wonderworst_ schreef:hahaha ik vond de pijn van de operatie minder pijnlijk dan de erge keelontstekingen die ik had.. terwijl ze bij mij nog onwijs hadden zitten wroeten omdat me neus en keel amandelen beide abnormaal groot waren! pijn is per persoon verschillend. ik kreeg onwijs grote pillen mee naar huis. uiteindelijk de pil op de een lepel yoghurt of vla gelegd en toe kreeg ik het zo weg geslikt

ik heb er echt amper last van gehad, ondanks dat bij mij de 'gaten' in mijn keel heel groot waren. ik ben zo blij dat ik die dingen niet meer heb, god wat heb ik daar een last van gehad zeg, ik had zooo vaak een keelontsteking... ik vond het eten van brinta pap wel erg lekker, en van die drinkontbijtjes gingen er bij mij ook wel in, dag twee at ik alweer vast voedsel en na 1 week zat ik mooi weer op paardlief! haha
Vast eten gaat bij mij nog steeds niet lukken.. vandaag weer opgestaan met veel pijn en water krijg ik ngo steeds nouwelijks weg.
ElineS schreef:Ik heb ook ongeveer 4 a 5x in het jaar een fikse keelontsteking en dat kan zoveel pijn doen. Meeste mensen beseffen dat niet zo goed, die hebben weleens keelpijn, maar meer ook niet. Echter, om bij elke slik, elke hap eten en slok drinken pijn te hebben dat naar mijn idee gelijk staat aan een scheermes dat aan de binnenkant van je keel schraapt, dat is verschrikkelijk. Dan is het de pijn van de operatie wel waard. Hoop ik haha. Om daarna geen last meer te hebben lijkt me heerlijk. En dan mag ik hopen dat ik het net zo makkelijk krijg als Wonderworst
TS: Ik wens je heel veel sterkte met de pijn die je nu hebt. Even doorbijten en dan ben je er lekker vanaf.
bedankt!
mayniac_val schreef:Niet teveel melkproducten inderdaad, dat zorgt voor veel slijm!
En verder: aardappelpurree, zacht gekookte groentes (spinazie, boontjes, worteltjes), gebakken eieren, yoghurt, fruit (banaantje prakken bijvoorbeeld) en je kunt normaal avondeten uiteraard door de blender doen!
Ik ben vorig jaar aan mijn kaak geopereerd en heb nu nog weleens zoveel pijn dat ik moeilijk kan kauwen dus ik heb wel wat suggesties

ik ga dit allemaal onthouden.. maar dat word hem vandaag nog niet, slikken doet weer pijn en lijkt net of ik terug bij af ben, want praten kan ik ook bijna niet meer!
superpony schreef:Ik ben ook paar jaar terug geopereert en als 30+er. Hoe later, hoe erger zeggen ze, nou, ik ben al zwaarder geopereert, amar dit kleine ingreepje was het ergste. Had alleen geen keus, amandelen waren knotsen en geen ab hielp meer.
Ik had ook al snel honger en heb avondeten door de blender gedaan. Je mag alleen absoluut niet heel warm of heet eten, dus laat het afkoelen!! Ik at ook wel een tomatensoepje lauw en diepvries spinazie met aardappelpuree.
Verder inderdaad veel drinken, ijsjes eten en het is goed om kauwgom te kauwen. Doe ik normaal niet veel, amar werd aangeraden, dus gedaan.
Als het ergste geweest is, kun je alles weer hoor. Het moet alleen even netjes dicht en de ergste pijn moet je gehad hebben.
Zetpillen zijn prima hoor, heel normaal en kan niks gebeuren. Niet meer dan bij andere paracetamol.
Succes, het is zo weer voorbij!
kan niet wachten
!