Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

lifaya schreef:hoeveel weeg je nu en wat is je lengte en wat is je streefgewicht?
Er is trouwens ook een leuk topic voor mensen die willen afvallen [HK] Less is more! gezond en verantwoord afvallen; deel 5
, maar ik ben 184 cm lang. Lengte weegt ook wat dus ik stel me geen doel van 50 kilo oid. Ook heb ik altijd gezegd dat ik zware botten heb, maar moet nu stoppen met de smoesjes en gewoon afvallen! Mijn streefgewicht is 70 kilo, maar 75 is ook goed. Bij 70 zou ik op een BMI van ongeveer 20 zitten. Dat topic heb ik al eens geprobeerd, maar het lukt me niet goed daar mee te praten.
loulou86 schreef:Zorg in ieder geval dat je geen snoepgoed en dergelijke in huis hebt, dat scheelt al een hoop. Ik ben zelf veel afgevallen via Weight Watchers, dat heeft bij mij super geholpen. Dit komt vooral omdat ze je niets verbieden, je mag gewoon alles eten wat je lekker vind. Ik heb het punten systeem gevolgd zonder het dure lidmaatschap, door via internet een los puntenboekje te bestellen. Vervolgens ben ik zelfstandig eraan begonnen, met support van m'n beste vriendin. Dit was ook zeker nodig om gemotiveerd te blijven en dus kan ik je dit zeker aanraden!

Jolliegirl schreef:Hil... schaam je niet..
Als je echt wilt afvallen, gooi het dan ook gewoon naar buiten.
Open en bloot, eerlijk... dan kunnen we je 'helpen'....
Je hoeft je NIET te schamen!
Veel lopen met de hond?
Dieetiste?
Hardlopen/snelwandelen/fietsen?

Jolliegirl schreef:Je moet je niet schamen joh!
Wie A zegt...........
Zeg ik altijd maar...
Misschien geeft het juist een motivatie als het bekend is. Dat je dan doorzet! Zodat je over n paar maanden een héél ander getalletje kunt delen met ons!
Hhilde schreef:Jolliegirl schreef:Je moet je niet schamen joh!
Wie A zegt...........
Zeg ik altijd maar...
Misschien geeft het juist een motivatie als het bekend is. Dat je dan doorzet! Zodat je over n paar maanden een héél ander getalletje kunt delen met ons!
Neeeee, ben veel te bang dat iemand uit RL het leest. Ik durf het al niet tegen m'n moeder te zeggen!
Sinds ik baantjes zwem, ben ik enorm veel afgevallen. Vooral mijn buik is een stuk strakker.
ik had een BMI van 29 als ik het goed heb.... veeeeel te hoog! (1.62 ofzo, woog op mijn zwaarst 76 kilo) en ben sinds ik ben begonnen met hardlopen en gezond eten 7 kilo afgevallen. Inmiddels alweer enige maanden gestopt met hardlopen en kan helaas niet beginnen vanwege een verrekte kruisband, baal daar erg van, en ben weer 1 kilo aangekomen, maar het begint allemaal met accepteren. Dus niet je er voor schamen maar er voor uitkomen
nobody is perfect

Ik begin morgen ook weer met alles. Ik let sowieso nu wel op wat ik eet maar ga vanaf morgen ook weer volgens schema werken (O,T,L,T,A,T)
dus word weer vroeg opstaan voor mij
Maar ik baal echt gewoon dat ik niet kan hardlopen
dat hielp echt! Ik ga vrijdag aan de fysio vragen hoelang het duurt voor ik weer kan hardlopen.

Hhilde schreef:Oooh, wat erg, ik schaam me dat ik me overal voor schaam.. Baantjes zwemmen durf ik niet, zijn altijd anderen bij en ik zie er niet uit in m'n badpak (bokkers met een privézwembad?).. Ik weet niet eens wat ik me helemaal moet voorstellen bij baantjes zwemmen, gewoon heen en weer zwemmen lijkt me niet.. De dieetiste ben ik al eerder geweest, toen ik nog wat jonger was. Durf niet naar haar terug omdat ik toen (voor mijn lengte/leeftijd toendertijd) al te zwaar was, ben nu nog 20 kilo zwaarder
Dilan1993 schreef:Maar daar zijn die diëtisten toch voor, om jou te helpen met afvallen, die kijken echt niet naar je van 'goh, zou ze zwaarder zijn dan eerst?'.
Daarbij helpt het mischien als je probeert te werken aan je zelfbeeld. Denk dat je nu een beetje in cirkels gaat. Je wil afvallen, maar omdat je je schaamt, durf je niet te gaan sporten (toch?), waardoor het afvallen niet gaat en je je daar misschien nog rotter om voelt.
Ik heb het trouwens zelf ook, dat ik niet in bikini durf, omdat ik me schaam. Wil er ook ooit nog eens overheen komen
) en heb ik echt de waarheid vertelt.. Dat ik bang was voor dat ze me gingen pesten en dat ik me schaam om iets te doen, terwijl leeftijdsgenootjes over het algemeen slank en lenig zijn.. Heb toen het hele jaar geen gym hoeven doen, maar een vervangende opdracht.. En inderdaad.. die cirkels..

)
Zo blijf je dingen bereiken en blijf je gemotiveerder.
phormicola schreef:Er zijn geen simpele trucjes om je gebrek aan motivatie te omzeilen. Daarvoor werkt alleen de oude vertrouwde schop onder de kont.
Je kunt niet verwachten om ineens super af te gaan vallen als je geen (ingrijpende) veranderingen toepast in de manier waarop je leeft.
In principe maakt het niet uit met welke methode je af gaat vallen. Alles staat of valt met je doorzettingsvermogen en een uiteindelijk veranderde levensstijl. Even diëten en daarna weer 3 chocopasta broodjes per dag eten is natuurlijk verspilde moeite
Dit doe je door wat positiever naar jezelf te gaan kijken. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou zeggen dat je na je 20ste toch wel zo'n beetje het pesten achter je zou kunnen laten (ik probeer dit heel voorzichtig te brengen, maar faal ongetwijfeld)
Ik ben zelf ook gepest met m'n gewicht en andere, veel ergere dingen. Maar op een gegeven moment moet je gewoon tegen jezelf zeggen dat het over is en dat het niets met jou te maken had. Vergeef ze in je hart en geef jezelf de ruimte om adem te halen. Jij mag er wezen als persoon
Daarna is het belangrijk om je doel te visualiseren. Hoe wil je eruit gaan zien? Wat voor kleding wil je dragen? Hoe ga je jezelf voelen als je dan in de spiegel kijkt?
Dan ga je jezelf kleine doelen stellen, zoals:
"Ik wil van m'n suikerverslaving af komen."
"Ik wil zonder te hijgen de trap op kunnen lopen."
"Ik wil die broek van vorig jaar weer passen."
"Ik wil elke dag 15 minuten extra vrijmaken om met mijn hond te gaan wandelen."
(ik zeg hier maar wat hoor, trouwens)
Hou elke dag je eind doel voor ogen (heel erg belangrijk), maar probeer kleine doelstellingen waar te makenZo blijf je dingen bereiken en blijf je gemotiveerder.
Dus elke keer dat jij die boterhammen met chocopasta wil pakken, kun je tegen jezelf zeggen: "Nee, ik wil niet dat suiker de baas over me speelt! Ik bepaal zelf wel wat ik eet!"
Anyway, klinkt een beetje zweverig misschien, maar het werkt wel. Helaas moet je het wel zelf echt willen, anders zal helemaal niets werken
Als algemene regel geldt trouwens: Hoe meer troep je eet, hoe meer troep je wil eten.
Je kunt in principe binnen 1 dag van je suikerverslaving af zijn en binnen twee weken van een junkfood verslaving.