Nu wil ik echt aankomen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Nu wil ik echt aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:25

:wave:

Ik zit al een paar jaar met een probleem, ik kom namelijk niet aan. Ik heb daarom al een aantal jaar ondergewicht. Op dit moment ben ik 1.77 en ik weeg 48 kg. Aan mijn eetpatroon heb ik een paar dingen veranderd, zo ben ik i.p.v halfvolle melk volle melk gaan drinken. En 1 boterham extra per dag. Ik eet ook ontzettend veel (ja het is niet goed) snoep en koek. Zo heb ik binnen 3 dagen 8 stukjes gebak op. :o Dit was omdat we dat op dat moment in huis hadden, want dit is niet iets wat ik wekelijks doe.
Verder eet ik echt alles, behalve kaas. Dat is het enige wat ik echt smerig vind. Ik wil ontzettend graag dat mijn benen wat voller worden. Ik heb wel een platte buik, en daar ben ik ook wel tevreden over. Maar mijn sleutelbeen steekt uit en dat zou ik wel wat willen bedekken met 'vet'.
Ik ontbijt iedere ochtend, 2 boterhammen. 's Middags eet ik ook 2 boterhammen en soms 3. 's Avonds heb ik ook gewoon een vol bord avondeten en tussendoor eet ik wel eens een donut of een stroopwafel o.i.d. Nu weet ik dat ik nog groei en dat 'het later allemaal wel komt'. Toch ben ik nu niet tevreden over mezelf en wil ik echt aankomen.

Heeft iemand tips wat écht werkt om aan te komen? Advies is altijd welkom. :j

silvericathy

Re: Nu wil ik echt aankomen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:28

ik zie op je profiel dat je 7 dagen per week sport, dan heeft meer eten weinig zin want dat verbrandje het gewoon weer... tenminste dat denk ik...
misschien minder sporten?

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:30

silvericathy schreef:
ik zie op je profiel dat je 7 dagen per week sport, dan heeft meer eten weinig zin want dat verbrandje het gewoon weer... tenminste dat denk ik...
misschien minder sporten?

Ja, maar 3x daarvan is op school 1 uur. Dat is ook intensief sporten, soms 1 uur hardlopen, of softballen. Daar kan ik niet onderuit komen. Verder paardrijd ik 3x per week, en fitness ik 1x per week. Paardrijden ga ik niet afzeggen, school kan niet, en fitness doe ik om hopelijk meer spiermassa te krijgen.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:31

Ehm, ik weet niet hoor...maar mijn sleutelbeen steekt ook uit en ik zou best een kilo of 8 af mogen vallen...als je je sleutelbeen niet meer ziet heb je volgens mij serieus overgewicht...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:32

ow zo op die manier...
uhmm ik weet wel iets anders maar helaas werkt dat niet...
zullen we ruilen van gewicht?

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:32

_Esther_87_ schreef:
Ehm, ik weet niet hoor...maar mijn sleutelbeen steekt ook uit en ik zou best een kilo of 8 af mogen vallen...als je je sleutelbeen niet meer ziet heb je volgens mij serieus overgewicht...

Het gaat niet alleen om mijn sleutelbeen, het gaat om het totaalplaatje. Zo ook mijn benen. En mensen die over je zeggen dat je (te) dun bent, dat is niet leuk om zowat iedere dag te horen te krijgen. :n
Silvericathy lijkt me een goed idee, wat jammer dat het niet echt kan... ;(

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:34

Meer koolhydraten gaan eten. Vooral als je zoveel sport.

Dus pasta's, brood ed mag je best meer van hebben. Zeker gezien je patroon van sporten, je lengte en je leeftijd. Daarnaast is het handig om ipv 3x veel bv 5x wat minder te eten. In totaal dan wel meer dan je nu eet. Je lijf heeft het gewoon nodig als ik alles zo lees.

Is een dietiste voor jou geen optie? Ik had een meisje in de klas (heb ik het over 10 jaar terug) die dit ook had en die kwam zelfs niet aan van (sorry ranzig) pakjes rauwe slagroom.
Een gezond en evenwichtig patroon is dus belangrijk. Daarnaast is snel aankomen niet de oplossing voor je lijf, dan ben je het waarschijnlijk ook snel weer kwijt.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:35

Wat doe je als je aan het fitnessen bent?

Want het gaat je daar puur om de spiermassa?

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:37

Bedankt voor je advies MarliesV, ja een dietiste denk ik ook over na. Maar ik wilde eerst hier een topic over maken, misschien hebben mensen wel goede ideeën. Meer koolhydraten gaan eten ga ik eens proberen!

Als ik fitness gaat het me ook om mijn conditie, ik doe dus zowel cardio- als krachttraining. Maar meer cardio dan kracht eigenlijk, want ik vind het belangrijk dat ik niet snel uitgeput ben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:39

Minder sporten en meer eten. Vooral koolhydraten. Eet lekker witbrood met boter en hagelslag ofzo, 4 sneetjes per dag. Jammer dat je geen kaas lust, is ook een dikmaker. Chocopasta? Pindakaas?

Goed dagelijks vlees eten. En tussendoor chocola eten.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:41

Ben je 13 zoals in je profiel staat? Toen zag ik er ook zo uit.. Dat vet op de benen en billen komt vanzelf :))

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:42

Voor krachttraining ben je echt nog te jong. :j Is niet goed voor je spieren etc. omdat je nog in de groei bent.

Je zegt zelf al 3x 1 uur in de week op school heel fanatiek sporten. Kun je dan niet die ene keer fitness schrappen? Ik heb zelf met 15 jaar ook 3x 1 uur gesport, 7 dagen in de week fitness (en dan heb ik het over 2/2.5 uur sporten per keer) en de paarden nog. Uiteindelijk ging ik erbij in de horeca werken toen ik 16 werd, en toen ging ik zo ontzettend afvallen dat ik radicaal ben gestopt met fitnessen want ik woog nog 40 kilo. De pondjes zaten er zo weer aan en nu weeg ik alweer lang en gelukkig 48/49 kilo! :)

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:44

Haha met chocola gaat het wel lukken, ik eet minstens 1 zak M&M's leeg per week. :+
Maar minder sporten lukt dus niet. Witbrood hebben wij nooit in huis omdat mijn andere familieleden juist wat meer af willen vallen.
Ik ben nu inderdaad 13 (om precies te zijn: 13 en 8 maanden). Het is alleen juist zo dat ik nu aan wil komen, en niet als ik 20 jaar ben.
Fitnessen doe ik met een vriendin die juist wel wilt afvallen. Ik zou wel van fitness af willen maar ook weer niet. Hardlopen doe ik trouwens ook wel eens. Ik ben anders echt bang dat mijn conditie enorm achteruit gaat, die is nu al niet al te best.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:46

Waarom ga je anders niet zwemmen? :)

Vraag anders aan je moeder of ze voor jou wittebrood wilt halen. Dat leg je dan in de vriezer en elke dag haal je daar de sneeën brood uit die je gaat eten zodat ze kunnen ontdooien. Proef je niets van! :)

O, smeer lekker dik boter op je brood! :9 Is ook een goede dikmaker. :j

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:47

Tja, hoe vervelend het ook is, je bent nu waarschijnlijk nog in de groei en dan is het gewoon heel erg lastig zo niet onmogelijk om echt aan te komen. Je zal er over een aantal jaar dan ook heel anders uitzien dan nu, meer vorm krijgen en misschien ook gewoon wat voller worden als je uitgegroeid bent. Dus hoe rot ook, geduld hebben...

De tips die al genoemd zijn, koolhydraten eten ed zijn natuurlijk prima, ik zou ook wat voorzichtig zijn met de krachttraining zoals al gezegd is. Verder vooral niet overdreven veel gaan snoepen, dan word je misschien wel dikker maar dat wil niet zeggen dat het goed is voor je lichaam, ongezond blijft ongezond natuurlijk.

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:47

Ik zag in je profiel dat je 13 bent. Ik was ook erg dun toen ik 13 was, maar geloof me maar, hoogst waarschijnlijk ga je rond je 16e/18e wel wat meer groeien. En dan bedoel ik in je lijf en niet in de lengte. Je bent 1.77, wat erg lang is al voor iemand van 13. Vandaar waarschijnlijk dat je nog zo dun bent.

Ik zou het toch gewoon afwachten. De mensen die wel lopen te zeuren dat je te dun bent, uitnodigen een dag met je mee te lopen om te zien hoeveel je eet :P

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:51

Zwemmen is niets voor mij, moet ik zeker iedere ochtend net als mijn vader om half 6 in het zwembad liggen. :+ Liever niet...

Brood leggen we inderdaad altijd in de vriezer. Ik zal wel vragen of ze het mee wilt nemen, enne ik ben niet echt een boter-fan. Dit doe ik nooit op mijn brood, maar nu heb ik roomboter geprobeerd. Dit vond ik dan wel lekkerder dan gewone boter.

Ik ben bang dat ik vet tussen mijn ingewanden heb zitten, ik heb dat een keer gelezen. Als je niet aankomt en veel ongezond eet dan krijg je gevaarlijk vet tussen je ingewanden. Hopelijk is het niet al zover gekomen.

Ik word trouwens waarschijnlijk 1.80-1.85. Helaas wil ik ook stoppen met groeien. Waarom luistert mijn lichaam niet gewoon, dat zou een stuk makkelijker zijn.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:55

Ik zou wel oppassen met teveel ongezonde dingen ja :j maar er is behoorlijk wat voor nodig om vette organen te krijgen. :)

Je kunt ook aan de pil gaan maar dat is eigenlijk geen goede oplossing. :n Veel meisjes komen daarvan aan. :j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:57

De sport die je doet is heel erg cardio-intensief. Het is beter als je veel krachttraining gaat doen en heel erg veel koolhydraten gaat eten. Van vet kom je niet aan.
Dus veel brood, pasta, rijst, aardappelen, mais. En lekker met de gewichten in de weer :j

Ik weet ook niet wat voor figuur je hebt, maar als je weinig heup&taille hebt kom je sowieso moeilijk aan. Deze lichaamsvorm heet 'ectomorph' en staat bekend om juist dit probleem :) Maar het kan wel! Zou eens beginnen bij 3000 kcal per dag, en dan vooral veel koolhydraten (maar geen koekjes/snoepjes natuurlijk ;) )

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:58

Alcohol kom je van aan, maar je bent pas 13 dus doe dat maar niet :+
Pil kom je van aan, maar is ook niet echt handig op je 13e. :+

Ehm.. Zwemmen is een goed iets word je breder van.. Brood, pasta verder eh ik denk niet dat je veel kunt doen. Je verbrand alles gewoon heel snel, sommige mensen komen gewoonweg niet aan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 12:59

Veel krachttraining juist niet phormicola, ivm haar leeftijd. TS is pas 13 jaar en dan is dat helemaal niet goed voor je lichaam. :n

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 13:00

Weinig heup/taille valt mee, vooral mijn heupen groeien de laatste tijd erg snel dus het zal wel geen 'ectomorph' zijn. Ik moet eerst aankomen voordat ik te veel met mijn gewrichten doe. Ik heb nu al gewrichtspijnen vooral in mijn knie en ik heb snel rugpijn. De GGD-arts heeft gezegd dat dit komt omdat ik weinig vet heb.
Alcohol haha, zou ik wel willen. Als je van de pil aankomt is dat wel makkelijk maar het is zo'n gedoe met al dat slikken.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:05

Prikpil! :D

Nee maar even serieus, als je nu al gewrichtspijnen hebt zou ik echt wat minder gaan sporten. :j Wees voorzichtig met jezelf, ik was dat niet en heb er een hele slechte knie aan overgehouden die elke dag pijn doet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:15

begin eens met s'ochtends 4 boterhammen of een groot bord pap met honing.
je kan per keer best 1 of 2 broodjes meer eten per keer.
vergeet ook niet tussendoor goed te eten, zodat je verbranding aan blijft.
gezonde tussendoortjes zijn makkelijk te vinden mocht je echt bang zijn voor teveel vet.

veel suikers en vetten zijn ook niet goed voor je.

waar jij veel aan zou kunnen hebben is een gesprek met je vertrouwenspersoon of de dokter.
die kunnen je ook doorverwijzen.

en anders, helaas kan je neit altijd kiezen hoe je eruit wil zien.
soms zou ik ook ontzettend graag wat meer "body" willen.
en het gezeur van mensen is idd erg vervelend.
maar gelukkig ben je nog jong, dus je zal zowieso nog wat uitbreden.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:17

Verbaast me niets dat jij last hebt van je gewrichten, je sport veel te veel en krachttraining ben je nog veel te jong voor. ;)