Iedereen kent het wel,
je wordt niet makkelijk bruin en na hopeloos veel bezoekjes aan het zonnecenter en nodeloos in de zon te zitten,verschijnt er dan toch een "bruin" kleurtje op je huid,die vaker nog niets een bruin lijkt te zijn

Natuurlijk ben ik ook van deze soort en werk daarbij nog eens in een schoonheidsinstituut met zonnecenter.
Waar ik geregeld de vraag krijg: ga jij ook hier onder de zonnebank?
Waarna ik een eindeloos praatje moet maken hoe goed onze toestellen zijn (wat ook wel zo is
) terwijl geen kat dit gelooft als ze kijken naar mijn melkflessen.Ik ben nou eenmaal niet het type dat bruin wordt (lees: rode ondertoon van haarkleur,blanke huid,sproetjes,....) en ook heb ik geen zin om 100 den euro's uit te geven en mijn huid onnodig te beschadigen als dit geen enkel nut heeft.
Daarom was ik al een eindje aan het rondneuzen welke zelfbruiner nu echt goed is tegen een aanvaardbare prijs.
Er werd vanalles gezegd: bodylotion met lichte bruining van Dove, Lancôme,Nivea,L'Oreal,.....
Maar ik zou mezelf niet zijn als ik een klein waslijstje had waar de zelfbruiner moest aan voldoen:
- makkelijk aan te brengen
- lichte textuur dus geen crèmes of bodymelken
- goede geur (voor zover dit mogelijk is met een zelfbruiner)
- streep en vlekloos resultaat
- niet afgaan op kledij of handdoeken
- en ga zo maar door.......
Natuurlijk vond ik bij elke firma deze beschrijving en was elk product zogezegd perfect.
Maar het idee om een oranje gevlekte wortel te zijn baarde mij toch wel wat zorgen.
Na lang wikken en wegen ben ik uitgekomen bij de Zelfbruinende spray van Yves Rocher

Na mijn ritueel van scrubben,droge plekjes insmeren en mijzelf mentaal voorbereiden,durfde ik het toch nog niet aan om meteen mijn hele lichaam te sprayen, dus heb ik enkel de helft van mij buik gedaan.
Ik moet zeggen dat de spray ontzettend zacht en exotisch ruikt en heel fris aanvoelt,ook is hij door het spray systeem erg makkelijk aan te brengen en de liquide smeert vlotjes uit.
Na het aanbrengen heb ik zo'n 10 min. gewacht om mijn kledij terug aan te doen en was erg benieuwd naar het resultaat.
Tot mijn grote teleurstelling zag ik niet meteen resultaat en ben ik vertrokken naar het werk.
Nu heb ik juist nog eens algemene controle gedaan,en ik moet zeggen de criticus in mezelf is tevreden, een mooi egaal streeploos resultaat en een hele mooie zachte bruine kleur,zonder oranje te lijken.
Enkel de exotische geur is wat verdwenen en vervangen door de typische zelfbruingeur (maar liever dat dan binnen 10j. huidkanker)
Ook staat er op de flacon dat de intensiteit van het resultaat afhankelijk is van hoeveel maal je het gebruikt.
Het is aangeraden de spray 3 dagen na elkaar aan te brengen en dan 4 dagen te wachten.
Dus dit weekend word heel spannend

Zijn er nog meer bokkers die zelfbruiner gebruiken?
Zo ja, enkel winter/zomer of het ganse jaar door?
En wat zijn de ervaringen?
heel natuurlijk....ze verkopen het bij de Douglas voor € 16 nog wat
Na een paar dagen zie je al resultaat met deze, het is niet duur (in verhouding) en je doet er lang mee. Vlekken doet deze ook niet, je moet het gewoon goed uitsmeren maar dat is bij alle zelfbruiners zo natuurlijk.
Heel licht van kleur. Resultaat komt ook pas na een tijdje. Niet dat je bij een keer niet goed uitsmeren met een zebrastreep op je been zit
Zo oranje/onnatuurlijk bruin wil ik echt niet worden, gewoon een mooi, zachtbruine kleur. Jullie reacties in dit topic stemmen me vrolijk, misschien ga ik het deze winter ook eens proberen.