Sneller in slaap vallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

laura123456

Sneller in slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:39

Heei bokkers :)
Alereerst dit , ik wist écht niet waar dit moest dus heb ik het hier neergezet. Sorry als het verkeerd staat :\
Ik moet vanacht om 3u opstaan omdat we vertrekken op vakantie , we nemen het vliegtuig en we moeten er vroeg zijn .
Nu was mijn vraag , hebben jullie tips om snel in slaap te vallen ?
Ik wou vroeg gaan slapen , zodat ik genoeg slaap heb omdat ik weet dat ik anders een wrak ben :')
Nu dus vragen hoe val je snel in slaap ? Ik wil al rond 8-9u gaan slapen , maar dit ben ik niet gewoon..
Ik ben wel heel moe vandaag , dus hoop dat ik sneller in slaap val ,
maar tips zijn welkom ! :P

laura123456

Re: Sneller in slaap vallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:43

Btw , ik heb ook al heel veel op internet gelezen over wat je kan doen ,
maar ik heb liever ervaringen van mensen :)
Brand los ! *D

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:44

Bij het kruidvat (of andere drogist) kun je melatonine pilletjes kopen. Dit stofje zorgt ervoor dat je slaap krijgt en misschien makkelijker in slaap valt.

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:45

@Jooltje : zijn die stoffen niet schadelijk ? :\ Niet dat ik er veel van weet hoor ,
maar dat was het eerste dat in me op kwam :)

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:48

Nee is niet schadelijk. is een stof die je lichaam normaal gesproken ook zelf aanmaakt. Wordt ook vaak gebruikt bij een jetlag bijv. Ik gebruik het zelf wel eens als ik uit de nachtdienst kom en 's avonds niet in slaap kan komen.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:49

Nee, die stof is niet schadelijk. Maakt je lichaam zelf ook aan.
Inderdaad wel een goede oplossing en anders gewoon schaapjes tellen!

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:53

Jammer dat kruitvat nu al dicht is , had er eerder aan moeten denken :+
Als ik nog eens snel wil slapen ga ik het zeker gebruiken , lijkt me super handig en niet schadelijk :)

@Quir , schaapjestellen helpt niet echt denk ik :') worden je hersenen er trouwens niet actief van ?

Op een site las ik dat je je ogen moest sluiten en onder je oogleden je ogen naar boven en beneden moest bewegen , omdat dit de beweging is die je maakt als je droomt , iemand ervaringen meee ? :P

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:54

hahaha geen ervaring mee, maar probeer het eens en laat ons weten of het gewerkt heeft. ;)

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 17:56

Ik zal het zeker eens proberen , geraak vast toch niet inslaap dus tijd genoeg om het te testen zou ik zeggen ! :+ Nu las ik ook dat je sokken kon aandoen om je inslapen te bevorderen , dat zullen we dan ook eeens testen , wat ze toch allemaal uitvinden , géniaal :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:58

Sowieso niet te lang meer achter je pc blijven zitten, het heldere beeldscherm zorgt ervoor dat je wakkerder blijft. Misschien de gordijnen dichtdoen en met je nachtlampje aan alvast wat lezen ofzo?

Hulstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:58

Heb nog wel wat tips gevonden hoor ;)
Een goede neut nemen, sex, boek lezen, wandelin, beker warme melk, massage..genoeg dingen om te testen :P

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:59

TV uit, laptop uit, slaapkamer zo donker mogelijk maken (wel frisse lucht) en neem de tijd om in slaap te komen :)
Gedachten proberen uit te schakelen.

Niet blijven piekeren :)
Veel plezier!

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 18:03

@ Yessy : Ik heb vaak de neiging om dat wel te doen , dus zal ik vnvnd eens een boek lezen :) Of telt strip ook mee ? :D hahah , ik ga ook mijn kamer goed donker maken :)

@Jooltje : Hahaha wat ze allemaal op internet zetten :') zou chocomel ook mogen ? Tenslotte is het toch ook melk O:) Hhaha lust namelijk geen melk !

Voorlopig gaat mijn avond er zo uitzien :
Kopje chocomel - kamer verduisteren- lezen - proberen te slapen :+

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:04

Voordat die pilletjes gaan werken dan mag je er heel wat van innemen.
Echte slaappillen bevatten 5 mg Melatomine, die tabletjes van het Kruitvat bevatten maar 0,1 mg.
Maar het idee werkt wel tussen de oren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:06

Niet gaan denken van ik moet slapen, gewoon rustig blijven en lukt het slapen niet? Dan lukt het niet, dan vergaat de wereld toch ook niet. Als je gaat stressen van ik moet slapen lukt het namelijk niet meer :P

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 18:07

@EngeltjeS : Tv zal geen probleem zijn , die heb ik toch niet op mijn kamer , laptop daar en tegen :+
Ik zal mijn raam ook open zetten ( voor de frisse lucht ) En soms wou ik dat er zo'n knop je was dat je je hersenen kon uitzetten :)*

@ulissa: Straks hebben de mensen die dit lezen nog een overdosis :+ haha nee grapje. Jammer genoeg is het voor die slaappillen te laat ;(

@ Rebeccaa : Ja vaak heb ik echt zo dat ik heel de tijd denk ik moet slapen ik moet slapen , en dan begin ik te stressen en dan kan ik het al helemaal vergeten ! Hopelijk doe ik het vandaag niet en anders ben ik toch een wrak :o

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 18:10

Ow jezus ,
het is al 19:08 :oo Dat betekent dat ik binnen een uur al in mijn bed zou moetten liggen en we hebben nog niet eens gegeten , hahah dit loopt zo fout af :+ Waarschijnlijk lig ik om 10 in mijn bed ..
Het frustrerende is , iedereen gaat lekker opblijven tot 10 of later en dan ga ik gezellig in mijn bed liggen , :O

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:11

Ik heb ook standaard melatoninepillen in huis. Ik gebruikte het eerst heel regelmatig, bijna elke dag 2 voor het slapen gaan en nu heb ik het afgebouwd en slik ik ze alleen nog als ik niet in slaap kan komen en dan ook met 2 tegelijk. Is echt totaal niet schadelijk. Normaal als het donker wordt of als je moe bent maakt je lichaam zelf melatonine aan en deze pilletjes bootsen dat moeheidsgevoel na.. maar van adrenaline kun je wel goed wakkerblijven hoor, daar kan bijna geen melatonine tegenop

laura123456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 18:15

@DromenLies : Het zijn precies wonderpilletjes :P Hhaha grapje ! :)
Alvast bedankt iedereen voor al de tips !! *\o/*

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:38

De TV aanzetten met iets ontzettend saais erop (tellsell ofzo) dat helpt bij mij altijd heel goed.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:43

laura123456 schreef:
Op een site las ik dat je je ogen moest sluiten en onder je oogleden je ogen naar boven en beneden moest bewegen , omdat dit de beweging is die je maakt als je droomt , iemand ervaringen meee ? :P

Dit werkt bij mij altijd! Gewoon een beetje mijn ogen 'moe' maken.
Misschien dat een warme slaapkamer ook nog helpt om je een beetje 'duffer' te maken. Of anders gewoon lekker een boek lezen. :))

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:46

zorgen dat je op rust bent voordat je naar bed gaat
dus zorgen dat je hoofd leeg is dingen van je afschrijven of zorgen dat je geestelijk erg veel gedaan hebt overdag zoals lezen/leren ect computer werkt averrechts en krijg je hoofdpijn van
pilltjes werken bij mij 3 x en erna niet meer dan lig ik juist wakker ervan

zorgen voor frisse lucht overdag op je kamer en
als je naar bed gaat zorgen dat het juist lekker knus en warm is :)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:52

Aan een waterval denken schijnt te helpen, schaapjes tellen niet. :)
Verder niet eten voordat je gaat slapen (maar ook niet met honger naar je bed), geen tv of computer, neem ev een warm bad om te ontspannen. En vooral niet denken "ik moet nu in slaap vallen want anders heb ik nog maar x uur slaap", dan lukt het niet :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 18:56

Bij mij werkt een hete douche altijd heel goed.. En lezen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 19:05

Het beste is om gewoon je normale slaaptijd aan te houden. Als je een paar uur eerder in bed gaat liggen zonder dat je dat gewent bent val je toch niet in slaap. Kun je beter tijdens het reizen zoveel mogelijk proberen te rusten/slapen.