Ik heb zolang al ik mij kan herinneren regelmatig nachtmerries (en dan ook flinke). Dit was vrij normaal voor mij en vond ik ook niet erg, aangezien er genoeg nachten over waren waarin ik ze niet had. Sinds een jaar eigenlijk heb ik non-stop die nachtmerries. De nachtmerries variëren qua onderwerp van alledaagse dingen tot de meest onverklaarbare/absurde dromen. Nou word ik hierdoor elke ochtend kapot en helemaal van de wereld wakker. Dit heeft enorme invloed op mijn functioneren gedurende de dag, maar ook staat het mijn herstel in de weg van de dingen die ik afgelopen 2 jaar heb meegemaakt. Mijn vraag is dus of iemand van jullie dit herkent en/of er mensen zijn die tips hebben om dit aan te pakken.
Kan het zijn dat die dingen die je hebt meegemaakt de oorzaak zijn van je nachtmerries? Misschien kun je naar een psycholoog toe gaan?
Dav
Geplaatst: 17-07-11 21:26
Ik herken het wel,kan soms ook heel goed herinneren waar het over ging. Soms is het ''even'' rustig en dan kan het zomaar weer beginnen,bij mij is ergste als ik spanning ergens voor heb of dingen niet volledig onder controle heb (bv een feest die je hebt mogen regelen maar waar je wel rekening moet houden met hoe anderen zich (mis)dragen)
Tips.... hoofd leeg maken,gedachteloos op bed gaan(proberen)
daNiielle_
Geplaatst: 17-07-11 21:27
Ja hier hetzelfde.
Zorgen voor frisse lucht in je kamer, en rust voordat je gaat slapen. Ik heb een tijdje bach rescue druppels genomen, want ik begon altijd als een gek overal over na te denken, en daardoor sliep ik ook onrustig.
ik herken het wel, bij mij was de oorzaak een diepliggend trauma waarvan ik het bestaan niet eens wist, maar ik had meestal wel een bepaald thema dat terug kwam in verschillende vormen
Dav
Geplaatst: 17-07-11 21:29
Dromenvanger werd bij mij erger van,dat ding heb ik heeeel gauw m'n slaapkamer uit gebannen. Heb nu wel een aura-ding er hangen,die vind ik wel prettiger.
Orchidee21
bsinds ik met werk in de dagdiensten zit, droom ik s'nachts ook over zeer vreemde gekke en rare dingen. Bij komt het dus door verandering in mijn leefpatroon en minder actie overdag waardoor ik s'nachts ga dromen. Misschien is er bij jou ook iets veranderd wat je s'nachts gaat verwerken.. En er zijn inderdaad dromen-psygologen die je ermee kunnen helpen. Succes
Anoniem
Ik denk dat een bach remedie jou goed zou kunnen helpen Kijk even op de website: http://www.bachrescue.nl/
Veel succes ermee!
gipsyboy
Geplaatst: 17-07-11 21:30
ik heb er ook last van. ik heb de laatste tijd ook heel erg veel mee gemaakt. en ik droom ook heel veel. vooral als het wat warmer is in de slaapkamer droom ik vaak.
frisse lucht op de kamer is goed, laat het raams nachts op een kier.
een dromenvanger helpt trouwens niet! ik heb een vrui grote hangen boven me bed, maar nee helpt niet
daNiielle_
Geplaatst: 17-07-11 21:31
Snoompje schreef:
Ik denk dat een bach remedie jou goed zou kunnen helpen Kijk even op de website: http://www.bachrescue.nl/
Veel succes ermee!
Ja dat had ik dus ook. Dat werkte bij mij wel! Had het eigenlijk voor mn paard.
wow wat een reacties! Bach druppels heb ik al geprobeerd, evenals bional, beiden werken helaas niet. Dromenvanger nooit gehad, maar geloof ik eigenlijk niet zo in. Slaap wel overigens met klamboe voor een veilig/omsloten gevoel.
@shannonjuul: ja ik ben bij een psych en ik heb veel meegemaakt, maar ik kan dus ook zo een nachtmerrie hebben over speelgoed van mij oppaskindjes (om maar voorbeeld te geven). Dat vind ik erg raar dus
@trustHim: ja ik had dus eerst telkens een thema, maar nu totaal niet meer. Is geen pijl meer op te trekken.
Misschien dat Rock Rose ook kan helpen, maar daarvoor moet je zelf even kijken welke remedie het best bij jou past. Op de pagina van deze link vind je in ieder geval aan aantal remedies die zouden kunnen passen.
Dit heb ik ook gehad, maar dat kwam door een traumatische ervaring. Ik heb toen een tijdje Topamax gekregen en dat hielp erg goed! Maar uiteindelijk moest ik natuurlijk met het onderliggende probleem aan de gang en inmiddels heb ik er helemaal geen last meer van. Ik slik er ook niets meer tegen.
Ik denk dat jou lichaam en geest aan het schreeuwen is dat je er wat mee moet gaan doen. Of te wel, praat je er wel over? ben je de problemen aan het verwerken? want na mijn idee ben je het misschien aan het opkroppen en kan het geen uitweg vinden.
EngeltjeS
Geplaatst: 18-07-11 17:09
Slik je misschien medicijnen?
Misschien helpt een radio ook wel, als je die s'nachts aanlaat, met rustgevende muziek? En waar heb je je telefoon liggen? Het schijnt, als ie onder je kussen ligt, dat het iets met je hersenen doet.
@ snoompje: thnx voor je advies. Moet even kijken wat ik mag nemen in combi met medicatie die ik nu slik. @cayenne: blij dat jij er nu vanaf bent! Wat is topomax voor iets als ik vragen mag? @monster_tos: neem aan dat dit vergelijkbaar is met bional, dat werkte dus niet @susannex: ik loop bij een psych en die is er van op de hoogte. Die weet niet echt wat ze er mee aan moet. @Benfan: Ik ben wel dingen aan het verwerken. Hier praat ik zowel met mijn psych als met een paar hele goede vrienden over. Krop momenteel weinig op dus. Het rare is dat ik dus niet droom over die dingen maar zoals ik al eerder aangaf bijv. een nachtmerrie over het speelgoed van mijn oppaskindjes. @EngeltjeS: ik slik medicatie ja, lexapro. Dat is tegen angst. zit op 10 mg. Radio raak ik overprikkeld van `s nachts, dus geen goed idee. Ik luister wel vaak rustgevende muziek voor het slapen gaan. Mijn telefoon ligt op mijn nachtkastje. @Siggislief: hmm misschien moet ik het toch eens gaan proberen. Thnx
ik heb ook vaak van die nachtmerries, soms heel realistisch, soms helemaal niet realistisch. Heb zelf geen trauma meegemaakt waar het door kan komen geloof ik.
sommige medicijnen kan je ook heftiger door dromen, evenals te warm liggen. Ik droom ook de meest idiote dingen hoor, kan me o.a. een droom herinneren dat het huis in brand stond en dat de vlammen armpjes en beentjes en gezichtjes hadden en door de kamer dansten, of geweldadiger dat ik dood geschoten word in een oorlog
ok thnx soompje @trustHim: er staat wel in de bijwerkingen van mijn medicatie dat je er absurde dromen/nachtmerries van kunt krijgen. Naar wat ik mij herinner heb ik dit ook (in deze extreme vorm sinds ik dat slik). Ga misschien toch even met HA overleggen