ontstoken teen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LauraKiara

ontstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:26

Hallo,
Ik heb sinds kort een ontstoken teen, ik heb absoluut een heel zwakke maag en vind het vreselijk als het operatief verweiderd moet worden om dat het al in deze staat is.. |( Ik ben er echt super bang voor, ik doe het 2 keer of vaker op een dag in de Biotex, laat iemand me alsjeblieft zeggen dat het zo over kan gaan want echt, tegen het weghalen zie ik enorm op! ;( :n
Het is nog niet heel lang zo, misschien een maandje, veel last heb ik niet en ik heb vakantie dus heb zo min mogelijk schoenen aan, als ik me stoot heb ik wel best veel pijn maar verder geen last. Het ziet er al iets beter uit nu ik het goed behandel, ik hoop echt dat het geen ingegroeide teennagel is, want toen de ernst nog niet heel groot was kon ik er nog bij en heb ik de nagel (als het goed is) kunnen verweideren. Ook heb ik al veel minder pus e.d dat er uit komt, eigenlijk al niets meer.
Foto's in een linkje:

http://tinypic.com/r/2ebgxud/7

http://tinypic.com/r/nboniw/7

Vjestagirl

Re: ontstoken teen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:28

Met een lekker handwarm biotex badje maak je het alleen maar erger. Dat handwarme water is precies wat bacteriën nodig hebben om zich te vermenigvuldigen (heb ik van een wonddeskundige). Je kunt t beter gewoon onder de kraan houden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:30

Vjestagirl schreef:
Met een lekker handwarm biotex badje maak je het alleen maar erger. Dat handwarme water is precies wat bacteriën nodig hebben om zich te vermenigvuldigen (heb ik van een wonddeskundige). Je kunt t beter gewoon onder de kraan houden.

echt?? dat doe ik altijd, wel met soda ipv biotex. Is het altijd van over gegaan.
Wist niet dat dat niet mocht!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:30

Ik moest ook in een badje soda toen ik een onstoken teen had
en probeer niet meer je teennagel zo kort te knippen!
Laatst bijgewerkt door shilady op 13-07-11 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:31

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:

echt?? dat doe ik altijd, wel met soda ipv biotex. Is het altijd van over gegaan.
Wist niet dat dat niet mocht!

Ik wist het ook niet tot k zelf wondroos kreeg, en ze me op het hart drukte absoluut niet in stilstaand water ermee te gaan zitten, met wat dan ook. Het is dé plek voor bacteriën...

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:31

ik maak het water ook wel echt heet, dat je er nog nét in kan, eigenlijk al net niet..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:31

Dat helpt niets... Dat is misschien 45 graden, nogsteeds perfect voor bacteriën

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:32

Vjestagirl schreef:

Wist niet dat dat niet mocht![/quote]

hartstikke bedankt, moet het water dan koud of warm zijn?

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:32

ikga dit topic volgen, ik heb et ook
heb gehoord dat biotex goed is ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:33

ja ik doe het ook heel heet.
Ik deed er trouwens ook trekzalf op van Daro. Dat is zalf met teer, die trekt die ontsteking zo omhoog :j

Wondroos heb ik ook al eens gehad. Toen moest ik natte lappen om m'n been doen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:33

Gewoon lekker handwarm uitspoelen onder de kraan, en daarna heel goed droogdeppen.

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:36

Bedankt voor de tips ;) Als meer mensen ideeen hebben dan graag! :)

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:38

verootjoo schreef:
Ik deed er trouwens ook trekzalf op van Daro. Dat is zalf met teer, die trekt die ontsteking zo omhoog :j

Is trekzalf overal te verkrijgen? Ben jij er nu ook helemaal vanaf? En is de ernst bij mij groot of valt het eigenlijk reuze mee?

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:39

Zo'n badje met soda of biotex is zeker een goed middel, maar je moet het oplossen in kokend heet water.
En daarna natuurlijk even wachten tot het water is afgekoeld naar een temperatuur waarvan je niet verbrand.

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 20:41

Ja, dat klopt, maar het gaat zo wel weer goed komen denken jullie?

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:43

bij mij is het al 2 keer overgegaan, gewoon idd, goed in de biotex hangen, en de korst ( prut korstje ) na even weken eraf halen en je voet er weer in doen, dan wordt de wond goed schoongemaakt. overdag niet te dik inpakken, dan gaat het alleen maar broeien, en krijg je meer bacteriën. je zou nog extra wat ontsmettends op je pleister kunnen druppen als je die er omheen hebt tenminste.

( mijn teen was zelf nog wat erger, maar no-way dat ik naar de HA ben gegaan, ja misschien als hij er bijna afviel, haha :') , ik heb een naalden fobie :P )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 20:51

LauraKiara schreef:
verootjoo schreef:

Is trekzalf overal te verkrijgen? Ben jij er nu ook helemaal vanaf? En is de ernst bij mij groot of valt het eigenlijk reuze mee?

ja bij kruidvat kan je dat kopen. Of een andere drogist. De mijne is weer over, zag er lelijker uit dan de jouwe, dus er is nog hoop voor je :+
Ik pulk alleen altijd aan mn teennagels, dus heb het regelmatig }:0

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 09:46

Kim90 schreef:
bij mij is het al 2 keer overgegaan, gewoon idd, goed in de biotex hangen, en de korst ( prut korstje ) na even weken eraf halen en je voet er weer in doen, dan wordt de wond goed schoongemaakt. overdag niet te dik inpakken, dan gaat het alleen maar broeien, en krijg je meer bacteriën. je zou nog extra wat ontsmettends op je pleister kunnen druppen als je die er omheen hebt tenminste.

( mijn teen was zelf nog wat erger, maar no-way dat ik naar de HA ben gegaan, ja misschien als hij er bijna afviel, haha :') , ik heb een naalden fobie :P )

Haha indd ik ben er ook best panisch voor, ik kan sterk zijn maar in mn teen no way en dan ook nog dat ze dingen weg gaan halen echt :wow: :r :oo

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 09:50

ik voel trouwens wel bovenin meer pijn en als ik druk dan weet ik waar het vandaag komt, ik heb er nu stukje wc papier tussen gestopt, eergister had ik dat ook gedaan, komt verder niks meer uit. trekzalf ga ik indd halen want wordt hier wel gek van maar volgensmij is het niet een stuk dat echt is ingegroeid, maar helemaal bovenin gewoon bij de rechte nagelrand zitten wat oneffenheden, en daar is een kleine drukplek uit ontstaan met als gevolg een ontsteking maar daar kan ik met de pincet etc nog bij dus vandaar het wc papier, ik ga straks proberen of ik het puntje eraf kan krijgen. :+

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:54

Honingzalf erop (Vetrimil , of dat andere merk) droog verbinden en dan dagelijks verschonen.
De zalf pakt zowel schimmels als bacterien aan, enmaakt de wond schoon , verder bij de Huisarts laten controleren dat je geen fijt hebt , want dan ben je meer geholpen met een anti bioticacuur.....hier moet je niet mee wachten.....je moet dit bij een huisarts laten zien. Een uitgebreide Fijt is erg vervelend.... succes
Laatst bijgewerkt door Nick1963 op 14-07-11 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 09:55

Na een operatie moet je ook nooit in bad gaan, is een bron vol bacterien. Mijn HA adviseerde mij voor mijn dochter die een ontsteking had, dat gewoon in te zepen met wasgel of iets dergelijks en dan af te spoelen. Ik zou zelf niet niets gebruiken, wel iets waar het schoon van wordt.

mikster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:11

Ik zou naar de dokter gaan dat sowieso.
Maar een client van mij had dit laatst ook, dit deden we toen 3 maals daags druppelen met Sterilon (advies van arts). Ik moet zeggen dat het wel goed hielp.

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 11:48

Bedankt voor de reacties! Ik ga er wel even mee naar de HA indd. Ik hoop gewoon dat het zo over kan gaan...

LauraKiara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 12:46

Vandaag ziet het er beter uit, minder rood en minder pijn.. misschien gaat het dan toch over. Sowieso ga ik even langs de pedicure ;)

_Nikkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:25

.
Laatst bijgewerkt door _Nikkii op 21-10-23 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt