Bovenbenen, hoe train ik die nou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kaas_

Bovenbenen, hoe train ik die nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 11:30

Hoi!

Ik ben een tijdje bezig geweest met afvallen, dat is aardig goed gelukt en zie toch wel verschil, alles is wat strakker en kleiner in de omvang.
Alleen mijn benen, die blijven wat achter. Nu weet ik dat het erg moeilijk is om bovenbenen te trainen om ze wat strakker te krijgen maar ik ben nu gewoon uit verhouding, en daarbij hoop ik dat bij het trainen mijn sinasappelhuidje ook een stuk minder word. :')

Dus, wie o wie heeft de perfecte oefening om mijn bovenbenen te trainen?
Ik heb een abbonement op de sportschool, maar ook tips voor thuis zijn welkom! :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:34

Legpress, squats.
En je hebt op de sportschool vaak van die apparaten om bijv je bovenbenen te strekken of te buigen, terwijl er een gewicht tegenwerkt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:35

Squats en lunches.
Doe je bij bodypump ook. Je kan ze ook thuis doen natuurlijk.

Talisa

Re: Bovenbenen, hoe train ik die nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 11:58

Roeien :D

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 13:15

Oke, hier heb ik wel wat aan. :D

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:16

Leg Magic :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 13:24

Om ze strakker te krijgen: Lunges, squads, legpresses
Om ze dunner/slanker te krijgen: Naast bovengenoemde oefeningen ook nog hardlopen :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 21:33

Leg curl en leg extension (dus het buigen en strekken van je benen) werkten bij mij echt super! :j

En de legpress natuurlijk
Het beste is om na de krachttraining nog even flink te cardio-en, zo werk je meer op je reservers en verbrand je meer vet.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 08:30

Suzanne F. schreef:
Squats en lunches.
Doe je bij bodypump ook. Je kan ze ook thuis doen natuurlijk.

Daar worden je benen echt mooi van! :D Ik pump al een tijdje en het is zooo goed voor je lichaam! (Ik lijk wel een of andere guru, maar het is echt superlekker en je wordt er echt merkbaar strakker van!)

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 14:57

Bodypump moet je bij ons weer apart voor betalen en geven ze op onmogelijke tijden helaas, zijn er evt. ook oefeningen die je daarvan thuis kan doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:00

Tijdens het tandenpoetsen, haren kammen, afwassen, tv kijken...
(kleine) kniebuigingen maken (recht op staan en dan een klein beetje door je knieën buigen), kan ook been voor been...

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:15

Wat bij mij goed werkt, ook al klinkt t "idioot", achteruit lopen.. sinds k dat vaker doe, vooral thuis de trap op in zn achteruit, heb k super strakke bovenbenen en billen. In t begin werd k wel getreiterd door spierkrampen in mn rechter bil, hahaha :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 20:51

Veel fietsen in een hoge versnelling (dus goed moeten trappen) en traplopen. Dat laatste afwisselend: de ene keer de trap op- of afrennen, de andere keer er heel rustig (tree voor tree) op en afgaan. Verder heel, heel veel wandelen. Niet slenteren, maar echt stevig doorwandelen.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 16:58

Ik woon op een boerderij, dus helaas geen trap, gelukkig bij de sportschool wel zo'n ding.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:06

Fietsen! en zoveel mogelijk bergop.
Of voetballen!

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:23

Volgensmij werkt touwtjespringen daar ook goed voor (en is ook nog eens goed voor je conditie). En dat is wel iets wat je dagelijks even kunt doen ;)

elbeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 17:45

Ik doe nu ook al een aantal maanden elke dag een aantal oefeningen waardoor ik steeds strakker wordt.
Ik doe alles 80 keer.
Oefening 1
Je gaat op je knieen zitten en je handen op de grond recht onder je schouders.
Je tilt je been op in een hoek van 90 graden (je voet richting plafond) en je doet je been een stukje omhoog. Dit herhaal je dus 80 keer.Wissel na 80 keer van been.

Oefening 2
Je gaat op je rug liggen met je knieen gebogen (hetzelfde als je buikspieroefeningen doet)
Je kont van de grond en je duwt elke keer je kont omhoog dit doe je ook 80 keer.
Wordt dit te makkelijk doe dan 1 been omhoog en herhaal de oefening.

Oefening 3
Je pakt een stok (bezem of iets in die richting)
Je pakt de stok vast benen een stukje uit elkaar en je zakt naar de grond tot je het voelt en je gaat weer omhoog.

Oefening 4
Je pakt de stok en gaat op 1 been. het andere been doe je aan de zijkant omhoog en weer terug probeer hierbij de grond niet te raken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:24

kaas_ schreef:
Ik woon op een boerderij, dus helaas geen trap, gelukkig bij de sportschool wel zo'n ding.

Op stal moet ik altijd via een plankje de mesthoop op rijden om op die manier zo efficiënt mogelijk met de mestruimte om te gaan. Ik gooi m'n kruiwagen met zoveel mogelijk mest vol (echt een kop erop) en ga dan dat plankje op struinen. Dat voel ik ook best in mijn bovenbenen. Misschien werk jij ook met een plankje op jullie mesthoop?
Je kunt ook een verhoging pakken (bijvoorbeeld een keukentrapje of een paar tegels op elkaar gestapeld) en daar een soort step-oefening op doen. Op de onderste tree stappen en er weer af en dat een flink aantal keer achter elkaar herhalen. Een aantal keer met je ene been beginnen en later wisselen met je andere been.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:13

Op voetbal gaan :)) Krijg je alleen geen mooie knieen van wegens kunstgras en zand (lees: altijd knieen open en veel littekens). :P

Maar zonder grappen, 's zomers doe ik vaak met de trap oefenen, of idd met iets wat op een step-ding lijkt. Kun je op youtube of internet genoeg oefeningen mee vinden en het werkt echt! (ook voor je kuiten btw)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:27

Werkt hardlopen eigenlijk ook op de bovenbenen (en kuiten...)? Weet iemand dat? :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:29

DeEiken schreef:
Op voetbal gaan :)) Krijg je alleen geen mooie knieen van wegens kunstgras en zand (lees: altijd knieen open en veel littekens). :P

Maar zonder grappen, 's zomers doe ik vaak met de trap oefenen, of idd met iets wat op een step-ding lijkt. Kun je op youtube of internet genoeg oefeningen mee vinden en het werkt echt! (ook voor je kuiten btw)

Ja van kunstgras krijg je van die lekkere brandplekken als je een sliding maakt.
Maar je krijgt écht slanke gespierde benen hoor! De rest van je lijf word ook strak/slank én gespierd.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:38

Hardlopen absoluut! Ik doe het nu 4 maand en de kilo´s vliegen eraf. Mijn benen zijn super slank gespierd! En ik had altijd aanelkaar kletsende dijen. Mijn kont is gelift en ik heb zelf spierbulten op mijn schenen :D

@ Robin_s: Mijn kuiten hadden eerder een L maat nodig, nu heb ik S!! Ik heb vandaag mijn eerste paar leren rijlaarzen gekocht met een smalle schacht.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:40

Als fietsen goed is zoals ik hierboven lees, is spinning dan niks?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 11:46

Mijn bovenbenen zijn veel gespierder nu ik moet lichtrijden op m'n 4jaars :')
Bleef anders altijd lekker doorzitten op m'n vos.

En traplopen. Maar ook echt, LOPEN.
Lekker energiek HUPHUPHUP de trap op.

kaas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 19:29

Shenavallie schreef:
kaas_ schreef:

Op stal moet ik altijd via een plankje de mesthoop op rijden om op die manier zo efficiënt mogelijk met de mestruimte om te gaan. Ik gooi m'n kruiwagen met zoveel mogelijk mest vol (echt een kop erop) en ga dan dat plankje op struinen. Dat voel ik ook best in mijn bovenbenen. Misschien werk jij ook met een plankje op jullie mesthoop?
Je kunt ook een verhoging pakken (bijvoorbeeld een keukentrapje of een paar tegels op elkaar gestapeld) en daar een soort step-oefening op doen. Op de onderste tree stappen en er weer af en dat een flink aantal keer achter elkaar herhalen. Een aantal keer met je ene been beginnen en later wisselen met je andere been.

Haha, nee het is een woonboerderij dus geen trapje oid. Maar heb wel een keukentrapje dus daarmee ga ik eens oefenen :D