Kan veel drinken kwaad? (geen alcohol)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Kan veel drinken kwaad? (geen alcohol)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:30

Ja dat vraag ik me dus af, ik drink zo ongeveer 1 a 2 glazen per uur. Maakt niet uit wat, melk, water, frisdrank, sapjes. Zolang ik maar drink, en nu vraag ik me af of het veel kwaad kan? Aangezien ik daardoor natuurlijk ook vaker moet plassen, is het iets om in de gaten te houden of niet?

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:32

ja kan zeker kwaad
even afhankelijk van hoeveel totaal natuurlijk
kan best zijn dat het bij jou best meevalt
maar je kunt doodgaan van teveel water drinken.
hoeveel liter drink je op een dag
1 a 2 glazen per uur lijkt me meevallen, maar weet niet hoeveel het totaal is

Desty

Re: Kan veel drinken kwaad? (geen alcohol)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:34

Ooit laten testen op suikerziekte? Daar kan het ook mee te maken hebben.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:36

Kan kwaad, zeker als het geen water is.
Tanden krijgen elke keer aanslag
En natuurlijk de enorme hoeveelheid suiker/aspertaan.

Jana_en_Ik

Teveel water kan dodelijk zijn, dus teveel drinken komt vast in de buurt :Y)

8nnemiek

Té veel drinken is erg belastend voor de nieren..
en als je veel sapjes en frisdrank drinkt, dat is toch elke keer weer een flinke hoeveelheid suiker, das ook niet al te gezond.
Ik weet niet waar precies de grens ligt voor teveel drinken. Probeer het eens uit te rekenen hoeveel je drinkt.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:38

uitgaand van dat een glas 0,2l is en een dag 24-8=16uur duurt en je 1,5 glas per uur drinkt dus dat 24glazen zouden zijn en even voor het makkelijke 25glazen, zou dat betekenen dat je 5liter per dag drinkt.
ik vind dat erg veel maar weet niet of die hoeveelheid schadelijk is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:39

Ikkuh_Rolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:42

Zo ben ik erachter gekomen dat ik Diabetes heb.
Ik dronk ook heel erg veel en mijn moeder vertrouwde het niet.

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:43

mijn vriend had ieman op de ic liggen die van bijna 7 liter water heel kritiek ligt.
zou het misschien wel eens niet kunnen overleven.
5 liter vind ik veel
te veel
zou het eens bij de ha navragen ofzo

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:43

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:45

Dit vond ik ook nog:
Citaat:
Te veel water drinken: kans op overlijden
Wat veel te weinig wordt gezegd is dat te veel water drinken heel gevaarlijk kan zijn en zelfs voor acuut overlijden kan zorgen. Normale nieren zorgen er voor dat per dag 8 tot 10 liter vocht kan worden uitgescheiden. Als iemand veel meer drinkt of heel veel in een heel kort tijdsbestek kan het lichaam dat niet meer aan. Het evenwicht tussen het natrium in het bloed en het water is dan helemaal uit evenwicht. Het lijf raakt dan helemaal in de war en brengt het water naar de hersenen. Die zwellen dan op en als daar niets aan wordt gedaan kan de persoon in kwestie acuut overlijden. Dat kan dus in normale gevallen al gebeuren, maar mensen die xtc slikken, de hele avond dansen en veel water drinken lopen die kans veel meer. Xtc zorgt er voor dat nieren veel minder water uit kunnen scheiden. Wie dan heel veel danst en het water er wel weer uitzweet loopt minder kans, maar iemand die veel vocht drinkt en niet zo druk in de weer is, loopt kans op water vergiftiging. De praktijk heeft dit inmiddels ook wel uitgewezen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:46

Hmm... Ik drink 1 en soms 2 pakken ijsthee per dag. Die zijn 1,5 liter. Daarnaast nog melk, thee, water, energiedrank e.d. Misschien dan toch maar eens minderen..

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:48

Oké dus dan zal ik toch maar een afspraak bij de huisarts gaan maken. En ik drink overdag voornamelijk water, past rond een uur of 8 begin ik aan andere dingen. En bij het ontbijt en middag eten is het vaak melk of sap. Ik had al wat op google rond gekeken maar ik vind het altijd erg moeilijk om hoofd van bijzaken te scheiden. Vandaar dat ik dacht ik vraag het hier ook nog een keertje.

Ik drink op een dag, 1 pak sap leeg en 2 flessen cola á anderhalf liter. Dus ik vrees inderdaad dat het ook te veel is, ook als je nagaat dat ik tussen door ook water etc. drink maar dat weet ik niet precies.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:52

3 liter cola? Dat is echt een enorme berg suiker en cafeïne die je binnen krijgt.
Daarnaast incl het pak sap zit je al aan 1500 calorieën excl eten. Dat is al wat je dagelijks nodig hebt..

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:54

Géh best ironisch als je je dan bedenkt dat ik juist afval en mijn eetlust verdwijnt.. :')

Nee maar ik snap dat het niet hoort, heb je misschien ongeveer een idee van wat de dokter er aan zou kunnen doen?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 23:31

:wow: Wow, ik schrik toch wel een beetje van die 2 flessen cola en 1 pak sap. Plus extra water etc. Dacht ik, dat ik zelf veel dronk maar daar kom ik toch echt nooit aan.

Goed van je dat je naar de dokter gaat. Waarschijnlijk moet je van de HA bloed laten prikken. Ik neem aan dat, dat getest zal worden op, natrium, suikerziekte etc.

Succes ermee.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 07:25

Ik denk dat je wellicht bloed zou kunnen laten prikken. Mocht daar toch niets uitkomen, lijkt het me een goed idee als je eens met een diëtiste gaat praten. Samen kunnen jullie dan proberen om jouw drinkpatroon weer in normale proporties te krijgen. :j

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 07:30

dat je eetlust verdwijnt vind ik helemaal niet raar als je zo veel drinkt. Je maag zit dan toch gewoon vol de hele dag.
Afvallen zou met sap en 3 lt cola dan weer niet direct hoeven te gebeuren.

Ik zou ook even met je huisarts contact opnemen. Beter even informeren.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 08:02

Dat is inderdaad heel erg veel. Je zou ongeveer 1,5 a 2 liter per dag moeten drinken en zelfs 2 liter is al aan de hoge kant als ik mijn huisarts mag geloven ;)

Je drinkt wel veel suikerhoudende dranken. Probeer in ieder geval over te gaan op producten die dat minder hebben en het liefst water. Dan ga je vast al minder drinken aangezien suiker ook stimuleert om nog meer suiker in te nemen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:33

k drink tussen de 3 en 3,5l water per dag (soms iets meer en soms iets minder0 daarnaast koffie en thee.
Ik schrik vooral ook heel erg van 3l cola, dat is echt zó ongezond...
sterkte

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 09:41

Wo dat is wel heel veel cola! Ik drink eigenlijk de hele dag water(en thee), af en toe sap, en heel soms 1 keer per dag ice-tea.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:45

Heel erg veel drinken en spontaan afvallen zijn allebei symptomen van suikerziekte. Jij moet echt als de wiedeweerga een afspraak maken bij de HA.

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 10:49

Kan je niet een beetje aan mij geven?
Ik red het gerust op 1 glas drinken op een dag!

*voordat ik heel bokt over me heen krijg :)) Ik doe goed mijn best op minimaal 1,5/2 liter water op een dag te drinken dmv 0,5 liter flesjes, al kost het me wel een hoop moeite*

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:17

Het kan slecht zijn voor je nieren, maar ik zou me eerder zorgen maken dat het een symptoom is van iets (diabetes, nierproblemen) Ik zeg niet dat je meteen bang moet worden ofzo :P Maar je zou voor de zekerheid een keer je bloed laten testen?

Je kan doodgaan van teveel drinken, maar ik ga ervan uit dat je ook nog eet tussendoor dus dan kan dat geen kwaad. Dat doodgaan is als je bijvoorbeeld een paar liter water achter elkaar drinkt en tussendoor niks eet..

Neem gewoon eens een anderhalf liter fles, of en drink elke keer als je dorst heb van die flessen. Kan je aan het eind van de dag zien hoeveel je daadwerkelijk gedronken heb.. Als het meer dan 2,5 liter is eventjes de HA bellen zou ik zeggen. ;) Misschien drink je ook wel hele kleine glaasjes oid en is het uiteindelijk helemaal niet zoveel.

Edit: Ik had weer eens niet alles gelezen :+ Maar zoals de meesten al zeggen lijkt het sterk op diabetes. Je drinkt sowieso mega veel suiker (Wat ook diabetes zou kunnen veroorzaken), en daarnaast het afvallen. Als je geen insuline aanmaakt word de suiker niet verwerkt door je lichaam, en val je dus af. De suiker is dan in je urine terug te vinden. Er is zelfs een soort van anorexia onder diabetes patienten. Die spuiten dan gewoon niet, en kunnen daardoor alles eten en vallen toch af