Afvallen voor m'n verzorgpaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Afvallen voor m'n verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:31

Jup. Het zoveelste ik-wil-afvallen-topic. Alleen ik heb er nogal moeite mee en zoek dus even wat hulp van hier!

Sinds kort heb ik een fantastisch verzorgpaard, haar naam is Marguerite. De stal is helemaal leuk, de paarden zijn helemaal leuk, de eigenaresse is helemaal leuk en de andere verzorgsters zijn óók helemaal leuk. Nu wilde ik al langer afvallen, want ik vind mezelf echt te dik, maar nu heb ik dus echt een doel. Ik wil met Marguerite aan de slag zonder haar in de weg te zitten of te zwaar voor haar zijn. Ik wil het natuurlijk ook doen omdat ik dan zelf lekkerder in m'n vel zit, mezelf misschien wat beter kan accepteren, maar ik denk dat Marguerite een prima hoofdmotivatie is. Alleen, probleem, ik heb niet genoeg discipline. De eerste twee uur lukt het heel goed en daarna loop ik langs de keuken oid en denk ik 'mjam, lekker, een boterham met chocoladepasta' en maak er dan ook wel twee of drie. En zo de hele dag door, met verschillende etenswaren, de een nog slechter dan de ander. Als ik bijvoorbeeld iets pak denk ik altijd 'ach, morgen ga ik gewoon op dieet, één dagje maakt niet uit.' Achteraf heb ik altijd spijt en jullie raden het al, 'morgen' blijft gewoon verschuiven.

Nu ben ik op een punt gekomen, ik word er zat van. Ik voel me niet lekker in dit lijf en ik wil per sé afvallen. Eerst maar eens 5 kilo. HOE ga ik dit doen zónder dat ik lekkere trek krijg en vooral, hoe geef ik daar niet aan toe?

Willen jullie alsjeblieft je ervaringen delen, je ideeën?

Rennie89

Re: Afvallen voor m'n verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:33

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:34

Zoek hier goede begeleiding in :)
in de zin van dieetadviesering of een gewicht/voedingconsulente

Waar je al wel aan kan denken is water drinken in plaats van frisdranken
volkoren producten in plaats van niet volkoren,
Als je zin hebt in iets zouts zoals chips neem dan popcorn is al een stuk beter dan chips.
Genoeg fruit eten en dan zoet fruit kan je behoefte aan suiker evt stillen :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:36

lifaya schreef:
hoeveel weeg je nu en wat is je lengte en wat is je streefgewicht?
Er is trouwens ook een leuk topic voor mensen die willen afvallen [HK] Less is more! gezond en verantwoord afvallen; deel 5

M'n gewicht ga ik niet zeggen, schaam me er dood voor :o , maar ik ben 184 cm lang. Lengte weegt ook wat dus ik stel me geen doel van 50 kilo oid. Ook heb ik altijd gezegd dat ik zware botten heb, maar moet nu stoppen met de smoesjes en gewoon afvallen! Mijn streefgewicht is 70 kilo, maar 75 is ook goed. Bij 70 zou ik op een BMI van ongeveer 20 zitten. Dat topic heb ik al eens geprobeerd, maar het lukt me niet goed daar mee te praten.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:41

Hil... schaam je niet..
Als je echt wilt afvallen, gooi het dan ook gewoon naar buiten.
Open en bloot, eerlijk... dan kunnen we je 'helpen'....

Je hoeft je NIET te schamen!

Veel lopen met de hond?
Dieetiste?
Hardlopen/snelwandelen/fietsen?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:43

Mij lukt het ook niet goed om met dat topic mee te praten.

Ik denk wel dat je het jezelf makkelijker maakt door een doel te stellen, dus in dit geval voor je verzorgpaard. Ik merk bij mezelf dat ik dan ook gemotiveerder ben

Ben het wel eens met Jolliegirl, je hoeft je niet te schamen!
Helpen gaat makkelijker als we alles weten :o

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:44

Zorg in ieder geval dat je geen snoepgoed en dergelijke in huis hebt, dat scheelt al een hoop. Ik ben zelf veel afgevallen via Weight Watchers, dat heeft bij mij super geholpen. Dit komt vooral omdat ze je niets verbieden, je mag gewoon alles eten wat je lekker vind. Ik heb het punten systeem gevolgd zonder het dure lidmaatschap, door via internet een los puntenboekje te bestellen. Vervolgens ben ik zelfstandig eraan begonnen, met support van m'n beste vriendin. Dit was ook zeker nodig om gemotiveerd te blijven en dus kan ik je dit zeker aanraden!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:48

loulou86 schreef:
Zorg in ieder geval dat je geen snoepgoed en dergelijke in huis hebt, dat scheelt al een hoop. Ik ben zelf veel afgevallen via Weight Watchers, dat heeft bij mij super geholpen. Dit komt vooral omdat ze je niets verbieden, je mag gewoon alles eten wat je lekker vind. Ik heb het punten systeem gevolgd zonder het dure lidmaatschap, door via internet een los puntenboekje te bestellen. Vervolgens ben ik zelfstandig eraan begonnen, met support van m'n beste vriendin. Dit was ook zeker nodig om gemotiveerd te blijven en dus kan ik je dit zeker aanraden!

Heb ik ook gedaan en ben er 6 kilo mee afgevallen, alleen verloor weer motivatie.. Alleen dan wel het lidmaatschap, mijn moeder wilde me steunen. Kan helaas niet snoepgoed uit huis halen want op dit moment logeer ik bij iemand tot eind juli en thuis heb ik nog moeder, vader en broertje zitten. Ik heb geen beste vriendin en ook niet echt goede vriendinnen, dus die kunnen ook al niet supporten :')

Jolliegirl schreef:
Hil... schaam je niet..
Als je echt wilt afvallen, gooi het dan ook gewoon naar buiten.
Open en bloot, eerlijk... dan kunnen we je 'helpen'....

Je hoeft je NIET te schamen!

Veel lopen met de hond?
Dieetiste?
Hardlopen/snelwandelen/fietsen?

Nou, ik schaam me dus mooi wel :=

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:50

Je moet je niet schamen joh!
Wie A zegt...........

Zeg ik altijd maar... ;)
Misschien geeft het juist een motivatie als het bekend is. Dat je dan doorzet! Zodat je over n paar maanden een héél ander getalletje kunt delen met ons!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:51

Jolliegirl schreef:
Wie A zegt...........

Zeg ik altijd maar... ;)
Misschien geeft het juist een motivatie als het bekend is. Dat je dan doorzet! Zodat je over n paar maanden een héél ander getalletje kunt delen met ons!

Neeeee, ben veel te bang dat iemand uit RL het leest. Ik durf het al niet tegen m'n moeder te zeggen!

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:53

goed dat je gewicht wil verliezen en ook dat je hulp zoekt met hoe en wat!

ik ben niet te zwaar zeker niet maar ik zat niet lekker in m'n vel en daardoor ben ik mijn eetpatroon en wat ik eet eens op een rijtje gaan zetten!

ik at vooral onregelmatig en te vet en te zoet!

door met 3 collega's tegelijk (zodat je niet elkaar in de verleiding kunt brengen) over te gaan op een gezonder eet patroon ben ik beter in m'n vel gaan zitten minder last van m'n opgeblazen buik en op de koop toe ben ik 7 kilo kwijt in 10 weken!

smorgens yogurt met muslie,
tussen de middag 2/3 boterhammetjes met bv kaas,
bij de thee ontbijt koek,
savonds gewoon warm eten
savonds yogurt

tussen de maaltijden en tussendoortjes in drinken we water en eten we fruit ed!
verder ben ik van1 a2 keer per week paardrijden naar 3 keer gegaan probeer ik zoveel mogelijk op de fiets te doen en heb ik geen snacks in huis!

heel veel succes met je doel!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:58

Hhilde schreef:
Jolliegirl schreef:
Wie A zegt...........

Zeg ik altijd maar... ;)

Neeeee, ben veel te bang dat iemand uit RL het leest. Ik durf het al niet tegen m'n moeder te zeggen!

meid,het is helemaal niet belangerijk wat je nu weegt.....
het is veel belangerijker om te weten dat je gewicht kwijt wilt.

mijn advies is,ga NIET op dieet.
dat werkt vaak averechts.
eet je normale maaltijden maar eet je niet propvol,stop als je net dat honger gevoel kwijt bent. [maag krimpt dus dat komt steeds sneller]
let goed op tussendoortjes,pak desnoods een wortel tussendoor.
dat vult wel maar je moet er kilos rauw van eten wil je er van aankomen. [komkommer.selderij enz]
water i.p.v. fris scheelt heel erg veel. [ga je kilos op afvallen]

het belangerijkste is dat je je eetpatroon aanpast op een manier die je de rest van je leven vol kunt houden.
een dieet hou je niet levenslang vol,nooit!
en daardoor is 10 kg afvallen 15 kilo aankomen.
succes.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:00

Maar Mariska, dat eetpatroon kan je ook zien als een dieet...
Als ik moet doen wat jij zegt, is het voor mij op dieet...

geen fris.. meer groente ipv tussendoor....

Op die manier bedoelde ik het dus.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:02

Ik heb eerder geprobeerd mijn eetpatroon iets aan te passen en zo af te vallen, maar dit werkte (ook) niet voor mij. :n Sinds ik baantjes zwem, ben ik enorm veel afgevallen. Vooral mijn buik is een stuk strakker.

En ik eet nog steeds reteveel, en vooral chocola en chips. :9
Laatst bijgewerkt door tante_trien op 19-07-11 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:02

Afvallen is accepteren :) ik had een BMI van 29 als ik het goed heb.... veeeeel te hoog! (1.62 ofzo, woog op mijn zwaarst 76 kilo) en ben sinds ik ben begonnen met hardlopen en gezond eten 7 kilo afgevallen. Inmiddels alweer enige maanden gestopt met hardlopen en kan helaas niet beginnen vanwege een verrekte kruisband, baal daar erg van, en ben weer 1 kilo aangekomen, maar het begint allemaal met accepteren. Dus niet je er voor schamen maar er voor uitkomen :) nobody is perfect

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:04

nee,het is geen dieet.
het is een eetpatroon ontwikkelen die vol te houden is.
geen fris betekend niet nooit geen fris meer maar minder.

ik denk dat een dieetiste [?] [lekker woord] je goed op weg kan helpen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:07

Oooh, wat erg, ik schaam me dat ik me overal voor schaam.. Baantjes zwemmen durf ik niet, zijn altijd anderen bij en ik zie er niet uit in m'n badpak (bokkers met een privézwembad?).. Ik weet niet eens wat ik me helemaal moet voorstellen bij baantjes zwemmen, gewoon heen en weer zwemmen lijkt me niet.. De dieetiste ben ik al eerder geweest, toen ik nog wat jonger was. Durf niet naar haar terug omdat ik toen (voor mijn lengte/leeftijd toendertijd) al te zwaar was, ben nu nog 20 kilo zwaarder :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:08

Gezond eten, icm bewegen. Doe je het 1 óf het ander zal het niet werken.
Hoe je beweegt maakt niet zo heel veel uit. Je hoeft niet meteen te gaan hardlopen. Maar een paar keer per week een uur wandelen of fietsen helpt al.
Neem Marguerite mee op wandeling, is nog gezellig ook :D

Wat mij heeft geholpen is regelmatig eten. Ik ontbeet met yoghurt en cruesli, rond 10 uur een appel, lunch met 4 donkerbruine boterhammen en hartig beleg (Philadelphia, smeerkaas, mager vlees), rond 3 uur weer fruit of een plak ontbijtkoek, 's avonds veel groente + mager vlees + een beetje aardappels of rijst, rond 8 uur fruit of een plak ontbijtkoek. En drinken: water of thee en af en toe een lightfrisdrankje.
1x per week mag je zondigen, bijvoorbeeld een beetje chips in het weekend of een patatje als avondeten.
Daarbij 5x per week bewegen.
Je valt er niet heel snel mee af, maar wel op een juiste manier en die kilo's zitten er ook niet zo meer aan.
Via http://www.voedingscentrum.nl (geloof ik) kun je een lijst vinden met de voedingsstoffen die je nodig hebt en wat je minimaal moet eten om dat binnen te krijgen.

Ik ben op deze manier in een jaar tijd bijna 30 kilo afgevallen. Dat is iets meer dan 2 kilo per maand. Langzaam dus. Maar ze blijven er wel af :D
Terwijl je best veel eet en niet van je graatje valt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:11

Regelmatig eten is inderdaad heel belangrijk Amanda :j Ik begin morgen ook weer met alles. Ik let sowieso nu wel op wat ik eet maar ga vanaf morgen ook weer volgens schema werken (O,T,L,T,A,T) :P dus word weer vroeg opstaan voor mij :') Maar ik baal echt gewoon dat ik niet kan hardlopen :oo dat hielp echt! Ik ga vrijdag aan de fysio vragen hoelang het duurt voor ik weer kan hardlopen.

Dus TS, probeer structuur op te bouwen. Eet bewust en beweeg ook meer :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:13

Hardlopen kan ik niet, dus ik zocht het bewegen in andere dingen.
Wandelen met mij haf was best gezellig en hij vond het nog leuk ook :D
Voorheen kon ik nog skaten, maar dat gaat inmiddels ook niet meer. Maar wandelen doe ik naast rijden nog steeds regelmatig.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:14

dat wat amanda zegt is wat ik bedoel,alleen veeeeeeeeeeeeeeeel beter uitgelegt. :D

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:15

Hhilde schreef:
Oooh, wat erg, ik schaam me dat ik me overal voor schaam.. Baantjes zwemmen durf ik niet, zijn altijd anderen bij en ik zie er niet uit in m'n badpak (bokkers met een privézwembad?).. Ik weet niet eens wat ik me helemaal moet voorstellen bij baantjes zwemmen, gewoon heen en weer zwemmen lijkt me niet.. De dieetiste ben ik al eerder geweest, toen ik nog wat jonger was. Durf niet naar haar terug omdat ik toen (voor mijn lengte/leeftijd toendertijd) al te zwaar was, ben nu nog 20 kilo zwaarder :')

Maar daar zijn die diëtisten toch voor, om jou te helpen met afvallen, die kijken echt niet naar je van 'goh, zou ze zwaarder zijn dan eerst?'.

Daarbij helpt het mischien als je probeert te werken aan je zelfbeeld. Denk dat je nu een beetje in cirkels gaat. Je wil afvallen, maar omdat je je schaamt, durf je niet te gaan sporten (toch?), waardoor het afvallen niet gaat en je je daar misschien nog rotter om voelt.

Ik heb het trouwens zelf ook, dat ik niet in bikini durf, omdat ik me schaam. Wil er ook ooit nog eens overheen komen :o

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:19

Haha, dank voor de hulp iedereen! Ik ben ook de trotse eigenaresse van een hond, dus die zou ik vaker mee kunnen nemen inderdaad!

Dilan1993 schreef:
Maar daar zijn die diëtisten toch voor, om jou te helpen met afvallen, die kijken echt niet naar je van 'goh, zou ze zwaarder zijn dan eerst?'.

Daarbij helpt het mischien als je probeert te werken aan je zelfbeeld. Denk dat je nu een beetje in cirkels gaat. Je wil afvallen, maar omdat je je schaamt, durf je niet te gaan sporten (toch?), waardoor het afvallen niet gaat en je je daar misschien nog rotter om voelt.

Ik heb het trouwens zelf ook, dat ik niet in bikini durf, omdat ik me schaam. Wil er ook ooit nog eens overheen komen :o

Ben vroeger altijd gepest en maak het voor mezelf ook veel moeilijker dan het is, dus ik schaam me inderdaad om te sporten. Het is zelfs zo erg dat ik afgelopen jaar op school in het begin spijbelde met gym. Toen heb ik op een dag een hele boze afdelingsleider bij me gehad en heb er over gelogen (héél stom van me!). Later kwam hij natuurlijk achter de leugen (hij had er twee dagen voor nodig :')) en heb ik echt de waarheid vertelt.. Dat ik bang was voor dat ze me gingen pesten en dat ik me schaam om iets te doen, terwijl leeftijdsgenootjes over het algemeen slank en lenig zijn.. Heb toen het hele jaar geen gym hoeven doen, maar een vervangende opdracht.. En inderdaad.. die cirkels..

En toch ben ik heel bang dat die dieetiste het niet ZEGT, maar dénkt, dat ik een nog groter zwijn ben dan ik al was. En daarom vind ik dat soort drempels echt heel eng..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 22:06

Er zijn geen simpele trucjes om je gebrek aan motivatie te omzeilen. Daarvoor werkt alleen de oude vertrouwde schop onder de kont. ;)
Je kunt niet verwachten om ineens super af te gaan vallen als je geen (ingrijpende) veranderingen toepast in de manier waarop je leeft.

In principe maakt het niet uit met welke methode je af gaat vallen. Alles staat of valt met je doorzettingsvermogen en een uiteindelijk veranderde levensstijl. Even diëten en daarna weer 3 chocopasta broodjes per dag eten is natuurlijk verspilde moeite ;)

Dit doe je door wat positiever naar jezelf te gaan kijken. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou zeggen dat je na je 20ste toch wel zo'n beetje het pesten achter je zou kunnen laten (ik probeer dit heel voorzichtig te brengen, maar faal ongetwijfeld :') )
Ik ben zelf ook gepest met m'n gewicht en andere, veel ergere dingen. Maar op een gegeven moment moet je gewoon tegen jezelf zeggen dat het over is en dat het niets met jou te maken had. Vergeef ze in je hart en geef jezelf de ruimte om adem te halen. Jij mag er wezen als persoon :)

Daarna is het belangrijk om je doel te visualiseren. Hoe wil je eruit gaan zien? Wat voor kleding wil je dragen? Hoe ga je jezelf voelen als je dan in de spiegel kijkt?
Dan ga je jezelf kleine doelen stellen, zoals:
"Ik wil van m'n suikerverslaving af komen."
"Ik wil zonder te hijgen de trap op kunnen lopen."
"Ik wil die broek van vorig jaar weer passen."
"Ik wil elke dag 15 minuten extra vrijmaken om met mijn hond te gaan wandelen."
(ik zeg hier maar wat hoor, trouwens)
Hou elke dag je eind doel voor ogen (heel erg belangrijk), maar probeer kleine doelstellingen waar te maken :) Zo blijf je dingen bereiken en blijf je gemotiveerder.
Dus elke keer dat jij die boterhammen met chocopasta wil pakken, kun je tegen jezelf zeggen: "Nee, ik wil niet dat suiker de baas over me speelt! Ik bepaal zelf wel wat ik eet!"

Anyway, klinkt een beetje zweverig misschien, maar het werkt wel. Helaas moet je het wel zelf echt willen, anders zal helemaal niets werken ;)

Als algemene regel geldt trouwens: Hoe meer troep je eet, hoe meer troep je wil eten.
Je kunt in principe binnen 1 dag van je suikerverslaving af zijn en binnen twee weken van een junkfood verslaving.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 22:12

phormicola schreef:
Er zijn geen simpele trucjes om je gebrek aan motivatie te omzeilen. Daarvoor werkt alleen de oude vertrouwde schop onder de kont. ;)
Je kunt niet verwachten om ineens super af te gaan vallen als je geen (ingrijpende) veranderingen toepast in de manier waarop je leeft.

In principe maakt het niet uit met welke methode je af gaat vallen. Alles staat of valt met je doorzettingsvermogen en een uiteindelijk veranderde levensstijl. Even diëten en daarna weer 3 chocopasta broodjes per dag eten is natuurlijk verspilde moeite ;)

Dit doe je door wat positiever naar jezelf te gaan kijken. Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik zou zeggen dat je na je 20ste toch wel zo'n beetje het pesten achter je zou kunnen laten (ik probeer dit heel voorzichtig te brengen, maar faal ongetwijfeld :') )
Ik ben zelf ook gepest met m'n gewicht en andere, veel ergere dingen. Maar op een gegeven moment moet je gewoon tegen jezelf zeggen dat het over is en dat het niets met jou te maken had. Vergeef ze in je hart en geef jezelf de ruimte om adem te halen. Jij mag er wezen als persoon :)

Daarna is het belangrijk om je doel te visualiseren. Hoe wil je eruit gaan zien? Wat voor kleding wil je dragen? Hoe ga je jezelf voelen als je dan in de spiegel kijkt?
Dan ga je jezelf kleine doelen stellen, zoals:
"Ik wil van m'n suikerverslaving af komen."
"Ik wil zonder te hijgen de trap op kunnen lopen."
"Ik wil die broek van vorig jaar weer passen."
"Ik wil elke dag 15 minuten extra vrijmaken om met mijn hond te gaan wandelen."
(ik zeg hier maar wat hoor, trouwens)
Hou elke dag je eind doel voor ogen (heel erg belangrijk), maar probeer kleine doelstellingen waar te maken :) Zo blijf je dingen bereiken en blijf je gemotiveerder.
Dus elke keer dat jij die boterhammen met chocopasta wil pakken, kun je tegen jezelf zeggen: "Nee, ik wil niet dat suiker de baas over me speelt! Ik bepaal zelf wel wat ik eet!"

Anyway, klinkt een beetje zweverig misschien, maar het werkt wel. Helaas moet je het wel zelf echt willen, anders zal helemaal niets werken ;)

Als algemene regel geldt trouwens: Hoe meer troep je eet, hoe meer troep je wil eten.
Je kunt in principe binnen 1 dag van je suikerverslaving af zijn en binnen twee weken van een junkfood verslaving.

Wordt volgende week 17, nog een jonkie dus, ben tot 2 maand geleden gepest, dus er nog wel mee bezig. Niet alleen om m'n gewicht trouwens. Vind het eigenlijk best moeilijk zinnig te antwoorden op je post, behalve dat het gewoon klopt, je hebt gelijk. Ik moet bij elk chocopastabroodje zeggen dat ik dat niet wil. Qua kleding (da's een meer tastbaar iets dan hoe ik er uit wil zien, dus voor mij wat makkelijker te bekijken) wil ik gewoon weer kunnen kopen in reguliere winkels, een maatje L of zo. Niet meer maat *cijfers* in de grote maten winkel.. Dankjewel voor je post!