bestaat er blondeermiddel zonder amoniak???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mamendt

bestaat er blondeermiddel zonder amoniak???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 12:19

Beste Bokkers,

Ik heb al jaren coupe soleil in mijn haren.
De laatste tijd wordt mijn haar dunner en ook mijn hoofdhuid is erg gevoelig.
Nu vroeg ik mij af of er ook blondeer middel is zonder amoniak.
Of natuurproducten om je haar lichter te maken?
Iemand ervaring met zo'n producten? Ik ben bang dat mijn haren gewoon niet meer tegen de amoniak kunnen maar wil ze wel wat lichter hebben anders heb ik echt zo'n peper en zout kleurtje....

RoodZonnetje

Re: bestaat er blondeermiddel zonder amoniak???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:35

Kamille maakt je blonde haar enkele tinten lichter :)
En citroensap ook dacht ik.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:37

idd cammille en citroensap.

Maar ook de Kruidvat heeft van eigen merk een spray die de haren onder invloed van zonlicht doet oplichten.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 12:58

Kamille doet niets voor mijn haar...helaas..
En citroensap is ook weer agressief door het zuur ......

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:36

en die blondspray zou ik ook maar laten liggen....

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 13:42

van blondspray had ik ook al mindere dingen van gehoord....
En verven zou dat beter zijn dan bleken?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:54

het is geen van allen goed. Je haar wordt er dunner van. Ik heb het een paar jaar witblond gehad (12% peroxide)(zie profiel). En later overgegaan op verven, maar dat werd geel :(. Nu weer bijna helemaal in mijn eigen kleur en voel dat mijn haar weer dikker wordt. wellciht dat ik aan de hightlights ga binnenkort want ook ik heb zo'n prachtig peper en zout kleurtje...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 14:10

Ik heb nooit problemen gehad met die blondspray, ik gebruikte het gedoseerd, en het werkte bij mij prima.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 14:57

wwillemijn: voor zover ik in je profiel kan zien hebben we ongeveer de zelfde haar kleur.....dus nu heb je gewoon je eigen kleur?

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:55

Afbeelding
Dit is mijn eigen kleur met wat blonde 'doorschijn' nog haha
Foto van een maandje terug :)

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 16:35

ja precies mijn kleur.....die ik nu net niet wil...vind lichtblond zoveel mooier...maar ja...dun haar is ook niets.. :o

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:37

Citroen & Kamille helpen erg goed (als je al blond haar hebt).

Verder veel in de zon zitten (heb je vast geen moeite mee)

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:39

Ik ga altijd naar een kapper waar ze verven zonder ammoniak. Misschien kun je naar zo'n kapper op zoek? Het kost misschien iets meer, maar dan heb je ook wel wat

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 16:40

wow ik vind je deze kleur echt veel mooier staan! maar ja, smaken verschillen ;)
ik zou alleen plukjes doen als je het blonder wilt laten lijken.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:36

Ik kan jullie niet helpen, maar wou toch even zeggen dat ik dat "peper en zout" kleurtje zoals jullie dat noemen echt wel mooi vind!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:18

ik ga indd ook plukjes blond erdoor doen. Lichtblond is zoooo mooi hahaha. Maar liever dikker haar en mn eigen kleur dan een flutbosje nepblond haar. Krijg nu ook wat minder oh oh chersomannen achter me aan haha.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:27

Ik zou wel ammoniak gebruiken (nouja een kleuring met ammoniak O:) ), met ammoniak gaan je haarschubben open staan waardoor de kleur beter kan pakken. Natuurlijk is het niet een al te fijn goedje, maar het pakt wel beter. Volgens mij kan je ook blonde kleuringen vinden zonder ammoniak, goed zoeken :j

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:32

Jeetje... ik verf mijn haar al vanaf mijn 16e behoorlijk blond, omdat ik juist die donkere plukken destijds niet mooi vond (en de wintermaanden werd mijn haar altijd zo saai, zo donker). Ik ben nu bijna 41 en ik heb geen last van dunner wordend haar etc. Wel gehad na mijn zwangerschap, maar dat waren de hormonen. Dat was echt een ramp toen. :+ Ik kreeg gewoon inhammen, vre-se-lijk.... Gelukkig is dat helemaal goed gekomen.

Van een paar streepjes zetten in je haar en dan uitval krijgen, klinkt mij meer als dat je bepaalde voedingsstoffen mist of iets in die trant? Iets van binnenuit, in elk geval. Echt, zie mijn profiel, ik ben hoogblond, laat het al jaren verven. Ik eet heel gezond over het algemeen, ik laat mijn haar door een goed kapper doen elke vier weken en ik gebruik altijd een goede shampoo (heb er eentje van de kapper van L'Oreal) in combinatie met cremespoeling en/of haarmasker.

Hoe dan ook, sterkte ermee! :(:)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 14:20

Van loreal proffesional heb blonderingspasta zonder ammoniak (platinium pasta). Dus op zoek naar n kapper die met loreal werkt of naar de kappersgroothandel.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 15:27

Twiggy2008: Ik ben nu ook 41 en blondeer mijn haar al 20 jaar en niet echt wat plukjes maar echt een flinke coupe soleil...dus meer blond dan eigen kleur...
Bloedonderzoek laten doen alles in orde geen tekorten........ik ben ook niet kaal aan het worden maar de kwaliteit van mijn haar is binnen een jaar nu danig achteruit gegaan....dunner en erg broos en droog ondanks extra vitaminen, gezonde levenstijl goede verzorging van mijn haar etc.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:47

Ik denk dat je niet moet vergeten dat je haarkwaliteit natuurlijk ook achteruit gaat, naarmate je ouder wordt. Hoe lang is je haar eigenlijk? En weet je wat voor product je gebruikt qua haarverf, wat er precies in zit e.d.? Er is idd een haarverf waarin minder tot geen ammoniak zit, maar over de details daarvan moet ik even overleggen met mijn kappertje. Die zie ik volgende week toevallig weer, wil het best voor je informeren, hoor. :)

En ben ook wel benieuwd waar je je haar verder mee verzorgt. Geverfd/geblondeerd haar vergt veel verzorging natuurlijk. :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:49

Niet blondspray gebruiken! Dit blijft door werken namelijk, dus volgende zomer gaat het haar ten hoogte van je oren tot aan je punten weer blond worden. (Je komt er alleen vanaf door je haar af te knippen) Daarnaast is het ook echt heel slecht voor je haar.

Volgens mij heeft Loreal nu INOA, blondering zonder amoniak, maar ik weet het niet zeker!
Anders zou ik gewoon met folies highlights laten zetten, dan komt het ook niet tot aan je hoofdhuid. Ik heb mezelf laten blonderen door heeeeel veel folies te laten maken, ben van mezelf donkerbruin en heb een hele gevoelige hoofdhuid. Heb 0,0 last gehad en ziet er echt onwijs mooi uit (heb zeker 8 kleuren blond/bruin in m'n haar).

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 08:13

Ja, ik laat het ook altijd met folies doen......
Mijn kapper heeft de producten van Schwarzkopf....ikzelf gebruik een shampoo voor gevoelige hoofdhuid daarna een conditioner voor de kleur ( van Redken) en daarna nog een leave in cremespoeling ( Redken).
Ik had mijn haar tot over de schouders en nu heb ik er een flink stuk van af laten knippen tot net aan de schouders....
Maar er is dus een groot verschil in haarVerf en Ontkleuring ( dus bleken) wat ik dus doe....mijn kapper raadde mij aan om het niet meer te ontkleuren maar te verven met een verf zonder amoniak...alleen worden ze dan niet zo witblond als wat ik nu heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 08:33

Ja, zwemmen in chloorwater of zeewater en dan in de felle zon gaan zitten..

banditlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:49

garnier heeft vaak zonder ammoniakk :D