Yes to Carrots shampoo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt90

Yes to Carrots shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 11:13

Hoi Bokkers!

Na verschillende goede verhalen te hebben gehoord, zelf ook maar de Yes To Carrots shampoo gekocht.

Las zelfs verschillende berichten dat hun haar er na enige tijd een stuk minder vettig van zou worden...

Ik gebruik hem nu iedere dag, een week lang, maar mijn haar wordt er alleen maar vetter van?

Dezelfde dag na het douchen vind ik het er al vet uitzien... Terwijl ik het volgens de gebruiksaanwijzing wel iedere dag kan gebruiken.

Doe ik iets verkeerd, of zijn er meer mensen die mijn ervaringen delen?

(Conditioner gebruik ik hetzelfde als anders, alleen een beetje aan de onderkant van mij haar/in mijn staart, niet op mijn hoofd..)

Brand los! :D

Peperkroket

Re: Yes to Carrots shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:32

Ik houuuu van de shampoo. Maar van elke dag wassen wordt je haar sowieso vet.. weet niet of je dat al deed?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:34

Ik gebruik de Yes To Carrots nu een tijdje, en heb totaal geen vet haar meer. Maar je moet echt niet elke dag je haar wassen, dat is slecht voor je haar.. Ik vind trouwens de conditioner wel fijn, daar wordt het lekker zacht van. Hier alleen maar positieve woorden over de shampoo. Maar van elke dag wassen wordt met elke shampoo je haar vet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:37

Oeh, ik heb de Yes to Cucumbers (voor gekleurd haar), heerlijke shampoo! Maar volgens mij is de Carrots voor droog haar. Amders zou je even naar de Tomatoes moeten kijken, was die niet voor vet haar?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:42

Carrots is voor normaal haar is mij verteld.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:48

Als je elke dag je haar wast gaat je haar alleen maar meer vet aanmaken omdat je met wassen een vetlaagje weghaalt.
En al zeker met ontvettende shampoo, dus ik denk dat als je afbouwd met wassen dat het dan minder vet word!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:56

Probeer inderdaad af te bouwen met dagelijks wassen, dan zul je zien dat het minder snel vet word. Ik gebruik ook sinds een half jaar yes to tomatoes en ben zeeer tevreden.

In het begin deed ik om iedere dag wassen te voorkomen en minder vetheid te voorkomen dit:
dag 1: haar wassen en mooi los dragen
dag 2: haar in een knoedeltje (dan valt niet zo op als wat vettig is)
dag 3: haar wassen en los
dag 4: haar in knoedeltje

undsoweiter

Inmiddels kan ik makkelijk:
dag 1: haar wassen en los
dag 2: haar los of half los
dag 3: knoedeltje
dag 4: wassen en los

Gewoon even doorzetten dus!

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:04

Dankjullie voor de reacties!

Ik deed het al elke dag wassen, maar moet ik toch maar proberen om als begin maar eens een dag er tussen te laten zitten...

Maar volgens jullie is de Yes To Tomatoes voor vettig haar, en de Yes to Carrots juist voor droog haar?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:18

Britt90 schreef:
Dankjullie voor de reacties!

Ik deed het al elke dag wassen, maar moet ik toch maar proberen om als begin maar eens een dag er tussen te laten zitten...

Maar volgens jullie is de Yes To Tomatoes voor vettig haar, en de Yes to Carrots juist voor droog haar?

Nope, volgens mij is Yes to Carrots voor normaal haar, alle haartypes. Yes to Tomatoes is voor volume en Yes to cucumbers voor gekleurd en beschadigd haar.

Ik heb ze alledrie geprobeerd. Maar vind zelf tomatoes het fijnste en lekkerste ruiken!

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:20

Ja Yes to Carrots is voor normaal haar. :j

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 12:25

Dankjullie!

Heb al wel de Yes to Tomatoes conditioner, ik zal binnenkort nog even kijken voor de shampoo.

En een poging doen om mijn haar minder vaak te wassen. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:55

Je haar wordt steeds vetter omdat je haar gewend is aan siliconenshampoo :) Het duurt een tijdje voordat je haar omschakeld. Geen zorgen, komt goed :)

Britt90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 13:00

Ehhh, want als ik jou goed begrijp, is alle 'normale' shampoo géén siliconenshampoo, en deze dus wel? Of begrijp ik je nu hélemaal verkeerd? :P

Jasmijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:03

Nee precies andersom ;) Alle shampoo is met siliconen en deze shampoo is juist zonder al die troep. Duurt even voordat je haar er aan gewend is en je al die siliconenresten kwijt bent. Gebruik zelf de organische aloe vera shampoo van de tuinen waar ik zelf wat druppels etherische olie aan toevoeg (bay st. thomas, rozemarijn en ylang-ylang...zijn verzorgend, tegen vet haar en ruiken heerlijk)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:05

yep, je begrijpt me verkeerd ;) Jasmijn heeft het al uitgelegd :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:28

Yes to Tomatoes geweldig <3 maar het is bedoeld voor volume. Op de fles staat; Tempting Tomato daily volumizing shampoo. Misschien heeft het ook wel iets met vettigheid te maken maar daar heb ik niets van gemerkt. Om de dag wassen lukt makkelijk maar daarna wordt het bovenop wel wat vettig.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:32

Klinkt goed allemaal!
Waar zijn deze shampoo's te koop en hoeveel kosten ze? :)

En is er hier iemand met krullen? Ben wel benieuwd welke daarvoor handig is om te gebruiken .. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:35

Alsje krullen hebt zou ik helemaal shampoovrij gaan, of Conditioner Only doen. Daar zijn krullen perfect voor :j

Yes To is te koop bij De Tuinen en Sephora. Ongeveer 7 euro voor een grote fles ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:40

gebruik je wle de conditioner van YTC :D ? En laat je die ook even intrekken?
Ik heb er nooit last van gehad moet ik zeggen, maar heb mn haar ook nooit iedere dag gewassen :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:41

Helemaal shampoo vrij? :=
Ik smeer er best wat styling zooi in, dus dat wordt een bende, ben ik bang :D

Of denk je dat als ik shampoo vrij ga, dat mijn haar dan zo goed wordt dat ik geen styling meer hoef te gebruiken?

Heb trouwens steeds minder krullen, het is nu meer een grover slag en hier een daar nog een echte krul

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:43

ja je hebt zo'n hele methode voor krullen en shampoo vrij, heb eens foto's gezien van mensen die dat deden op een ander forum geloof ik. En dat waren wel echt perfecte krullen :D Dus mss heb je dan idd geen stylingzooi meer nodig, en ik geloof dat ze wel veel leave-in conditioner gebruiken ofzo :')

De voor- en nafoto's waren iig indrukwekkend :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:44

Ja, voor krullen is het het beste om helemaal geen shampoo en producten te gebruiken. Google er maar eens op :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:51

Menino schreef:
ja je hebt zo'n hele methode voor krullen en shampoo vrij, heb eens foto's gezien van mensen die dat deden op een ander forum geloof ik. En dat waren wel echt perfecte krullen :D Dus mss heb je dan idd geen stylingzooi meer nodig, en ik geloof dat ze wel veel leave-in conditioner gebruiken ofzo :')

De voor- en nafoto's waren iig indrukwekkend :D

Wauw, dat klinkt goed! ik kan het alleen niet vinden via google :o

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:54

Ik heb ook krullen, dus zie graag een linkje

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:55