Gezond op iets knabbelen, de hele dag door?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Gezond op iets knabbelen, de hele dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 15:46

Ik ben een tijdje terug op een 'dieet' gegaan. Tussen haakjes want het was gewoon meer gezond eten (en minder in hoeveelheid) en meer bewegen. Nu at ik zo'n 6 boterhammen overdag en 's avonds prak. Voor een zittende baan was dit lichamelijk teveel (geestelijk had ik toen echt honger). Ondertussen van baan gewisseld, nog steeds zittend maar ook wat traplopen, nu eet ik 'volkoren'crackers en max 2 boterhammen overdag (met nog de normale gezonde snack tussendoor, appel/banaan en eierkoek/ontbijtkoek) wat me goed afgaat. Soms vervang ik de boterhammen voor crackers of een volle bak halfvolle yoghurt (waar je ook vol van zit).

Nu is er 1 ding wat ik mezelf niet kan afleren en dat is ergens aan knabbelen (ik heb geen honger maar wel de behoefte iets te eten). Ik moet gewoon iets lekkers hebben waar ik heel de dag iets van kan pakken en kan eten. Alleen als het echt kneiterdruk is (dus 6 dingen tegelijk aan het doen ben) heb ik die drang niet. En dat komt zo eens in de week voor dus de rest van de 4 dagen zit ik zoute dropjes te eten of chippies, tukkies etc.

Nu zoek ik iets wat gezond is, een beetje zoutig is en wat ik dus in beetjes kan eten over de gehele dag. Nu heb ik vorige week een bak gedroogde cranberries gehaald (niet zoutig maar wel lekker en blijkbaar goed voor de blaas := ) en daar deed ik 3 dagen mee, was 400 gram.

Wie kan mij helpen aan meer van dat soort snacks ??

Bedankt :)

Samir

Re: Gezond op iets knabbelen, de hele dag door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:50

Ik weet niet of het gezond is, maar ik pak soms een stukje worst/kaas oid. Ben eigenlijk ook welk benieuwd, ik zou ook eens gezonder moeten gaan eten...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:53

Sojakoekjes! lekker zout en volgens mij best gezond.
weett niet zeker, moet eens op de verpakking kijken :+

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:54

Worst en kaas vallen niet echt in de gezonde categorie (vet!!!). Misschien een zak worteltjes, cherrytomaatjes, stukjes komkommer, reepjes paprika...?? Druiven, aardbeien, kersen... Zoiets?

Diaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:56

Greetje85 schreef:
Worst en kaas vallen niet echt in de gezonde categorie (vet!!!). Misschien een zak worteltjes, cherrytomaatjes, stukjes komkommer, reepjes paprika...?? Druiven, aardbeien, kersen... Zoiets?

Zoiets lijkt me inderdaad ook het beste.. Alleen zover ik weet zit in druiven weer veel suiker...

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:56

Bleekselderij! Knaagt lekker omdat het zo lekker knapperig is :j

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:57

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 15:59

Net aan een dieet begonnen en 1 van de tussendoortjes die ik nu mag is surimi dat schijnt nog gezond te zijn ook :) geen kalorieen rijk aan eiwit en vetvrij tja zo leer je nog eens wat
verder ben ik zelf gek op wortletjes en komkommer

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:00

Greetje85 schreef:

Ligt er maar net aan welk dieet je doet...bij Atkins is juist worst/kaas toegestaan en fruit, tomaten, paprika en worteltjes uit den boze :P

Let op: in Fruit zit veel suiker, natuurlijke suikers, maar suikers zijn suikers, daarom ook maar max 2 stuks fruit per dag!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:01

bleekselderij inderdaad daar zit ook niks in dus kom je ook niet van aan!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:03

worteltjes lust ik niet :P zelfde met rauwe paprika (niet lekker) cherrytomaatjes kan wel maar daar word ik echt misselijk van op een gegeven moment :') . Komkommer is een goede (dat vind ik wel heel lekker), druiven zit te veel suiker in. Heel slecht voor je als je daar te veel van eet (jaja ik heb wel me eigen goed ingelezen voordat ik ging dieten).

Kersen, mjam (laatst al gehaald. Hele goede dus) alleen het netjes uitspugen van de pit is soms nogal moeilijk.. :P

Bleekselderij ga ik eens uitzoeken hoe dat smaakt. Sojakoekjes, hhmmm klinkt lekker. Idd even kijken of dat geen kwaad kan. En een goede dodyg. Ga ik zeker naar kijken :) . Surimi ga ik opzoeken.

Princesmax, ja dat is echt wat ik zoek, iets waar niets in zit en dus ook geen kwaad kan := .

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:03

Wortels! :9
En ongekookte spagetti stengels, jammie!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:03

bleekselderij en surimi, daar moet eigenlijk een sausje bij :')
verder van die kleine worteltjes??

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:04

Fruit ;)

Wat listiglistje zegt klopt volgens het atkins dieet.
Maar er zijn 101 andere dieeten waar vetten weer uit den bozen zijn en suikers (fruit-suikers) weer heel goed :).

Het gaat erom dat je de combinatie koolhydraten-vetten niet 'neemt'. Dus of het een of het ander.
Dus of je gaat voor een fruit dieet. Dan eet je de hele dag door fruit/groente (zoveel als je wilt). S'avonds mag je groente+vlees OF groente+aardappel/pasta. Als je maar niet Vlees EN aardappel/pasta eet.

Terwijl je bv bij atkins, fruit moet je daarbij eerst weglaten en erna langzaam opbouwen (toch?).
Maar mag je wel weer frikandellen met mayo eten. Maar frikandellen met ketchup/friet/broodjes mag dan weer niet.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:07

H_Nalanta schreef:
Wortels! :9

Wortels zitten vol met suiker en spagetti met koolhydraten, beide niet echt gezond in de zin van dat je het onbeperkt kan eten. :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:08

In Surimi zit wel wat vet, maar het is vis dus dat is ook wel goed om eens in de zoveel tijd te eten.

Overigens ben ik niet echt meer op dieet hoor :) ik eet nu een stuk gezonder en ben in combinatie met sportten wel wat afgevallen. Nu ben ik niet bijster dik maar ik kreeg een buik waar ik vanaf wilde en ook niet terug wil laten groeien. Toen ik echt op dieet was knabbelde ik niet. Maar hield dit maar zo'n 5 weken vol.

Ik eet dus wel gewoon mijn boterham en prak 's avonds (of soep oid) alleen in mindere mate. Dus geen 6 maar 2 en geen vol bord maar een half of 2 derde bord.

Het is toch niet erg als je de ene keer wat fruit neemt en de andere keer surimi bijv?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:09

colette_007 schreef:
Fruit ;)

Wat listiglistje zegt klopt volgens het atkins dieet.
Maar er zijn 101 andere dieeten waar vetten weer uit den bozen zijn en suikers (fruit-suikers) weer heel goed :).

Het gaat erom dat je de combinatie koolhydraten-vetten niet 'neemt'. Dus of het een of het ander.
Dus of je gaat voor een fruit dieet. Dan eet je de hele dag door fruit/groente (zoveel als je wilt). S'avonds mag je groente+vlees OF groente+aardappel/pasta. Als je maar niet Vlees EN aardappel/pasta eet.

Terwijl je bv bij atkins, fruit moet je daarbij eerst weglaten en erna langzaam opbouwen (toch?).
Maar mag je wel weer frikandellen met mayo eten. Maar frikandellen met ketchup/friet/broodjes mag dan weer niet.

hahaha ja zo is het, kort door de bocht dan...ieder dieet is weer een studie :P

Ze vinden tegenwoordig van alles uit, zie de ontwikkelingen van afgelopen 30 jaar,
maar 1 simpel pilletje om af te vallen, om aan te komen of om op gewicht te blijven ho maar :Y)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:10

Jilletje schreef:
bleekselderij en surimi, daar moet eigenlijk een sausje bij :')
verder van die kleine worteltjes??

whahahahaa ja dan helpt het niet meer heh :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:12

bleekselderij met een smeerkaasje, dat toch niet heel ongezond???

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:14

Bleekselderij gevuld met gorgonzola en wat gekruimelde walnoot erover :9 dat mag dan ook weer van Atkins of Dr. Frank ed koolhydraatarme goeroe's :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:15

@ listiglistje: Hahahahaha was het maar zo'n feest. Nee mijn eetpatroon nu is top alleen zit ik met het knabbelen en eigenlijk moet dat dus iets zijn waar weinig in zit zodat het de rest van mijn eetbalans niet verstoord.

Zo is bleekselderij een goede (nu nog de vraag of ik het lust). Komkommer lijkt me nu ook niet bijster slecht voor je.

Surimi is daarentegen wat koolhydraat en eiwit rijker. Rijstcrackers zit veel calorieën, koolhydraat en vet in.

Jilletje hmmm 20+ kaas is niet ongezond. Bedankt voor de tip :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:16

Of gewoon op een pen knabbelen.. :D

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:16

H_Nalanta schreef:

Kun je dat eten?

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 16:17

Daar krijg ik altijd zo'n blauwe vlek van bij me mondhoek (ben nagelbijter en penbijter geweest in het verleden en ben blij dat die 2 dingen afgeleerd/overwonnen zijn)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 16:18

Tja in principe is de hele dag door eten gewoon niet goed voor je, ook niet voor je tanden.. en er is eigenlijk niks wat je onbeperkt kan eten.