Spontaan misselijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempotje

Spontaan misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:30

De laatste weken word ik zomaar misselijk. Vaak gepaard met buikpijn en echt tótaal niet lekker voelen. Ik weet gewoon niet hoe ik moet zitten staan of liggen bij wijze van.

Het treed vaak in de avond/nacht op. (Ik wordt er dan s'nachts gewoon wakker van).

Ik heb al gekeken of ik het met iets kan linken (omdat het vrijwel altijd 's avonds/'s nachts is). Zoals bijvoorbeeld mijn pil (neem ik altijd voor het slapen gaan). Maar ik heb hier nog nooit eerder last van gehad en mijn pil neem ik altijd rond dezelfde tijd eigenlijk, en de misselijkheid kan varieren van 8 uur in de avond of om 4 uur 's nachts 'pas'.

Het zware gevoel in mijn buik wat ik er bij krijg komt ook overdag wel is opzetten maar niet altijd gepaard met (hevig) misselijk gevoel.

Aangezien ik een fobie heb om te braken is het alles behalve prettig :o .

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen :) ?
Laatst bijgewerkt door Bloempotje op 22-08-11 14:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:31

Even naar de HA misschien?

Typfout _O-
Laatst bijgewerkt door Maaikee43 op 22-08-11 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Re: Spontaan misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:33

Is de huisarts geen beter idee?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:35

Ik ren liever niet meteen naar de HA. Laat de plekjes liever vrij voor mensen die het echt nodig hebben.. :)
(+ Dat ik het in mijn ogen niet HA waardig vindt :o ).

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:37

Misschien iets met je eten, weet niet hoelaat je eet? en wat voor voedsel je eet?

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:38

Miss even testje doen?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:39

Zwanger? Pil werkt niet altijd en de misselijkheid hoeft niet percé 'sochtends op te treden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:40

Idd even een test doen? Alhoewel ik het ook wel eens heb, dan kan ik van het ene op t andere moment doodziek zijn en dan zakt het weer af en is er niets aan de hand. Geen idee waar t vandaan komt, en ik heb wel een test gedaan.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:42

Ik eet gewoon 's morgens, 's middags en 's avonds. Daarbij eet ik ook tussendoortjes, maar in de vakantie wel meer chips en snoep als normaal..

Die reactie's van testje maken me wel bang _O- ! Maar kan nooit verkeerd zijn natuurlijk om het even te doen!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:43

Joolien schreef:
Idd even een test doen? Alhoewel ik het ook wel eens heb, dan kan ik van het ene op t andere moment doodziek zijn en dan zakt het weer af en is er niets aan de hand. Geen idee waar t vandaan komt, en ik heb wel een test gedaan.

Heb ik ook regelmatig.. Kotsmisselijk en opgezette buik. Maar niet zwanger. Al regelmatig testje gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:44

annewill schreef:
Joolien schreef:

Heb ik ook regelmatig.. Kotsmisselijk en opgezette buik. Maar niet zwanger. Al regelmatig testje gedaan.

Ja dat heb ik ook, ik hoef dan niet te spugen maar damn wat ben je dan beroerd. Buhhh.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:44

Opgezette buik inderdaad ook (wel is) last van! Ik wordt overigens wel gewoon ongesteld.. (Al weet ik dat het niet altijd iets hoeft te zeggen).

Idd, behóorlijk beroerd..

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:45

xChantal94 schreef:
Opgezette buik inderdaad ook (wel is) last van! Ik wordt overigens wel gewoon ongesteld.. (Al weet ik dat het niet altijd iets hoeft te zeggen).

Idd, behóorlijk beroerd..

Dat zegt niet altijd wat. Is echt even verstandig om testje te doen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:46

Nou.. ik wil je niet bang maken maar ik was ooit 19 jaar terug "ineens" dik 5 maanden zwanger. Door mijn pil heen en iedere maand mijn periode gehad. Maar echt buikpijn niet gehad.. wel 's misselijk maar in die periode had ook echt iedereen die ik kon de griep of was er naar toe onderweg dus dat zei me ook niets.

Maar goed.. ik heb wel een paar keer een testje gedaan gewoon omdat ik het raar vond, die testen ( in het stenen tijdperk) waren minder goed dan nu, en die hielden stug vol dat ik NIET zwanger was. Ik had een zwangerschap van 4 maanden uiteindelijk en het eindresultaat zit nu boven in d'r kamer :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:47

Ceriadwen schreef:
Nou.. ik wil je niet bang maken maar ik was ooit 19 jaar terug "ineens" dik 5 maanden zwanger. Door mijn pil heen en iedere maand mijn periode gehad. Maar echt buikpijn niet gehad.. wel 's misselijk maar in die periode had ook echt iedereen die ik kon de griep of was er naar toe onderweg dus dat zei me ook niets.

Maar goed.. ik heb wel een paar keer een testje gedaan gewoon omdat ik het raar vond, die testen ( in het stenen tijdperk) waren minder goed dan nu, en die hielden stug vol dat ik NIET zwanger was. Ik had een zwangerschap van 4 maanden uiteindelijk en het eindresultaat zit nu boven in d'r kamer :p

Haha leuk getyped _O-

Maar laten we haar niet te bang maken. Gewoon zsm even een testje doen dan ben je meteen van de onrust af.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:49

Hoe is je stoelgang? Want dat kan je ook goed misselijk maken als dat niet ehh doorstroomt.

Verder: ik moest de pil in de ochtend nemen, ik kreeg er namelijk altijd last van als ik het voor de nacht nam. Toen ik het 's ochtends nam was het helemaal over :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:49

M'n vriend is net weg hier.. Hij zit nu in de auto, en het is wel een stukje rijden (Brabant > Den Haag). Dus even wachten tot hij thuis is en al het dan even met hem bespreken := ..
Testje doen wordt het sowieso, want wordt nu toch wel bang :o ..

Edit; pil neem ik vanaf het begin aan al 's avonds en nooit problemen mee gehad! (Ivm dat ik nogal pietje precies ben en dus graag opdezelfde tijd in wil nemen. En 's ochtends in het weekend bijv wel is wat langer blijf liggen :P ).

Stoelgang is uhmm, tsja. *Hoe gaan we dat netjes uitleggen _O- *. Wat afwisselend *kleur/hoeveelheid :') * Maar niet spetterspat oid :)) .

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:53

Ik zou inderdaad vlug een testje doen.
Ik was bijna 10 weken zwanger van mijn hummel, en gewoon ongesteld geworden.
volgens mij is het ook zo dat je ongesteld blijft worden als je de pil blijft slikken, dus zodra je daar mee stopt kan het oppeens over zijn..

enne bang moet je niet wezen hoor :) het is iets heel normaals wat de trouwste pil gebruiker kan over komen :)
succes ermee en laat je niet gek maken door wat andere zouden zeggen :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 14:57

Bedankt voor je reactie :) ! Ik wacht even tot mijn vriend thuis is en leg het dan even bij hem voor.. Hij weet hier wel vanaf maar bij ons beide kwam dit idee niet in ons op omdat ik gewoon m'n maandelijkse periode had..
Wordt maar zsm een testje halen voor de zekerheid := .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:59

Als je zwanger bent, ben je natuurlijk ook niet écht ongesteld... t zijn dan doorbraak cq.innestel bloedingen die je misleiden waardoor je denkt dat je ongesteld bent.

Maarre ik heb nog geen antwoord op mijn vraag TS: is je stoelgang verder wel normaal? :)

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:00

Ze heeft enkele posten hierboven al antwoord gegeven mbt haar stoelgang ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:04

O oke, ik had de edit niet gelezen,
maar komt de stoelgang wel regelmatig?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 15:08

Wat bedoel je precies met regelmatig?

Is niet echte en pijl op te trekken, ook als ik me gewoon goed voel is het afwisselend. (Qua regelmatigheid. Soms 1x per dag en dan 2 dagen achter elkaar, soms 1x in de 3 dagen bijv). Ik weet dat het niet zo gezond klinkt, maar dit is altijd al zo geweest. :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:10

vuurneon schreef:
Als je zwanger bent, ben je natuurlijk ook niet écht ongesteld... t zijn dan doorbraak cq.innestel bloedingen die je misleiden waardoor je denkt dat je ongesteld bent.

Maarre ik heb nog geen antwoord op mijn vraag TS: is je stoelgang verder wel normaal? :)

Nouuuu... ik was voor mijn gevoel normaal ongesteld hoor. De vergelijking slagaderlijke bloeding heb ik maandelijks en toen ook. Ben alleen niet op het briljante plan gekomen om het te filteren en te zien of het menstruatie was of iets dat er op leek :p

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 15:11

Hier ook een periode gehad. Ongeveer een half jaartje geleden.Ik werd overal kots misselijk van, en dit duurde wel 1 a 2 maanden. Ik hoefde niet overtegeven, daar ben ik niet zo'n held in. Maar was wel
ontzettend beroerd. Alles stonk ook ontzettend, ik ben ook niet naar de huisarts gegaan omdat ik steeds dacht dat het weer beter ging een paar dagen en dan kwam het weer. Nu heb ik al een hele poos nergens meer last van. Vervelend wel, maar bij mij is het dus overgegaan.

Hier ook geen zwangerschap dus misschien valt het bij jou ook allemaal wel mee :) Sterkte er mee!