vitamine gebrek ik ben er klaar mee.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

vitamine gebrek ik ben er klaar mee.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 12:34

Het belemmerd mij in mijn leven.
En niet een beetje, nee gewoon bijna 100%

Net als bijna alle mensen in nederland ben ik aan het werk.
Na een werkdag weten wij zoveel te verzinnen om te doen maar bij mij komt er niks van.
Ik wil alleen nog maar in bed liggen en tv kijken, kom op ik ben 21 >;)
Alles wat ik moet doen is zo een opgave dat ik er de kracht voor moet verzamelen.

Maar ik weet ook waardoor het komt en eigenlijk is het te gek voor woorden dat ik het zover heb laten komen.
Ik eet al zeker 10 jaar geen vis,fruit en groente meer.
Gewoon omdat ik het niet lekker vind en dat begint nu echt zijn tol te eisen.

Ik ben alleen maar moe en heb nergens zin in.
Zelfs mijn paardjes waar ik graag naar toe ging doen mij ''niks'' meer.
De twijfel is er zelfs geweest om ze weg te doen omdat ik dacht dat ik geen zin meer in de paarden had.
Maar na goed nagedacht te hebben is dit helemaal niet het probleem.
Als mijn paardje blij naar mij toe komt lopen omdat ik er ben word ik warm van binnen.

Ik heb het ook verweten aan het feit dat mijn paard al 7 maanden een blessure heeft en ik er dus helemaal niks mee kan doen.
Laatst het tuig op gegooit (lees wel, mijn paard staat niet voor de wagen of in tuig normaal gesproken) gewoon om te kijken van wat doet het met mij.
Het voelde geweldig en ook mijn paardje vond het geweldig.
5 jaar lang ben ik dag in dag uit met veel plezier naar haar toe gegaan.

Maar er moest toch gezocht worden naar het feit waarom ik zo moe ben en mij zo lam geslagen voel.

Gister een afspraak gemaakt bij de HA voor een pijnlijk gevoel in mijn keel.
Dit word uiteraard afgewimpeld en maar eens laten weten hoe ik mij voel.
Het zou niet geheel onverstandig zijn om bloed te laten prikken dus dat ga ik maandag ook doen.
Na het bezoek bij de HA kwam ik er achter allemaal blaasjes op mijn tong te hebben.
Ook dit duid op een vitamine te kort wat niet zo raar is na al die jaren.

Vanacht een internet test gedaan op vitamine te kort om een beetje een beeld te krijgen van wat mijn tekorten zouden zijn.
Ik ben mij rot geschrokken van de uitslag.

Afbeelding
Deze te korten zijn dus dagelijks.

Om de bloedtest zo veel mogelijk op de huidige waarde te laten prikken heb ik besloten om vanaf maandag mijn leven radicaal om te gooien.

Eigenlijk schrijf ik dit verhaal meer om het te delen en mensen die leven zoals mij (hopelijk zijn het er niet veel ) in te laten zien dat het op de lange termijn echt problemen gaat opleveren.

Rennie89

Re: vitamine gebrek ik ben er klaar mee.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:41

Jeetje zeg wat vervelend dat je je zo voelt! Kan begrijpen dat je dan aan bepaalde dingen gaat twijfelen. Vind het echt super dat je nu je leven om gaat gooien! Wat zijn de eerste stappen die je zelf gaat zetten?

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:44

Als je mijn dochter was trapte ik groente en fruit bij je naar binnen.. je ziet hoe je jezelf toetakelt en de oplossingen zijn zo simpel.. van mijn kant absoluut geen medelijden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:44

Waarom herken ik mijzelf in jouw verhaal :\
Ik moet ook de kracht zoeken om iets te gaan doen ipv lekker op bed serie te liggen kijken.

Ik eet geen fruit, nooit.
Zeer weinig groente.
Ook bij lange na niet altijd aardappels o.i.d

Mag ik vragen waar je die vitaminetest hebt gedaan?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:46

Dat je bepaalde voedingsmiddelen niet wil/kan eten is 1 ding, maar waarom dan geen goed supplement slikken?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 12:47

Dobel schreef:
Als je mijn dochter was trapte ik groente en fruit bij je naar binnen.. je ziet hoe je jezelf toetakelt en de oplossingen zijn zo simpel.. van mijn kant absoluut geen medelijden!

ik hoef ook geen medelijden.
Het is immers mijn eigen schuld ;)

lifaya schreef:
Jeetje zeg wat vervelend dat je je zo voelt! Kan begrijpen dat je dan aan bepaalde dingen gaat twijfelen. Vind het echt super dat je nu je leven om gaat gooien! Wat zijn de eerste stappen die je zelf gaat zetten?

Eerste de bloedtest om te kijken waar de enorme tekorten zitten.
Maandag gaat zeker het eerste fruit naar binnen en maar meer dingen leren eten.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:49

Ik zou ook wel willen weten waar je die test hebt gedaan. Ik wil ook mijn hele leven omgooien. Ben altijd doodmoe en ik lig soms dagen alleen maar in bed dan kom ik er niet eens uit.

Ik heb nu vanwege vitaminegebrek, stress, roken, en andere dingen een enorme mondinfectie. Mijn tanden kunnen er bij deze infectie zelfs uit gaan vallen en 1 tand zit al los. Volgens de tandarts kon hij zelfs aan mijn tanden zien dat ik 0,0 weerstand heb. En misschien moet ik hierdoor zelfs een kunstgebit terwijl ik wel mooie witte tanden heb...Mijn tandvlees is gewoon aan het afsterven en sommige delen ( bij mijn voortanden) is mijn tandvlees al dood.

Ik eet nooit groente en fruit. Ik eet eigenlijk alleen maar patat, kaassoufles, turkse pizza's en macaroni..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:51

Afbeelding

Ik heb een heel onregelmatig leven ivm werk.
Eet veel vlees, meer als de gem. nederlander.
En fruit, tsja, dat eet ik echt nooit... terwijl het best lekker is.
Zal wel luiigheid zijn van me.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:56

Waar hebben jullie die test gedaan?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 12:57

lampenkap schreef:
Ik zou ook wel willen weten waar je die test hebt gedaan. Ik wil ook mijn hele leven omgooien. Ben altijd doodmoe en ik lig soms dagen alleen maar in bed dan kom ik er niet eens uit.

Ik heb nu vanwege vitaminegebrek, stress, roken, en andere dingen een enorme mondinfectie. Mijn tanden kunnen er bij deze infectie zelfs uit gaan vallen en 1 tand zit al los. Volgens de tandarts kon hij zelfs aan mijn tanden zien dat ik 0,0 weerstand heb. En misschien moet ik hierdoor zelfs een kunstgebit terwijl ik wel mooie witte tanden heb...Mijn tandvlees is gewoon aan het afsterven en sommige delen ( bij mijn voortanden) is mijn tandvlees al dood.

Ik eet nooit groente en fruit. Ik eet eigenlijk alleen maar patat, kaassoufles, turkse pizza's en macaroni..

last van mijn tanten en tandvlees heb ik ook.
En ook dit is mijn eigen stomme schuld.

Ik heb angst voor de tandarts maar wil deze week de stap zetten om er toch heen te gaan.
Heb maar 1 lichaam en die ben ik enorm aan het verwaarlozen.

Ik eet eigenlijk alleen maar vlees en gebakken aardappels en soms gekookte met appelmoes.
Ik ben niet zo een patat mens.

http://www.fitforme.nl/

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:59

Nou vind het goed dat je nu actie onderneemt +:)+ Ikzelf ben een vleeseter maar eet wel elke dag iets van groente en fruit, heb ik mezelf maar aangeleerd omdat ik toch een gezondere leefstijl moet krijgen (heb net een klein zakje chips op, echt gezond is het niet :') ) en vis is ook absoluut van belang! Je moet het leren eten :j Ik neem elke dag/om de dag wel zalm of iets in die richting

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 13:01

voor omega3 moet ik echt een sup gaan zoeken want dat krijg ik echt niet weg.
De lucht van vis is voor mij al genoeg om heel misselijk te worden met alle gevolgen van dien.
Op een markt vind je mij dus ook niet veel en ver daar vandaan...

Moet eerlijk bekennen dat ik nu mijn eerste appel sinds een hele lange tijd op heb en snap niet waarom ik het niet eerder heb gedaan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:07

You go! Wat ook heel lekker is is appel in stukjes snijden, kaneel er overheen strooien en even in de magnetron doen :D zo deed ik het toen ik bezig met dieeten was

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:08

Kibbeling dan, lust je dat ook niet? Dat stinkt niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:11

Dit is mijn vitamineding
Afbeelding

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:16

Mijn god... Mijn vitamine tekorten liggen allemaal tussen de 90 en 99% dat ik nog leef zeg!

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:18

Enige vitaminegebrekken bij mij volgens deze test zijn de typische vegetarische gebrekken. Omega 3, B12, dat soort dingen. Uit de testjes bij de dokter komen gelukkig nooit de tekorten die ze hier aangeven, dus daar vertrouw ik wel op :').

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:23

Tja, vitamines zijn nou eenmaal essentieel om je goed te voelen.
Ik sport veel, dus eet ook veel fruit en daarnaast ook nog vitamine A tot Z pillen voor de zekerheid.
Ik krijg dus in principe teveel vitamines binnen :+

Die test zou ik overigens niet teveel vertrouwen. Dat komt van een product af en je moet er rekening mee houden dat ze daar ook baat bij hebben om het anders weer te geven. Voor echt goed advies kun je beter naar een dieetiste gaan. Die kan dat allemaal precies uitrekenen en een voedingsschema opstellen.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:26

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:27

Die test klopt voor geen meter, laat gewoon eens bloed prikken bij je HA als je het echt niet vertrouwd.
Ik laat dat regelmatig doen ivm B12 tekort en dat komt totaal niet overeen met die online test, puur verkooppraatje.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 13:32

Precies. Test klopt bij mij ook niet. Ivm jong dochtertje eet ik/we best gezond nu. Uit de test kwamen echter wel grote tekorten naar voren. Die (uiteraard 8)7 ) opgelost kunnen worden dmv een supplement van de fabrikant van die test >;)

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:40

Ik eet ook nauwelijks fruit, en eet bijna nooit vlees, maar na meermaals bloedprikken bij de dokter blijkt dat ik absoluut geen tekorten heb. Die test klopt maw langs geen kanten. Het ligt ook veel aan je lichaam, en dat is bij iedereen anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 14:52

Omega 3 zit vnl in vis maar niet enkel in vis. Lijnzaad en walnoor olie bevat het ook, er wordt al brood verkocht met omega 3 in enz. :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:22

Afbeelding

Ai, ik mis geloof ik wel heel erg veel. :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 15:40

ik schrik wel van sommige tabellen zeg...

ik heb m zelf ook even gedaan en ik heb eigenlijk alleen een tekort aan b11 en d, maar dat had ik zelf ook wel door want ik voel me momenteel wat moe en lusteloos :j