Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 14:54

Ik heb gezocht met de zoekfunctie, maar niks gevonden... :)

Zijn er hier nog mensen die ook aan de kettlebell workout doen? Ik ben er net mee begonnen... :)
Mijn vriend heeft hem "ontdekt" en zegt dat het best eens zou kunnen werken.. ik ben meer van het principe "Eerst zien, dan geloven"... :D

Ik hoop door de kettlebell workout wat strakkere buikspieren te krijgen... Er wordt gezegd dat je binnen 90 dagen een "sixpack" zou moeten hebben... ben benieuwd! :D

Meer info: http://www.buikspiertraining.com/kettle ... efeningen/

Amaryllis

Re: Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:55

Het is echt afzien hoor!!
Maar zo nieuw is het niet, in de sportschool hier trainen ze er al zeker 2 jaar mee!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 15:01

Mijn vriend en ik kenden het nog niet... dus voor ons is het wel nieuw... :D
Doen jullie in de sportschool dezelfde oefeningen als op de dvd? (o.a. het zwaaien met de bell?)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 17:25

Kan de link via BB niet goed bekijken, ik kijk later even vanaf de PC :)

Maar idd, zwaaien, tillen, enzovoort

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 12:39

Ik ben wel héél nieuwsgierig... Vooral of er ook mensen zijn die er gewicht mee verloren hebben dus er niet alleen mee gewerkt hebben om 'strakker' te worden.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:38

Hoe bevalt het tot nu toe Banjer? Ik ben nu ook wel nieuwsgierig geworden, maar 't is best veel geld, dus ik hoor graag eerst wat ervaringen! :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:05

Het bevalt tot nu toe goed... :D Ben een kleine 2 weken bezig nu en ik merk al dat broeken iets minder strak gaan zitten... :D

Gister had ik een rustdag... en vandaag kan ik ook niet trainen omdat ik ziekjes ben.... maar het weekend ga ik er weer tegenaan :D

Trainingen zijn erg pittig, maar goed te doen... en ze duren echt maar een half uurtje (incl. de warming up)... :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:17

Ik zit ook te dubben om het te gaan doen. Overweeg om eerst [url]http://www.fitness-seller.nl/index.php?cat=c87_Vinyl-Kunststof.html]een losse kettlebell[/url] aan te schaffen (die van 8 kg. bijv., volgens de DVD-site is dat een 'gemiddeld vrouwengewicht) en het trainingsschema van het e-book te doen, die vind je gewoon on-line http://www.kettlebelloefeningen.nl/eboo ... schema.pdf . Hier kun je ook de link naar een filmpje volgen met een basic work-out (en vul je 3 mail adressen in daarna, dan krijg je nog een paar links). Dan kan ik 't een week of 2/3 proberen en als het bevalt kan ik dan alsnog het DVD pakket bestellen, met een wat zwaardere kettlebell (die van 12 kg.) zodat ik ook gelijk langer door kan. Bevalt het niet of blijk ik toch niet genoeg discipline te hebben om thuis te trainen (dat laatste valt mee denk ik, heb in't verleden ook wel andere dingen thuis gedaan), dan heeft 't me alleen die ene kettlebell gekost...
Zit alleen een beetje met de ruimte, ik ben nogal klein behuisd dus moet 't denk ik in de tuin doen := Kan nog wat worden als 't een hele week hoost, ik weet niet hoe 't dan met m'n discipline gesteld zal zijn.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 18:23

ik woon ook niet groot hoor... ik schuif mijn salontafel naar de andere kant van de kamer... ik zorg dat mijn hond veilig op de bank ligt :') en dan ga ik beginnen... :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 19:39

Ik denk dat ik 't ook wel ga redden met wat schuiven en dan kan ik de laptop nog gewoon op 't burotje zetten ook... alleen wel goed grip nodig op dat ding, hij moet je niet uit je handen vliegen :=

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 19:51

dat valt reuze mee.... ik voel het ding iig niet glijden als ik de oefeningen doe... :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:22

Ik heb al best veel info gedownload en me voor z'n nieuwsbrief aangemeld, krijg je per mail heel veel trainingsinfo maar ook over een beter voedingpatroon e.d. Hij weet wel waar'ie het over heeft en veel van wat hij zegt is info die ik ook in de loop der jaren geleerd heb (maar ja... 't in de praktijk brengen hé ;) ) (bijvoorbeeld dat je met drie/vier keer per week een half uur tot uur cardio dus juist niet af valt... precies mijn ervaring! Maanden lang 4 keer per week 45 minuten doorstomen op de crosstrainer maar nog geen gram kwijt raken, ondanks dat je ook op je dieet let... Fijn dat iemand mijn ervaring nu bevestigt want als ik dat op een sportschool of bijv. collega's vertel dan ligt het aan mij en doe ik vast iets niet goed... Maar zelfs op de sportschool, met training onder begeleiding, viel ik in een jaar tijd maar zo'n 4/5 kilo af en toen hield het op...
Ik ga gewoon met de gratis info beginnen en als 't bevalt kan ik altijd nog een paar DVD's kopen.
Laatst bijgewerkt door Francis op 10-08-11 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:22

komt goed Francis! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:25

Ik zie alleen geen prijs staan ?
Heb ik een bril nodig ? :P

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:26

Super effectieve en leuke workout! Bij Movetoo personal training trainen ze er ook mee. Ook in combinatie met paardensport! Dus speciaal voor ruiters/amazones die hun houding op het paard willen verbeteren!
Zie topic: [EA-CO] Paardrijden, core stability en conditie.....

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:33

Prijzen staan op de bestelpagina: http://kettlebelldvd.nl/bestelpagina.php

Ik denk dat ik het ook maar aan ga schaffen... maar hoeveel ruimte heb je nodig dan? Want ik heb ook maar een kleine kamer om te oefenen..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:37

Ze zeggen 5 m2, maar ik sta op een kleinere ruimte en dat gaat ook prima... :) (kamer is wel groter, maar er staan meubels, tv. etc... dus minder dan 5 m2 vrije ruimte)
Ik houd wel voor de zekerheid de kettlebell wat steviger vast... geen zin dat het ding door mijn tv heen vliegt, of nog erger: op mijn mijn hond belandt... :')

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:42

Ja, in die workout video bij de PDF zit idd ook een oefening die je hele core versterkt, toen had ik idd gelijk al iets van 'ook goed voor 't paardrijden'. Sowieso... sterkere rug e.d. en fitter zijn helpt 't rijden natuurlijk altijd. Zal zo es naar je link kijken Rudi.

Deze link volgen Shilady http://www.kettlebelldvd.nl/index2.php en dan helemaal naar beneden scrollen voor de besteloptie, daar kun je dan het pakket kiezen wat je wilt (allemaal 't zelfde, alleen met verschillend gewicht kettlebell. 'Standaard' vrouwengewicht is 8 kilo, 4 kilo als je echt heel rustig aan wilt beginnen.
Ook hier vind je veel info, video's, downloads etc. ook over voeding http://jessevandervelde.com/

De oefeningen van de video die bij de gratis download hoort (die ik eerder al plaatste) kun je zo te zien echt zowat op de vierkante meter doen. Daar zit nog niet de swing bij, om die goed en verantwoord uit te kunnen voeren moet je eerst wat andere oefeningen onder de knie hebben (uh.. volgens Jesse in de video dus ;) )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 20:47

ik werk trouwens met 5 kilo... zwaar zat om mee te beginnen... :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 20:58

Ja, dat begreep ik al van je... maar bij die DVD's wordt 8 als 'normaal' voor alle vrouwen, 't alternatief is 4, die zou dan voor 65+ of als je vanwege klachten rustig aan wilt beginnen. Ik dacht er dus over om toch maar de 8 kilo te bestellen via Fitness seller en dan maar even rustig aan beginnen qua aantal sets. Bevalt het en bestel ik de DVD's ,dan bestel ik daar de 12 kilo bij, voor 'later'. Maar ik zou bijv. ook eerst de 6 kilo kunnen kopen, ga'k er tussenin zitten.
Ben bang dat als ik met 4 of 5 kilo begin ik binnen de kortste keren een nieuwe kettlebell moet kopen, met krachttraining bij de sportschool zat ik ook altijd vrij snel op vrij veel gewicht.
Op een engels/amerikaanse site las ik overigens dat een te laag gewicht ook niet goed is omdat dat fout gebruik in de hand kan werken. Je hebt juist een stukje 'weerstand/kracht' nodig om de oefening goed te kunnen doen en er ook profijt van te hebben.
Even zien of ik dat stukje nog kan vinden...

Edit: http://www.sparkpeople.com/resource/fit ... sp?id=1222
Laatst bijgewerkt door Francis op 10-08-11 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:08

ah, dus je bent al gewend met gewichten te werken... dan is het anders... :)
Ik heb nog nooit iets met gewichten of krachttraining gedaan, daarom ben ik heel voorzichtig met 5 kilo begonnen... :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:15

Oh, ik vul net m'n bericht aan... té lichte kettlebell schijnt dus ook niet 'goed' te zijn... voor vrouwen wordt in dat artikel van 6 tot 13 kilo om mee te beginnen...

Ja, heb in't verleden veel aan krachttraining gedaan. Maar m'n huidige conditie is echt om te huilen en ga er maar van uit dat ik op dit moment dus niet meer kracht heb dan iemand die dat nooit gedaan heeft. Ik heb alleen voor een vrouw wel vrij veel kracht van nature en ik denk dat doordat ik idd al krachttraining gedaan heb wel weer sneller op een bepaald niveau ben dan iemand die dat nooit gedaan heeft. Dat scheelt denk ik wel. Ik denk dus dat ik toch maar gewoon de 8 bestel, mocht 't echt te zwaar blijken dan kan ik er altijd nog een 6 bij bestellen... En wat ik zei, je kunt de snelheid van je sets er ook op aanpassen natuurlijk.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 21:20

Ik ga binnenkort over op 10 kilo... maandje of 3 denk ik... ik ben nogal lomp en daardoor blessuregevoelig... dus 5 kilo is mooi zat :+

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:22

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:22