tattoo laten zetten, minst gevoelige plek?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mariloux

tattoo laten zetten, minst gevoelige plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:43

ik wil dus graag een tattoo laten zetten.. ik ben nogal kleinzerig dus vraag me een beetje af wat de minst gevoelige plek is. het word geen grote tattoo, 3 woordjes. 15 letters. iemand ideeën?

Goof

Re: tattoo laten zetten, minst gevoelige plek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:43

Je moet niet een plek kiezen omdat die het minste gevoelig is, maar omdat je die mooi vindt. Pijn zal het sowieso doen, daar moet je maar even doorheen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:44

Je voorhoofd :))

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:45

Alles waar vet zit (buik, billen etc) schijnt minder pijn de doen. Alles waar je botten direct onder je huid liggen (enkels, voeten, polsen, ribben!!) doen meer pijn.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:47

Dat ligt eigenlijk aan jezelf of je een hoge pijngrens heb of niet. Mijn pa zei net zoals Vjestagirl overal waar vet zit :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:49

Wat Goof zegt.
Je moet geen plek kiezen omdat die het minst pijnlijk is en daarbij verschilt het enorm per persoon!
Gewoon gaan voor een plek die je mooi vind. :)

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:49

ja, dat wist ik ook al wel.. ben net bij de tattooshop geweest, en hij zegt overal waar vet zit. helaas heb ik niet overal zoveel vet.. het lijkt me wel gaaf om hem aan de buitenkant van mn onderarm te doen. weet iemand of dat pijnlijk is? en ik moet wel kijken naar de pijnlijke plek omdat ik al een paar keer onderuit ben gegaan bij bloedafname. heb geen zin dat 'k straks maar 1 letter op me arm heb .. ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:51

NO offence, maar je bent 15. Waarom wil je een rete-opvallende tattoo op de buitenkant van je onderarm zetten?
Ik zou zeggen; denk nog even een paar jaartjes na ;)

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:51

Gezien je leeftijd lijkt het me niet verstandig om nu al een tattoo te nemen. Maar inderdaad, je kiest de plek waar je het mooi vindt, niet omdat het daar het minst zeer doet.
Iedereen ervaart het gevoel bij het zetten van een tattoo anders, bij die persoon is het gevoelig, terwijl het bij de volgende persoon pijnlijk is.
En hier op MW loopt al een topic over tattoo's, daar past je vraag beter.

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:52

euhm mn leeftijd heeft hier toch niks mee te maken? als ik een tattoo wil bepaal ik dat zelf wel. vroeg me alleen ff af wat de minst pijnlijke plek was ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:55

dat kan je zelf zien als je met je hand over je lichaam gaat waar het minder gevoelig is. Vaak bovenarmen enzo zijn minder gevoelig.
Ik wil er ene laten zetten net boven mn lies. Weet van vriendin dat dat een erg gevoelige plek is, maar dat is de plak waar hij moet komen ( twee honden voetafdrukjes met de letter van mn tweeoverleden honden.) maar heb er nog geen geld en gelegenheid voor gehad.
Mijn enkel is gereserveerd voor een shamrock, maar wil die in ierland laten zetten ( ben daar al weer 10 jaar niet geweest, dus wacht nog steeds op de gelegenheid) omdat dat de connectie is voor mij.
Wil er ene op mn onderrug en had daar in amerika al mn tekening voor naar de tatoozaakgebracht, maar kwam er ook niet van.
Maar zijn dus al vaste plekken voor vaste tattoo's. Pijn is 1 ding, maar het schijnt dat wanneer je even bezig bent je lichaam endorfine aanmaakt en het dus minder pijnlijk word en wanneer dat uitwerkt dan juist meer. Dus een lange tattoo is pijnlijker dan een middelmatige.
Maar goed, ik weet het alleen van mn vrienden... moet het zelf nog ondervinden.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:56

Volgens mij moet je wettelijk 16 jaar zijn om een tattoo te mogen laten plaatsen en dan heb je vaak ook nog toestemming van een ouder nodig.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:57

Vjestagirl schreef:
Alles waar vet zit (buik, billen etc) schijnt minder pijn de doen. Alles waar je botten direct onder je huid liggen (enkels, voeten, polsen, ribben!!) doen meer pijn.

Dat doet juist heel veel pijn :') Oksel doet ook veel pijn , Langs je buik (zijkant) redelijk..
Onderrug valt harstikke mee ;)
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 14-07-11 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:57

ja dat zeggen ze ook, dat een lange minder pijnlijk WORD. mijne duurt helaas maar 20 tot 30 minuten .. en @nadia ik heb toestemming van mijn ouders.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:58

ligt denk ook aan de betekenis er achter. Bij iemand die ik ken is de moeder op jonge leeftijd overleden en heeft op 15 jarige leeftijd een tattoo laten zetten op haar enkel.. Volgens mij mag het met toestemming van je ouders gewoon?
Laatst bijgewerkt door Change_ op 14-07-11 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:59

Mijn rechter enkel is gereserveerd voor het jeugdportret van mijn oma. De binnenkant van mijn linkerpols voor een harp, maar die wil k in Dublin laten zetten. 2 Pijnlijke plekken, maar goed, je moet er iets voor over hebben.

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:59

ja het mag met toestemming van je ouders, mijn moeder moet deze week de hele week werken dus die heeft geen tijd om mee te gaan, en mn vader werkt ook ver van thuis, dus als ik een papiertje meenam ondertekend door me moeder was het goed :)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:00

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:01

Nadia schreef:
Volgens mij moet je wettelijk 16 jaar zijn om een tattoo te mogen laten plaatsen en dan heb je vaak ook nog toestemming van een ouder nodig.

Klopt wat je zegt.Onder de 16 jaar mogen ze geen tatoo zetten.
Het mag wél als een van je ouders erbij is,die zal Zelf mee moeten.
Een kennisje van mij [toen 15 jaar] mocht geen eens een piercing zonder dat er een ouder iemand bij was.

mariloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 17:02

gohya schreef:
Klopt wat je zegt.Onder de 16 jaar mogen ze geen tatoo zetten.
Het mag wél als een van je ouders erbij is,die zal Zelf mee moeten.
Een kennisje van mij [toen 15 jaar] mocht geen eens een piercing zonder dat er een ouder iemand bij was.

mijn moeder gaat niet mee, hoeft alleen handtekening op een papiertje te zetten. ze is vandaag al mee geweest om te laten zien dat ze t goed vond.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:08

je moet je niet laten vertellen waar het meeste vet zit is minder pijnlijk overal lopen spiertjes enz die geraakt kunnen worden alle plekken van je lijf voel je ik kan zeggen genoeg spek op lichaam maar al de 3 de tatoo's waren zeker gevoelig bij het zetten.

maar bij het zetten is het niet continu pijn er zijn lijntjes die je voeld maar het is prima te doen ook met jouw pijn grens..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:12

onderuit gaan bij bloedafname heeft niets met pijn te maken, want zo'n pijn doet dat niet. Kan wel komen doordat je bang bent voor naalden, erg gespannen was of niet goed tegen bloedverlies kan.
Maar lijkt me totaal iets anders dan tattoo laten zetten!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:16

Vjestagirl schreef:
Mijn rechter enkel is gereserveerd voor het jeugdportret van mijn oma. De binnenkant van mijn linkerpols voor een harp, maar die wil k in Dublin laten zetten. 2 Pijnlijke plekken, maar goed, je moet er iets voor over hebben.

oh, moeten we samen gaan. Kan ik mijn shamrock laten zetten en jij je harpje ( zo ene die op de oude ierse pond stond?)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:19

LecyTinker schreef:
Vjestagirl schreef:

oh, moeten we samen gaan. Kan ik mijn shamrock laten zetten en jij je harpje ( zo ene die op de oude ierse pond stond?)

Jep.
Afbeelding
Zoiets, maar dan zonder de munt. Misschien met een bepaald keltisch teken op het breedste stuk houtwerk

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:36

Vjestagirl, ik heb de munten nog in mn gelddoos liggen. Ierland is speciaal...misschien iets in keltisch?