Altijd maar hoofdpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Altijd maar hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:53

Ik weet dat er een algemeen topic rondom hoofdpijn staat, maar ik hoop dat ik hier meer en duidelijkere antwoorden krijg.

Ik had voor het eerst hoofdpijn toen ik in de 1e zat, lang geleden dus, aangezien ik nu 20 ben.
Dit was niet zomaar hoofdpijn, maar echt migraine, dat zich uitte met: niet kunnen praten, braken, hoge koorts en geen licht kunnen verdragen. Hier is heel vaak de dokter geweest en dit was gewoon door alle stress die ik toen had. Hier ga ik verder niet op in.

Na ongeveer 2 jaar is dit over gegaan, maar nog steeds altijd hoofdpijn gehad, de ene x weken minder, daarna weer heel vaak. In andere woorden tis nooit weggeweest.
Nu ben ik dus 20 jaar en heb er nog steeds heel veel last van.
Ik werk fulltime en werk soms 45 uur pw. Op de dagen dat ik vrij ben, kan ik er vergif op innemen dat ik hoofdpijn krijg. Hier ben ik natuurlijk al vaak zat naar de dokter voor gegaan. Hier heb ik 1 of ander paardenmiddel voor gekregen (Tramadol). Hoofdpijn gaat weg ja, maar ik word hier heel erg high van en mag niet rijden. Kan er dus alsnog niet normaal mee functioneren. Dus dit neem ik alleen in bij hoge nood. Daarna nog een keer naar de dokter gegaan en die kon dr niet uitkomen waar het aan lag en gooide het maar in de bak van 'spanningshoofdpijn'. Hier kom ik dus geen reeeeeet mee verder :(.

Sinds dinsdagavond na m'n werk heb ik al erge hoofdpijn, vroeg naar gegaan (voor mijn doen). Woensdag word ik weer wakker met hoofdpijn, dit heeft zich heel de dag aangehouden. Ook heb ik een paar uur tussendoor geslapen, maar tevergeefs. Vandaag ook vrij en ik voel de hoofdpijn alweer opkomen.

Je kan je voorstellen dat ik er sch**t ziek van word :7. Waar komt die hoofdpijn vandaan? Ik heb het zelfde ritme als altijd, ga altijd om dezelfde tijd naar bed, eet hetzelfde, drink hetzelfde, werk is het zelfde..

Ik hoop dat iemand me hier echt mee kan helpen of het bekend voor komt. Want weer naar de dokter gaan, vind ik niet echt een optie.

Optiwolk

Re: Altijd maar hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:55

Al eens naar de oogarts geweest?

Ik kreeg/ krijg hoofdpijn omdat mijn zicht met een kwartje (!) achteruit is gegaan...
Ik zie volgens de dokter z'n lettertjes op de lichtbak perfect, maar 't is dus blijkbaar niet zo.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:56

Ik heb nu ook al een tijd migraine zo'n 6 jaar en het is zwaar irritant heb het namelijk best vaak Sommige mensen groeien over migraine heen.
Ik had net zoals jou ook vaak hoofdpijn ben toen naar de dokter en voor gegaan maar dat hielp niks ze zij dat ik meer water moest drinken.
Als ik jou was zou ik toch naar de Dokter er voor gaan

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:58

chiropractor kan helpen,op je voeding letten...niet teveel suikers en koolhydraten.
Heb je weleens bijgehouden wanneer je migraine krijgt?
Heeft het met je cyclus te maken?
Relpax werkt goed,het probleem is alleen dat je eerst ziek moet zijn...ik heb niet altijd de tijd om te wachten tot ik doodziek ben :D

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:59

Je bloeddruk is gewoon goed? Ogen goed? in ieder geval veel sterkte ermee hoofdpijn is zo vervelend.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:03

Zo bedankt voor alle snelle reacties. Ik ben nog nooit naar een oogarts geweest, dit omdat ik eigenlijk (zonodig) niet aan een bril wil geloven :P. Maar zeker een idee om eens te doen. Dan is dat uitgesloten. Relpax ken ik niet, kan je me hier wat meer over vertellen?
Ik heb nog nooit bijgehouden wanneer ik echt hoofdpijn krijg. Of ja mag je het nog migraine noemen?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:04

In het algemene topic zul je idd veel tips ook vinden maar als ik jou was zou ik beginnen met het ontgiften en reinigen van je lichaam van binnenuit en dan met basisvoeding beginnen en als dat goed gaat steeds iets toevoegen om te kunnen kijken of het voedinggerelateerd is.

En iets wat ik je zowiezo kan adviseren is het slikken van magnesiumcitraat van Solgar tot max. 600 mg per dag.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:10

kijk wel uit met tramadhol iig dit is wel een zwaar verslavend medicijn.
ik zou het uit laten zoeken in het ziekenhuis.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:12

Ik heb Maxalt voor m'n migraine en ik eet geen fruit en yoghurt meer. Als ik het wel eet heb ik binnen 4 uur een aanval te pakken.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:35

Bij mij heeft een homeopaat erg geholpen!!! en kwamen we er achter dat ik over gevoelig ben voor een bepaald hormoon wat dus in mijn pil zat. Door stop week e.d. schommelde dat steeds en het was een paar keer per week raak. Andere pil zonder hormoon gaat nu eigenlijk heel goed.

Mocht ik nog eens migraine krijgen gebruik ik 'Daro hoofdpijnpoeder' gewoon bij de Etos te verkrijgen. Dit werkt bij mij echt super (beter dan hele zware medicijnen)

Het is ook wel heel herkenbaar dat op de rustdagen de migraine komt, is geloof ik ook een speciale naam voor. Ik kon de klok altijd gelijk zetten op zondag ;)

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:45

Ik ben ook fan van Daro!

Gebruik ook wel sumatriptan, maar daar word ik ook zo sloom en high van.

Ik heb beetje hetzelfde als jou, neuroloog noemde het transformed migraine. Regelmaat met opstaan is bij mij op vrije dagen erg belangrijk. En houding, loop ik nu voor bij fysio.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 22:45

Zo zie je dus heel veel verschil wat per persoon kan helpen.. mja wat zou dus bij mij helpen is dan de vraag.. misschien toch eens vragen om nader onderzoek by me HA

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 22:56

Mijn broer is er vanaf dankzij acupunctuur.
Een collega was meer gebaad bij een speciale bril.

Ik zou vooral verder zoeken dan medicatie. Misschien helpt het om yoga te gaan doen of 1x per week een nekmassage te laten doen bijv.

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 23:05

misschien is het een idee om eens naar een manueel therapeut gaan of naar een chiropraktor en naar je nek (en ook rugwervels) te laten kijken? misschien dat het daarvandaan komt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:43

Ik heb ook van alles gekeregen bij de huisarts. Uiteindelijk ben ik doorgestuurd naar de neuroloog en ben ik daar helemaal onder de loep genomen. Ik heb andere medicijnen gekregen die toen wel hielpen.
Misschien kan je je door je huisarts door laten sturen naar het ziekenhuis, kunnen ze daar in ieder geval dingen uitsluiten.
Succes en sterkte :(:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:46

Ik kan niet tegen melk,en mijn grijze vullingen zijn verwijderd dat werkte heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 07:58

Je gebit goed laten checken is ook nog een tip. Wie weet loop je onbewust met een ontsteking en dat kan flink doorstralen naar je hoofd...

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:04

De hartsvriendin van mijn moeder heeft het ook. Je lichaam geeft aan dat je te druk bent voor jezelf. Je zult misschien meer rust moeten nemen? Waarschijnlijk ben je na het werk ook nog bezig?? Je lichaam roept je terug...de enige manier om je rust te geven (en je op bed te laten liggen) is dus hoofdpijn. Zij loopt nu bij iemand die haar helpt oud zeer te verwerken (veel te veel meegemaakt vroeger!!!), daarnaast zit ze op yoga en doet ze dus veel yoga oefeningen elke dag. Ze is nu ongeveer 3 maanden bezig (dus nog niet zo lang). Ze heeft echt bijna alles geprobeerd! Ze had vaak migraineaanvallen met overgeven. Misschien werkt het?? Zij is namelijk heel druk... werkt veel, daarnaast 3 hobbies, man, kinderen. Geloof dat ze nu ook 2 hobbies heeft laten vallen en 4 uur in de week minder is gaan werken. Ze zegt altijd.. ik moet weer een beetje adem hebben. Misschien kan je er "iets" mee??

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:25

Ik zou zelf verder gaan kijken dan bij de HA. Die kunnen daar namelijk vrij weinig mee naar mijn idee, met vage klachten als hoofdpijn enzo. Zou eerder eens naar een orthomanueel therapeut gaan of een natuurarts/homeopaat :j

lexie2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 08:30

Het komt zo vaak voor, maar er zijn zoveel verschillende meningen over. En je merkt dat veel mensen die het hebben, er toch last van blijven houden wanneer ze naar een arts gaan.
Zoiets als wat _tara_ zegt kan misschien ook helpen(??). Bij de HA zal je er niet uitkomen in elk geval! Die schrijven volgens mij alleen maar standaard middelen voor...zoals ik altijd van Hennie (vriendin van mijn moeder) hoor...
Ik hoop het beste voor je! En hopelijk kom je ervan af!! Tis echt een rot "ziekte"!!!

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:32

Ben ook al jaren migraine patient. Ben ook al tig keer binneste buiten gekeerd maar de oorzaak is niet direct te vinden. Het lijkt wel of het hormonaal gerelateerd is maar ook dat geldt de ene keer wel en de andere keer niet.
Bij mij beginnen de aanvallen plots en duren gemiddeld 3-4 dagen. De eerste dag ben ik er altijd heel slecht aan toe en het maakt voor mijn gevoel niets uit of ik nu op tijd ga slapen, veel water drink en gezond eet.
Ik heb zelfs het idee dat het mij helpt om toch maar gewoon te blijven doen wat ik normaal ook doe, met behulp van pijnstillers.
Ik gebruik ook Tramadol maar dan alleen voor de nacht want overdag kan ik dan niet meer functioneren. Het enige wat bij mij helpt tegen de pijn is Ibuprofen 600, gedurende een migraine periode slik ik zo'n 3.500mg per dag. Veel te veel, ik weet het. Maar ik kan anders niet pijn vrij zijn, de hoofdpijn blijft dan maar doorduwen en bonken. Ik moet het echt 'killen'.
Ik kan er dus geen pijl op trekken wat bij mij een aanval uitlokt, de ene keer begint het een paar dagen voor mijn menstruatie en nu heb ik dus bijvoorbeeld weer een aanval die gisteren is begonnen en dat was dan ook meteen de laatste dag van mijn menstruatie. Vandaag is dag 2 en het is nog niet voorbij, ik weet zeker dat ik morgen nog zo'n dag heb en met een beetje mazzel is het dan morgenavond, zondagochtend voorbij.
En dan gaan we weer naar volgende maand... .
Ik ben er een hele tijd vanaf geweest toen ik stopte met de pil maar nu worden de aanvallen toch weer heviger en frequenter.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 09:49

Ik ben ook jaren een migraine patient geweest, alleen ben ik sinds het begin dit jaar onder behandeling van een osteopaat. Dit heeft mij zo geholpen dat ik nu als sinds mei geen aanval heb gehad(normaal ook altijd 3 aanvallen in de maand). Ik kan een osteopaat echt aan iedereen aanraden, anders moet je eens een afspraak maken om te kijken of ze je kunnen helpen.

Ik spreek uit ervaring, het werkt! Sterkte ermee.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:06

Zelf kamp ik al heel veel jaren met migraine en heb denk ik zo'n beetje elke therapie geprobeerd.Mijn leven is volledig ingericht door de migraine en ik kan ook absoluut niet te veel hooi op mijn vork nemen want dat is echt een trigger voor de migraine. Ik slik nu sinds een jaar of zes het triptaan Zomig, wat op zich aardig goed helpt, probleem is met zomig (of de andere triptanen) dat het bloedvatvernauwend werkt en dat niet alleen in je hoofd maar ook de bloedvaten rond je hart e.d. worden vernauwd. dus dat is beslist niet zonder risico's om dat jarenlang te proberen. Ik ben bij een neuroloog geweest en zij vroeg of ik een hoofdpijndagboek bij zou willen houden om de mirgraine in kaart te brengen. Dat heb ik nu een poos gedaan maar ook daar komt niks uit. Kortom je komt geen steek verder..........tot ik een kleine 2 weken geleden per ongeluk op de site van een duitse heilpraktiker terecht kwam die beweert dat hij mirgraine kan genezen. Ik heb me daar volledig in verdiept en ik ga bij hem in behandeling. Hij heet dr. Nieland en is gevestigd in Weener in Dld. Zijn verhaal klinkt zeer aannemelijk en ik heb er het volste vertrouwen in. Ach ja tuurlijk wordt je sceptisch na het jarenlange gedokter met migraine. Afijn baat het niet dan schaadt het in dit geval ook niet. Mocht je er meer van willen weten dan kun je zijn site opzoeken of mij pb-en.

SorpresaKyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:19

Heb 23 jaar ook altijd hoofdpijn gehad en het put je echt uit...ook werd ik afgescheept met migraine en spoot en slikte van alles..ze geven het maar de naam migraine als ze er niet meer uitkomen in het ziekenhuis..na dus jaren een plofhoofd te hebben gehad kwam ik bij de bioresonantie tercht, let hierbij wel goed op hoor zijn ook een stel klootviolen bij..vond het allemaal maar zweverig maar goed ik dacht ze freubelen niet aan me dus laat maar gaan..nu scheen er dus een virus tussen me nekwervels te zitten en die is behandeld en jawel hoofdpijn ging dus echt weg _/-\o_ ..ik heb nu wel eens hoofdpijn maar ben er niet meer zo ziek van en kan weer normaal functioneren.
Nu zit er nog wel een virus in me hoofd ;) ..daarvan heb ik vreselijk oorsuizen en daar word ik nu voor behandeld..ze kunnen me in het ziekenhuis daarvoor niet behandelen.
Ik weet wat je bedoeld en ohw mijn god je word er echt gek van..

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 19:11

Ik heb ook laatst een hele tijd met hoofdpijn gelopen, een hoofdpijn niet door ongesteld worden / ziek zijn / spanningen of wat dan ook, maar gewoon ook al had ik een vrije en rustige dag dan kon de hoofdpijn opeens op komen zetten! Gek werd ik er van, want niks hielp om het weg te laten gaan..

Uiteindelijk 4 behandelingen gehad bij een orthomanueltherapeut, en echt waar, geen hoofdpijn meer gehad!
Die man zei ook dat ik een aantal rug en nekwervels verkeerd had staan waar mijn hoofdpijn heel goed mee
te maken kon hebben, dus hij heeft wat recht geslagen en gedaan en tot nu toe gaat het heel goed!

Dus ik zou ook zeker, kan nooit kwaad, is je rug/nek laten nakijken bij een orthomanueel therapeut!
Het wordt als het goed is ook gewoon vergoed door je zorgverzekering, bij mij tenminste wel..

Ik ga nu gewoon proberen ieder jaar even een soort 'onderhoudsbehandeling' daar te doen!