ingegroeide teennagel,, wild vlees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

ingegroeide teennagel,, wild vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:41

Hellup!
Ik zit nu al voor de 2de keer 4 weken lang met een ingegroeide teennagels,
maar de eerste keer was het naar 4 weken over,
nu dus niet...
Hij wordt alleen maar dikker en blauwer.
De ontsteking aan de zeikant is eruit maar die in de hoek kan er niet uit door een hoopje rood vlees(??)
Het is een bolletje in de hoek van mijn teen, waar het puntje van je nagel zit.
Het dus ontzettent weel pijn, en af en toe is het gewoon niet uit te houden.
Ik kan het ook niet aan raken, maar doordat dat er zit kan de ontsteking er niet uit!
Ik ga 2 keer per dag een half uurtje/uurtje in de soda, en de rest van de dag trekzalf erop.
Eer gister was het open tenminste een deeltje, toen hebben we er meteen jodiumzalf op gedaan.
Alleen nou zou je dus zeggen uit laten snijden en ja daar heb je dan gelijk in,
alleen ik heb zo'n schrik voor verdovings spuiten gekregen.
Ik heb vorig jaar mijn arm in 80 graden gebroken echt alles was door, maar toen ben ik helemaal vol gespoten.
Ik durf het gewoon niet meer aan toewel ik eerst eerder blij dan bang was als ik een spuit kreeg!
heeft iemand nog tips voor mij, of heeft iemand ervaring hiermee?

groetjes Anne

Annemeik

Re: ingegroeide teennagel,, wild vlees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:42

Naar een pedicure gaan, die lossen het veel beter op dan de dokter ;)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:45

Weet zeker uit eigen ervaringen dat de dokter zo'n ontsteking véél beter kan oplossen ... Dus ik zal even een bezoekje aan de huisarts brengen.

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:46

@ Annemeik dat denk ik eerlijk gezegd ook, als ik het zo lees heb ik op het moment precies hetzelfde probleem bij jou, :j bij mij is het dan wel open, maar het schiet echter niet op! ik vraag me af hoe het ooit over zal gaan, ik heb betadinezalf en sudocreme niks werkt, dus voor tips lees ik ook even mee ! :)

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:48

De dokter zoiso al niet,
daar heeftm ijn moeder ook slechte ervaringen meer!
Maar in het ziekenhuis kan dit ook gedaan worden dat wordt het dan!
Maar er kan gewoon niemand aan mijn teen komen op de plek van het ''wild vlees''!
dus het moet dan eigelijk verdooft worden maar dat durf ik dus absoluut niet meer aan!
Iemand ervaring met de verdovingen in je teen?
mijn vriendin die echt nergens over zeurt vondt ze verschrikkelijk zeer doen!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 20:49

Bonjoy schreef:
Weet zeker uit eigen ervaringen dat de dokter zo'n ontsteking véél beter kan oplossen ... Dus ik zal even een bezoekje aan de huisarts brengen.

toen mijn moeder naar de HA ging was het na 2 weken terug,, in het ziekenhuis niet!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:50

Ik ben voor 2 of 3 weken terug ook naar de dokter geweest, en het ziet er nu beter uit dan ooit tevoren. En als antwoord op je post ervoor, ik heb ook die verdoving gehad. Het is even doorbijten en dan voel je er niks meer van.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 21:05

ja even doorbijten maar ik wordt helemaal gek!
Ik heb liever helemaal narcose dan 1 spuit!
ik heb dit jaar minstens 30 spuiten gehad in een paar weken en ik kan er gewoon niet meer tegen! :'(

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:14

Tja, dan moet je maar blijven zitten met een ontstoken teennagel tot je niet meer kunt lopen of de boel openbarst. (En dat doet pas zeer, spreek weer uit ervaring, en ik heb een héle hoge pijngrens!)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:17

Ik heb er al jaren last van en ga om de paar weken naar de pedicure. Pijnloos en werkt perfect. Ze maakt het schoon en doet van alles met vijlen en aan het eind een stukje watten onder het hoekje en het is weer even opgelost. Binnenkort ga ik voor een soort spalkje op m'n nagel, dat werkt ook goed.

Echt, ga gewoon even langs de pedicure :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:20

De tip om naar de pedicure te gaan is de beste die je kunt krijgen.
Ik heb heel veel last van ingroeiende nagels en weet intussen zelf heel goed hoe ik het moet behandelen.
Maar in het begin ging ik hier ook mee naar de huisarts en die sneed de nagel helemaal weg tot aan het bed.
Toen ging het even goed tot de nagel weer echt ging groeien.
Toen ook naar een pedicure en die heeft dit echt super netjes voor elkaar gekregen, maar in het begin wel pijnlijk.
Maar dat is een ingegroeide nagel zowiezo.
Succes.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:29

Ik ben al 3 keer aan m'n tenen geholpen en ik ben panisch voor spuiten... Maar echt het is me 100%
meegevallen. Maanden lang heb ik met ontstoken tenen rondgelopen incl wild vlees en pus dat eruit kwam. Ik heb gewoon 8 maanden zo rond gelopen en was doodsbang dat er iemand op m'n tenen ging staan. Als ik op stap ging was ik meer aan het opletten dat er niemand te dichtbij kwam dan met feesten. Dus ik zeg volmondig ja tegen het laten verhelpen.
Na de ingreep heb ik overigens niets maar dan ook biets gevoeld. Ik heb zelfs de 1ste hulp gebeld savonds omdat ik het zo frappant vond dat ik er helemaal geen last van had ;)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:02

ik meld me hier ook even.. had heel erg last van mijn voeten.. dat mijn teen mee viel haha.
maar nu gaat die pijn wat over en nou begint mijn teen..
wat is handiger.. eerst naar de ha of naar de pedicure..
(ga denk ik de pedicure ff bellen, huisarts kan alleen maar onder werktijd)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 10:37

TS zoek eens naar een podoloog, die heeft mijn moeder, buurvrouw en mij zeer goed geholpen!
Ik had ook zo'n last er van, kon er geen laken op verdragen.
Bij mij heeft ze de nagel opnieuw opgebouwd, soort nepnagel er op gemaakt, en bij mijn moeder en buurvrouw heeft ze veertjes over de nagel (nagelbeugel) gedaan!
We hebben er totaal geen last meer van en het wordt gedeeltelijk vergoed door de verzekering.
Succes ermee, ik weet hoeveel pijn het kan doen!

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 16:13

dankejwel voor jullie tips!
Ik heb zonet in de soda gezeten met mijn voet,
en nu kwam er een puntje van mijn ingegroeide teennagel omhoog steken.
Heel klein maar toch heb ik het eruit getrokken en nu is dus het deel wat ingegeroeit is weg.
Maar wat moet ik dan nu nog doen met het wild vlees?
dat zit er nog wel!!
Het doet geen pijn meer dus dat scheelt al mega veel.
Toch maar wachten totdat het een beetje genezen is, en dan toch maar naar de pedicure?
en nog wel een paar keer in de soda?

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:29

Hier ook iemand die er meer dan zat ervaring mee heeft .. helaas. >;)
Ongeveer 7 jaar geleden kreeg ik last van 1 grote teen, pijnlijk, rood, opgezet.
Na een tijdje toch maar naar de dokter gegaan en bleek inderdaad om een ingegroeide teennagel te gaan. Advies was: sodabadjes en goed schoonhouden.
Na een paar weken nog geen verbetering dus een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. TS, ook ik ben als de dood voor naalden en prikken dus vond dit ook niet echt een pretje. := Kreeg in totaal 3 prikken in m'n grote teen, toen was ie uiteindelijk helemaal verdoofd. Troost je, die naalden voel je gelukkig echt amper. _/-\o_
Ze hebben toen het stuk wild vlees weggesneden en dan moest mijn nagel vanzelf weer goed gaan groeien.

Any way, om een lang verhaal kort te maken ik zit dus ook weer met een ingegroeide teennagel die na al die jaren maar niet weggaat. :\ En to make it worse, is mijn andere grote teennagel ook ingegroeid.
Heb nu zelf uit pure wanhoop met een nagelvijl (schoongemaakt dat wel ) mijn teennagel over het wild vlees 'heengewipt' .. Pijn, pijn, pijn. Hoef het maar een beetje aan te raken en ik spring een meter de lucht in. :')
Ziekenhuis ga ik dus niet meer doen, het heeft bij mij in ieder geval niet geholpen. :n
Mijn moeder heeft laatst een stuk in de krant gelezen dat je bij ingegroeide teennagels beter naar de pedicure kunt gaan. :j Dit moet je natuurlijk wel een paar keer doen, want het zal niet na 1 behandeling weg zijn.
Dus ook ik ben er nu écht klaar mee en ga binnekort maar 's een afspraak maken bij de pedicure en dan maar hopen dat het werkt. :)

Succes ermee!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:32

Ik heb het ook lang gehad. 4x eraan geholpen en zelfs pedicure mocht niet baten.
Laatste keer in het ziekenhuis gedaan en sindsdien (afkloppen) geen last meer van gehad

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:06

Proberen jullie toch eerst de podoloog, dat is een pedicure die verder doorgeleerd heeft!
Baat het niet dan schaadt het ook niet, je kan je nagel er altijd nog af laten halen!
Wij hebben ook járen met ingegroeide nagels gelopen en ik ben mijn podoloog eeuwig dankbaar want die pijn is echt misselijkmakend!
Zoek eens op Google afbeeldingen naar nagelbeugel, krijg je er misschien een beeld bij.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:19

Heb maanden getwijfeld om topic te openen.
Meld me even, ik ben dus niet de enigste die hier rondloopt met een ingegroeide nagel en wildvlees.
Ik loop er ook al maanden mee, ben bang dat iemand op mijn teen gaat staan, en da vandaag nog de ponymarkt, was doodsbang dat z'n gekke pony op m'n voet gaat staan.
Ik heb het al een paar keer afgeknipt, en dan is het een week weg en dan komt het weer.
Ik draag al maanden donkere sokken om dat bloed niet zichbaar te maken, heb al maanden geen slippers aan gehad, omdat ik bang was dat iemand dat ziet (klinkt heel wanhopig).
En moet vandaag over 2weken naar school ;(
Maar kijkt de pedicure niet raar op als jij met z'n nagel aankomt?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 20:42

Je kan er maar beter heen gaan voordat de ontsteking je bot inslaat en verder kan je het beter zoveel mogelijk laten luchten en iedere dag schone sokken aantrekken. :)

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:15

Sjors493 schreef:
Heb maanden getwijfeld om topic te openen.
Meld me even, ik ben dus niet de enigste die hier rondloopt met een ingegroeide nagel en wildvlees.
Ik loop er ook al maanden mee, ben bang dat iemand op mijn teen gaat staan, en da vandaag nog de ponymarkt, was doodsbang dat z'n gekke pony op m'n voet gaat staan.
Ik heb het al een paar keer afgeknipt, en dan is het een week weg en dan komt het weer.
Ik draag al maanden donkere sokken om dat bloed niet zichbaar te maken, heb al maanden geen slippers aan gehad, omdat ik bang was dat iemand dat ziet (klinkt heel wanhopig).
En moet vandaag over 2weken naar school ;(
Maar kijkt de pedicure niet raar op als jij met z'n nagel aankomt?

Integendeel, pedicures krijgen juist vaak dit soort dingen.
Likdoorns, ingegroeide teennagels etc.
Zou me hier echt niet voor schamen hoor, je kunt het maar beter wel doen en ervanaf zijn dan dat je nog langer met een pijnlijke teen loopt. ;)
Zo denk ik er iig over. :)

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:21

Ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad,en ik ben ook panisch voor zulke dingen..
heb toen gevraagt of ik in een behandelkamer achter het gordijn mocht en me voet erbuiten zodat ik het ook niet hoefde te zien. pijn van de spuit viel reuze mee,en heel het gebeuren was zo gedaan,ze hebben bij mij een randje aan de zijkant van me nager weggehaald zodat het niet terug zou komen en nooit meer last van gehad ..
(liep er ook al maanden mee rond en idd helemaal panisch dat iemand op mijn tenen ging staan,was een hele opluchting toen het gebeurt was ;))

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:25

Cocochanel, dit hebben ze bij mij ook gedaan.
Alleen heeft het bij mij helaas niet geholpen. :n
Zo zie je maar weer dat je met dit soort dingen echt geluk moet hebben, het komt net zo makkelijk weer terug.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 18:03

Citaat:
Wat cijfers..

In de reacties op het artikel “pedicure” van Mascha van afgelopen week, merkten opvallend veel meiden op dat zij wel eens last hadden gehad van een ingegroeide teennagel. Het is dan ook een vaak voorkomend probleem, met name in de leeftijdsgroep van 15 tot 24 jaar. Zo’n 11% van de mannen en 8% van de vrouwen krijgt hier ooit mee te maken.

Wat zie je..?

Er ontstaat geleidelijk roodheid en zwelling aan de grote teen. Dit gaat samen met pijnklachten. De pijn neemt toe bij staan en lopen en neemt af in rust. Het dragen van (dichte) schoenen is vaak zeer pijnlijk en haast niet mogelijk.

Wat is er aan te doen..?

Natuurlijk wil je dit probleem liever voorkomen! De belangrijkste adviezen ter voorkoming zijn het recht afknippen van de hoekjes van je teennagels en niet te vaak knellende schoenen dragen. Hoewel veel meiden “ronde hoekjes” mooier vinden, is dit dus niet aan te raden.

Als je toch een ingegroeide teennagel hebt zijn er een aantal dingen die je thuis in het beginstadium van de klachten zelf kan doen, zoals proberen de ingegroeide nagelrand zelf omhoog te wippen en af te knippen. Ook kun je voetenbadjes nemen met soda (te koop in de supermarkt en de drogist), zodat de huid en de nagel zacht worden, de ontsteking tot rust komt en eventueel pus makkelijker vrij komt. Indien dit de klachten niet verlicht of ze telkens terugkomen en er ook wild vlees is ontstaan, zul je er toch mee naar je huisarts moeten. Deze kan beginnen om het wild vlees aan te stippen met zilvernitraat.

Toevoeging van Mascha: Kleine waarschuwing! Ik ben twee maal geopereerd aan een ingegroeide teennagel, dit was écht geen pretje. Toen ik in het begin last kreeg van mijn teen en naar de huisarts hiermee ging werd door mijn huisarts geadviseerd om iedere dag een voetenbadje te maken met biotex. In plaats van dat het voorbij ging werd het erger bij mij – wat bleek, bij sommigen werkt dit averechts! Mijn teen was er toen zo verschrikkelijk aan toe dat ik dus geopereerd moest worden. Brr! Ik raad biotex echt af, ga dan voor de soda!

Wanneer de klachten toch blijven bestaan, zal het ingegroeide deel van de nagel worden weggehaald. Dit gebeurt onder een plaatselijke verdoving. Nadat er een strookje nagel is verwijderd, wordt het nagelbed aangestipt met fenol; dit is een giftig stofje wat er voor zorgt dat er op die plek ook geen nagel teruggroeit vanuit de nagelmatrix. In sommige gevallen kan je huisarts je doorverwijzen naar een chirurg.

Geschreven door een arts op www.beautygloss.nl

En een Podoloog is dus echt géén pedicure die heeft doorgeleerd!!! Podologie is 'voetkunde', en deze mensen kijken naar de stand van je enkels en voeten. Ook behandelen ze houdingsklachten en bijvoorbeeld probleemvoeten...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 18:20

fijn,,
Gister na mijn berichtje hier ben ik naar mijn vriend gegaan,
we zaten boven op de computer en ik had hem nog gewaarschuwd!
Maar helaas heeft vriendlief toch met de bureau stoel over mijn teen heen gereden!
Met als gevolg dus enorm veel bloed het stroomde er werelijkwaar uit!
En het stukje wild vlees is gewoon nog groter geworden!

verder gaat mijn moeder een afspraak met de pedicure maken!

Ik ben bij de podoloog geweest, en dat was voor mijn steunzolen!
Hij heeft mijn teen gezien maar hier wist hij verder ook niets vanaf,
dus idd lijkt het me geen pedicure die heeft doorgeleerd!