Henna tattoo laten zetten??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esther_sonja

Henna tattoo laten zetten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 16:44

Hoi iedereen :D
Wij zijn 2 jaar terug in Tenerife op vakantie geweest,
hier kon je op de boulevard henna tatoo's laten zetten. dus nep tatoo's die er weer afgaan, ziet er uit als echt.
Nu gaan we binnenkort naar Lanzarote, costa teguise en nu vraag ik me af of jullie weten of er in de meeste plaatsen enzo van canarische eilanden/touristen plekken je die henna tatoo's kunt zetten?
Ze zitten vaak gewoon bij kraampjes, zoals die vrouwen die je haar in 1000 vlechtjes vlechten.

Groetjes Esther

BigOne

Re: Henna tattoo laten zetten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:57

Heb wel eens beelden gezien van mensen die zware allergische reacties kregen op dit soort tattoo's dus ik zou het niet doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:58

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:00

Deeday

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:02

Ik zou het niet doen. Je hoort het heel vaak dat juist met die "kraampjes" met verkeerde henna werken waardoor je dus zulke allergische reaktie krijgt.

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:05

ik heb het in amerika laten doen, erg leuik maar bleef maar 5 dagen zitten, beetje jammer dus....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:06

Niet doen! Een vriendin van mij heeft er destijds ook een laten zetten, na twee dagen was de hele huid onder de tattoo opgezwollen en begon er korsterig/bloederig uit te zien. Ze heeft er heel lang mee gelopen, van alles moet nemen en er op moeten smeren. Op gegeven moment leek de huis weg te vallen en ontstonden er gewoon kraters in haar arm. Je ziet het tot op de dag van vandaag nog, dat gaat ook niet meer weg, is inmiddels al een jaar of 4 geleden....

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 17:56

Ieuww!! Jeetje oke ik ben meteen genezen van het idee!! Ik ga gewoon nog een paar jaar nadenken ( moet wel dankzij mijn ouderwetse ouders :P ) en dan neem ik wel gewoon een echte bij een goede shop xD

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:39

Heb het weleens laten doen in krowatie&bulgarije! Nooit last van gehad en bleef meestal 3/4 weken zitten :)

Hierna een keer in tunesie laten doen bleef ook zelfde tijd zitten maar toen die er af was was de huid eronder heel wit en heb je t nog een jaar ofzo gezien... (Had hem pas de laatste avond laten zetten dus huid er omheen is niet bruiner geworden)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:29

Aangezien dit niet meer specifiek gaat over adressen in Tenerife en wel over gezondheidsrisico's verplaats ik het naar MW.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:59

Google even op henna! Je moet er voor zorgen dat je geen zwarte henna tattoo laat zetten.

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:17

Idd, als de henna bruin of groenachtig is, is er niets te vrezen. Zwarte henna is volgens mij pure henna en dat kan wel allergische reacties veroorzaken ;)

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:19

Vraag ff aan Gerard Joling :-)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:22

Aan gerard Joling? :P

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:11

ik had het vorig jaar in schotland laten zetten en ik heb er nooit last van gehad het was er wel al na een paar dagen af...

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:21

windhond schreef:
Vraag ff aan Gerard Joling :-)

Haha, daar moest ik ook meteen aan denken!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:24

Adil schreef:
Niet doen! Een vriendin van mij heeft er destijds ook een laten zetten, na twee dagen was de hele huid onder de tattoo opgezwollen en begon er korsterig/bloederig uit te zien. Ze heeft er heel lang mee gelopen, van alles moet nemen en er op moeten smeren. Op gegeven moment leek de huis weg te vallen en ontstonden er gewoon kraters in haar arm. Je ziet het tot op de dag van vandaag nog, dat gaat ook niet meer weg, is inmiddels al een jaar of 4 geleden....

Mijn nichtje heeft precies hetzelfde! Nu ook een jaar of 4 geleden, maar je ziet het nog steeds, vooral als ze wat bruiner wordt.. die plek blijft altijd wit..

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:26

je had net shownieuws even moeten zien, gerard joling met zn henna tattoo ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:27

Jaime_ schreef:
Adil schreef:

Mijn nichtje heeft precies hetzelfde! Nu ook een jaar of 4 geleden, maar je ziet het nog steeds, vooral als ze wat bruiner wordt.. die plek blijft altijd wit..

Inderdaad, lijkt wel zo'n pigmentstoring dan...Ze baalt er ook heel erg van, want je ziet het gewoon best goed...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:29

Ja bij haar ook... en het was nog een grote zwaluw op haar onderrug ook.. eigenlijk zou er veel beter voor gewaarschuwd moeten worden..

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 23:51

Henna zelf is rood/roodbruin/bruin. Om de gewenste kleur te bereiken die door toeristen gevraagd word doen ze chemische troep bij de Henna om deze zwart te kleuren. Denk aan benzine, petroleum, terpentijn etc. Echt rotzooi dus.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:39

Ik heb ook een henna laten zetten en die was inderdaad zwart. Ik heb hem laten zetten voordat ik allemaal nieuws hoorde over allergische reacties. Zelf heb ik geen last gehad. En de henna is weer helemaal weg en je ziet er niks van. Vriendin kreeg wel reactie enzo dus wel balen! Zou er nu zeker mee uit kijken alleen misschien neem ik er wel weer een omdat ik de vorige keer ook geen last kreeg :))

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:47

Het komt ook voor dat het de eerste keer goed gaat maar dat je de tweede wel een reactie krijgt. Dit komt (gedeeltelijk) omdat je geen invoed hebt op de henna-mix. Misschien gebruiken ze de tweede keer benzine ipv petroleum. Dat het de eerste keer wel goed ging is geen garantie voor de volgende keer!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 07:50

Ik zet altijd zelf Henna tattoos, heb hier een tube met henna liggen en als ik in een creatieve bui ben, dan ga ik ermee kliederen. Ik heb er nog nooit last van gehad, ook niet dat je het later nog bleef zien. Deze Henna is dan wel groen van kleur en niet zwart. Hij blijft ook altijd vrij lang zitten, tot 3 weken daarna zie je het nog.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 08:03

henna kan je in veel winkels kopen.
Toch zou ik er mee uitkijken, ik heb het vroeger eens met een vriendin gedaan, en ben er zo ontzettend ziek van geweest!