Meer sporten, Wie doet er mee? :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CuteApplePie

Meer sporten, Wie doet er mee? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:51

Hoi bokkers!
Ik heb afgelopen week besloten meer te gaan sporten. *\o/*
Wie doet er met mij mee?
Hier kan je dus lekker posten wat je vandaag gaat doen/heb gedaan, en wat je morgen gaat doen.
Ikzelf doe dit vooral omdat ik gewoon wat actiever wil worden en mijn conditie en uithoudingsvermogen weer wil opbouwen, omdat die dit jaar heel erg gezakt is.
Hier kan je elkaar natuurlijk ook helpen met sporten, door tips te geven etc.

Veel plezier,
en ik hoop dat er veel mensen mee doen!
*\o/*

CuteApplePie

Re: Meer sporten, Wie doet er mee? :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 21:52

Nou, dan open ik maar ook gelijk!
Ik heb vandaag ongeveer 1,5 uur gebaskedbald, en een half uurtje paardgereden, wat erg intensief was.
Ik ga zo nog een kwartier/halfuur dansen op mijn kamer!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:58

Ik doe met je mee! Ik heb vandaag alleen een half uurtje gereden, niet zo intensief..
Morgen ga ik hardlopen, P90 doen en fietsen heen en weer naar school, dat is 17 km in totaal! :)

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 22:00

Haha okee goeedzoo!
Ik zit n beetje te kijken wat ik morgen ga doen. heb roostervrije dagen! :D
Ik ga sowieso;
~ Uur paardrijden (les)
~ Half uur joggen
~ half uurtje voetballen tegen de muur aan. :')

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:03

ah, ik haaaaat voetballen! Ik kan dat niet :=

Ik ben altijd van mezelf wel redelijk fanatiek, maar laat het de laatste tijd een beetje varen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling! Dus wil weer wat meer conditie opbouwen.

Hardlopen ga ik een half uur doen, is in totaal een rondje van 4,3 km die ik loop in ongeveer 26 minuten! :D

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:06

ik doe mee :D
uhm ik ga 30 minuten fietsen (school)
en proberen ongeveer 1 uur te roeien op het roeiapparaat...
Maar dat doet z'n pijn aan je kont... :')
Of hard lopen met mijn hond, hangt er vanaf of ze lui is of niet haha

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:07

Kun je geen kussentje erop leggen en met een elastiek eraan vastmaken Duijfje?
En je kunt toch ook zonder hond hardlopen? :)

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:10

Jaaaa, ik neem me ook al weken voor om meer te gaan sporten, maar steeds heb ik weer andere smoezen om niet te hoeven :')
Nu ben ik klaar met school en heb ik dus 2 dagen in de week over, dus ik moet echt iets gaan doen!
Hardlopen kan ik niet, m'n paard rij ik nog niet en verder heb ik weinig andere sporten die ik leuk vind.
Ga wel morgen fietsen naar m'n werk, dat is in totaal ongeveer een uur. Iemand nog andere ideeen?

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 22:14

Pfoeee ikhoud eigenlijk ook niet van voetballen, maar ik wil graag mijn kuitspieren wat meer trainen..:P dus ben er eigenlijk bijna verplicht aan!
Simone, anders ben je eens streng voor jezelf?:P waarom kan je niet hardlopen? Ik vind t zooo saai maar ben nu beig met van die hardloop opbouw lessen van evy nogwattes te downloaden, start to run. best handig volgens sommige mensen & gratis! :D

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:17

ja, we hebben een speciaal ding ervoor ga ik uitproberen :)
Zonder hond is het niet leuk... Met hond heb ik een uitdaging, zolang zij loopt loop ik ook. Voel me dan wel een sukkel als ik loop... :o

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:19

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 22:22

Daphne,
dat kan ik allemaal niet, we hebben hier geen gewichten, en om naar de sportschool te gaan vind ik ook weer too much...

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:33

Ik vond dat start to run van Evy Greyaerts erg makkelijk. Ik was ergens begonnen bij les 7 en liep toen alsnog drie lessen achter elkaar omdat ik er niet moe van werd! :=
Dus nu loop ik lekker mijn eigen rondje, lekker up-tempo, en ik probeer altijd sneller thuis te zijn. Gemiddeld loop ik nu dus 26 minuten! Hoop dat het morgen beter is!

Hardlopen is trouwens ook goed voor je kuitopbouw, en fietsen (wielrennen) ook!

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-11 22:40

Okeeej! :D
Ik ga morgen denk ik maar de 1e 2 lessen van die evy doen. :P
Zal vast wel een beetje helpen? :D
& Dan maar voetballen in de tuin, en een stukje fietsen dan maar...:P
Geeen idee waarheen. Misschien met de pond naar harderwijk en dan omfietsen terug? :P
ik zie wel. ga nu iig slapen! Tot morgen misschien!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:41

Nouja, ik ben wel redelijk 'getraind' en STR is natuurlijk voor mensen die willen beginnen met hardlopen, en ik had al een schaats-conditie toen ik eraan begon ;)

Gewoon een leuk rondje verzinnen! Wat jij zegt klinkt best leuk, veel langs het water?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:45

Simone0308 schreef:
Jaaaa, ik neem me ook al weken voor om meer te gaan sporten, maar steeds heb ik weer andere smoezen om niet te hoeven :')
Nu ben ik klaar met school en heb ik dus 2 dagen in de week over, dus ik moet echt iets gaan doen!
Hardlopen kan ik niet, m'n paard rij ik nog niet en verder heb ik weinig andere sporten die ik leuk vind.
Ga wel morgen fietsen naar m'n werk, dat is in totaal ongeveer een uur. Iemand nog andere ideeen?

Skeeleren? :)
Ben ik sinds een tijdje ook weer mee begonnen en als je een hoger tempo aanhoud is het best intensief :))
Tip: niet over ongelijke wegen gaan rijden, daar heb ik al wat rare capriolen op moeten uithalen om te blijven staan omdat één van mijn wieltjes bleef haken :+

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:56

DreamStable schreef:
Pfoeee ikhoud eigenlijk ook niet van voetballen, maar ik wil graag mijn kuitspieren wat meer trainen..:P dus ben er eigenlijk bijna verplicht aan!
Simone, anders ben je eens streng voor jezelf?:P waarom kan je niet hardlopen? Ik vind t zooo saai maar ben nu beig met van die hardloop opbouw lessen van evy nogwattes te downloaden, start to run. best handig volgens sommige mensen & gratis! :D

Ja ik moet ook eigenlijk streng zijn, maar daar ben ik niet zo goed in :P Ik heb een hele kleine longinhoud, dus ik ben na een klein stukje hardlopen al bekaf. Dan ga ik ook heel kort ademen enzo. Ligt misschien ook wel aan m'n slechte conditie, maar met fietsen heb ik daar bijvoorbeeld helemaal geen last van. Die hardlooplessen heb ik eerder van gehoord inderdaad, wie weet is dat wel wat voor me.

Aranel schreef:
Skeeleren? :)
Ben ik sinds een tijdje ook weer mee begonnen en als je een hoger tempo aanhoud is het best intensief :))
Tip: niet over ongelijke wegen gaan rijden, daar heb ik al wat rare capriolen op moeten uithalen om te blijven staan omdat één van mijn wieltjes bleef haken :+

Nou, daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik heb ook een hond met heel veel energie, dus als ik die mee zou kunnen nemen zou dat wel een mooie combi zijn (en hij kan me trekken als ik moe wordt :+ ). Hier in de buurt hebben we wel mooie fietspaden, dus het is helemaal geen gek idee. Moet er alleen wel weer even inkomen denk ik :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:47

xCathy schreef:
Nouja, ik ben wel redelijk 'getraind' en STR is natuurlijk voor mensen die willen beginnen met hardlopen, en ik had al een schaats-conditie toen ik eraan begon ;)

Gewoon een leuk rondje verzinnen! Wat jij zegt klinkt best leuk, veel langs het water?

Toch is 't erg belangrijk om met een hardloopschema te beginnen (en goede schoenen!). Je conditie kan wel goed zijn maar je knieen en gewrichten moeten echt wennen aan de klappen die ze op moeten vangen.

Ik mag ook wel weer wat meer gaan bewegen trouwens. Fiets wel iedere dag naar stage maar dat is iets van 6 km heen en 6 terug, niet veel dus. Loop ook 1 keer in de week hard maar dat wil ik dus echt gaan uitbouwen naar 2 keer in de week.

CuteApplePie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 09:19

xCathy, Haha. Ik woon langs het water ja, dus dat is ook een voordeel.:) Ze hebben van de winter een boulevard achtig iets gebouwd, daar staat om de 50 meter hoeveel meter het is ..:P
Dus je begint bij 0 m. dan naar 50 m. en dan naar 100m. enz.
Maar die is iets van 5 kilometer lang:P

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:01

Ik meld me ook :).

Heb al een tijdje niet paard gereden omdat me verzorgpaard al weken kreupel is. en verder doe ik dus helemaal niks.
Wel ga ik binnenkort naar de sportschool voor 1 dag in de week. Ook wil mijn vriend wat gaan doen, dus misschien dat we gaan fietsen ofzo..

Maar heb zo weinig tijd om te sporten, ik werk elke dag tot half 6 + dat ik met een thuisstudie bezig ben en op mezelf woon, dus ook dat moet bijgehouden worden ;).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:04

Ik meld me aan! Ben gisteren begonnen met hardlopen, heb een half uur gerend. Valt nog niet mee, heb astma dus na een half uur moest ik helaas stoppen. Vanavind hoop ik eerst te gaan paardrijden en daarna weer hardlopen, maar even afwachten of het niet te heet is voor paardje, die kan niet tegen hitte.
Verder loop ik dagelijks minimaal een uur met de hond en moet ik vandaag ook het huis nog poetsen dus dat is ook beweging!

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:07

Ik meld me ook aan! :D
Normaal fiets ik genoeg naar school, maar nu heb ik dus vakantie.
Mijn moeder en ik hebben daarom afgesproken te gaan fitnessen in juli en augustus, 2x in de week.
Dus vrijdag beginnen we al!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:09

secricible schreef:
Ik meld me aan! Ben gisteren begonnen met hardlopen, heb een half uur gerend. Valt nog niet mee, heb astma dus na een half uur moest ik helaas stoppen. Vanavind hoop ik eerst te gaan paardrijden en daarna weer hardlopen, maar even afwachten of het niet te heet is voor paardje, die kan niet tegen hitte.
Verder loop ik dagelijks minimaal een uur met de hond en moet ik vandaag ook het huis nog poetsen dus dat is ook beweging!

Ik zou echt even jezelf wat inlezen over het hoe en wat met hardlopen. Twee dagen een half uur achter elkaar terwijl je net begonnen bent, dan vraag je namelijk echt om blessures. Ik zeg 't misschien wat hard, maar 't is wel de waarheid.
Een beginnersschema en goede schoenen (van Runnersworld of Run2day, niet Perry Sport ofzo) zijn echt ontzettend belangrijk. Daarnaast moet je nooit 2 dagen achter elkaar lopen, altijd een dag rust tussendoor.

Het huis schoonmaken is inderdaad flink bewegen! Twee vliegen in 1 klap zoiets, en je hebt bewogen en alles is weer netjes.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:16

Ik ben een paar weken geleden begonnen met meer sporten, mag ik me dan ook nog melden :o (cq. 5 weken geleden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 11:27

Je moet toch elke dag een half uur intensief bewegen, nou dan kan je best elke dag een rondje hardlopen lijkt mij. Ik heb ook op vrijdag training en zaterdag wedstrijd dus dan sport ik ook 2 dagen achter elkaar een uur intensief. Je lichaam kan echt wel wat aan hoor..

Ik ga ook meer sporten! :D