Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Citaat:Te veel water drinken: kans op overlijden
Wat veel te weinig wordt gezegd is dat te veel water drinken heel gevaarlijk kan zijn en zelfs voor acuut overlijden kan zorgen. Normale nieren zorgen er voor dat per dag 8 tot 10 liter vocht kan worden uitgescheiden. Als iemand veel meer drinkt of heel veel in een heel kort tijdsbestek kan het lichaam dat niet meer aan. Het evenwicht tussen het natrium in het bloed en het water is dan helemaal uit evenwicht. Het lijf raakt dan helemaal in de war en brengt het water naar de hersenen. Die zwellen dan op en als daar niets aan wordt gedaan kan de persoon in kwestie acuut overlijden. Dat kan dus in normale gevallen al gebeuren, maar mensen die xtc slikken, de hele avond dansen en veel water drinken lopen die kans veel meer. Xtc zorgt er voor dat nieren veel minder water uit kunnen scheiden. Wie dan heel veel danst en het water er wel weer uitzweet loopt minder kans, maar iemand die veel vocht drinkt en niet zo druk in de weer is, loopt kans op water vergiftiging. De praktijk heeft dit inmiddels ook wel uitgewezen.

Wow, ik schrik toch wel een beetje van die 2 flessen cola en 1 pak sap. Plus extra water etc. Dacht ik, dat ik zelf veel dronk maar daar kom ik toch echt nooit aan.

Ik doe goed mijn best op minimaal 1,5/2 liter water op een dag te drinken dmv 0,5 liter flesjes, al kost het me wel een hoop moeite* 
Maar je zou voor de zekerheid een keer je bloed laten testen?
Misschien drink je ook wel hele kleine glaasjes oid en is het uiteindelijk helemaal niet zoveel.
Maar zoals de meesten al zeggen lijkt het sterk op diabetes. Je drinkt sowieso mega veel suiker (Wat ook diabetes zou kunnen veroorzaken), en daarnaast het afvallen. Als je geen insuline aanmaakt word de suiker niet verwerkt door je lichaam, en val je dus af. De suiker is dan in je urine terug te vinden. Er is zelfs een soort van anorexia onder diabetes patienten. Die spuiten dan gewoon niet, en kunnen daardoor alles eten en vallen toch af