waarom begrijp niemand me ??? (tips)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jackiejtjj

waarom begrijp niemand me ??? (tips)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 11:55

Ik was als klein meisje al altijd helemaal verzot op paarden.
Het was me lust en me leven.
Ieder jaar met me familie naar drenthe op vakantie en iedere dag en de hele dag was ik aan het helpen op de manege.
En een vriendin daar had eigen paarden en we hebben wat afgereden daar.
En iedere maandag avond liep ik thuis op de manege en later kwam er de woensdagavond bij want kreeg springles.
Totdat ik een x van me paard afviel en ik niet meer durfde heb ik een paar jaar alles gedaan behalve rijden.
Altijd heb ik het gemis naar paarden gehad. Toen kreeg ik me mini shetlander die veeel geld heeft gekost omdat ze van alles mankeerde.. die is toen weer terug gegaan naar waar ik der vandaan had.

daarna ben ik gaan sparen voor me eigen fries me vriend vond het goed als ik alles zelf betaalde.. Veel aanbod gehad. Bij veel wezen kijken. Toen zei me vriend nou omdat je het al zo lang wil krijg je hem van mij. Dus ik met het geld dingetjes gekocht.
Dus ik met trots laten zien en me vriend gaa heel hard lachen hahah denk je nou echt dat je een paard van me krijg. Ik natuurlijk kwaad en op nieuw bezig met sparen..

Maar we hadden laatst een discussie waarop me vriend zegt als jij een paard koop dan ben ik weg en dan bekijk je het maar ik hoef geen paard en weet ik veel wat allemaal.. Maar paarden zijn me lust en me leven ik mis het zoo erg gewoon het gevoel dat je erop zit en dat alles om je heen voorbij raast en lekker een moment met ze 2en.. Ben al een paar x ingestort ik voel me niet meer mezelf.. En iedereen om me heen zegt je steld je aan... Ik mankeer het 1 na het andere en heb nergens meer zin en puf voor..

Me ouders en andere familie leden worden ook steeds boos op me ik kan nergens anders meer over praten.. iedereen zeg ook dat ik er geen tijd voor heb maar zou niet weten waarom niet .. Ik ben een moeder van 19 maar me zoontje heeft ook een vader die een paar avonden in de week bij ons zoontje thuis kan blijven... Ik ga 3 dagen in de week werken en voor de rest niks ga niet op vakantie omdat me vriend de hele vakantie werkt het hele jaar door.. me schoonvader heeft hier een weiland en de oom van me vriend een eigen stalling... Vriendin van me moeder is hoefsmit.. Ik heb nu juist een goed mogenlijkheid maar ze gunnen het me gewoon niet...

wat zouden jullie doen.. ik kan zelf een paard kopen en bij me schoonvader of bijme vriend ze oom neerzetten.. Maar straks gaat me vriend weg ?? Moet ik aan mezelf denken of aan hem.. Ik weet niet hoe belangrijk paarden voor anderen zijn maar voor mij echt super belangrijk ik mis het zo erg dat als ik al iemand zie rijden ik gewoon in een huilbui uitbarst... En dat ben ik gewoon niet .. Ben niet meer vrolijk alleen met me zoontje.. Voel me alleen lekker als ik met een vriendin mee ben geweest naar de paarden dan leef ik een hele dag in de wolken.. Bij de paarden kan me verstand op nul en ben ik even niet een moeder met veel verantwoordelijkheid en kan ik me even naar me leeftijd voelen.. en lekker gek doen me zoontje gaat ook heel vaak mee en die is ook aan het schatteren als we hem op een paard neerzetten... Hij is er ook nu al helemaal gek van...

Deesiej

Re: waarom begrijp niemand me ??? (tips)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:58

Meid, het zijn jou centen. Aan het verhaal te horen heb je genoeg aan je hoofd. Een paard bied op veel momenten ontspanning en kan een hele erge steun zijn. Laat je droom niet afpakken en kies voor jezelf. De mensen die echt om je geven zullen ook met paard van je houden ;)

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:59

Je hebt een zoontje met je vriend? Dan zou ik dat niet op het spel zetten voor een paard (tenzij het op ander gebied ook niet oké is om met elkaar door te gaan). Voelt je vriend zich niet tekort gedaan, of is hij bang dat hij geen tijd en aandacht meer krijgt als er een paard komt? Als dit het geval is, is het zaak om dit uit te spreken en te bezien of hierover afspraken gemaakt kunnen worden (en jij wellicht toch je paard kan kopen).
Is het niet mogelijk om een bijrijdpaard te vinden? Kun je zonder eigenaar te zijn wel een aantal maal per week gaan rijden.
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 06-07-11 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:00

Meis, het is ook echt niet goed als je hele geluk alleen maar afhangt van het hebben van een paard. Waarom zoek je niet gewoon een leuk bijrijdpaard? Kost minder qua tijd en geld, je gaat een veel minder grote verplichting aan dan als je direct een eigen paard koopt en je kunt gewoon eens zien hoe het gaat. :)

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:02

Ten eerste zou ik gaan nadenken over de relatie tussen jou en je vriend.
Eerst toezeggen dat hij je paard gaat kopen, je vervolgens uitlachen omdat je erin gestonken bent om even later te weer te zeggen: paard of ik.

Over je financien of tijd kan ik niet oordelen. Dat moet je zelf uitzoeken (de financien dan). Kan je je paard ook blijven onderhouden als hij wat gaat mankeren? Kan je niet eerst een verzorgpaard nemen (en dan natuurlijk een fries als dat kan ;)) Dan kan je iig eerst je tijd in gaan delen.

Succes ermee

p.s. Ik heb zelf ook dat ik volledig kan ontspannen bij mijn verzorgpaard, maar ik weet ook dat ik het geld en de tijd niet heb om fulltime voor dat dier te zorgen. Dus op dat punt begrijp ik je volkomen.

edit: Heb je nu een zoontje met je ex of met je huidige vriend? Ik denk het eerste. Hoe vaak is je zoontje nu bij hem dan? Want als je en gaat werken, en een paard hebt kost dat dubbel zoveel tijd. Je kan naar je paard terwijl je huidige vriend op t werk is, dus daar heeft hij geen last van, maar waar laat je je zoontje in die tijd? Hij kan niet altijd mee lijkt me, zeker niet als hij wat jonger is en jij wilt gaan rijden.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:02

maar in je profiel staat dit:

we zijn nog op zoek naar een paardje om ons gezin helemaal compleet te maken aangezien we toch een weiland hier hebben.
Klopt dat niet meer dan? Dit ziet eruit alsof jullie het beiden graag willen...

Ik vind: als er tijd, geld en vooral steun van je vriend is, waarom niet. Als een van die factoren er niet zijn, vind ik dat je beter af bent met een bijrijd- of verzorgpaard. Je moet het beiden willen, dat is met ieder (huis)dier wat je aanschaft hetzelfde imo.

Als je 19 bent met een kindje van 1 en eigen huisje kan ik me voorstellen dat je het al best wel hard te halen hebt met tijd&geld... Ik zou persoonlijk dan niet voor een eigen paard gaan, want je kunt op allerlei manieren met paarden bezig zijn en dus je eigen hobby en tijd voor jezelf hebben. Want dat is natuurlijk wel ook superbelangrijk.

edit; verduidelijkt

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 12:17

nee ik wil onze relatie niet op het spel zetten.. We houden heel veel van elkaar en me vriend heb zelf jaren lang shetlanders gehad.. hij had er toen 4 en zijn allemaal al ingeslapen of overleden.. Ik heb alijd bijrijpaarden gehad en verzorgpaarden. maar op een gegeven moment wil ik dat ook niet meer.. Ik ben toe aan me eigen paardje zelf lekker opvoeden en bezig zijn.. En nee het is ook niet goed dat me hele geluk ervan afhangt en dat hangt ook niet allemaal daarvan af maar ik heb iets voor mezelf nodig me leven in zo erg verandert in een korte tijd ging altijd op vakantie woonde in de stad enz enz.. en dat is nu allemaal niet meer en met paarden daarmee voel ik me weer thuis..

nee dat we samen op zoek waren dat was eerst hij vond het allemaal goed enz. enz,,maar op de een of andere dag niet meer.. en ja met me huidigevriend heb ik me zoontje...

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:21

Heeft je vriend er wat op tegen als je een verzorgpaard zoekt? :)

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:25

Ik ben benieuwd waarom je vriend precies tegen een eigen paard is? Alleen om die reden of ook iets anders? Ik herken het van hier thuis wel, ik wil ook heel graag eindelijk mn eigen IJslander kopen, maar het is de tijd nu gewoon nog niet. Dus toen ik een leuke IJs had gevonden waren mijn vriend en mijn ouders ook een soort van 'bozig' omdat het nu gewoon niet slim was om nu al een paard te kopen. Ik was het daar niet mee eens en had een heel financieel schema gemaakt dat het me WEL zou lukken: dit heeft geholpen. Helaas is het niet door gegaan met dit paard maar mocht ik nog eens zoiets tegen komen zouden ze mij niet meer tegenhouden. :)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:26

Ik vind die reactie van je vriend ook wel achterlijk zeg. Eerst is het goed en dan in ene helemaal niet meer.

Ik zou het er eens met hem over hebben dat die omslag toch wel raar is, en dan eens duidelijk uitleggen dat hij er niet onder hoeft te 'lijden' als jij een paard koopt. Alles op een rijtje zetten dus.

Succes iig! :)

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:28

Heb je ook al geprobeerd om echt goed met hem te praten. Dus niet alleen een discussie waarom wel waarom niet. Probeer met al je gevoel uit te leggen hoeveel dit voor je betekent, en vraag waarom hij het niet ziet zitten. Ik denk dat het probleem inderdaad ligt bij het stukje aandacht en tijd. Maar misschien kunnen jullie samen tot een oplossing komen. Het is wel belangrijk in een relatie dat je partner jou hobby's en dromen respecteert. En daarmee bedoel ik niet te zeggen, als jij iets wil moet hij het maar accepteren. Maar hij mag best weten dat hij je op deze manier kwetst, door eerst de indruk te wekken dat het mag en vervolgens toch weer niet.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:29

Heb je het je vriend al gewoon gevraagd hoe het komt dat hij nu van mening veranderd is, heeft misschien iemand anders tegen hem gezegd dat jullie niet aan een eigen paard moeten beginnen, en gelooft hij daar meer in dan in jou?
Als paarden jouw passie zijn, zou het wel heel hard zijn als je niets meer mocht doen met paarden. En je vriend zal zelf ook wel een hobby hebben die hij niet kwijt wil.
Aan de andere kant, ik neem aan dat je zoontje nog erg klein is, maar dat blijft niet zo, hij zal steeds meer van je aandacht nodig hebben. Dan lijkt het me beter om een bijrijdpaard te zoeken voor 2-3 keer in de week, mocht je kleine je meer nodig hebben (en misschien komt er nog 1 bij?), dan kun je het paard met een gerust hart aan de eigenaar overlaten.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:32

Oke ik weet dat ik een hoop mensen tegen me ga hebben, maar als dat jouw droom is en jij betaalt het allemaal zelf wat houd je dan tegen? Is jouw droom, zijn jouw centen! Als jij het ken betalen moet je het gewoon doen. Ik zou het doen, mitjs je tijd overhoud voor je kindje..

En even offtopic, van wat ik lees ken je je relatie beter stop zetten. Vind hem een beetje raar met eerst beloven, vervolgens in je gezicht uitlachen omdat je zijn woord geloofd en dan dreigen dat hij weggaat als jij je droom achterna gaat? Waar is het respect gebleven?

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:42

Mirka dat is wel erg makkelijk gezegd, maar bedenk zelf eens hoe moeilijk het is om een dier te kopen die er de rest van je leven (oke niet zo lang maar iig lang is de bedoeling lijkt me) er is en dat je weet dat je partner er het nooit mee eens zal zijn, dat die je dus nooit zou steunen. Dat lijkt mij geen goede basis...

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 12:46

ik hou 400 euro in me maand over stallingkosten hoef ik niet te betalen alleen eten hooi stro enz. ook niet is van eigen land en hoefsmit is ook gratis omdat die vriendin van me moeder het graag voor me doet.. heb al een paar x gevraagt en hij geef maar geen antwoord.. hij zegt dat die paarden haat en stom vind maar eerst was het allemaal geen probleem en leuk we zijn samen bij paarden wezen kijken.. me zoontje is nu 15 maanden maar in de avond gaat me vriend vroeg naar bed en me zoontje ook dan heb ik tijd zat om erheen te gaan ook me schoonmoeder komt om de dag me zoontje halen om 2 uur lekker te gaan fietsen en weg te gaan dus is ook weer 2 uur de tijd een vriendin van me wil ook meegaan en als ik ga rijden kan zij even op de kleine letten en dan zo om en om doen ook gaat die als die 2 / 2 en een half is naar de peuterspeelzaal dan heb ik ook weer de tijd ... ja verzorgpony heb ik gehad en ik vond het echt niks het blijft van iemand anders en je heb dan een andere band met je paard..

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:52

Maar waarom haat hij ze? waarom vind hij ze stom? en vooral waarom opeens? Waar is hij bang voor? Welke problemen ziet hij waardoor hij er op tegen is? Als hij een paard stom vind, hij hoeft er toch niets mee te doen? Wat is dan nog steeds het probleem?

Ik denk toch echt dat je wat dieper bij hem moet graven voor antwoorden. Want pas met duidelijke antwoorden kan je wat.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:59

jackiejtjj schreef:
nee ik wil onze relatie niet op het spel zetten.. We houden heel veel van elkaar en me vriend heb zelf jaren lang shetlanders gehad.. hij had er toen 4 en zijn allemaal al ingeslapen of overleden.. Ik heb alijd bijrijpaarden gehad en verzorgpaarden. maar op een gegeven moment wil ik dat ook niet meer.. Ik ben toe aan me eigen paardje zelf lekker opvoeden en bezig zijn.. En nee het is ook niet goed dat me hele geluk ervan afhangt en dat hangt ook niet allemaal daarvan af maar ik heb iets voor mezelf nodig me leven in zo erg verandert in een korte tijd ging altijd op vakantie woonde in de stad enz enz.. en dat is nu allemaal niet meer en met paarden daarmee voel ik me weer thuis..

nee dat we samen op zoek waren dat was eerst hij vond het allemaal goed enz. enz,,maar op de een of andere dag niet meer.. en ja met me huidigevriend heb ik me zoontje...

Ik heb in het zelfde schuitje als jij gezeten. Ik had al een paard gekocht, deze zou die zelfde week gebracht worden. Mijn vriend stond "achter" mijn keuze maar straalde dit niet uit. Daarom heb ik besloten het toch niet te doen.. Ik ben er vreselijk verdrietig om geweest! Dit was mijn droom, mijn kans! Ik had hem kunnen onderhouden met mijn baantje. Maar, als mijn baantje weg zou vallen zou ik mijn vriend moeten vragen bij te springen, en dat was iets wat ik niet zou willen (we redden het wel, maar met een paard er bij zou het behoorlijk anders worden). Ook ik wilde een eigen paard omdat ik geen paarden van anderen meer wilde rijden. Altijd dat gedoe, nooit eens iets kunnen doen zonder overleg en daarbij, de verantwoordelijkheid die je hebt om met het paard van een ander op stap te gaan vond ik te groot. Ik zag het al helemaal voor me. Een eigen paard, troost en toeverlaat, ontspanning en boven al een maatje.. Helaas, het heeft niet zo mogen zijn...
Ik wilde niet ons (wiebelige)relatie niet op het spel zetten voor een paard. Mijn tijd komt nog wel... wanneer weet ik niet.

Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe..

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:59

Glitfaxi schreef:
Mirka dat is wel erg makkelijk gezegd, maar bedenk zelf eens hoe moeilijk het is om een dier te kopen die er de rest van je leven (oke niet zo lang maar iig lang is de bedoeling lijkt me) er is en dat je weet dat je partner er het nooit mee eens zal zijn, dat die je dus nooit zou steunen. Dat lijkt mij geen goede basis...

Ik weet dat het een egoischitische denkwijze van mij is, maar ik vind het egoistisch van hem om haar haar droom te verbieden. Het is haar ding, hoe kan hij daar nu zoveel problemen mee hebben? Bang dat ze geen tijd meer voor hem heeft ofzo? Ik zou dat eest uitzoeken.

Ik weet nog een aantal jaar terug dat ik in een relatie zat waarbij mijn toenmalig vriendje vond dat ik paardje maar op moest geven. Je snap toch wel dat ik het andersom heb gedaan. Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar ik vind niet dat iemand je kan dwingen een groot deel van je leven op te offeren..

Mijn vriend heeft kinderen uit een eerder relatie, ik had ook liever een vriend gehad zonder kinderen maar ze zijn er nou eenmaal en dat moet ik maar accepteren. Kan of wil ik dit niet, dan denk ik dat we niet zo goed bij elkaar passen.. Als je mijn punt snapt..

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:42

ja ik ben al 1000 x het gesprek aangegaan hij vind de kosten onodig hij vind ook dat ik beter het geld kan gaan sparen voor andere dingen ipv uitgeven aan een paard.. maar eerst wilde hij het ook en hij wil maar niet vertellen waarom ik het niet mag terwijl ik al 1000 x in huilen ben uitgebarsten en heb gesmeekt maar hij blijf bij ze standpunt ook zei hij altijd ja als ik iets wou en dit is zijn manier van een x nee om te laten zien dat hij ook een x bij ze standpunt kan blijven

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:17

jackiejtjj schreef:
ja ik ben al 1000 x het gesprek aangegaan hij vind de kosten onodig hij vind ook dat ik beter het geld kan gaan sparen voor andere dingen ipv uitgeven aan een paard.. maar eerst wilde hij het ook en hij wil maar niet vertellen waarom ik het niet mag terwijl ik al 1000 x in huilen ben uitgebarsten en heb gesmeekt maar hij blijf bij ze standpunt ook zei hij altijd ja als ik iets wou en dit is zijn manier van een x nee om te laten zien dat hij ook een x bij ze standpunt kan blijven

Hiervan gaan mijn haren altijd overeind staan. Waarom zou je toestemming nodig moeten hebben van je partner in een relatie? Dat schiet bij mij toch altijd in het verkeerde keelgat..

Ik zelf denk dat als je het niet doet, je het hem uiteindelijk kwalijk gaat nemen. En volgens mij rammelt er wel meer in julie relatie. Als het dadelijk over gaat kan je jezelf wel voor je kop slaan dat je hem je de wet hebt voor laten schrijven. Lijkt mij dan...

Maar misschien is het wel wijs om te wachten tot je zoontje wat ouder is, als hij naar kidnerdag verblijf of naar school gaat heb je meer denk ik. Ik heb zelf 2 paarden en zou het doodzonde vinden als ik neit genoeg tijd voor ze zou hebben. En 3 dgen in de week werken en dan een paard en een huishouden lijkt me vrij pitti. Maar het scheelt idd wl als je geen stalling hoeft te betalen..

Je hebt iig een hoop over na te denken...

Maar ik zou me zeker niet iets laten verbieden door mijn partner! Maar ja dat ben ik...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:27

staar je niet blind op het hebben van een paard.
investeer eerst in jezelf, je relatie en jullie kind.
een paard kopen kan de komende jaren ook nog.

ik ben bang dat jij denkt dat een paard hebben alle problemen die je nu hebt op zal lossen.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:31

Als ik jouw verhaal zo lees, zou ik eerst zeggen: ga eens regelmatig lessen op een manege volgen. Je geeft aan dat je bang bent geworden, maar wil wel een eigen paard kopen?

Ik denk dat jouw vriend het niet zo ziet zitten dat jij een paardje koopt, hem op een weitje neerzet (in zijn eentje?) en dan eigenlijk geen tijd/zin hebt om er mee verder te gaan.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:37

Als ik je verhaal zo lees denk ik ook dat je beter af zou zijn met een verzorgpaard. Voor nu dan iig.

Je vriend staat er namelijk niet achter, zou me dus ook niks verbazen dat hij niet op je zoontje wilt passen als jij naar je paard wilt.
Je zult er dus voor moeten zorgen dat jij, op jezelf (dus ook als het uitgaat met je vriend), je paard kan houden. Ik zou dus ook even wachten tot je niet zo afhankelijk bent van vriendinnen e.d.

Ik heb altijd gezegd dat dieren op nr 1 staan bij mij. Dus als vriend zou zeggen: je paard of ik, begeleid ik hem persoonlijk naar de deur :Y)
Wie van mij vraagt te kiezen, verliest.

Zelf ben ik ook 19, woon samen met mijn vriend en kat en 2 honden en de fret. Paard staat helaas 15km verderop en heb geen auto. Wat jij zegt over moe zijn, geen puf hebben, dingen lijken zo zwaar, terwijl je omgeving denkt: hoezo dan, jij werkt toch maar part-time? Dat heb ik ook allemaal.
Heb het er laatst over gehad met mijn 'psycholoog-persoon' en kwamen tot de conclusie dat ik 'vast' zit in een leven. En ik kan eigenlijk helemaal niet tegen vastzitten :\
Daarom ben ik zo moe, down en lijkt het leven zo zwaar. (Wat ik tot nu toe dus ook niet snapte, want zo zwaar is mijn leven niet)

Een paard kan dan natuurlijk een tijdelijke verlichting geven (even in het 'nu' leven en de rest vergeten) maar je moet niet denken dat je paard de oplossing is.
Je zult je binnen je huidige leven op één of andere manier ook weer vrij moeten kunnen voelen. Als dat niet kan met je huidige vriend, is dat jammer maar helaas.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:41

TS, ik begrijp je wel, maar de manier waarop jij jouw relatie en ook jouw relatie tot jouw kind beschrijft, vind ik erg zorgwekkend. Misschien zit ik er helemaal naast, maar ik meen tussen de regels door te lezen dat het moederschap jou meer dan gemiddeld zwaar belast...? Een eigen paard moet natuurlijk geen vluchtweg worden, maar een weloverwogen en te realiseren keuze.

Ik vind het vreemd dat jouw vriend jou voor de keuze tussen een eigen paard en hem zet. Misschien zijn manier om jou bij zich te houde, misschien wil hij meer aandacht...Maar goed vind ik het niet, ik vind ook niet dat het thuis hoort in een goede relatie. Je moet met elkaar over alles kunnen praten, je mening uit kunnen spreken, maar dreigen met "als, dan..."? Nee, not done :n

Ik zou het eerst eens met een bijrijpaard proberen. Dan kun je in ieder geval al zien, of het qua tijdmanagement allemaal te doen is....!

Veel succes en wijheid bij het maken van je keuze!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:45

Je zegt ergens in dit topic dat je het gevoel hebt dat je moet kiezen voor jezelf of je vriend, jij hebt maar één persoon om voor te kiezen en dat is je zoontje. Als ik het warrige verhaal van oppassen, peuterspeelzaal enz lees dan is het misschien toch verstandig om op een manege in een gevorderde groep te gaan rijden. Dan kun je laten zien aan je vriend dat het menens is en ben je onder gelijkgestemden maar heb je nog niet de verantwoording over een eigen paard. Je lijkt me toch wat impulsief en misschien mis je aandacht en geborgenheid in je relatie en wil je een paard als iets waar je je gevoelens wel kwijt kunt.
Ouderschap en een moeizame relatie is zwaar, zeker als je zo jong bent dus begin niet aan een eigen paard want bij ziekte van je zoontje sta je er alleen voor omdat je vriend veel werkt(en zowiezo niet voor een paard wil zorgen) en dan heb je geen tijd om voor je paard te zorgen. Ondertussen kun je natuurlijk wel flink sparen en als je kind ouder en zelfstandiger is kun je als nog voor je eigen paard gaan, succes.