Sorrie voor eventuele typfouten heb het op de ipad van iemand geschreven en weet nog niet helemaal hoe die werkt.
Ik zou deze week ponykamp gaan leiden.
Helaas viel ik in de eerste buitenrit zondagmiddag van mijn paard. Mijn paard en die van mijn buurman wouden niet door een plas water en we stonden dus stil voor het water. Opeens bedachten de paarden om maar samen te springen over de plas heen. Ik stond rechts en mijn paard sprong naar links. Mijn buurmans paard sprong naar rechts Dus we kwamen mekeer tegen. Met het gevolg dat ik er naast lag en direct heel veel pijn in mijn knie had. De pijn verbeten. Toch weer met pijn en moeite op het paard geklommen. Tanden op elkaar en naar huis gereden q
omdat ik de rit voor de kinderen niet wou verpesten toch nog gedraafd en gegallopeerd
. Op de manege aangekomen moest iemand mij helpen om van het paard te komen, direct naar de kantine gegaan en er een coolpack opgelegd. En goed gekoeld. Toch vertrouwde ik het niet helemaal aangezien ik 3 jaar geleden een kijkoperatie heb ondergaan van die knie toch langs de huisartsenpost gereden. Daar zei de arts verdraaid verstuikt. Met pijnstillers naar huis gestuurd.
Ik heb die nacht nog wel op het kamp geslapen. Omdat ik wel dacht dat het verder mee zou vallen. Echter snachts haast niet geslapen. Volgende dag kon ik eigenlijk niet meer staan ook kan ik mijn been niet optillen. Dus toch een verstandig besluit genomen om naar huis te gaan gezien het feit dat ritten begeleiden er niet meer in zat. Maandag thuis eeen beetje aangerommeld op de bank. Echter was de knie nog pijnlijker geworden maar dat had de arts zondag ook gezecht.
Ik vertrouwde het gisteren toch niet en ben langs eigen huisarts gegaan. Die vertrouwde het ook niet en heeft direct het ziekenhuis gebeld voor een spoedafspraak met de orthopeed. Gelukkig kon ik om 13.00 direct terecht. Dus op naar het ziekenhuis. Foto's genomen niks op te zien moest een paar testjes doen en moest toen voor een echo van de knie. Daarbij is vastgesteld dat ik de mediale quadriceps heb afgescheurd van mijn knieschijf.
Morgen moet ik om 12.30 in het ziekenhuis zijn en wordt dan in de loop van de dag geopenreerd. Ze gaan direct een kijkoperatie doen om te kijken of er nog meer beschadigingen zijn in mijn knie en daarna wordt de pees weer vastgehecht. Daarna krijg ik minimaal 6 weken een achterbeens gipsspalk van heup tot enkel. Daarna minimaal 6 weken een brace en de belasting geleidenlijk weer opvoeren. Dus voorlopig zit ik thuis op de bank.
Mochten er bokkers in de buurt wonen van smilde en t.z.t een keertje langs willen komen voor de gezelligheid dan kan dat.
Ik zie als een berg tegen morgen op. Maar ja het feit is er nu eenmaal dat het moet gebeuren. Ik moet in elk geval een paar dagen in het ziekenhuis blijven hoelang is afhankelijk van de pijn hoe snel ik mij weer kan redden etc. Dus zodra ik weer een update kan schrijven doe ik dat. Tot de volgende keer
. Maar zoals ik al eerder had geschreven wou ik het voor de kinderen niet verpesten om Alleen terug naar. Huis te stappen. We waren net op dev helft.