Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. dus als je niet goed naar de wc kan, en 't word echt erg, kun je denk het beste naar 't ziekenhuis ofzo gaan, deed ik ook, ik kreeg een clisma of hoe schrijf je dat, toen kon ik even heel goed naar de wc.
en toen was 't over.
Lillian__ schreef:Tis trouwens het ergst als ik uit mn bed kom, naar bed ga en vlak na het avond eten.
Gohya; moet dat op een volle of op een lege maag?
)
, Met clisma komt het erook uit, haha. maar je moet ook vaste tijdstippen hebben om naar de wc te kunnen, zei de dokter, nou da's mij nooit gelukt.
. Ik denk altijd maar als het er maar - ooit - uit komt.
! Vooral omdat je niet weet wat het is. Ik heb een tijd last gehad van obstipatie en een appendixontsteking gehad. Bij de appendixontsteking stik je van de pijn en word je gewoon misselijk en
van. Ik kon niet meer rechtop zitten. Als de pijn naar recht onder in je buik trekt of erger wordt, ga onmiddelijk naar de huisarts! Tegen obstipatie hielp bij mij: Bisacodyl in tablet of zetpil. Deze stof prikkelt de darmwand. Daardoor komt er meer vocht in de darm, waardoor de darm harder gaat werken. Verkrijgbaar in de apotheek. Ik heb er op vakantie namelijk altijd last van! Soort fobie ofsow
Zeer belangrijk is om goed te drinken en vezelrijk te eten --> brood, granen, fruit en peulvruchten. Als je lang geen ontlasting heb gehad ga naar de huisarts. Die kan je toch het beste adviseren!