Hoe huilbui stoppen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dani

Hoe huilbui stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:23

Ik kan de hele dag alleen maar huilen en ik ben er nu wel even klaar mee, maar het blijft maar komen. Iemand tips?

PartoutZ

Re: Hoe huilbui stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:24

Hetgeen waarom je huilt proberen te accepteren.. Life goes on :)

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:24

ga wat doen, rondje wandelen, iets doen met een vriendin, leuke foto's kijken?
succes ermee!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:32

Denk dat het er dan vanaf hangt waarom je huilt...

Huil je omdat je even een rotdag hebt, dan jezelf vermannen en iets gaan doen. Bezig zijn leidt af en dan heb je geen tijd meer om te huilen. Dat werkt meestal wel.

Huil je echt om iets ergs, dan zit er vaak niets anders op dan doorhuilen, totdat het vanzelf stopt...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:33

Uithuilen, dat is het enige wat helpt bij mij..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:34

Uithuilen, soms moet je alles wat je dwarszit er even uitgooien. Bijna iedereen heeft wel s een jankdag hoor ;)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:36

Ofwel erdoorheen, dus uithuilen, erover praten.
Of, als je het echt even beu bent helpt het bij mij meestal wel om gewoon tv aan te zetten, leuke film of serie waar je echt in op kan gaan zodat je afgeleid word.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:36

slokje water drinken!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:37

Lekker uithuilen, als het mogelijk is op de schouder van een vriend of vriendin en alles er uit gooien :j een huilbui lucht bij mij vaak ontzettend op :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:37

Dat is ook rot dat je al heel de dag zo moet huilen. Afleiding zoeken helpt vaak wel :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:38

Frantic schreef:
slokje water drinken!

Geloof me, je kunt mij een liter water geven als ik een huilbui heb, maar dat gaat maar door en door en door.
Ik moet uithuilen totdat het over is.

Vriendje heeft bij mij wel een goede manier ontdekt, oftewel door mijn haren/over mijn rug strijken om te kalmeren.
Dat helpt wel.

TS, wil je je verhaal doen? :(:)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:45

Vaak helpt uithuilen wel, maar dit blijft maar komen..

Kort gezegd: ik voel me rot over mezelf, heb ruzie gehad met vriendje waarbij hij wat nare dingen heeft gezegd, en ik doe alleen maar zó mijn best om het 'goed' te doen, in alles, maar het lukt niet en ik wéét dat het niet werkt om het zo krampachtig te proberen, iedereen maakt fouten, doet stomme dingen. Maar ik kan dat knopje niet uitzetten. En ik ben bang dat het niet gaat lukken, dat hij er vroeg of laat genoeg van krijgt, of ik, dat we van elkaar houden maar het 'stomweg' niet wil werken.

En het is gewoon een stresssituatie met een verbouwing, veel te klein huis waar we nu in wonen, ik ben net 1 week begonnen met een nieuwe studie en ben alleen maar dingen aan het regelen..

Het is heus niet zó dramatisch allemaal maar ik voel me gewoon of ik 't hoe dan ook verkeerd doe, wát ik ook probeer.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:48

Hoe harder je soms probeert om 't goed te doen, hoe fouter 't soms gaat... Met problemen moet je altijd denken: kan ik 't oplossen? Zo ja, doe dat. Zo nee, laat 't dan los.
Wat je vriend betreft, positief blijven denken :) Komt 't vast wel weer goed joh.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:52

Wat in mijn geval dan goed werkt is er een nachtje over slapen, optijd naar bed!
De volgende dag zie je alles weer een stuk helderder :)

Jullie zitten nu in een stress-situatie, dat gaat wel weer over :)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:54

Hij moet je accepteren hoe je bent... Jij moet niet anders willen zijn.. Want dan ben je niet jezelf en gaan er dingen mis en van kwaad tot erger.. :(:) Sterkte

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 15:02

Het stomme is dat hij het gevoel heeft hetzelfde te doen, zich constant voor mij aanpassen..schiet niet op dus. En dat is echt niet vanaf dag 1 zo geweest. Maar ik pas me meer aan dan hij van me vraagt, en andersom..dus daar moeten we allebei mee stoppen. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan.

En het maakt me gewoon zo verdrietig dat ik hier tegenaan blijf lopen, dat het me steeds niet lukt het te veranderen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:04

Heb je al geprobeerd je eigen verhaal te relativeren? Wat heeft je vriend gezegd, misschien is het wel helemaal niet waar wat hij zei.
En als je het hoe dan ook verkeerd doet, je bent toch ook niet perfect? Meer dan je best kun je niet doen, en helaas. Je best doen is ook niet altijd garantie voor succes..

Soms zit alles gewoon even tegen en kan je best emotioneel reageren. Daar is niks mis mee, maar probeer er niet in te blijven hangen. Wat is dat is en wat komt dat komt :)

Ik weet ook niet of het voor jouw werkt, maar soms kan het ook wel eens rust geven om een noodplan te bedenken. Wat is het ergste dat je écht kan overkomen.. En zou dat ook écht wel zo erg zijn :)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 15:15

Ik vind het zó moeilijk..

Hij heeft gister écht nare opmerkingen gemaakt, doelbewust zei hij zelf, om mij 'te prikkelen'. Snapte dat ik het niet leuk vond, 'maar ja, ik ben ook wel eens moe en gefrustreerd, net als jij, ben ook maar mens hoor!'

Ik ben ook chagrijnig als ik moe ben, en omdat we een heel klein huis hebben zitten we dan steeds op elkaars lip, en hij probeert dan echt lief te doen. Dus dan denk ik: 'hij heeft gelijk, ik moet accepteren dat hij ook gefrustreerd mag zijn, daar moet ik niet over zeuren, hij doet al genoeg zijn best.'

Maar tegelijk..ook als ik boos op hem ben zal ik hem níet bewust kwetsen. Ik hou toch van hem? En als ik chagrijnig ben dan ga ik ook geen rotopmerkingen maken. Als ik boos ben verhef ik mijn stem, da's waar. Hij vindt dat heel vervelend dus ik probeer er nu heel erg op te letten, ook al lukt dat niet altijd. Maar hij zei gister niets van 'oké, volgende keer zal ik daar wat meer rekening mee houden' - nee, ik moest maar accepteren dat dit er soms uitkwam, want hij 'hield ook vaak genoeg z'n mond'.

En ik weet het niet meer.. Moet ik dit maar accepteren, mag ik het hier niet moeilijk mee hebben? Is het terecht als ik de eerstvolgende keer bij zoiets in de auto stap en naar m'n ouders ga, of ben ik dan belachelijk dramatisch? Waar ligt de grens, wie moet zich aanpassen aan wie?

..en ik hoop héél erg dat dit straks beter wordt als die stress over is en als we een groter huis hebben, met meerdere aparte kamers..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 15:39

Volgens mij denk je er nu al veel te diep over na. Zo blijf je wel een beetje in je ´slachtofferrol´ hangen. Niet alles op jezelf betrekken ;)

En nogmaals de vraag, was het sowieso wel wáár wat hij tegen je zei? Als die nare opmerking onterecht is, zou je deze makkelijk naast je neer moeten kunnen leggen. Dan weet jij wel beter, toch :)

Deugenietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:02

geef maar aan mij, ik heb last van heel veel verdriet en kan niet huilen

ik kan je geen oplossingen geven

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 16:04

Het klinkt nu wel dramatischer dan het is, hoor. Meestal kan ik prima relativeren enzo, het is nu écht de stress van de afgelopen weken in combinatie met irritaties beide kanten op en dat voedt mijn onzekerheid.

Of het waarheid was wat hij zei..ja en nee. Het ging bijvoorbeeld over dat er spullen van mij lagen op 't bureau en dat hij dat opzij moest doen enzo. Ja, er liggen spullen van mij. Dat geef ik toe.

Maar. Hij laat een half jaar ongeopende brieven rondslingeren. En ik heb vanochtend meteen AL mijn brieven etc weggehaald, en hij was er van overtuigd dat er véél meer van mij dan van hem lag..maar echt niet dus. Nog los van het feit dat ik bijna al die post de afgelopen anderhalve week heb gekregen, en nauwelijks tijd heb gehad daar iets mee te doen, omdat ik steeds aan het klussen was in ons huis..

Dus ja, wat hij zegt is waar, maar hij trekt het in het extreme, negeert zijn eigen aandeel, en zei het gister ook nog op een bewust gemene manier.

En stomme ik, in plaats van denken 'zoek het maar uit jij met je eigen rommel', ga ik twijfelen of hij niet gelijk heeft en ik maar moet zorgen dat hij geen last van mijn spullen heeft, en ga ik het meteen opruimen, terwijl ik tegelijk boos ben dat hij stomweg niet ziet dat hij zelf net zoveel rotzooi achterlaat wat ik óók op moet ruimen.

Deugenietje, dat is ook heel naar. Heb ik ook een tijd gehad, dat ik wel wilde huilen maar niet kón. Frustrerend.. :(:)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:09

Ik kan je alleen het advies geven om je eens te gaan verdiepen in de cirkel van Leary (jaja psychologie)
Dat gedrag wat je uitstraalt of wat op je afkomt, precies hetzelfde gedrag als reactie gaat triggeren.
Als je dat weet, dan kun je op momenten dat je ruzie maakt of dingen dreigen te escaleren, bewust dingen anders gaan doen.

Als je partner lelijk doet, of gemeen tegen je doet, ga dan niet schreeuwen, maar probeer op hem in te gaan. Probeer te onderhandelen.

Verder moeten jullie allebei de tijd nemen en krijgen om dingen voor jezelf te doen.
De beuk kan niet groeien in de schaduw van de eik.
En als je teveel aan elkaar gaat klitten, dan verstik je elkaar alleen maar.
De verbouwing waar je nu inzit, is hopelijk alleen maar tijdelijk.
Klein behuisd zijn is rot, maar probeer dingen buiten de deur te doen. Het is (nog) zomer, schep wat afstand.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:10

(emotionele) muziek aan zetten en keihard meezingen totdat je niet meer kan huilen

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:53

Oei, wat herkenbaar ts. . . Zo'n vergelijkbare relatie heb ik ook gehad. We (voornamelijk ik) hebben een jaar lang misschien wel wekelijks gezegd te veranderen in het belang van de relatie. Maar het leverde meer frustratie op dan rust. We wilden wel, maar het lukte niet. Voor ons eigen rust is de relatie uit gegaan. Natuurlijk is dat wel heel rigoreus, maar we zijn nu beiden gelukkig. . . Met een ander. En zijn vriendin en mijn vriend passen beter bij onze karakters.
We hebben overigens 4 jaar een relatie gehad, waarvan we er 2 van hebben samengewoond. Zijn beiden ontwikkeld/veranderd in die 4 jaar en dat matchte niet meer op een gegeven moment. En dat geeft niet, maar het maakte ons samen ongelukkig. Op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Ik wil je hiermee geen advies geven of beslissingen aanpraten, maar je mijn ervaring delen.
Die psychologische 'spelletjes' komen mij ook bekend voor. Hierdoor kruip je vanzelf een beetje in de slachtoffer rol. Heftige ruzies maken het alleen maar heftiger, rustig praten lost meer op, maar waak ervoor dat je geen blad voor de mond houdt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:51

DaniBanani schreef:
Waar ligt de grens, wie moet zich aanpassen aan wie?

Hier zit je fout niemand mot zich aanpassen, jij niet en hij niet.
Jullie moeten jezelf blijven en elkaar op die manier aanvullen.
Zolang jullie beiden niet jullie zelf zijn, zullen jullie samen nooit gelukkig worden.