Aansteller met zo'n bult

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Aansteller met zo'n bult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:37

Mijn moeder die ver weg woont vind dat ik me aanstel over de telefoon aangezien ik haar nog al paniekerig op belde met het nieuws een gigantische bult op mijn been te hebben. Ik heb de huisarts net aan de lijn gehad ( spoedhuisarts ) en die schrijft mij een simpel zalfje voor die ik someteen ga halen. Nu lees ik vanalles over ziekte van Lyme, teken en horzels :') en heb ik gisteren weer is door de bossen gereden dus wil ik toch even weten waar ik aan toe ben en of ik vanavond rustig ken slapen.

Hier DE bult van maarliefst 12 centimeter breed ;(

Afbeelding

Kan dit een onschuldige bult zijn waar mijn been gewoon een drama reactie op geeft of is dit toch iets om zorgen over te maken?

arizonagreen

Re: Aansteller met zo'n bult

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:39

Toevallig misschien gebeten door een daas? Mijn moeder krijgt dan ook datsoort enorme schijven...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:40

heb je ook koorts?
heb je enig idee wat voor beest je gestoken heeft? :P

Celinee_

Komt me bekend voor. Ik ben vorig jaar door mijn rijbroek heen geprikt door een daas, vlak naast mijn rechter knie en ik kreeg ook zo'n plakkaat van een bult. Omdat je je knie nogal veel beweegt, werd mijn hele knie en onderbeen twee keer zo dik. Erg veel last van gehad en toen de zwelling wat af nam begon het ongelofelijk te jeuken. Tot overmaat van ramp ben ik de dag erna ook nog op een hommel gaan staan met mijn blote voet en daar kreeg ik ook zo'n plakkaat van. Allergische reactie denk ik.

Ik heb toen van de dokter een zalf gekregen en heb het zelf koel gehouden met een koelelement uit de diepvries.

suus_pepper

Jeetje dat is wel een grote bult. Een horzel maakt ook dat soort bulten. Jeukt het ook?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:42

Had ik ook laatst, van een daas geloof ik. Niks aan 't handje :D. Koelen helpt inderdaad tegen de zwelling.

Een tekenbeet (met Lyme) geeft andere vlekken.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:42

Ik zou echt niet weten waardoor ik gestoken ben heb niets gevoelt op dat moment ben vandaag opgestaan met een buld die uitgegroeid is tot dit. De huisarts vroeg ook of ik koorts had, niet dat ik weet voel me gewoon goed maar krijg het wel ernstig heet bij de gedachtte dat het was is :P

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 18:44

Maakt me gerust dat teken andere bulten maken en ga er nu dan ook maar vanuit dat het een daas is geweest, ik ga nu even snel dat zalfje halen Azeron ofzo vertelde ze mij.

Conny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:47

Kan ook van een mug zijn.. Ik heb nooit grote bulten gehad van muggen en sinds afgelopen jaar krijg ik precies zulke bulten.. Ze gloeien dan ook en jeuken ontzettend en na een tijdje als je flink gekrabt hebt worden ze zelfs blauw en paars en alle kleuren van de regenboog... Maar voor de rest kunnen ze geen kwaad :+ Alleen is je lijf net een slagveld als je een avondje buiten hebt gezeten en heel je lijf zit onder..

danaderese

hoi
ik heb vorig jaar net de dezelfde bult op mijn been gehad
ik was gestoken door een daas en ben allergisch aan het worden voor die beten
vorige week een dubbel dik hand gehad door een dazen beet.
bij mij helpt meestal er compressen en een windel rond te doen en het compress nat houden met ontsmettings alcohol.
vorige week wel ook nog zyrtec en cortisonen moeten nemen ivm de allergie.
groetjes

Benfan

Zulke bulten kun je ook krijgen van een simpele mug, je bent dan gewoon heel ongelukkig gestoken. En wees gerust! ik had hier een logee van de week die zich net zo aanstelde :P die had hele verhalen over 'allergie' en kon maar niet stoppen met zeuren erover.

Jess1989

Daas :j Ik krijg ook altijd zulke schijven als ik gestoken ben door een daas, ik krijg zelfs zulke schijven als ik gestoken ben door een mug! Ben dr namelijk erg allergies voor.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:48

ik heb dit jaren geleden ook wel eens gehad. ben toen bij de ha langsgeweest en kreeg een anti allergie injectie en een zalfje mee. weet alleen niet meer precies wat voor zalfje dit geweest is.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:49

Een muggenbeet kan bij mij ook zulke bulten veroorzaken. (Gelukkig niet in NL, wel in de zuiden van Europa.)

Livito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:49

ik krijg ook altijd van die bulten :j
azeron helpt bij mij voor geen meter , smeer er altijd gewoon zwitsal op en heb van de huisarts nog een ander goedje gekregen * naam kwijt* niet teveel van opsmeren krijg je brandwonden van .
lijkt mij gewoon een allergische reactie , wat ook kan werken tegen de jeuk zijn pilletjes voor hooikoorts :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:51

Ik krijg die bulten van moerasmuggen. Heb er 1 keer lidocaïne zalf van de HA voor gekregen, echt heel erg fijn want het was echt vervelend.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:54

Zulke bulten krijg ik ook wel van dazen. Trekt binnen een paar dagen wel weg.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:59

Mijn zus heeft een allergie voor dazen beten en krijgt ook zulke schijven/bulten na een beet. zodra ze voelt dat ze geprikt is zuigt ze het gif er uit met een vacuumpompje (gehaald bij de apotheek) en dan worden ze niet zo groot meer. Teken geven niet zulke grote bulten.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:01

Ik krijg van dazen megaschijven, misschien dat er eentje rondvliegt die je goed te pakken genomen heeft.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:01

Lijkt mij ook op een daas beet.
Ligt eraan hoe allergisch je er voor bent. De meeste mensen hebben al genoeg aan koelen.

ik zelf heb 90pillen op voorraad en meerdere tube's zalf,dit omdat ik heeeel allergisch voor ben maar ik merk het ook binnen een paar minuten.

Eefiesvenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:08

Ik heb net een paar dagen terug net zo'n bult gehad op m,n arm, ik heb een paar pilletjes tavagil meegekregen bij de huisarts, dit hielp heel snel.
Afbeelding

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:27

Ik krijg precies dezelfde bulten van een dazensteek. Heel gemene plekken zijn dat. Echt jeuken doet het nooit, maar het is altijd warm en geïrriteerd. Meestal helpt koelen met een natte washand altijd wel een beetje :) Trekt als het goed is wel weer zelf weg, maar zalfje zal wel helpen :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:34

Daas/horzel.. blijft nog wel even zitten denk ik.. gaat straks voelen als een blauwe plek als je erop duwt. Tis wel echt enorme bult zeg :(

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:42

Azijn helpt ontzettend goed, ouderwets. :D

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:44

Ik heb dat soort bulten ook al gehad, van muggen denk ik. Maar wel geen gewone muggen want ik krijg ze alleen als ik op de heide/in't bos geweest ben.
Als't op een niet zichtbare plaats is smeer ik er wel eens groene klei op, dat helpt ook wel. 't is alleen geen zicht :P