Vaginale schimmelinfecties

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 18:48

Ik twijfelde even om dit op Bokt te zetten, maar ik word er nu helemaal gek van en weet dat er hier ook wat mensen op Bokt zitten die hier last van hebben en/of goede tips hebben.

En aangezien 75% van de vrouwen dit minimaal 1 keer krijgen lijkt mij er verder ook niks vreemds aan.

Toen ik aan m'n eerste pil begon kreeg ik een schimmelinfectie, naar de HA geweest en die dacht ook dat het van de hormonen kwam, omdat dit de zuurgraad van je vagina uit balans brengt.
Sinds deze eerste keer heb ik er steeds vaker last van. Sowieso moet ik al geen antibiotica slikken zonder een capsule Fluconazol anders merk ik na een dag al de gevolgen %)
Ook krijg ik klachten die lijken op een blaasontsteking, waardoor ik soms denk dat ik ook een BO heb. Ben al vaak zat naar de HA gereden voor een test maar dan was m'n urine super schoon. Pas later komen dan de typische SI klachten.

Ook zonder aanwijsbare reden krijg ik er last van. En het begint echt vervelend te worden. Alles al geprobeerd, alleen katoenen ondergoed dragen, alleen wassen met water, geen inlegkruisjes e.d. gebruiken, geen tampons gebruiken, oppassen met suikers... Niks lijkt te werken.

Nu heb ik er weer last van, ben net aan een zwaardere pil begonnen dus denk dat het daardoor komt. Gelukkig nog een tablet Fluconazol in huis liggen dus die al genomen. Maar ik kan moeilijk vragen aan de dokter of hij me een jaar voorraad Fluconazol geeft :') Dus ik wil graag zoeken naar andere mogelijkheden, zowel preventief als op het moment dat ik er last van heb.

Ragdollcat

Re: Vaginale schimmelinfecties

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 18:53

Hee dat lijkt me erg vervelend, en dat door pilgebruik? ik heb er gelukkig geen last van, is er niets via Google te vinden? volgens mij staan daar er wel goeie tips bij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:07

Ik heb er nog nooit last van gehad dus hier geen ervaringen. Ik weet wel dat als je ooit kinderen krijgt, de baby gegarandeerd spruw krijgt. Dat is verwant aan de vaginale schimmelinfectie.

Er zijn toch een soort pilletjes voor die je erin moet doen??
En tampon met joghurt voor de zuurgraad hoorde ik weleens.

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:07

Ik heb je een pb gestuurd :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:17

Suzanne F. schreef:
Ik heb er nog nooit last van gehad dus hier geen ervaringen. Ik weet wel dat als je ooit kinderen krijgt, de baby gegarandeerd spruw krijgt. Dat is verwant aan de vaginale schimmelinfectie.

Er zijn toch een soort pilletjes voor die je erin moet doen??
En tampon met joghurt voor de zuurgraad hoorde ik weleens.

Die "vaginale zetpillen" zijn volgens mij alleen op recept verkrijgbaar. Ik slik nu dus orale pillen, die werken goed maar zijn ook alleen op recept. Ik probeer dus het liefst iets te zoeken wat je zonder recept kan kopen.

En tampon met yoghurt hoor ik verschillende verhalen over. De een zegt dat het goed werkt, de ander raadt het 100% af...

Ragdollcat:
Door pilgebruik veranderd je hormoonbalans, die weer invloed heeft op de Ph-waarde in je vagina. Als je een zwakke weerstand hebt kan die slechte ph-waarde net de doorslag zijn voor een infectie helaas...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:20

Ik heb er geen ervaring mee, maar als je nou eens voor een tijd stopt met de pil? Evt overgaat op een ander voorbehoedsmiddel (spiraaltje ofzo). Je gaf aan dat je er last van hebt sinds je aan de pil bent begonnen, kan het dan niet zijn dat je niet tegen een stofje dat in de pil zit kan?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:21

Ok, daar is dan niets aan te doen.

Wat je ook kan doen is bijv. vitamine C te slikken van bijv. cranberrys, werkt weerstandverhogend.

En vooral blijven zoeken naar de beste tip wat je erg goed bevalt, over dat Yoghurt vind ik het proberen waard, het kan geen kwaad volgens mij.

Verder weet ik echt niets voor je.

Dat van Winged, lijkt me het ook het beste, maar spiraaltje, brrrr ik vind het rotdingen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:22

Je hebt speciale shampoos voor intieme delen.
Lactacyd en vast ook wel eigen merk van de drogist/apotheek.
Heb je dat weleens geprobeerd?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:25

Ik vind de pil op dit moment het beste voorbehoedsmiddel voor mij, dus daar wil ik het liefste niet vanaf.
Verder is inderdaad iets zuurs bij eten misschien een goed idee. Ik slik al vit. C, maar las op internet ook dat iedere dag wat appelazijn drinken ook kan helpen.

Luuntje:
Deze worden door de meeste HA's en gynaecologen afgeraden, omdat ze vaak de ph-graad nog meer uitbalans trekken. Als je een goede weerstand hebt zal dat niet veel uitmaken, maar de kans is bij mij aanwezig dat het er juist erger van wordt. Toch bedankt voor de tip!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:26

Ik heb er ook zeer, zeer regelmatig last van, dus ik herken veel in je verhaal. Ik heb eigelijk alle mogelijke medicijnen al geprobeerd, en niets helpt. Ja het gaat wel over, maar het komt net zo snel terug: met versterking.. :(

Ik lees dus even mee, want ik heb het wondermiddel ook nog niet gevonden.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 19:31

Zo min mogelijk suiker gebruiken, dus suikervrij drinken en minder snoepen! Scheelt echt! Google ook maar eens op Candida; als je dat hebt, heb je veel last van vaginale schimmelinfecties. Het is echt lastig. Ik pb je ook even.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:30

Ook ik ken je probleem.. de ene na de andere kuur.. dan is het misschien 2/3 maanden goed en hop, daar komt het weer...
Inderdaad erg irritant om dan weer de dokter te bellen ''ik heb last van....''

Heb je een relatie? Zo ja, wordt je vriend ook behandelt? Anders kan hij het terug blijven geven. :)

Ik heb oa hierdoor gekozen om het spiraaltje te laten zetten, omdat het minder zou moeten worden dan..

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:34

Ik weet niet of het verschil zou kunnen maken maar is een nuva ring misschien niet beter? Geen idee of dat wat veranderd maar een onderzoekje daarnaar kan nooit geen kwaad..

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:37

luuntje schreef:
Je hebt speciale shampoos voor intieme delen.
Lactacyd en vast ook wel eigen merk van de drogist/apotheek.
Heb je dat weleens geprobeerd?

Die shampo's kunnen ook je zuurgraad uit balans brengen.

Heb je je urine wel eens op kweek laten zetten? Ik heb helaas een dikke twee jaar chronische blaasontstekingsklachten gehad en schimmelinfectie volgende in 99% van de gevallen. Mijn probleem was echter dat er een bacterie in mijn blaas en urinewegen te vinden was en mijn blaas door alle medicatie ernistig vervormd(?) zou zijn. (Ik ben doorgestuurd naar de uroloog)

Met de juiste medicatie heb ik alleen bij heftige stress nog blaasontsteking, maar verder heb ik er vrijwel nooit geen last meer van.........

Nu drink ik ook veel cranberrysap als ik het op voel komen en slik vitamine C

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:40

Ook ik heb het wel 4 jaar maandelijks gehad,zelfde al jou niets hielp suiker vitaminen etc etc ,ik ben gaan googlen op verschillende hormonen in pillen en ben tot de conclusie gekomen dat ik van pil moest veranderen.
Heb er 2 uitgezocht die 1 bepaald hormoon het minst of niet had,das de yasmin geworden sindsdien nooiiiiiiit weer last van gehad!

Het al voor ieder anders zijn maar vaak ist een hormoniaal probleem,overleg eens met je huisarts of ga zelf eens naar de samenstelling kijken van de pilllen die je gebruikt!
Succes!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:42

gyno dactarine 3....wonder spul!!! wel alleen via recept te verkrijgen,maar dan ben je er wel binnen 2 dagen van af.
iets anders werkt bij mij niet.
gelukkig heb ik het nu niet meer zo vaak,maar ik weet hoe ontzettend vervelend het kan zijn.
succes.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:45

Ik heb er ook enorm veel last van, maar sowieso alleen pillen is niet genoeg. Dat zeggen ze toch in het universitair ziekenhuis. Maar zei vertelde wel dat mijn vriend niet behandeld moet worden. En moet ook elke maand preventief een pilletje nemen.

Ik heb het gekregen trouwens met mijn spiraal :')

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 13:52

Hoezo hoeft je vriend niet behandelt te worden? :)

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:05

Je zou eens orthiflor fem kunnen proberen, ze helpen je bij een behoud van een gezOnde vaginale flora.

Www.orthica.nl

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:08

Ehm, Chlamydia test doen? Zekere voor het onzekere!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:10

linda_arnold: cranberrysap is meer voor je blaas, niet voor de vaginale infecties.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:11

Of probeer eens Multi Gyn acti-gel;
Gewoon bij de drogist. Uitwendig en inwendig aanbrengen beide mogelijk, kan ter voorkoming en als behandeling van schimmelinfecties.
Hielp bij mij heel goed!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:11

Als het chlamydia is zou het niet weggaan van een tablet Flucozanol...

Bedankt voor alle overige reacties!
Amazone77: Wat is dat precies? Nog nooit van gehoord, zal eens googlen...

Urine is al eens op kweek geweest en kwam niks uit!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 20:12

_Covergirl_ schreef:
Of probeer eens Multi Gyn acti-gel;
Gewoon bij de drogist. Uitwendig en inwendig aanbrengen beide mogelijk, kan ter voorkoming en als behandeling van schimmelinfecties.
Hielp bij mij heel goed!

Helpt het goed? Wanneer breng jij het aan ? Altijd of als je het "op voelt komen" zeg maar? Klinkt wel goed.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:13

Ik heb ook Gyno Daktarin gebruikt, werkte niet bij mij. Ik heb ook last van een schommelende zuurgraad, en ik heb daar meer last van gekregen sinds ik de nuvaring heb.Gebruikte altijd Lactacyd, wil me toch wel fris voelen :o Maar mocht het niet meer gebruiken van de huisarts. Ik lees even mee :)