Lucht-, wagen- en zeeziek: wat helpt echt goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Lucht-, wagen- en zeeziek: wat helpt echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:54

Tja...
ik ben al ruim in de 20 en ben altijd erg wagen- zee en luchtziek. Wat werkt écht goed?
Binnenkort heb ik een langere vlucht voor de boeg en het zou fijn zijn als ik die doorkom zonder het toilet elke keer van dichtbij te moeten zien := (de pilletjes werkten de vorige keer absoluut niet tegen de turbulentie, was hondsberoerd).

Zijn er ook goedwerkende middelen die je niet direct suf maken met oog op autorijden? (want ik vind het wel fijn als mijn vriend rijd dat ik ook indien nodig het stuur over kan nemen).

Wat zijn de do's en dont's eettips? :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:00

Je hebt tegenwoordig ook een soort klei met speciale oliën. Door het kneden en de geur schijn je rustig, niet duf en niet misselijk te worden. Hoor van meerdere kanten dat het werkt. Zal volgende week nog eens vragen naar de naam. Een collega kwam ermee.

Heb zelf last van wagen en zeeziekte.
Behalve als ik zelf achter het stuur zit in de auto.

vuurneon

Re: Lucht-, wagen- en zeeziek: wat helpt echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 22:06

O graag, ben erg benieuwd! Dat wil ik zeker proberen :j

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:08

typisch trucje is iets in 1 oor steken. Heb het zelf nog niet getest, maar schijnt dat dit erg goed werkt :j
ikzelf neem altijd touristil, maar dat is alleen als ik op reis ga, daar wordt je een beetje slaperig van

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 22:15

Ik kreeg vroeger wel een watje in een oor, maar dat hielp van geen meter := Maar ach, valt altijd weer te proberen :D (heb nog wel oordoppen liggen)

Touristil: Domperidon met cinnerzine, die combi heeft mijn huismerk niet, dus ik denk wel ideaal voor in het vliegtuig :j (daar kan ik toch niet het stuur overnemen haha :P). Is dat alleen bij de apotheek te koop?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:23

Die klei heet MohDoh, kan je op verschillende Nederlandse webwinkels bestellen. Weet niet hoe goed het werkt met reisziekte, maar ik heb wel andere versies ervan uitgeprobeerd en ik vind het erg fijn :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:24

Schijnt dat het bij de meeste mensen goed helpt als ze vooraan zitten in de auto.

Kan je verder helaas niet helpen. Toen ik kind was extreem reisziek geweest en daar hielp niets tegen. Pilletjes kwamen er zo weer uit aan dezelfde kant :+. Het enige wat ik kon doen was slapen.
Ben er gelukkig redelijk uit gegroeid.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 22:24

Hermelijn schreef:
Die klei heet MohDoh, kan je op verschillende Nederlandse webwinkels bestellen. Weet niet hoe goed het werkt met reisziekte, maar ik heb wel andere versies ervan uitgeprobeerd en ik vind het erg fijn :)

Ja dat was hem!!! :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 22:32

Ah cool! Bedankt! Zal even erop speuren :j Wie weet helpt de traveldoh! :) (kan je het ook al in de gewone winkel kopen?)
Bravespots: ik zit altijd al voorin :j (enige voordeel dat je krijgt als je reisziekte hebt := Ik zeg altijd: t is dat of ik kots in je nek :D ) maar zelfs voorin kan ik misselijk worden als er teveel bochten in de wegzitten of de chauffeur rijd beroerd := (maar goed, dan kan ik nog altijd zelf achter het stuur kruipen)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 00:46

Ik ben ook alles-wat-beweegt ziek, ik heb van de anwb van die polsbandjes met drukpunten :j werken super! wel krijg je beetje last als ze lang om moeten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:46

Ik neem ook altijd touristil (word ook makkelijk wagenziek en de landing met het vliegtuig wil ook wel eens last geven :+ ) en dat werkt bij mij altijd meteen na een minuut of 1-2 :j

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:51

Ik heb ook weel last van wagen en lucht ziek. Gelukkig helpt het voor mij wel om voorin de auto te zitten. Ook als ik er last van krijg merk ik dat het helpt als mijn vriend wat rustiger rijdt, en dan vooral in de bochten.
Wat voor mij veel uitmaakt in het vliegtuig is als ik redelijk voorin het vliegtuig zit, in ieder geval voor de vleugels.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 08:53

Ik heb altijd primatour, halfuurtje van te voren innemen en bij mij werkt het echt super! Te koop bij een apotheek.
verder heb ik niets geprobeert, dus zou ik je ook niets anders kunnen aanraden..

wat wel helpt is om niet uit het raam naast je te kijken, maar voor je. Of in een boot niet naar het water, maar naar de lucht. Het water en de bomen naast je gaan zo snel voorbij als je ernaar kijkt, dat je daar misselijk van wordt. succes!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:16

idd, vooraan in de auto zitten helpt, omdat je dan veel meer naar buiten kan kijken!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:21

Reisziekte komt doordat je evenwichtsorgaan andere dingen registreert dan dat je ogen zien.
Ik bvb, kan niet lezen in de auto: dat is omdat mijn ogen stilstaande lettertjes zien, maar mijn lichaam beweegt.

Je kan natuurlijk kalmeringspilletjes nemen, pilletjes tegen de misselijkheid enzo, maar dat zijn geen oplossingen voor de kern van 't probleem ;)
Niet dat ik er tegen ben, ik werd vroeger door de mama ook knock-out geslagen met Touristil :P

In de wagen, concentreer je op de weg. Je hebt ondertussen zelf al je rijbewijs, probeer je in te beelden dat je achter 't stuur zit. Anticipeer zelf.
Ik heb al véél geremd tegen het dashboard ;)
Boten ben ik niet zo zot van := In het vliegtuig eis ik een raampje, of probeer ik te slapen :)

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:34

Ik ben inmiddels een 30+er en ook ik ben nog steeds wagen-boot en alles wat beweegt ziek! Wat bij mij helpt zijn ook idd die polsbandjes.
Heb verder alles geprobeert van Primatour tot Touristil en mandarijnenschillen maar voor mij werken de polsbandjes het fijnst, het ziet er niet uit maar hey als t werkt!! Die klei ken ik niet maar laat het even weten of het voor jou werkt! Succes

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 09:35

Polsbandjes werken bij mij ook super! Alleen zwellen je handen wel een beetje op na een tijdje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:04

Inderdaad, de sea bands. :)

saskia1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 10:10

Dit klinkt vast heel stom, maar bij mij helpen gewone pepermuntjes het best... Primatour en al dat soort spul haalt het er niet bij. Overigens zit ik in een vliegtuig het liefst vlak voor of boven de vleugels.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 12:13

Ik zal bij het boeken van de plek in het vliegtuig goed opletten :) Want ik wist niet dat je het best net voor de vleugels kunt zitten. Top!

Seabands: hoef ik maar om 1 pols dan zo'n bandje te doen? Maakt het ook uit welke kant?

In een dichte boot zie ik toch alleen maar de vuilniszak haha, ik ging naar het Mexicaanse eiland Cozumel en heb alleen maar de vuilnisbak gezien. Vréselijk, geen pil kon daar tegenop haha.
Als ik buiten kan zitten doe ik dat, frisse lucht werkt het beste want binnen word ik nog beroerder dan in de auto ...

Optiwolk: ik ben alleen voor die knock-out pillen als ik echt niet zelf hoef te rijden, maar ik ben er ook niet heel blij mee... als wij naar mijn zus gaan zit ik de eerste uren daar in huis als een duf konijn :+ Voor het vliegtuig is het niet zo erg hahah :P Zit er toch zo'n 10 uur in dan :P

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:16

Gemberthee en mariakaakjes (die hele droge) schijnen ook te helpen. En bij een kennis van mij werkten bifi-worstjes goed tegen reisziekte.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:19

jah ik zie hier veel voorbij komen maar ben toch wat bang dat ik aan bepaalde dingen niet kan geraken.

Ik vertrek woensdag voor een 8 dagen reis op een zeilboot ... ooh wat een schrik om heeldere dagen misselijk te liggen wezen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 12:22

ooh sterkte! Zeilboot kan ik wel hebben... maar niet om erop te slapen hahaha ik moet ten alle tijden echt op het dek zitten.
Hopelijk zul je niet al te groen zien ;)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 12:24

Bij mij werkt eigenlijk maar één ding: Primatour. Gewoon pilletjes dus :j

Heb alle huismiddeltjes al geprobeerd, een oordopje in één oor (als je rechts bent in je linkeroor, en andersom) in, polsbandjes, zorgen dat je vol zit met 'droog' eten zoals de hier boven genoemde mariakaakjes...Het helpt gewoon niet, alleen Primatour. :+

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:02

xDramaQueen schreef:
Ik ben ook alles-wat-beweegt ziek, ik heb van de anwb van die polsbandjes met drukpunten :j werken super! wel krijg je beetje last als ze lang om moeten.

Die heb ik ook. Werken echt super.