Het vreemde is dat ik altijd in de avond last begin te krijgen en dan binnen het uur van ellende niet weet hoe snel ik de HAP moet bellen. De eerste 3 keren heb ik dezelfde kuur gehad (nitrofurantoine). De 4e keer opperde ik voorzichtig dat het misschien niet helemaal handig zou zijn om wéér dezelfde kuur te geven, maar toen kreeg ik van de assistente een sneer dat ik geen dokter was...
Tussen de blaasontstekingen door heb ik mijn urine laten testen bij mijn eigen dokter en dan was ie na de kuur steeds weer in orde. Tussen de 3e en de 4e blaasontsteking heb ik een kweek laten maken, daar kwam niks uit, was ook op een moment dat ik klachtvrij was getest.
Mijn huisarts heeft me na de 4e keer blaasontsteking spullen meegegeven voor een nieuwe kweek, zodat ik die in kon leveren mocht ik weer klachten krijgen. Deze week stak dus nr. 5 de kop op en heb ik de kweek laten maken, daarin werd een E coli. bacterie gezien. Toen ik vroeg om een afspraak met mijn huisarts, omdat ik dit niet normaal/gezond/leuk/prettig meer vind zei de assistente dat dat niet nodig was. Ik ben immers toch weer klachtvrij? Ja, na de zoveelste kuur wel ja, maar ik kan er donder op zeggen dat ik volgende maand wéér met ellende zit.

Met veel pijn en moeite ging de assistente overleggen met de dokter, zonet belde ze terug. Ik mag niet langskomen, want ik heb geen klachten meer en ik heb een kuur gehad. Bovendien heb ik op het moment de ziekte van Pfeiffer en kan ze me sowieso niet behandelen omdat mijn weerstand nu heel slecht is.
Ik weet eigenlijk even niet wat te doen en ben het zat om steeds afgewimpeld te worden en maar weer aan te moeten kijken om vervolgens weer met blaasontsteking te zitten. Ik heb dit jaar al 7 antibioticakuren moeten slikken en dat doet mijn lijf natuurlijk al helemaal geen goed.
Aan de andere kant snap ik wel dat ze niet veel kunnen behandelen als ik geen ontsteking/bacterie meer in mijn lijf zit en vanwege de Pfeiffer.
Zijn er bokkers met eenzelfde soort probleem? En wat zouden jullie doen in mijn geval?
Moet ik op mn strepen gaan staan en een afspraak/doorverwijzing uroloog vragen of moet ik het inderdaad maar weer een maandje aankijken?
Pfff moeilijk, ik weet t ff niet meer

Bacterien horen zeker niet in je urine maar in je darmen wil je ze dus juist wel hebben. Vandaar dat 't altijd raadzaam is om een probiotica kuur te nemen na een antibiotica kuur.