Ben ik een aansteller?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

Ben ik een aansteller?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 20:44

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.
Ik heb er lang over nagedacht dit topic te plaatsen, maar het kan me nu allemaal niet meer schelen wie dit leest of niet.
Dit is iets wat uit mijn hart komt, en wat ik kwijt moet.

In 2007 heb ik een ongeluk gehad opweg naar school.
Ik fietste naar school en reed op een voorrangsweg.
Uit een zijstraat van rechts kwam een auto aanrijden, waarvan ik dacht dat die stopte.
Maar de auto stopte niet en reed volop tegen mijn rechter knie aan.

Ik ben er goed vanaf gekomen met, toen, alleen een zwaar gekneusde knie en een beste hersenschudding.
Hiervoor heb ik 6 weken rust gehad waarvan 4 weken niet naar school/paardrijden/dansen, en de laatste 2 weken halve dagen maken, tenzij ik hoofdpijn kreeg.

Maar nu voel ik dat het er niet bij alleen een gekneusde knie bij is gebleven.
Vrijwel altijd tijdens het lopen/rennen/gym heb ik last van mijn knieën en heupgewrichten.
Het is een soort stekende pijn, die niet weg gaat, tenzij ik stop met wat ik dan aan het doen ben.
Hier heb ik echter nooit wat van gezegd, op mijn knie na.

Na mijn ongeluk heeft mijn omgeving me verteld dat ik een enorme aansteller was, omdat ik zoveel rust nam.
Dit heeft me erg onzeker gemaakt, en vanaf toen heb ik ook niet snel meer gezegd dat me iets pijn deed, omdat ik gewoon 'bang' was om weer te worden uitgemaakt voor aansteller.

Ik ben goed in sport en gym op school, en wil het ook gewoon graag blijven doen.
Maar elke keer als we warming-up doen, begint het al. Die stekende pijn.
Ik probeer er maar doorheen te 'rennen', in de hoop het ooit op wil houden.
Ook moeten we komend schooljaar de 8 minutenloop doen.
Dan moet je acht minuten lang rennen, en daarbij ook nog een minimale afstand afleggen.
Deze afstand is niet zomaar haalbaar, dus je moet wel even goed door 'karren'.

Ik zie er nou al tegen op.

Ik heb vandaag weer voor het eerst gezegd dat m'n handen zeer deden, omdat ik een jong paard even de bak in moest doen, en ze opeens wegsprong, omdat ze ergens van schrok.
Hierdoor heb ik mijn handen dus opengeschuurd.

Vandaag weer voor het eerst.
Ik werd uitgemaakt voor aansteller.
Niet letterlijk, maar zo werd het wel bedoeld.
Het is gewoon moeilijk te accepteren dat ik de aansteller ben.
Soms vraag ik me wel af, bén ik het wel, of zeggen mensen dit gewoon tegen me omdat zij zichzelf dan beter voelen?

Vroeger was ik zo'n leuk spontaan meisje zeggen ze.
En nu nog.
Maar ik voel dat ik dit alleen maar doe om anderen gelukkig te maken.
Als ik emotioneel ben, is m'n kat de eerste die het weet.
Het klinkt natuurlijk heel kinderachtig, dat weet ik zelf ook wel, maar dit is wel hoe het zit.

Wat ik met dit topic wil bereiken, is dat mensen gaan nadenken voor ze iemand een aansteller noemen..

En dan nu de vraag:
Wat vinden jullie?
Ik zou graag een eerlijk antwoord willen.
Bén ik een aansteller, of niet?
Ik weet het zo langzamerhand niet meer.

Alvast bedankt.

Happyhealthy

Re: Ben ik een aansteller?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:51

Ík zelf heb ook dat ik telkens van die stekende pijn heb in mn gewrichten.
Ik ben er overal al voor geweest maar niks helpt.

Ik weet dus hoe het voelt (als het ongeveer hetzelfde is) en je stelt je dan echt niet aan.
Het doet vreselijk zeer, en je moet echt naar de ha gaan. Die kan je verder helpen en zorgen dat je wel die 8 minuten kan gaan rennen, met het liefst geen of iig zo min mogelijk pijn.

Ik weet dat het moeilijk is, maar trek je niks aan van die mensen die zeggen dat je je aansteld (ik weet niet of het famillie is?) maar probeer er anders met je ouders over te praten hoeveel last je ervan hebt, en ga er dan mee naar de ha.

Veel succes en beterschap!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 20:52

Als ik toegeef, en zeg hoeveel pijn ik heb, ben ik een aansteller..

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:58

ik vind je geen aansteller
alleen jij voelt je lichaam en je pijntjes een ander niet.
zeker nog even naar je ha miss komen ze er achter wat het is en wat je er tegen kan doen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:02

Jij bent absoluut géén aansteller,degene die jou zo noemen zijn gewoon sneu en stellen zich zelf aan.
Vanaf de buitenkant zien ze niets aan jou,dus zal pijn wel meevallen denken ze dan.
Als je vanaf de buitenkant niet zien dat je iets hebt,denken ze altijd dat je niets mankeerd.
Jij weet zelf het beste wat voor/en hoeveel je pijn hebt,en als iemand dat niet gelooft en je een aansteller noemt,dan hoop ik dat ze zélf eens pijn krijgen die niet te zien is.
Blijf gewoon eerlijk,als jij pijn hebt dan heb je pijn en daarmee uit.

Suus88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:04

Als mensen niet aan je zien dat je iets mankeert, ben je in hun ogen al snel een aansteller.
Laat je niet gek maken en luister naar je lichaam.

Tegen mij is ook 8jaar lang door iedereen o.a huisarts en reumatoloog gezegd dat de pijn in me armen tussen me oren zat, terwijl ze december 2009 eindelijk erachter zijn gekomen dat het absoluut niet tussen me oren zat.
wat ik hiermee wil zeggen, blijf doorvragen totdat ze eventueel verder gaan onderzoeken want pijn is echt niet fijn!!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:07

Ik weet natuurlijk niet hoe je overkomt irl, somige mensen hebben een bepaalde doen en laten of uitstraling waarbij je denkt.... Niet alweeeer.
Ik heb steken in mijn darmen bij hardlopen, al jaren, ik heb daar ook geprobeert doorheen te rennen maar dan kan ik een week niet meer wandelen en paardrijden. Dus ken het wel.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:08

Nee, maar het aan mensen gaan vertellen heeft dus geen zin..
Ik ben er dus nog nooit mee naar de HA gegaan, ja.. alleen vlak na het ongeluk.. maar daarna ook niet weer.

Verder iedereen ontzettend bedankt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:10

TS maak een afspraak met je H.A. en vertel hem hoeveel pijn je hebt enzo.
Dan zou hij foto's of een scan moeten laten maken,zodat ze in je knie kunnen kijken.
Als je al zo lang die pijn hebt zit er iets niet goed!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:22

Klinkt toch alsof de klap op je knie grotere gevolgen heeft gehad dan je wilde toegeven. Gewoon naar de huisarts en daar je verhaal doen. Zo te horen ben je niet iemand die daar voortdurend op de stoep staat dus met aanstellen zal het ook wel meevallen ... De huisarts zal je wel serieus nemen en wat de rest van je vind, lekker boeiend ...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:27

Je bent zeker geen aansteller maar mensen denken altijd heel gemakkelijk te kunnen oordelen over andermans pijn. Been there, felt it. Met als gevolg dat ik me afzonderde en het verder ook niet zei inderdaad. Sommige mensen zullen begrip hebben voor je situatie maar net zoveel zullen over je oordelen. Dat zul je altijd blijven houden. Maar ik heb nu wel zelf ingezien dat ik me níet aanstel, deel dingen dus ook alleen (of zoveel mogelijk) met mensen die wél begrip hebben.

Verder zou ik zeker hiermee naar een arts gaan, vooral omdat je toen zo'n "lichte" diagnose hebt gekregen, kort na het ongeluk. Het lijkt me vrij realistisch dat er misschien meer schade is. Misschien dat naast een huisarts ook een fysiotherapeut niet nutteloos is om heen te gaan, die kunnen ook meer dan je denkt.

Sterkte ermee! het is een vreselijk gevoel als mensen geen begrip hebben of denken wel even te weten wat je voelt... zo onrechtvaardig!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:30

Laat je onderzoeken!!! Probeer niet voor anderen te denken. Het zal heus wel eens gebeuren dat iemand denkt en of zegt:heb je weer wat! Maar ik denk dat je dat zelf te vaak invult voor een ander. Doe dat niet, het is niet nodig! Je voelt zelf wel aan wat wel en niet kan en mocht je een vraag krijgen hoe het komt dat je regelmatig wat hebt vertel dan ook dat je je na het ongeluk nooit meer 100% gevoeld hebt en dat dat ergelmatig opspeelt. Degene die dat niet begrijpen en/of daar flauw over doen kunnen zich schijnbaar niet volwassen gedragen en zich inleven in een ander en dat is hun gebrek niet het jouwe. Bedenk dat je echt wel een leuk persoon bent en het niet nodig is daaraan te twijfelen!!!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:12

lieverd jij bent Geen aansteller wat jou is overkomen is heel naar en dat je die pijn hebt is ook heel naar vervelend ruk en meer van dat soort woorden. Probeer vanaf nu naar je lichaam te luisteren, en zeg tegen al die mensen die jou een aansteller noemen maar eens dat jij pijn hebt en waar ze het lef vandaan halen om jou een aansteller te noemen, zij kunnen niet in jouw lichaam kijken. Bijt maar eens van je af laat niet over je heen lopen. wat jou is overkomen is botte pech en daar hebben zij niet maar dan ook niets over te zeggen. Snap je wat ik bedoel dus als jij die 8 minuten loop niet kan lopen doe het dan aub ook niet je moet nog erg lang met je gewrichten doen, en die hoef je niet te verknallen omdat mensen jou een aansteller noemen. :j
Oh en nog iets ik weet zeker dat jij nog steeds een leuk spontaan meisje bent....

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 06:56

Ik weet niet of je een aansteller bent, maar ik vind wel dat je heel vaak 'iets" hebt? Hieronder de topics die je sinds eind mei in Mensenwelzijn hebt geopend, en dan heb je ook nog gereageerd in andere topics.
[MW] Hellup! Wenkbrauwwiebel!
[MW] Steeds minder eten
[MW] Wie kan ik (wederom) even PB'en?
[MW] Handen gloeien al de hele ochtend
[MW] Vaak door enkel gaan.
[MW] Menstruatie put volledig uit
[MW] Dazen bult ontstoken
[MW] Last van m'n handen tijdens het aansingelen

Als ik jou was zou ik me eens flink laten onderzoeken :j Sterkte

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:44

De manier waarop je zelf iets zegt over pijntjes kan ook al veel uitmaken :j Niks zeggen, maar doorhinken kan bij wijze van nog eerder overkomen als aandachttrekkerij dan gewoon even zeggen dat je last van je knie hebt en even rustig aan doet. En als je maar niet naar een dokter gaat, maar anderen regelmatig van je horen of aan je merken dat je er last van hebt kan ook voor anderen vervelend overkomen. ;)

Let wel: of je je aanstelt of niet kan ik niet over oordelen. Je weet zelf denk ik wel het beste hoe de vork in de steel zit :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 07:46

Bedankt voor de reacties.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 07:51

Stop met piepen en zoek naar een oplossing voor die pijn, ga naar de huisarts of fysio om dat te laten onderzoeken. 8minuten lopen is nou niet bepaald het einde van de wereld, ga gewoon eens trainen.

Je bent geen aansteller, maar jezelf een beetje beter weren in deze "grote boze wereld" is wel verstandig, het leven wordt soms wel wat lastiger dan 8minuten duurloop met pijn in je knie of pijn in je handen omdat er een touw doorheen is gebrand. Je hoeft niet elk pijntje altijd te benoemen, je kunt het ook gewoon aannemen en doorgaan en het gewoon proberen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:07

Overigens, op 21 mei schreef je nog dat je drie keer per week een uur ging hardlopen, als dat toen wel ging, wat is er dan veranderd?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:17

miepmiep1 schreef:
ik vind je geen aansteller
alleen jij voelt je lichaam en je pijntjes een ander niet.
zeker nog even naar je ha miss komen ze er achter wat het is en wat je er tegen kan doen.

Mee eens. Een klap kan harder aankomen dan, dat het in eerste instantie lijkt.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 14:30

Abiola schreef:
Overigens, op 21 mei schreef je nog dat je drie keer per week een uur ging hardlopen, als dat toen wel ging, wat is er dan veranderd?

Ik probeerde er toen doorheen te lopen, maar dat heb ik niet lang volgehouden.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:41

Of jij wel of geen aanstelster bent is door ons moeilijk te beoordelen. Wij kennen je niet en voelen niet waar jij last van hebt. Door het ongeluk kan er best iets beschadigd zijn in je knie waar je nu last van hebt. Ik zou je echt aanraden om naar je huisarts te gaan.

Ik vind het ook best irritant als iemand wel de hele tijd klaagt over pijn maar weigert om langs de huisarts te gaan. Dan denk ik ook zo lang je nog niet naar je huisarts wil dan zal het wel meevallen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 15:47

Ik herken jouw situatie wel, ik heb zelf gelukkig de diagnose fibromyalgie gekregen, als er 'iets' is nemen mensen het vaker serieus. Maar ook ik word voor aansteller aangekeken.
Ga langs de huisarts en laat je onderzoeken. En stop met dingen doen die je lichaam niet aankan, daarvan word de pijn alleen maar erger. Als het echt zo erg is als je hier vertelt, dan vind ik jou geen aansteller maar meer iemand die over zijn grenzen heen gaat ;) En daar moet je mee stoppen!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:03

Ik heb zelf ook altijd snel de neiging om iemand maar een aansteller te vinden die net even te veel miep in mijn ogen. Maargoed voor iemand die (nog) zelf een gezond oftewel pijnloos lichaam heeft is het makkelijk zeggen. Nu geloof ik wel dat er mensen zijn die graag een bepaalde soort aandacht ermee opeisen daar bedoel ik mee om in het openbaar (bijvoorbeeld hyves/twitter) even de hele wereld te willen laten weten dat je zo zielig ben, dat vind ik misbruik van de situatie maken. En daar bedoel ik niet zo zeer jouw mee hoor omdat je het op bokt zet. Zo ver ik het in je verhaal op kan maken vind ik je geen aansteller en vind ik het namelijk alleen maar heel sneu dat je niet begrepen wordt :(... Maargoed ik ken je verder niet..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:12

Mensen in een rolstoel of met een ander hulp middel daar zie je aan dat ze iets mankeren,bij jou zie je het niet maar je hebt wel pijn.En al zeggen ze dat je een aansteller bent, jij weet wel beter. Probeer daar wel boven te staan.En laat je wel nader onder zoeken.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:32

hey
wat een verhaal zeg!!
wat en lozers dat ze je uitmaken voor aansteller,
zij weten niet wat je doormaakt als je doorgaat met wat je op dat moment doet
meid : kies altijd voor jezelf!
merk je dat je niet verder kunt? gewoon stoppen!!
nee, je bent geen aansteller.
veel beterschap met je handen !!
hoop dat je hierwat aan hebt
gr hackny