Gelukkig niet in erge maten en ik functioneer redelijk normaal in het dagelijks leven.
Heb zo mijn goede en mijn slechte dagen.
Ik ben 3 jaar geleden getest op ziekte van Chron dmv een darmonderzoek
Daar is uitgekomen dat ik PDS heb (spastische dikke darm of prikkelbare darmsyndroom wat je wil)
Heb via HA en ziekenhuis advies gekregen om veel vezels te eten.
Kreeg hiervoor ook speciale vezel zakjes, kreeg laxeermiddel mee en het werd hiermee helaas erger.
Veel voor terug geweest en ze schoven het af op te weinig proberen en zeuren.
Ik was 18 dus kerngezond (is letterlijk tegen me gezegd) dus werd ik weer met een doosje vezel zakjes
naar huis gestuurd om dat weer te proberen. Ik heb dit heel braaf een 3 kwart jaar geprobeerd en ging me steeds slechter voelen.
Kreeg mijn darm aanvallen weer terug (total black out zeg maar) dus gestopt met die zakjes en het ging weer beter.
Veel terug geweest naar de HA en veel bloed laten prikken om te testen op allergieën.
Er is ook getest op coeliakie maar daar is ook nooit positief op getest.
Tevens word ik binnenkort geopereerd aan mijn neus vanwege volle kaakholtes en volle oog holte's.
Mijn neus is een soort van dicht gegroeid van binnen dus ik krijg niet genoeg lucht. Kan dit verband houden?
Nu zat mijn moeder van de week een onderzoek te lezen over gluten en veel klachten bezig ik ook.
Dramatische stoelgang, overgewicht (en ook niet af kunnen vallen), hoofdpijn, vermoeidheid, dramatische huid etc etc
Toen gingen we bedenken dat het misschien wel een idee zou zijn om gluten vrij te gaan eten.
Baad het niet, schaat het niet maar ik vind het lastig om producten op internet te vinden die je goed kan eten.
Dus dacht ik
waarom bokt niet vragen. Heb een aantal topic door gespit maar niet een antwoord kunnen vinden.Waar kan ik het beste beginnen? Ik kan me voorstellen dat gluten niet alleen in brood zit.
Dus wie zou mij een beetje op weg kunnen helpen?
Misschien handig mijn eet gewoonte:
ochtend
3 crackser met jam of 2 boterhammen zonder boter met vleeswaren.
Lunch
2 boterhammen met boter, 1 met jonge kaas en 1 met kipflet of rookvlees
4 uur fruit. Kiwi, appel of peer
Avond eten: verschillend
maar veel groente

. 
Maar heb dus ook gelezen dat het niet altijd aan te tonen is.
Is goed zal het vanavond even opzoeken!