Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lampenkap schreef:Sorry Cayenne ik las erover heen!
(inclusief wortel). Hij heeft toen trouwens ook meteen m'n verstandskiezen getrokken. Ik was toch megaverdoofd 
lampenkap schreef:Hallo Bokkers,
Vorige week maandag had ik opeens "kiespijn". Ik de tandarts gebeld en kon vorige week vrijdag terecht. Hij zag een gaatje en 2 verstandskiezen die eruit moesten maar kon verder niets vinden wat er nu pijn moest doen.. Maar de pijn werd steeds erger. Dinsdag draaide ik weer helemaal door en kon gelukkig terecht bij de tandarts. Hij heeft dat gaatje gevuld en tandsteen weggehaald maar kon nog steeds niets vinden waardoor ik zo'n pijn had. Donderdag heb ik weer huilend de tandarts gebeld en ik kon weer langskomen. Nu zag hij wel wat ik heb.
Ik heb een hele ernstige vorm van Paradontitis ( tandvleesontsteking). Het was zelfs op rontgenfoto's te zien. Hier komt dus de pijn door. Ik heb het zo ernstig dat mijn tanden er zelfs uit kunnen vallen. 1 van mijn voortanden zit al los en die kan ik al als verloren beschouwen maar op dit moment maakt dat mij niets uit als ik maar van de pijn af ben. Wel zonde want ik heb wel hele mooie witte tanden maar het enige wat ik wil is van de pijn af zijn.
Volgens de tandarts kan hier niets tegen gedaan worden. 3x per dag spoelen met pure waterstofperoxide en 2x per dag profen bruis met parachetamol nemen wat totaal niet werkt. Ik voelde mij niet serieus genomen door de tandarts en heb de noodtandarts gisteren gebeld, helaas zei die ook hetzelfde. Ben vannacht zelfs naar het ziekenhuis geweest smekend om pijnstillers maar helaas. Met deze ontsteking werken pijnstillers niet. Ga dus kapot van de pijn. Heb zelfs met mijn hoofd tegen de muur aan lopen bonken om een andere pijn te voelen dan die in mijn mond...Ik weet echt niet meer waar ik het zoeken moet.
Ben zo bang dat al mijn tanden eruit vallen en de informatie die ik hierover heb heb ik eigenlijk alleen maar via google gevonden want de tandarts had geen tijd om vragen te beantwoorden omdat ik snel tussendoor werd geplaatst. 1 voortand doet nu heel veel pijn en zit ook los...
En waardoor dit allemaal komt? Vitaminegebrek, geen weerstand, roken, veel wijn, en te hard poetsen. Ik dacht altijd dat ik best netjes was op mijn tanden, altijd 2x per dag poetsen en flink hard maar dat was dus blijkbaar fout dat wist ik niet. Als de pijn hiervan eindelijk weg is en mijn gebit weer normaal is ( als dat al mogelijk is) wil ik alles omgooien! Ik wil sporten, fruit eten, afvallen en leren hoe ik heel goed voor mijn tanden moet zorgen!
Maar tot die tijd zit ik nog met de pijn. Heeft iemand nog een tip of advies voor me? Of heeft 1 van jullie dit meegemaakt? Want het zou fijn zijn om te horen dat ik niet de enige ben. Zelfs via google vond ik dat dit eigenlijk zelden pijn veroorzaakt dus is er een lotgenoot?
lampenkap schreef:Ik ben ook erg bang maar heb van de huisarts medicijnen tegen de angst gehad die erg goed helpen! Hoe duurde het ongeveer vanaf het trekken tot een prothese en alles weer normaal voelde?
lampenkap schreef:Liefiefie wat verschrikkelijk! Wat kan er allemaal fout gaan in een mond he?
lampenkap schreef:Ik weet niet of er kans op herstel is... Bij 1 voortand is er sowieso al botschade en dat komt niet meer goed. Deze tand is nu binnen 24 uur al los gaan zitten en scheef gaan staan. De tandarts wil mij niet echt veel uitleg geven dus google ik nu maar waarbij ik mijzelf natuurlijk al helemaal gek maak maar heb ook niemand aan wie ik vragen kan stellen...
lampenkap schreef:Ik wil gewoon weten of dit ooit nog helemaal over gaat, De tandarts zei dat dit de ernstigtse was die hij in 30 jaar heeft gezien. Ik wil weten of ik die voortand sowieso kwijt raak of dat er nog iets aan gedaan kan worden maarja bot kan natuurlijk niet meer terug groeien! Ik ga nu even douchen daar wordt ik altijd rustiger van!