Pil-probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZarcoTje

Pil-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:42

Hay :wave:

Ja ik had deze ochtend weer wat voor :+
Wordt wakker & m'n oog valt op m'n pil die op m'n nachtkastje ligt.
Ik kijk eens goed, lijkt het of ik het pilletje van woensdag (gisteren dus) niet heb ingenomen.
Ik in volle paniek, was nog binnen de 12 u dus ik meteen dat pilletje ingenomen :+
Zat ik te denken dat ik toch ééééécht wel gisteren de pil van woensdag heb ingenomen !
Kijk ik nog eens na, heb ik dus inderdaad gisteren gewoon mijn pil genomen en heb ik deze ochtend dus m'n pil van donderdag (voor vanavond) al ingenomen :+

Dus, iemand idee of dit kwaad kan ? :o
Moet ik m'n pil voor vrijdag nu morgen ochtend innemen of kan het geen kwaad als ik die gewoon morgen avond neem ?

Nivada

Re: Pil-probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:44

Deze ene keer maakt het niets uit. Heb ik ook al eens gehad. Lekker oenig. Liefst de pil op 1 en dezelfde tijdstip innemen elke dag.
Een vergissing is niet erg en je bent nog veilig :)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:46

Dus gewoon morgen ochtend weer innemen ?
(ik neem altijd mijn pil 's avonds :j)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:46

ligt er maar net aan wat je in de planning hebt :D

nee hoor.
Het verschilt per persoon.
Ik kon `m vaak vergeten zonder consequenties....gelukkig
Andere mensen zijn na 1x vergeten het haasje (zijn er gelukkig echt heel erg weinig)
Het beste is even geen sex meer te hebben tot je de volgende maand weer trouw dagelijks slikt.
Ik slikte zelfs 4 maanden door. het kwam mij nooit zo goed uit mijn menstruatie te krijgen :+

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:48

Zal maar even vermelden dat ik geen vriendje heb :+
Neem de pil enkel zodat m'n menstruatie wat makkelijker te 'volgen' is en die beter geregeld is :+

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:48

Ja gewoon verder gaan zoals altijd. En als je geen vriendje hebt dan ist al helemaal no problemo.

haha ik slik altijd door ivm bloedarmoede.. om het half jaar een stop en werkt allemaal prima! :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:49

oooooo, nou dan geeft het helemaal niets :D
gewoon de rest volgens plan slikken en met een beetje geluk blijft je menstruatie uit.

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:50

Niet van aantrekken en morgen gewoon je volgende pilletje nemen. Je bent nog wel veilig..
Ik vergeet vaak eentje te nemen en zie het pas na veel langer dan 12u later :D Dan neem ik die gewoon niet en de volgende dag weer wel eentje, nooit problemen mee gehad..
Ze zeggen ook dat het ervanaf hangt in welke week je eentje vergeet te nemen..

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:52

Zit nu in week 2 :j

Dus het kan geen kwaad dat ik morgen avond weer m'n pil neem ?
Ik neem dus altijd mijn pil om een vast tijdstip 's avonds :j
Nu heb ik dus mijn pil deze ochtend genomen, ipv dat ik die deze avond neem.
Dus als ik morgen avond dan gewoon weer mijn pil neem als normaal, is er toch al meer dan 12 u verstreken ? :')

Help, ik kan echt niet uit aan de pil-logica _O-

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:52

Ik ben echt een ramp met de pil hoor := heb vaak zat dat de dag niet klopt, heel slecht eigenlijk... Maar doorgaans vergeet ik m niet, anders neem ik m gewoon 's ochtends. Tot op heden nog geen ongelukjes, maar moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik A: geen relatie heb (en dus niet erg actief ben :+ ) en B: ook zo ongeveer eens per jaar een stopweek heb, dus ligt dan miss net even anders.

Maar geen paniek hoor :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:52

Te vaak slikken is geen probleem, je kan er hoogstens niet lekker van voelen. Ik heb er ook wel eens per ongeluk 2 gepakt.

Toen mijn moeder nog in het ziekenhuis werkte was er eens een meisje die zelfmoord had proberen te plegen door 3 strips te slikken, gebeurde niks (ja ze was geloof ik erg humeurig :+ )
Laatst bijgewerkt door Odysseus op 25-08-11 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:53

:')

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:54

Op het papiertje dat bij het pillendoosje steekt las ik dat als je meer pillen neemt dan je moet, dat je dan een bloeding kan krijgen & kan beginnen overgeven & je dan dírect naar de huisarts moet.
Ja ik flipte 'm helemaal :')

Maar toen dacht ik, ach kan toch helemaal niet, ik heb gisteren avond 1 genomen, en deze morgen.
Het is niet zo dat ik ze beide meteen achter elkaar heb genomen :p

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:56

Focussed schreef:
Toen mijn moeder nog in het ziekenhuis werkte was er eens een meisje die zelfmoord had proberen te plegen door 3 strips te slikken, gebeurde niks (ja ze was geloof ik erg humeurig :+ )

_O-
Maarre dames, als je maar 1 keer per jaar / half jaar een stopweek hebt, loop je dan niet een paar maanden met een opgeblazen buikje rond?
Dat heb ik namelijk elke maand.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:57

Bij mij in de bijsluiter staat dat het geen probleem is, dat je idd wel last kan krijgen van bloedingen bladiebla en als je het idee hebt dat je echt bijna dood gaat dat het dan slim is om naar de HA te gaan ofzoiets :')

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:57

@_Noor: nu je het zegt, vraag ik me ook wel af :+
Heb ook steeds last van een opgeblazen buik, geen pretje :(:)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:58

Focussed schreef:
Bij mij in de bijsluiter staat dat het geen probleem is, dat je idd wel last kan krijgen van bloedingen bladiebla en als je het idee hebt dat je echt bijna dood gaat dat het dan slim is om naar de HA te gaan ofzoiets :')

Haha _O-
Ik zal het wel overleven :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:58

Nope, nergens last van :) Heb het er ook met meerdere artsen over gehad (mijn eigen ha gaf me deze pil en zei 'je hoeft van mij echt niet elke 3 weken bloed te zien, eens in de 3 maanden is zat'' en ik heb dat maar een beetje uitgebreid := Daarna nog andere artsen gesproken.. Ha in opleiding vertelde me dat het eens in de 3 weken stoppen iets onzinnigs is en volgens haar bedacht door mannen :') Was ook nog keer bij andere arts, had ineens knobbeltje in mn borst dus met vliegende haast doorgestuurd naar ziekenhuis voor onderzoek (waar dus een dag later niks meer te vinden was :') ) en die arts zei ook dat het geen enkel kwaad kon. Weer een andere ha in opleiding vertelde me dat het ergste wat er kan gebeuren is dat er tussentijdse bloedingen ontstaan, maar daar heb ik nog nooit last van gehad :)

ZarcoTje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 14:01

Oh, mij is altijd verteld geweest dat het heel slecht is als je je pil blijft doornemen.
Neem ze enkel door als ik op vakantie ga of zelfs voor de weekenden dat ik wedstrijd heb :') (geen zin om 5 x op en af naar het toilet te lopen :+)

Maar doornemen helpt niet echt 100% bij mij, ik blijf toch nog steeds een klein beetje bloeden :?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:04

ZarcoTje schreef:
Oh, mij is altijd verteld geweest dat het heel slecht is als je je pil blijft doornemen.
Neem ze enkel door als ik op vakantie ga of zelfs voor de weekenden dat ik wedstrijd heb :') (geen zin om 5 x op en af naar het toilet te lopen :+)

Maar doornemen helpt niet echt 100% bij mij, ik blijf toch nog steeds een klein beetje bloeden :?

Dan is je pil wss te licht, welke heb je?

Ik bleef ook een beetje bloeden bij het doorslikken (doorbraakbloeding) nu ik een iets zwaardere pil heb is dat weg!
Overigens vind ik zo lang doorslikken dood eng, bang dat ik zwanger ben en er na 6 maanden pas achterkom ofzo :')

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:05

Nou, ik weet wel dat je niet 'echt' ongesteld wordt maar dat je lichaam gewoon wat overtollige 'bende' (een mooier woord heb ik er niet voor' afvoert. En dat het niet schadelijk is, wist ik ook. Maar dat bolle buikje houdt mij wel tegen hoor. Straks denkt men dat ik toch zwanger ben :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:07

Ts je geeft aan geen vriendje te hebben en sowiso 'het' niet te doen.
Dan zou ik hem gewoon weer savonds nemen en als je van plan bent 'het' wel te doen. Daar 7 dagen mee te wachten.

En me je raam dicht slapen, ivm vliegende banketstaven :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:08

Focussed; daar ben ik dan ook altijd wel erg bang voor idd := Tijdje terug had ik weer eens een stopweek, maar toen kwam er niks := Dus ik al in de stress, maar bedacht me dat ik dan iets van 5 maanden heen zou moeten zijn en dan zou ik denk ik toch écht wel iets moeten merken :') Zal wel komen doordat ik m al een heule tijd had doorgeslikt denk ik :)

Bol buikje overigens geen last van hoor :) Wel een paar spekkies die van mij best weg mogen :')

Laurie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:16

Ik zag gisteren nog een programma op tv van een vrouw die 9 maanden zwanger was en er niets van heeft gemerkt. Toen ze dan zogezegd 7 maanden was is ze nog gaan zwemmen met vrienden, en niemand zag ook maar iets aan haar! Ze had gewoon haar regels doordat ze de pil bleef doornemen (nep-regels dan) en toen ze moest bevallen had ze heel erge buikpijn en dacht ze dat ze geconstipeert was. Ze is dus op de wc gaan zitten en blijven duwen omdat ze het gevoel had dat er iets uit moest en daar was ie :\
Maar TS, niet bang zijn hoor :P Denk dat dat wel vrij zeldzaam is :D
We hebben hier in België ook wel een programma: Tienermoeders, kiezen ze de marginaalste gezinnen uit om te filmen (ofc)..
"Eerst nam ik de pil, maar ik snapte het niiieee en dan ben ik daar maar mee gestopt zenneeee"
'En gebruikte je dan een condoom?'
"Neeeee, m'n vriend wou da niiieee, dusjaaa.."
_O-

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:24

Hmm nu zit ik ook te bedenken of ik nog een keertje door zal slikken of niet :') Heb nu 1 keer doorgeslikt, nog een keertje kan toch geen kwaad :+