En aangezien 75% van de vrouwen dit minimaal 1 keer krijgen lijkt mij er verder ook niks vreemds aan.
Toen ik aan m'n eerste pil begon kreeg ik een schimmelinfectie, naar de HA geweest en die dacht ook dat het van de hormonen kwam, omdat dit de zuurgraad van je vagina uit balans brengt.
Sinds deze eerste keer heb ik er steeds vaker last van. Sowieso moet ik al geen antibiotica slikken zonder een capsule Fluconazol anders merk ik na een dag al de gevolgen
Ook krijg ik klachten die lijken op een blaasontsteking, waardoor ik soms denk dat ik ook een BO heb. Ben al vaak zat naar de HA gereden voor een test maar dan was m'n urine super schoon. Pas later komen dan de typische SI klachten.
Ook zonder aanwijsbare reden krijg ik er last van. En het begint echt vervelend te worden. Alles al geprobeerd, alleen katoenen ondergoed dragen, alleen wassen met water, geen inlegkruisjes e.d. gebruiken, geen tampons gebruiken, oppassen met suikers... Niks lijkt te werken.
Nu heb ik er weer last van, ben net aan een zwaardere pil begonnen dus denk dat het daardoor komt. Gelukkig nog een tablet Fluconazol in huis liggen dus die al genomen. Maar ik kan moeilijk vragen aan de dokter of hij me een jaar voorraad Fluconazol geeft
Dus ik wil graag zoeken naar andere mogelijkheden, zowel preventief als op het moment dat ik er last van heb.

Maar mocht het niet meer gebruiken van de huisarts. Ik lees even mee