Buikgriep wie heeft het ook?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Buikgriep wie heeft het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:23

Ja hoor en ik ben weer ziek, dit keer de buikgriep.
Wie heeft er nog meer last van het schijnt te heersen.

Hoelang duurt het en wat kan je het beste eten?

Kan niet eens naar me nieuwe pony :(

Ankie2011

Re: Buikgriep wie heeft het ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:38

Meestal is buikgriep binnen een dag weer over en ben je zo weer op de been. Let er wel goed op dat je genoeg drinkt, ik ben een keer na drie dagen buikgriep in het ziekenhuis opgenomen vanwege uitdroging. Kon niets binnenhouden. Wat je het beste kunt eten is beschuit en een kop thee, meer kon ik toen niet wegkrijgen in ieder geval. Sterkte!

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:42

Ja hoor ik ook...
Zo net opeens kwam het opzetten. Voelde me vanmorgen opzich nog redelijk, beetje last van mijn buik, ik kom terug vanuit school en ik ben wat aan het leren en zo opeens wordt ik beroerd, misselijk enz.
Heb ik zo ineens de buikgriep te pakken.....

Baal wel, heb allemaal examens op school. Had vandaag me eerste examen gehad wou nu gaan leren voor morgen want dan heb ik er 2 maar dat zit er nu niet in....
Hoop toch wel dat ik straks op knap!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 15:58

Binnen 1 dag? Ik zit nu toch al vanaf vrijdagavond aan de zoefpoep! Ik drink veel thee en probeer te eten maar dat is moeilijk!

Schit hee tijdens je examen :(

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:00

Ja noujaa die zoefpoep heb ik ook al een aantal dagen last van en bedenk me nu ineens dat ik ook al langer last had van buikpijn.. maar in eens werd ik toch wel erg ziek... ineens heel misselijk, overgeven en me buik.

Pff vanaf vrijdag, ik hoop eerlijk gezegd toch wel sneller beter te zijn..

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:01

Oeps tijdens je examens..? Maar meestal duurt t inderdaad maar 1 dagje. Anders toch maar even naar de HA want vanaf vrijdag is wel lang al.. Je hebt toch ook van die pilletjes ervoor? Beterschap in ieder geval!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:06

Nou dan bel ik morgen de dokter, me moeder wil niet bellen want die zegt dat het normaal is... Maarja die zei ook dat ik beter geen water kon drinken... logisch?? :+

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:08

Uhh.. nee niet echt. Je moet juist veel drinken!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:10

Ja dat zei ik ook al! Maarja mijn moeder is daar heel erg niet slim mee die wil geen aansteller zijn enzo en wil niet 'zomaar' de dokter bellen. Ik moet eerst 3 benen breken voor ik na de dokter ga. Maarja ben inmiddels 17 dus kan zelf prima bellen :D

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:22

Maar wat wil je dat de dokter er aan doet dan? Je kunt naar de drogisterij gaan om diarree remmers te kopen. Verder goed veel drinken en veel vezels naar binnen werken. En niet alle buikgriepen duren 1 dag hoor. Mocht je eind van de week nog last hebben zou ik de HA even bellen. Zo lang je niet het gevoel hebt uitgedroogd te zijn is het alleen erg lastig!
Beterschap! Hopelijk knap je snel weer wat op!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:24

Idd veel drinken hoor, heel belangrijk!
Eigenlijk moet je voor elke keer dat je naar de wc bent geweest of over hebt gegeven een glas water drinken. Heel moeilijk ja, maar je hebt t vocht hard nodig. Als eten niet lukt kun je ook drinkbouillon nemen, krijg je zowel vocht als wat zouten etc binnen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:25

Ja hier nog een merk er gelukkig weinig van maar leuk is het niet...

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:55

wat stom zeg, ik had gister bijna 40 graden koorts en zweet me een ongeluk, spierpijn, hoofdpijn en jij merken er maar weinig van! Hoe kan dat nou... Heb net op aanraden van eempiej en mas 2 vezel crackers en een kop boulion weten weg te werken, hoop dat ik vanavond even naar me pony kan!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 17:39

Je hebt zo veel varianten van buikgriep, dat is echt idioot :p De ene krijgt helemaal geen koorts, is 1 dagje gewoon niet fit. En dan ander is er een week ziek van. Heeft ook te maken met het feit of je dat virus al een keer gehad hebt of niet. Dan maakt je lichaam antistoffen aan. Maar omdat het zich vaak muteert zal het steeds net iets anders zijn dat de vorige en wordt je er toch een beetje ziek van.
Probeer inderdaad gewoon goed te blijven eten en te drinken. Eventueel brinta oid. Als je echt veel vocht kwijt raakt en moeite hebt met drinken binnen houden kan je bij de apotheek ORS halen en dat door je drinken in. Daar zitten geloof ik zouten in en/of zorgt ervoor dat je zouten in je lichaam vast houdt. Ipv dat het met je ontlasting verdwijnt.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 20:11

Ik heb veel gedronken en hou het redelijk binnen, ik heb ors geprobeerd maar het is heeeeeeeel vies!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:52

Wat super goed helpt is coca cola :j prik eraf halen en dit drinken. zorgt ervoor dat je maag tot rust komt en remt vaak ook diarree. daarnaast kan je voor de nodige zouten, bouillon drinken of naturelchips eten.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 21:05

naturel chips! Oo lekker want ik verlang zo na iets lekkers :+ heb al bedacht dat als ik beter ben ik een zoute haring ga eten en een broodje zalm hihi. Cola kan ik niet tegen, ik heb altijd al heel veel probleme met mijn buik gehad, donderdag ook stukje van me maag afgehaald en tabletten etc. Maar de cola waag ik me niet aan :P Chipies goed idee!! :D

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:11

Pff ik heb ook buikgriep. Diarree, braken :\ bah. Zie dat het heerst, dan heb ik het vaak binnen no time te pakken. Beterschap iedereen!

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 21:13

ik ook krijg altijd alles wat er heerst :+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:15

heerst er buikgriep?

ik had uurtje geleden ineens kramp en scheet me helemaal leeg :r :j

zit er niet op wachten :n

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 08:22

Ja buikgriep heerst. Ik heb er ruim een week geleden last van gehad. Ook bijna 40 graden koorst en last van buikkrampen en zoefpoep. :+ Ik heb er toch zeker wel 3 dagen echt last van gehad. Daarvoor ook al wel wat last van de buik en ontlasting dat niet helemaal normaal was, en na die 3 dagen moest m'n buik ook weer even bijkomen. Voelde me toen gelukkig wel weer goed. Alleen moest nog wel oppassen. Zodra m'n buik begon te rommelen en ik krampen begon te voelen wist ik dat ik snel een wc op moest zoeken. :=

Beterschap!! :(:)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 09:15

mirgino schreef:
heerst er buikgriep?

ik had uurtje geleden ineens kramp en scheet me helemaal leeg :r :j zit er niet op wachten :n

Hahahahahahaha!!!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 09:29

:D gelukkig is bij bij 1x gebleven ,tot nu toe >;)

ziek worden kan ik niet gebruiken ,ook omdat je het dan aan je huisgenoten door geeft
we gaan eind van de week op vakantie :j

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 12:59

Nou ik hoop het voor je! Ik heb inmiddels al een beschuit en een grote cracker op met lekker vleesie :D al een paar uur binnegehouden :D

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:14

Ik heb ook een kop bouillon gehad met 2 beschuitjes en binnen gehouden! hoewel t flink rommelt in mn buik..