Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mieke_Cunna schreef:Hey hallo,
Hier een topic van mij, ik heb een vriend van 47 jaar en hij heeft 3 kids. De oudste van 12 zien wij weinig meer. Het topic open ik omdat ik mij zorgen maak om de twee jongsten.
Hun ouders zijn 5 jaar geleden gescheiden, de jongste is 7 en de middelste 10. Ze hebben alle drie een rugzakje waar ik prima mee om kan gaan alleen ze vertonen de laatste tijd gedrag waar ik mij geen raad mee weet.
In het verleden is papa erg dwangmatig geweest omdat mama niks wou doen, hierdoor hebben de twee jongsten een bepaalde angst ontwikkeld voor hun vader.In Sinds dat wij samen een relatie hebben merkte ik niks van die angst. Het waren gewone blije kids die makkelijk contacten maakte met leeftijdsgenoten, hun vader uitlokte op een positieve manier (lekker klieren zegmaar) naar mijn weten is er niks gebeurd maar sinds enkele weekenden durven ze niks meer te vragen en te zeggen.
Ze slopen op eigen houtje de stofzuiger om er wat anders van te maken en verhuizen 's nachts het halve huis naar een andere kamer omdat ze er mijn inziens last van hebben. Iedere ochtend schrik ik me rot. De middelste kan heel open praten maar vanavond en gisteravond durfde die niet eens te vragen of die mocht slapen Ben al met ze in gesprek gegaan en dan is het ff oke en vervolgens klappen ze dicht en zitten ze als sombies voor zich uit te kijken terwijl we op een camping met heel veel activiteiten zitten. Ze gaan overal mee naar toe, mogen elk weekend in het zwembad zwemmen, hebben hier alles. Papa vertoond geen boos of "eng" gedrag zeggen ze zelf en ze vinden mij ook niet eng. Ik snap er geen snars van. Gelukkig heeft mijn vriend ouderbegeleiding. Daar ga ik dit ook aan zeggen. Want naast dit heb ik nog steeds een zware therapie te volgen en heb absoluut geen zin dat die kids dadelijk het huis overnemen zonder iets te zeggen. Bovendien roept het frustraties op!
Liefs,
Mieke
Mieke_Cunna schreef:Ze slopen op eigen houtje de stofzuiger om er wat anders van te maken en verhuizen 's nachts het halve huis naar een andere kamer omdat ze er mijn inziens last van hebben. Iedere ochtend schrik ik me rot. De middelste kan heel open praten maar vanavond en gisteravond durfde die niet eens te vragen of die mocht slapen Ben al met ze in gesprek gegaan en dan is het ff oke en vervolgens klappen ze dicht en zitten ze als sombies voor zich uit te kijken terwijl we op een camping met heel veel activiteiten zitten. Ze gaan overal mee naar toe, mogen elk weekend in het zwembad zwemmen, hebben hier alles. Papa vertoond geen boos of "eng" gedrag zeggen ze zelf en ze vinden mij ook niet eng. Ik snap er geen snars van. Gelukkig heeft mijn vriend ouderbegeleiding. Daar ga ik dit ook aan zeggen. Want naast dit heb ik nog steeds een zware therapie te volgen en heb absoluut geen zin dat die kids dadelijk het huis overnemen zonder iets te zeggen. Bovendien roept het frustraties op!
Liefs,
Mieke