Altijd honger!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siegridd

Altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:39

Net zoals iedere avond heb ik het avondeten op en heb deze keer redelijk veel opgeschept en ik heb gewoon alweer zin in een lekker softijsje van de snackbar. Vanavond na een uurtje heb ik alweer zin in snoepjes.
Zo gaat de hele dag door. Behalve als ik aan het werk ben want dan heb ik geen tijd om te kunnen snoepen enzo.
Mijn vriend zegt altijd: Waar laat je dat?

Ik begin het nu me ook wel een keer af te vragen, waar ik dat idd laat want ik kom niet veel aan en dergelijke?

Wie weet hier meer over of heeft het zelf ook?

herbielover

Re: Altijd honger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:41

ik heb dat zelf ook..Vreeselijk!!!
als ik mijn avond eten op heb dan wil ik na een half uur al een zak chips opentrekken
of iets anders lekkers...

dus ik lees dit even mee

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:41

Ik heb hetzelfde maar kom juist WEL aan :(
Ik baal er enorm van maar dwing mezelf gewoon om echt niet veel te eten, maar wel met regelmaat zodat het kacheltje blijft branden.

En als ik soms toch honger heb ga ik gewoon veel drinken, dan gaat het gevoel wel een beetje weg ;)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:42

Ik heb ook weleens zulke periode's. Dan heb ik niet zozeer honger maar gewoon zin om ergens aan te knabbelen.. :')

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:43

Lintworm :')
Nee sorry.. Je moet begrijpen dat vet ook bij de bloedvaten kan komen en dergelijk, in wezen ben je dan net zo ongezond als iemand met overgewicht alleen toont het bij jou niet.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:44

Ik herken het ontzettend en ik had vooral zin in zoetigheid. Ook vlak na het eten.
Ondertussen ben ik echt aan het 'afkicken'. Door zo regelmatig mogelijk op vaste tijden te eten en niet tussendoor steeds te snaaien. En door minder zoetigheid te eten, of dat nou echte suiker is of light. Ons lichaam is dol op zoet. Dat is nou eenmaal evolutionair bepaald en de smaak van zoet doet ons dan ook goed :Y) Probleem is dat het zo lastig is om te stoppen once you started.
Dus het wordt toch een beetje afkicken.

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:44

Ik heb daar ook hele erge last van, dan heb ik gegeten en na een half uur/uur heb ik alweer echt honger dan gaat er weer een zak chips open of wat anders vooral lekkere dingen :P

als ik dat niet eet dan wordt ik smorgens echt vroeg wakker met echt super erge honger en krijg ik gewoon zo;n steek in mijn maag :P

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:46

Ja ik wil ook altijd met een vol gevoel naar bed, anders slaapt het zo beroerd :P

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:48

Ja precies! heb meestal ook altijd een zak drop fruit duo's lang m'n bed staan voorals ik zo'n steek krijg dan eet ik er 1 en is het weg :D misschien zijn het wel afkickverschijnselen? :+

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:50

Werkelijk? want dan is er bij mij wat gruwelijk mis ik heb namelijk altijd zin in hartige dingen hou helemaal niet van zoet. Stond laatst op de weegschaal en schrok er wel een beetje van dus moet wat minder snoepen, gezond eten doen we hier gelukkig al. Eet nu gewoon fruit rond een uur of 8 als ik trek krijg of neem een stuk ontbijtkoek omdat ik nou eenmaal dan gewoon honger heb en dat werkt goed. Maar mezelf aan de fruit houden gaat wel een probleem worden, ik hou niet van dat zoete, heb veel liever wat anders.

Eefske schreef:
Ons lichaam is dol op zoet. Dat is nou eenmaal evolutionair bepaald en de smaak van zoet doet ons dan ook goed

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 17:51

Fruit en sla vult gewoon niet vind ik :P

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:51

Uh heb je gewoon zin in zoetigheid of heb je hongér? Dat is nogal een verschil namelijk := Ik ken beide hoor daar niet van :D Maar dankzij verschillende medicijnen heb ik tegenwoordig ook vaak echt honger, dan kan ik een half uur na het avondeten dus al rustig weer een paar boterhammen eten omdat ik zo'n hongergevoel heb. Altijd zin in zoetigheid vooral na het gewone eten heb ik altijd al gehad. Helaas komt het er sinds mijn 20e wel aan en hard ook :=

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:54

Ah ik herken het ook heel erg..
Ik ga meer uit verveeling eten, gewoon wat lekkers. Of als ik naar tv ijk
En ze eten daar wat krijg ik ook zin in wat :p
Maar gelukkig wordt ik er ook niet dik van :p

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 17:58

Ik heb ook altijd honger. Ik eet ook echt (als ik werk dan, heb nu zomervakantie) om de 2 uur wel iets, anders ga ik echt van mijn stokkie. Ga ook echt nooit met honger naar bed, dan voel ik me echt beroerd.
Overigens eet ik ook altijd wel gezond, ook tussendoortjes. Zal hooguit 's avonds chips pakken.

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:05

Ik heb echt altijd trek, vooraal als ik alleen thuis dan plunder ik de hele (koel)kast. Op me werk heb ik het wel minder, maar ik werk in de horeca waar ze zelf taarten bakken en ja ik krijg elke keer weer een lekker groot stuk taart. Natuurlijk wel altijd lekker _/-\o_

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:09

Heeel herkenbaar. Tot m'n 17e kwam ik ook niet er van aan, en m'n ouders zeiden regelmatig dat ik anders echt moddervet zou zijn. :+ Maar dat ik wel dichtslipte op deze manier (hart en vaatziekten komen veel in m'n fam voor). Nu kom ik er er wel van aan dus dat komt goed uit, dan eet ik gezonder. :+ Niet minder overigens, ik eet nog steeds megaveel. Maar ik probeer het te vervangen door gezonde dingen; fruit, (gemengde) noten, ontbijtkoek etc.. Normaal vrat ik zo 2 Magnums op een dag, 2 roze koeken ( <3 ) tussendoor snaaide ik her en der nog chips (extra aanstampen in een grote soepkom :+ ) koekjes en chocola mee en 's avonds in bed nog een schaaltje pinda's, een soepkom boordevol ijs, plakjes kaas en wat fruit voor de vitamines (moest van m'n moeder.. :') ). Wat een combi's overigens. := Dat hongergevoel 's ochtends klinkt zeeeer herkenbaar overigens. :P

Ik ben nu zo goed als veganist, dat scheelt ook enorm, kan je heel veel niet eten. :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 18:22

hier zijn echt al 100.000 topics over

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 20:10

Misschien gaat je energie er gewoon snel door, dat je daarom zo vaak moet eten? Ik eet zelf altijd de hele dag door op stressvolle dagen ;) In plaats van snoep moet je iets zoeken wat langer een gevuld gevoel geeft, van suiker krijg je heel snel weer trek. (toch?)

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:44

Ik heb hetzelfde probleem. Vooral na het avondeten kan ik best een uur later alweer honger hebben. En dan heb ik het niet over lekkere trek maar gewoon echt honger. Ik geef er dan niet aan toe maar regelmatig wordt het dan zo erg dat ik om half 5 's ochtends gewoon wakker word van de honger. En als ik gewoon op de normale tijd wakker wordt moet ik vaak ook echt snel ontbijten omdat ik dan gewoon pijn in mijn maag heb en misselijk ben van de honger. Ik eet gewoon 3 keer per dag en tussendoor neem ik fruit.

Alleen in het weekend heb ik er minder last van, dan kan ik gerust om 11 uur pas ontbijten en daarna pas weer bij het avondeten wat eten. Heel vreemd.

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 09:56

Ja idd, dat heb ik ook. Weekends is het minder erg. misschien omdat je dan bezig met andere dingen bent ofzo?

Just_Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:03

pfff ik herken t!
Helemaal nu t vakantie is en me dus meer verveel en minder beweeg .. ;( merk ik wel dat ik een heel klein beetje wat meer een buikje krijg.
En nu kan ik dat makkelijk hebben, maar als t zo doorgaat niet xd
En ik wíl er wel vanaf blijven xd maar dat houd ik meestal niet zolang vol.

Ik probeer de laatste tijd wel ipv snoep/chocola en dat soort dingen, om fruit te eten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:05

_Daniella schreef:
Ik heb hetzelfde maar kom juist WEL aan :(
Ik baal er enorm van maar dwing mezelf gewoon om echt niet veel te eten, maar wel met regelmaat zodat het kacheltje blijft branden.

En als ik soms toch honger heb ga ik gewoon veel drinken, dan gaat het gevoel wel een beetje weg ;)

idd, hier the same. Verschrikkelijk. Het liefst eet ik de hele dag door.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:12

Lijkt erg op hypoglykemie....en idd er zijn al zoooooooveel topics over geweest. Tip, gebruik de zoekmachine ;)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:15

Weet niet of het al genoemd is
snelle stofwisseling misschien?

Ik had het ook heel erg de hele dag door eten
Ik ben met een koolhydraat arm dieet begonnen en het werkt echt
Ik heb nog wel eens dat ik denk mmm lekker (vaak verweer ik me er tegen maar soms kan ik het niet laten)
Is nog niet eens zo heel erg
Lekker kaasjes eten enzoo (ja ook niet teveel natuurlijk, maar ik eet vaak ipv chips kaasjes, komkommertjes enz :) )

Siegridd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 10:19

Maar een snelle stofwisseling zou dat niet betekenen dat je meer dan 1 keer per dag moet poepen?
Want dat heb ik dus niet