french manicure

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

french manicure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 17:15

Hoi,

Mijn nagels zijn heel dun, en groeien als een gek. Maar ik zit natuurlijk altijd bij de paarden of werk in de tuin. Helaas dus altijd vieze en gescheurde nagels. Ik ben nu bezig met een kuurtje nagelverharder en heb vandaag een setje met lak voor French manicure gekocht. Gewoon het huismerk van t Kruitvat.

Op de verpakking staat dat ik eerst het witte streepje moet trekken. Nou, ik kan je vertellen dat dat al een hele opgave is :D Enfin, dat laten opdrogen en toen moest ik het rose goedje erop doen. Maar ja, dan loop je dus risico om over het wit heen te gaan en dat er weer half af te trekken :+

Mijn vraag is eigenlijk hoe jullie t doen, want eerst rose en dan wit lijkt me véél logischer nl :o

Ik ben benieuwd!

Thats_Me

Re: french manicure

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:42

Je moet inderdaad eerst met roze lakken en daarna met wit het topje trekken. Je zou voor het witte topje ook gebruik kunnen maken van een saté prikker. Die zijn wat fijner dan met het nagellakkwastje. Wat ik zelf vaak doe is met het kwastje van buiten naar binnen werken dan krijg je ook aardige streepjes met een beetje oefenen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:03

Thats_Me schreef:
Je moet inderdaad eerst met roze lakken en daarna met wit het topje trekken. Je zou voor het witte topje ook gebruik kunnen maken van een saté prikker. Die zijn wat fijner dan met het nagellakkwastje. Wat ik zelf vaak doe is met het kwastje van buiten naar binnen werken dan krijg je ook aardige streepjes met een beetje oefenen.

ik haal t eraf en probeer het opnieuw met eerst rose, dan wit.
Dat nagelkwastje ging best aardig, alleen mijn linkerhand is wel wat dikker aangebracht. Ik moet nog flink oefenen :D

Dank voor je input!

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:08

Ik koop bij de kruidvat altijd (van essence) voor een paar cent van die plakkertjes die je onder je witte randje (ben even de naam kwijt) kunt plakken, waardoor je heel mooi een lijntje kunt maken.
Ik doe wel altijd eerst met wit en daarna met rose, maar ik wacht totdat het wit helemaal droog is en dan doe ik pas het rose erop. Meestal duurt dat wel een uurtje of zoiets.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:10

chaanttaall schreef:
Ik koop bij de kruidvat altijd (van essence) voor een paar cent van die plakkertjes die je onder je witte randje (ben even de naam kwijt) kunt plakken, waardoor je heel mooi een lijntje kunt maken.

Ik vrees dat mijn nagels daar te kort voor zijn.
Citaat:
Ik doe wel altijd eerst met wit en daarna met rose, maar ik wacht totdat het wit helemaal droog is en dan doe ik pas het rose erop. Meestal duurt dat wel een uurtje of zoiets.

Ik heb t nu een half uur laten drogen, maar vond t moeilijk om t rose niet over t wit te smeren :o

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:12

chaanttaall schreef:

Sjablonen :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:13

Het rose moet juist over het witte deel, om het natuurlijk te laten lijken :j Niemand heeft super witte tips van zichzelf, dus dat rose er overheen adviseren ze zodat je het wit wat af kunt zwakken en het een wat natuurlijker resultaat geeft :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:16

Corelli schreef:
Het rose moet juist over het witte deel, om het natuurlijk te laten lijken :j Niemand heeft super witte tips van zichzelf, dus dat rose er overheen adviseren ze zodat je het wit wat af kunt zwakken en het een wat natuurlijker resultaat geeft :)

Echt waar?

Dat maakt t een stuk makkelijker!
Dan moet ik het wit dus langer laten drogen. En het rose moet ik dunner opbrengen :D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:17

Echt waar ;) Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen :j

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:18

Corelli schreef:
Echt waar ;) Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen :j

Dé tip van vandaag :D
Hoe lang laat jij het wit drogen?

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:18

Ik heb dat vroeger ook jaren gedaan. Ik had wel Herome. Maar dat moet niet uitmaken.

* Ik deed altijd eerst de witte uiteindes lakken. Gewoon uit t losse polsje zonder sjablonen. Om het witte goed dekkend te krijgen deed ik altijd 2 dunne laagjes. Dat goed laten drogen.
* Daarna met het roze eroverheen. Ook gewoon dunnetjes. Je moet nooit dik lakken. Want dat duurt een eeuwigheid voor het echt droog is. En het blijft eigenlijk altijd een beetje stroperig dan.
* Als dat laagje ook weer droog is doe je de topcoat eroverheen om het handeltje in te sealen. Weer even laten drogen en klaar is Kees !! :D

Je bent in totaal wel een uurtje of 3 bezig. Maar dan heb je ook wel wat. :')

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:20

Darkness85 schreef:

Arggggg, dat is nog erger dan je haar in de henna zetten :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:20

Pfoe, goede vraag :D Heb het lang niet meer zelf gedaan namelijk
Nagellak heeft eigenlijk 2 á 3 uur nodig om echt goed uit te harden, maar dat is voor het witte lijntje een beetje overdreven := Ik zou een kwartiertje aanhouden denk ik :j En let erop dat je witte laagje niet te dik is, dan gaat het eerder "schuiven" als je er overheen gaat..Beter 2x een dun laagje :j

Hoe lang laat je het nu drogen?

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:20

Ik doe altijd eerst roze, dan het witte randje en dan weer roze, dus ook over het witte, om het zeg maar 1 geheel te maken :)
Ik ben alleen heel slecht in het witte, dus ik ga het zo nog even oefenen haha :)

Succes

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:21

Antheman schreef:
Darkness85 schreef:

Arggggg, dat is nog erger dan je haar in de henna zetten :+

:') Sorry meis... :')

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:46

Antheman schreef:
chaanttaall schreef:

Ik vrees dat mijn nagels daar te kort voor zijn.
Citaat:
volgens mij kan dat wel op elke nagel hoor! Dat plakkertje haal je er namelijk weer af, wanneer je nagel droog is. Je ziet het dus niet maar je hebt wel een mooi randje.

Ik heb t nu een half uur laten drogen, maar vond t moeilijk om t rose niet over t wit te smeren :o

Ik doe het roze gewoon over het wit heen hoor! anders lijkt het ook zo (vind ik) onnatuurlijk.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 20:39

Ondertussen ben ik aan een nieuwe ronde begonnen... Dat wit erop vind ik moeilijk. Volgende keer idd een satéprikkertje gebruiken. Ik vind de balans vinden tussen te weinig en te veel spul op t kwastje erg lastig.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:41

ik ben net klaar.
ik doop het kwastje erin, dan veeg ik allebei de kanten af, anders worden de lijntjes te dik!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 20:43

HeleneDas schreef:
ik ben net klaar.
ik doop het kwastje erin, dan veeg ik allebei de kanten af, anders worden de lijntjes te dik!

Dat deed ik ook, maar dan hou je niets over.
Welk merk heb jij?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:16

Na veel geklieder en hulp op een ander forum, ben ik erachter gekomen dat je een soort viltstiftje hebt, die een wit randje veel makkelijker kan trekken.
Wat een uitvinding! Dit zit gewoon in 1 keer en mijn altijd vieze nagels zijn gecamoufleerd.

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:44

Ik ben meestal niet zo lang bezig hoor. Ik heb een dun kwastje waarmee ik een lijn zet en dan het gedeelte eronder vul ik in. 5 minuten drogen en dan 't roze er overheen (dus ook over het witte) Even laten drogen, misschien even onder de koude kraan en in een half uur zit 't er netjes en droog op. :j

Maar wat jij nu hebt, zo'n stift. Hoe werkt dat dan precies? Heb het al een paar keer zien liggen twijfelde of ik 't moest kopen of niet.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:50

Antheman schreef:
Na veel geklieder en hulp op een ander forum, ben ik erachter gekomen dat je een soort viltstiftje hebt, die een wit randje veel makkelijker kan trekken.
Wat een uitvinding! Dit zit gewoon in 1 keer en mijn altijd vieze nagels zijn gecamoufleerd.

Ow dat is handig. Hoe heet het, waar kan je het kopen , en hoe duur is het ? :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:52

Ik smeer altijd het roze over het witte, anders staat het zo onnatuurlijk (en wordt het snel zo'n ordinaire plaknagel-look).

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 21:10

xxelviraxx schreef:
Antheman schreef:

Ow dat is handig. Hoe heet het, waar kan je het kopen , en hoe duur is het ? :D

Kruitvat, een tientje. Herome french liner. Ik zal nog ff een filmpje erbij plakken. :D

Dit model heeft alleen enorm lange nagels, maar dan zie je wel wat de bedoeling is. :j

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 17:42

Ah helemaal goed! Dank je wel. :D