Bij de hematoloog nogmaals al mijn klachten verteld. Die ochtend eens op de weegschaal gestaan en blijkt dat ik in 3 weken tijd 4,3 kilo ben afgevallen, mijn eetlust is véél minder, wondjes genezen slechter dan normaal. Duizeligheid was overigens weer weg, alleen met opstaan nog wat en tijdens douchen. Hematoloog heeft ook een lichamelijk onderzoek gedaan. Onder andere lymeklieren, keel, hart, longen, buik en enkels. Hier kwam niets uit. Toch vond hij het ook niet normaal dat een 20 jarige zulke klachten heeft. Nogmaals bloedonderzoek gedaan waar ik vandaag de uitslag van heb gekregen. Al mijn bloedcellen zijn nu normaal dus dat was geruststellend. Vitamines zijn allemaal goed, schildklier, nieren, lever allemaal goed. Echter mijn cortisol was erg verhoogd. HB en ferritine ben ik vergeten te vragen
Maar anyway, weer andere uitslagen. Nu is het plan dat ik dinsdag avond een pilletje dexamethason slik. Vervolgens wordt ik woensdag ochtend geprikt om te kijken of mijn cortisolgehalte weer naar beneden is. Als het omlaag is gegaan dan is het goed, blijft het hoog dan is er meer aan de hand. Tevens wil de arts een longfoto en echo van de buik laten maken die ik woensdagochtend ook heb.Maar eigenlijk zit ik in een situatie dat de internist het ook niet helemaal weet. Gelukkig geeft hij niet op van slaap maar een weekje bij, maar wil hij het goed uitzoeken. Ik heb zelf al wat op internet gezocht maar niet echt dingen kunnen vinden. Tuurlijk de enge tumoren en ziektes passen allemaal bij mijn klachten, maar daar ga ik maar niet van uit
Als ik dat vanaf internet kan vinden kan de internist dat vast ook wel bedenken.Ik heb vroeger al eerder vermoeidheidsklachten gehad en toen zeiden ze je hebt bloedarmoede dus je moet meer spinazie eten. Nou dat gedaan en het ging weer weg. 3 jaar terug ook weer de vermoeidheid maar daarnaast ook ziek. Dit bleek Pfeiffer te zijn. Maar nu dus weer de moeheid (en andere dingen). De Hematoloog zei dat mijn ijzertekort niet een verklaring is voor de klachten. Hij zei: mensen met een HB van 4 lopen nog vrolijk rond.
Zijn er mensen met dezelfde of soortgelijke klachten? En wat is er bij jullie uitgekomen en gedaan? Ik begin een beetje moedeloos te worden omdat ik wel degelijk de klachten heb, maar er niet duidelijk iets naar voren komt.
Even mijn klachten op een rijtje:
- Vermoeidheid (sinds 4 maanden)
- Haaruitval (sinds 2 jaar)
- Altijd koud
- Slap en trillerig
- In 3 weken 4,3 kilo afgevallen
- Verminderde eetlust
- Wondjes genezen slechter
Ik slaap 's nachts goed en slaap overdag ook nog. Denk dat ik ongeveer op 15 uur per dag zit.
Wie heeft ideeën?

Spinazie bevat echt niet zoveel ijzer en bovendien wordt ijzer in groenten, zoals spinazie dus, minder makkelijk opgenomen dan ijzer in vlees. 
dat duurt even voordat dat echt werkt.