Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bij mij is het dan wel open, maar het schiet echter niet op! ik vraag me af hoe het ooit over zal gaan, ik heb betadinezalf en sudocreme niks werkt, dus voor tips lees ik ook even mee !
Kreeg in totaal 3 prikken in m'n grote teen, toen was ie uiteindelijk helemaal verdoofd. Troost je, die naalden voel je gelukkig echt amper.
En to make it worse, is mijn andere grote teennagel ook ingegroeid.

Dit moet je natuurlijk wel een paar keer doen, want het zal niet na 1 behandeling weg zijn. 
Sjors493 schreef:Heb maanden getwijfeld om topic te openen.
Meld me even, ik ben dus niet de enigste die hier rondloopt met een ingegroeide nagel en wildvlees.
Ik loop er ook al maanden mee, ben bang dat iemand op mijn teen gaat staan, en da vandaag nog de ponymarkt, was doodsbang dat z'n gekke pony op m'n voet gaat staan.
Ik heb het al een paar keer afgeknipt, en dan is het een week weg en dan komt het weer.
Ik draag al maanden donkere sokken om dat bloed niet zichbaar te maken, heb al maanden geen slippers aan gehad, omdat ik bang was dat iemand dat ziet (klinkt heel wanhopig).
En moet vandaag over 2weken naar school![]()
Maar kijkt de pedicure niet raar op als jij met z'n nagel aankomt?

) 
Citaat:Wat cijfers..
In de reacties op het artikel “pedicure” van Mascha van afgelopen week, merkten opvallend veel meiden op dat zij wel eens last hadden gehad van een ingegroeide teennagel. Het is dan ook een vaak voorkomend probleem, met name in de leeftijdsgroep van 15 tot 24 jaar. Zo’n 11% van de mannen en 8% van de vrouwen krijgt hier ooit mee te maken.
Wat zie je..?
Er ontstaat geleidelijk roodheid en zwelling aan de grote teen. Dit gaat samen met pijnklachten. De pijn neemt toe bij staan en lopen en neemt af in rust. Het dragen van (dichte) schoenen is vaak zeer pijnlijk en haast niet mogelijk.
Wat is er aan te doen..?
Natuurlijk wil je dit probleem liever voorkomen! De belangrijkste adviezen ter voorkoming zijn het recht afknippen van de hoekjes van je teennagels en niet te vaak knellende schoenen dragen. Hoewel veel meiden “ronde hoekjes” mooier vinden, is dit dus niet aan te raden.
Als je toch een ingegroeide teennagel hebt zijn er een aantal dingen die je thuis in het beginstadium van de klachten zelf kan doen, zoals proberen de ingegroeide nagelrand zelf omhoog te wippen en af te knippen. Ook kun je voetenbadjes nemen met soda (te koop in de supermarkt en de drogist), zodat de huid en de nagel zacht worden, de ontsteking tot rust komt en eventueel pus makkelijker vrij komt. Indien dit de klachten niet verlicht of ze telkens terugkomen en er ook wild vlees is ontstaan, zul je er toch mee naar je huisarts moeten. Deze kan beginnen om het wild vlees aan te stippen met zilvernitraat.
Toevoeging van Mascha: Kleine waarschuwing! Ik ben twee maal geopereerd aan een ingegroeide teennagel, dit was écht geen pretje. Toen ik in het begin last kreeg van mijn teen en naar de huisarts hiermee ging werd door mijn huisarts geadviseerd om iedere dag een voetenbadje te maken met biotex. In plaats van dat het voorbij ging werd het erger bij mij – wat bleek, bij sommigen werkt dit averechts! Mijn teen was er toen zo verschrikkelijk aan toe dat ik dus geopereerd moest worden. Brr! Ik raad biotex echt af, ga dan voor de soda!
Wanneer de klachten toch blijven bestaan, zal het ingegroeide deel van de nagel worden weggehaald. Dit gebeurt onder een plaatselijke verdoving. Nadat er een strookje nagel is verwijderd, wordt het nagelbed aangestipt met fenol; dit is een giftig stofje wat er voor zorgt dat er op die plek ook geen nagel teruggroeit vanuit de nagelmatrix. In sommige gevallen kan je huisarts je doorverwijzen naar een chirurg.