de pil versus condoom...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

de pil versus condoom...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 15:54

Hallo bokkers....

Waarschijnlijk mag ik om medische redenen de pil niet meer gebruiken...( of andere hormonenanticonceptie bv spiraaltje)
Hoe veilig is het condoom?
Of is dat toch niet veilig genoeg?
Graag jullie positieve/negatieve ervaringen...

Sanne_gm

Re: de pil versus condoom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:55

Opzich is een condoom harstikke veilig, het nadeel is wel dat het kan scheuren..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:55

double dutch, dat is het veiligst :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:57

Condoom is inprincipe wel veilig, alleen kan scheuren. Een klein gaatje wat je niet opmerkt kan al voldoende zijn voor een zwangerschap. Dus wel opletten en controleren als je alleen condoom gebruikt :j

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 15:58

Inderdaad, alles wat er al werd gezegd. Condoom is in principe veilig. Een ongelukje zit alleen in een klein hoekje.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:01

buiten dat, ben je natuurlijk wel alleen beschermd met condoom om.
Dus alles wat je doet voordat je het condoom omdoet, is niet veilig.
Opletten geblazen dus met alle voorhandelingen ;)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:09

Maar kun je dan niet een koperspiraaltje laten zetten ipv hormoonspiraaltje?
Ik heb mijn spiraal laten verwijderen ivm gewoon even een jaartje geen hormonen in mijn lijf dus nu hebben we condooms maar wat een ellende zeg... afgelopen keer 2 x gescheurd, dempt de pret ook wel behoorlijk als er 2 scheuren (eerst de een, toen de ander) + dat ik om een morning-after pil moest waar ik dus helemaal niet om zat te springen, en ze passen ook niet goed, die condooms.

Ga zo ook even op internetten zoeken naar bijv. een koperspiraaltje en anders toch maar 'gewoon' de mirendaspiraal er terug in.

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:09

Ik vind een condoom niet fijn, maar ik lees dat jij geen pil meer mag gebruiken, tja, dan zit er niet anders op. Idd wel ff controleren na de daad of het condoom nog in takt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:11

Ik zou niet vertrouwen op condoom alleen en daarbij vind ik het vreselijke ondingen :n

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:13

In eerste instantie ben ik ook niet blij met een condoom...lijkt me zo'n gedoe.....
Aan de andere kant is een koper spiraaltje ook niet alles....en schijnt ook niet 100% te zijn......
Tjaa en steriliseren? ook alweer zo'n ingreep....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:18

Steriliseren das ook nogal wat ja, dan moet je heel zeker weten dat je geen kids wil..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:20

En de prikpil?
Geen idee hoe die werkt, maar misschien toch een alternatief? :)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:21

heb zelf toch best wel een aantal keren gehad dat het condoom gescheurd was. Zelfs met een merk als durex. Begreep van anderen dat ze daar wat minder last van hadden, dus misschien lag het aan ons. Gelukkig deden wij altijd dubbel dutch.
Als je geen kinderwens meer hebt, dan misschien manlief toch maar laten steriliseren.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:22

Niks is 100% he, ja 'het' gewoon nooit meer doen maar dat is ook nogal een uiterste he haha! :')
Ik ga toch eens googlen naar een koperspiraal, als de bescherming daarvan echt duidelijk lager ligt dan een hormoon-anticonceptie dan zal ik zo'n spiraal ook niet overwegen.

Buiten die 2 gescheurde condooms vind ik het ook gewoon (te)veel gedoe enzo eerlijk gezegt.

Edit: dit is misschien wel interessant om te lezen. Koperspiraal biedt evenveel bescherming als het hormoonspiraal.
http://www.anticonceptiepil.nl/content/ ... piraal.asp
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 23-08-11 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

patatkraam

de pil is ook niet 100 procent veilig he. :')

Zonder gekheid.. condoom lijkt me veilig genoeg.

Maar er zijn ook andere opties natuurlijk.. spiraaltje?

sliert

eh nou....ervaring uit de eerste hand: zeer nauwkeurig te werk gegaan wb "voorhandelingen", condoom was heel na gebruik, ogenschijnlijk dus, maar ben inmiddels wel drie maanden zwanger...... Het is vier jaar goed gegaan, maar nu dus toch niet blijkbaar {was even wennen, maar kind is inmiddels welkom hoor....dat terzijde}.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:23

Hier is ook wel een aantal keer het condoom gescheurd, toen maar aan de pil :) Wat een vreselijke dingen eigenlijk haha
Tsja steriliseren is ook een optie, maar inderdaad dan moet je er wel 100 procent zeker van zijn!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:24

sliert schreef:
eh nou....ervaring uit de eerste hand: zeer nauwkeurig te werk gegaan wb "voorhandelingen", condoom was heel na gebruik, ogenschijnlijk dus, maar ben inmiddels wel drie maanden zwanger...... Het is vier jaar goed gegaan, maar nu dus toch niet blijkbaar {was even wennen, maar kind is inmiddels welkom hoor....dat terzijde}.

Niet heel dus of?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:26

Kan je niet aan je gyneacologe vragen wat het alternatief is.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:26

Prikpil is natuurlijk ook gewoon hormonen he? Als het daarom gaat lijkt me dat ook geen optie. Helaas is er maar weinig anticonceptie zonder hormonen. Eigenlijk alleen de koperspiraal, condooms en het pessarium (geen idee trouwens of dat nog gebruikt wordt, is geloof ik ook niet de meest betrouwbare methode).

Op het moment gebruiken wij ook alleen het condoom en dat gaat vooralsnog prima. Gewoon voorzichtig zijn met het openmaken van de verpakking en het omdoen van het condoom. Het omdoen zelf kan trouwens ook best leuk zijn, als onderdeel van de sex :j
En ik geloof dat er ook nog wel wat verschil zit in de pasvorm en comfort van de condooms. Dat is echt een kwestie van uitzoeken wat jullie fijn vinden.

Op termijn wil ik graag over naar sterilisatie, maar er is nu nog geen arts die het bij mij gaat uitvoeren (wat ik eigenlijk schandalig vind, maar goed).

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:27

Cayenne schreef:
En de prikpil?

Prikpil zijn ook hormonen...
Dito met onderhuids implantaat.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:29

Cassidy schreef:
Cayenne schreef:
En de prikpil?

Prikpil zijn ook hormonen...
Dito met onderhuids implantaat.

inderdaad prikpil is een hoge dosis gestageen.
Maar wij kunnen niet adviseren omdat wij het probleem niet weten. Want misschien kan er wel overgestapt worden naar een andere anticonceptie dan de pil met lagere dosis of andere hormonen

sliert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:32

monica 08: geen idee hoe dit heeft kunnen gebeuren. Condoom was gewoon heel na gebruik. Mischien stiekem een heel piep klein onzichtbaar gaatje ofzo? Als ie gescheurd was geweest, dan had ik direkt de mornig afterpil gehaald, maar ja....ogenschijnlijk dus niks aan de hand.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:33

hier gaat het al ruim 6 jaar goed met condoom
De hormonen in anticonceptie zijn niet zo heel geschikt voor mij dus dit bleef over en ik moet zeggen, ik vind het dikke prima. Het enige wat ik mis dat je vooral bij slaperige ochtendseks eerst werkelijk wakker moet worden om hem om te doen. Maar verder vind ik het niets storen. meestal doen we hem samen om en is het gewoon onderdeel van het vrijen. Bovendien het vorzichtig doen zolang hij nog niet om is (dus beide ondergoed nog aan) is ook wel spannend hoor. Het het aller aller belangrijkste:

NIET MEER UITLEKKEN OP HET TOILET! :D

alleen geen seks is 100% betrouwbaar tenzij je het maria-verhaal gelooft natuurlijk ;)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 16:34

nou, het schijnt dat ik geen oestogeen mag.....
ik heb namelijk migraine met aura's en dan heb ik met pilgebruik ( of hormonen) kans op 1 op 500 op een herseninfarct en dat vind ik best wel veel...of niet?