Ik voel me ongelukkig als ik films kijk..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JustLaura

Ik voel me ongelukkig als ik films kijk..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:27

Hey mede-bokkers,

De titel zegt het al maar ik leg het toch nog even uit omdat het nogal raar klinkt.. :j

Als ik bepaalde romantische films kijk, of muziek beluister van iemand die ik erg goed vind,
dan begin ik me ongelukkig te voelen.. Nu heb ik dat gevoel ook weer.. (Heb net twilight gekeken :D )
Het is niet zo dat ik jaloers ben ofzo, maar het is alsof ik wou dat ik ook zoiets mee kon maken.
Alsof mijn leven in tegenstelling tot hen leven maar heel saai en gewoon is. (ok, het zijn maar films..)
Het lastige is dat ik dat gevoel soms dagen later nog heb! Ik kan me er echt niet overheen zetten..
Geen (romantische) films meer bekijken is geen optie voor mij, want ik kijk graag films..
Weet er iemand wat ik hier aan kan doen, of waarom ik dat gevoel precies krijg? Of mensen die dat gevoel ook hebben?

Groetjes;

Gina

Re: Ik voel me ongelukkig als ik films kijk..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:28

Je kijkt graag films, maar je word er ongelukkig van? :+

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:29

Ik herken dat gevoel wel, vooral bij romantische komedies. Maar je moet er niet te zwaar aan tillen hoor, want zoals je zelf al zegt: het zijn maar films! :)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:30

nou ik herken het wel hoor...
ik heb het ook wel eens als ik films zie over jongeren die hun dromen najagen in het buitenland, of mensen die heel erg verliefd zijn.
Ik ben inmiddels helemaal gesetteld en heb 2 kinderen, verder wel gelukkig hoor maar af en toe zou ik het ook wel eens allemaal opnieuw willen beleven.
maar ja...dat gaat natuurlijk niet en zou absoluut niet allemaal willen opgeven wat ik nu heb.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:30

ja hoor dat had ik ook. vroeger zelfs al, pokemon :y)
Ik baalde verschrikkelijk dat ik persé naar school moest etc etc.
ik wou ook die gave pokemon vangen en nieuwe soorten ontdekken!
hahahaha maar dat was wel toen ik 7 was ofzo :P
voor de rest herken ik je verhaal ook nog wel, bijvoorbeeld bij de film avatar..
Tsja, er valt weinig aan te veranderen..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:31

Ik wordt ook ongelukkig als ik naar Twillight kijk, maar dat terzijde :P

Zijn er geen dingen uit de films die je herkent uit je eigen leven, of dingen die je daarin juist mist?

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:31

Ja, maar niet altijd. :D Maar nu duikt dat gevoel ineens weer op, na maanden het niet gehad te hebben.. Echt raar, ik weet het.. :)

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:34

@ Mas: Neen niet echt. Dat in bv. Twilight Edward alles voor Bella zou opgeven.. Ik wordt daar zo ongelukkig van omdat ik direct met haar van plaats zou willen wisselen. Dat ik me ook zo belangrijk zou willen voelen. En ik heb dit gevoel helemaal als ik weet dat (bv. vampiers) zo'n dingen niet bestaan.. ):

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:35

Ik denk dat dit soort zaken mestal aan hormoonschommelingen is gebonden.
zegt een dame van 45 oepsie maar echt is het niet die tijd van de maand hoe oud ben je ben je aan het pubberen enz het zijn echt horormonen zo als ik altijd zei toen ik zwanger was.
dus let maat op het gaat weer over hoor.
sterkte.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:37

Mas schreef:
Ik wordt ook ongelukkig als ik naar Twillight kijk, maar dat terzijde :P

_O-

TS ik heb dat ook wel een beetje hoor (gister weer Maid in Manhattan)
Het gras is en blijft ook altijd groener aan de andere kant :(:)

In werkelijkheid gebeurd dit ook echt niet, waarom denk je dat het gros van de vrouwen de bouquetreeksromannetjes verslind. Echt niet omdat het liefdesverhaal zoals in de film/ het boek thuis gebeurd hoor.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:40

Ik zou eerlijk gezegt ook ongelukkig worden als ik twillight moest kijken, maar das meer omdat ik het helemaal niks vind... glitter vampier.. come on. (geef mij maar Lestat uit de boeken van Anna Rice, die stelt zich niet zo verschrikkelijk aan.. angel net zo van buffy.. wat een fecking emo)

Ik heb het soms ook hoor, maar aangezien ik ook wel eens films kijk waar iedereen er slecht eraan toe is dan mij heft dat het wel weer op. Ik denk niet eens dat het zo heel raar is, je gaat immers toch je leven met dat van hun vergelijken.
Laatst bijgewerkt door Benfan op 23-06-11 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:40

Ik word er niet ongelukkig van maar heb wel een bepaald heimwee gevoel bij films die zich in de middeleeuwen afspelen.
Zo appart :+

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:41

Hormonen? Ben 16 en heb net m'n regels weer gehad. Zou dus inderdaad kunnen kloppen. (Ga ik eens even opschrijven en bijhouden wanneer ik dit gevoel weer heb. Kwestie van vergelijken..) Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:41

Van twilight zou ik ook ongelukkig worden, is heel normaal :j

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:42

@ Claudia78: Inderdaad, als het zich in een tijd afspeelt die voorbij is, dan snak ik er soms naar om daar écht te zijn, wetend dat dat niet kan..

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 13:43

Blij dat ik dus niet de enige ben met dit probleem +:)+

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:45

Misschien wat meer naar comedies kijken?
Op zich heeft iedereen wel eens zoiets bij een mooie film (denk ik). Wie wil er nou niet de meest fantastische avonturen beleven en het allemaal ook overleven? Daar is het nou fictie voor. Even ontsnappen aan de werkelijkheid. Maar als je er dagen of langer mee blijft zitten zou ik even wat andere films kiezen...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:47

Bwa als ik Twilight kijk denk ik 'hmm ik zou ook wel eens een avondje met Edward willen doorbrengen' :')

Maar om eerlijk te zijn: ik heb mijn eigen Edward Cullen :+
Ok als er een auto mijn richting opschuift kan de mijne ook niet rechtstaan en hoppa wegwandelen,
maar hij zou me wel proberen redden <3

Wordt je dan ongelukkig omdat je zo geen partner hebt of waar wordt je net ongelukkig van?

Moet je even in ons topic over Twilight komen meepraten :')

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:51

Ik herken het... Bij mij is het voornamelijk omdat ik er ZO inzit, dat ik me niet los kan maken uit de wereld. Bij mij is het voornamelijk bij fantasyfilms. Dan kan ik huilen omdat die is afgelopen... Ik wil niet dat het stopt en ik wil dan niet terug naar de realiteit.
Bij avatar heb ik me nog heel lang naar gevoeld omdat ik gewoon DAAR was. Bij twilight heb ik het ook. Die wereld is dan gewoon op dat moment voor mij echt en ik wil daar niet uit weg.

Ik heb het ook ooit met slapen overigens, dan kan ik echt heel kwaad zijn of me verdrietig voelen als ik wakker moet worden en dat gevoel blijft heel lang.

Nu ik rust heb in mijn leven moet ik wel zeggen dat het minder is overigens...

edit: overigens blijft dit gevoel hooguit een uurtje bij films en heb ik een nu een heerlijk leven verder :D
Laatst bijgewerkt door Wennii op 23-06-11 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:52

Ik heb dat ook wel als ik films kijk, zou zo in die wereld willen stappen. Aan de andere kant heb ik een geweldig leven. Ik heb een waanzinnig lieve vriend en onze relatie is net zo intens als die van Bella en Edward. Hij zou zo zijn leven voor me geven en is net zo beschermend en bezorgd als Edward. Ik zorg er ook zelf voor dat iedere dag een avontuur is. Ben bijvoorbeeld eergisteren naar de efteling geweest en heb me de hele dag heerlijk misdragen, verkleed rondlopen, door het sprookjesbos rennen heerlijk. Ik ga regelmatig verkleed op mijn paard zitten en dan door het bos crossen. Mijn jongere broertje en zusje (van nu 14 en 15) zijn er al 6 jaar van overtuigd dat ik een vampier ben :+ :o . Ik verzin iedere dag wel een hele andere wereld om me heen en niets is mij te gek om te doen. Als ik vannacht aan mijn vriend zou voorstellen om in het licht van de maan over de akkers te gaan lopen dan zegt hij meteen ja. Ik doe wat ik wil, wanneer ik het wil, heerlijk is dat. Het zijn ook allemaal geen dure dingen die ik doe, maar ik kan er intens van genieten.
Volgend jaar ga ik samen met mijn vriend een paar weken met de huifkar op trektocht. We weten nog niet waar en hoe, maar dat zien we dan wel. We gaan dan gewoon intens genieten van de natuur en elkaar.

TS probeer zelf wat magie en romantiek te brengen in je leven. Kleine dingen zijn al genoeg om je dag niet meer saai te maken. Schrijf een lijstje met honder haalbare leuke, spannende doelen en ga dat lijstje 1 voor 1 af. Iedere dag iets. Daar kunnen gekke dingen op staan, zoals in de winter buiten gaan zwemmen (kan ik je echt aanraden, dat geeft een hele grote kick), maar ook hele normale dingen. Zoals een dagje in de zon liggen lezen. Ga het bos in en dan van de paden af, kruip door de modder en de struiken en dan zul je zien dat je leven echt zo saai nog niet is. Leuke tip voor op het lijstje: 's nachts in de sneeuw door het bos kruipen. Is waanzinnig spannend en geeft ook weer een gigantisch goed gevoel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:54

Ik denk dat je goed het onderscheid moeten maak tussen werkelijkheid en fantasie.

Wat er in de film gebeurd, dat gebeurd echt bij bijna niemand in het echte leven hoor ;) Mijn man heeft er ook een handje van om films als graadmeter vor z'n leven te gebruiken. Ik zeg dan dat ie dan maar Hollywood ster had moeten worden :z

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 13:55

Wel zien dat je in de echte wereld blijft he dames, anders kan het echt onaangenaam worden voor jullie :(:)

JustLaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 14:02

@ InekeH87: Waw ik ben fan van jou! :D Ga ik zeker doen! *\o/*

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:14

Wat toevallig, mijn zus was er vandaag over bezig en heeft precíes hetzelfde gevoel :) Je bent dus niet alleen. Wat ikzelf doe na een film is me inbeelden dat ik meedoe :D word je spontaan blij van.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 19:38

Anthea schreef:
Van twilight zou ik ook ongelukkig worden, is heel normaal :j

_O-

TS: gewoon films kijken waarin het bagger gaat met de hoofdpersoon of slecht afloopt, voel ik me altijd beter door: 'hee, gelukkig ben ik dat niet zeg' :') maar goed, ik ben ook zo iemand die de grootste lol heeft om Titanic dus misschien is dat niet het beste advies. :=
Gewoon je constant ervan bewust zijn dat het maar een film is en dat het echte leven heel anders is is de enige goede oplossing, lijkt me zo.