hartkloppingen.....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

hartkloppingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:11

Ik heb nu al twee avonden bij en na het eten voor de rest van de avond hartkloppingen.
Begint nu best vervelend te worden eigenlijk.
Ik gebruik wel medicatie tegen een te hoge pols maar mijn bloeddruk is altijd juist heel mooi.
Ik heb ze wel vaker maar niet zoals nu op dezelfde momenten en ook niet zo langdurig.
Nu ben ik niet zo een loper richting HA en maak me wat dat betreft niet zo een zorgen, het voelt alleen wel vervelend.
Is er geen truucje om dit te verhelpen op zo een moment?

spanningen zijn er zoals bij ieder ander altijd wel maar staan nu op een lekker laag pitje.
Kan zelfs na een echt heeele lange tijd weer genieten van dingen, daarom is dit een beetje een gekke timing voor dit soort dingen.

Ik ga liever niet in duscussie over wel of niet naar de HA, ik kom er gewoon niet graag punt. :D

Sjors

Re: hartkloppingen.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:12

rustig blijven ademhalen :?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:13

Gebruik je zoetjes?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:15

Ik weet niet wat je doorgaans eet, maar mijn hubbie heeft daar erge last van als we iets eten waar de smaakversterker E621 in zit, ook wel mononatriumglutamaat of gistextract. Dit zit in veel kant-en-klare sauzen, soepen, van die maaltijdmixen. Ook wordt het gebruikt in vleeswaren en van dat voorbereide of gemarineerde vlees.
Sinds wij dat niet meer gebruiken, voelt hij zich veel beter :)

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:16

ja ik ken het probleem heb er zelf ook last van .
Wat ik aan mezelf merk is dat ook al denk je zelf dat er weining tot geen spanningen zijn er onbewust toch vaak dingen spelen en dat zich dat dan toch vaak op deze manier uit .
Bij mij is mijn suikerspiegel toch ook een belangrijke factor .. dus is er misschien iets veranderd in je eten ? omdat het na het avond eten gaat beginnen .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:16

Sjors493 schreef:
rustig blijven ademhalen :?

Dit is wel een hele goede tip ;)

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:18

Drink je koffie? Daar kun je ook hartkloppingen van krijgen. Sommige mensen zelfs al van 2 kopjes koffie per dag!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:18

nee ik gebruik geen zoetjes, wel ben ik diabeet en gebruik wel al dat spul wat in light limo zit.
Diep ademen doe ik ook zo vaak maar dat geeft maar 3 seconden rust en dan gaat het weer opnieuw :')

hm....ik heb wel op beide avonden lekker aan de BBQ gezeten......eerder nooit last mee gehad.....
Koffie drink ik allleen in de ochtend, verder na het eten 1 kopje.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:20

Hoe lang duren je hartkloppingen ? mijn hartslag verschild tussen de 43 slagen en de 100 slagen per minuut... en heb dus ook hartkloppingen, binnen deze normen is het niet ernstig.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:22

poe.....vanaf het eten tot ik ga slapen zo een beetje.
Andere keren van 1 minuuut tot een half uur.
Ik houd dat soort dingen nooit zo bij, vind het een rottig gevoel als het er is en als het weg is ben ik het al weer vergeten

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:24

heb je het 1x in n half uur of n half uur lang? als t echt n half uur lang is zou ik t toch laten controleren

bij mij kwam/komt t door de ziekte van graves

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:26

neu, dan is het zoals nu....iedere minuut tot iedere 3 minuutjes.
tussen de ....uhmm.....ongeveer 5 a 10 hartsprongen in ongeveer?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:29

hmm apart, ik zou morgen nog even afwachten en anders maandag ochtend even contact op nemen met de huisarts.

ik kreeg een holter aangesloten voor 3 weken, je kunt dat zodra je de hartkloppingen voelt op de knop drukken en vervolgens kun je ze door sturen naar de 'achterwacht' en ze bekijken dat de filmpjes, zo kunnen ze je na 3 weken duidelijk beeld geven wat je hart precies doet.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:34

nou.....ik ben eigenlijk helemaal geen mens voor al dat gedoe.
Wel lief dat je me de tip geeft :j
Zoals gezegd....naar de HA gaan is niet echt mijn ding...en dat weet hij ook :')
Ik had alleen gehoopt dat er een truucje voor was.......maar tot zo ver nog niet begrijp ik :)

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:38

Je kan ook even de huisarts bellen voor tips en adviezen.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:44

quartel schreef:
nou.....ik ben eigenlijk helemaal geen mens voor al dat gedoe.
Wel lief dat je me de tip geeft :j
Zoals gezegd....naar de HA gaan is niet echt mijn ding...en dat weet hij ook :')
Ik had alleen gehoopt dat er een truucje voor was.......maar tot zo ver nog niet begrijp ik :)

euhm nope, ik heb ook n hekel aan huisartsen en heb lang t motto gehad 'wat van zelf komt, gaat ook van zelf'

helaas is je hart de motor van alles.... |(

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:46

Mijn HA zit dan gelijk te zemelen over dat ik moet stoppen met roken, af moet vallen, ik nooit op tijd kom voor mijn controles bladiebladiebla :O

Ik weet dat hij gelijk heeft maar ik ben meer iemand die leeft naar.....als de tijd daar is ga ik hoe dan ook toch wel dus geniet ik nu liever.
Nah.....ik kijk het eerst nog even een paar weekjes aan.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:49

ik geef eerlijk toe, ik heb ook n jaar met hartkloppingen gelopen voor ik naar e dokter ging...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:51

malih schreef:
ik geef eerlijk toe, ik heb ook n jaar met hartkloppingen gelopen voor ik naar e dokter ging...

_O- BOEF!!!! :')

volgens mij is het ook niks ernstigs hoor.
Ik moet alleen ff beter opletten met eten vanwege de suiker en zo.....maar ach.....op het moment vier ik zooooo graag feest :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:52

Je hebt suiker, bent te zwaar( volgens ha),mist je controles, hebt hartritmestoringen en je kijkt het een paar weekjes aan, je hebt maar één hart en op dit moment bent je wel heel erg struisvogeltje aan het spelen, :D , zou toch maar naar de huisarts gaan, je kunt altijd zijn adviezen weer in de wind slaan.

quartel schreef:
Mijn HA zit dan gelijk te zemelen over dat ik moet stoppen met roken, af moet vallen, ik nooit op tijd kom voor mijn controles bladiebladiebla :O

Ik weet dat hij gelijk heeft maar ik ben meer iemand die leeft naar.....als de tijd daar is ga ik hoe dan ook toch wel dus geniet ik nu liever.
Nah.....ik kijk het eerst nog even een paar weekjes aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:56

Heb je dit?:

Een afwijkend hartritme dat we allemaal kennen is het overslaan van het hart, een overslag of extrasystole. Dat kan aanvoelen als een slag op de grote trom. Je hart knijpt krachtig samen door een afwijking in het hartritme kort daarvoor. De voorafgaande slag viel te vroeg, waardoor het interval tussen de vroege slag en de tromslag langer is dan normaal. Het hart krijgt meer tijd om zich met bloed te vullen en moet krachtiger samentrekken om die grotere hoeveelheid bloed weg te pompen.
Het hart kan overslaan door een sterke emotie of zelfs zonder aanwijsbare reden, maar ook alcohol en koffie kunnen een rol spelen. Uit onderzoek blijkt dat alcohol, koffie en sommige medicijnen de kans op een overslag vergroten. Bij een hevige en aanhoudende extrasystole kan de oorzaak soms wel ernstig zijn, zoals een klepgebrek.

Heeft mijn vriend namelijk, op het hartfilmpje was niks te zien. Hij moet op zijn voeding letten en zich er verder geen zorgen overmaken volgens de HA.

Heb je vaak hoge suikerwaarden de laatste tijd?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 22:01

nee....het lijkt er meer op alsof het heen en weer springt.
Dan moet ik even moeite nemen om mijn ademhaling weer in ritme te krijgen met de hartslag.
Dat lukt niet altijd makkelijk zeg maar.
Soms lijkt het ook of mijn halve bovenlijf mee schokt bij een sprongetje hahaha gekke beschrijving :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:02

Weet je zeker dat je geen hyperventilatie hebt? Dat kan je hebben zonder dat je als een gek zit te ademhalen, dan denk je dat je rustig ademhaalt maar doe je dat eigenlijk toch te snel.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 22:04

geen idee eigenlijk....kan dat dan???
Ik weet wel dat ik standaard te weinig zuurstof opneem.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:06

Ja dat kan, ik heb daar zelf last van gehad, kreeg dan paniekaanvallen en hartkloppingen alleen maar omdat ik iets te snel en te hoog in mijn borstkas ging ademhalen terwijl ik dacht dat er met mijn ademhaling niks mis was.
Hoe zijn je suikerwaarden de laatste tijd? Zit je vaak op 15 of hoger?