneer ik bijvoorbeeld naar Jersey Shore kijk. := Zo oranje/onnatuurlijk bruin wil ik echt niet worden, gewoon een mooi, zachtbruine kleur. Jullie reacties in dit topic stemmen me vrolijk, misschien ga ik het deze winter ook eens proberen. :)